Etelä-Suomi ja kaatosade, lapsilla ei hoidossa sadevaatteita mukana.
Toinen koulussa ja toinen päiväkodissa. Mahtavatkohan mennä ulos kovalla sateella, eli joutuvatko mun raukat tuonne verkkapuvulla ja lenkkareilla.. :(
Kommentit (18)
SISÄLLÄ! EI KAI NE NYT LAPSIA ULOS TÄLLÄ SÄÄLLÄ LAITA!!!!!ÄÄÄÄÄLIÖÖÖÖÖÖ
Ole huoleti ap, ei me laiteta lapsia ukkosella/kaatosateella ulos.
" Meidän päiväkodissa lapsilla pitää olla kumpparit ja sadevaatteet ekasta hoitopäivästä lähtien. Ei sieltä ulos ukkosmyrskyyn mennä, mutta kylläkin sateen jälkeen märällä kelillä ja
normaalilla sateella."
Laitoin ne sadevaatteet naulakon päälle. Perjantaina nappasin vaihtovaatekassin mukaani tarkistamatta sitä. Kun tulin kotiin, niin pettymys oli suuri, kun löysin sadevaatteet kassista. Meillä kotona käy muutkin vaatteet, kun käydään sadesäällä ulkona, joten siksi haluaisin pitää noita sadevaatteita tarhassa. Ne kun ovat vaatetuksesta tarkkoja ja minä taas unohdan tuollaiset asiat helposti. Pitää sanoa niille ensi kerralla, että eivät laita sadevaatteita mukaan tai sitten tarkistan ennen kotiin lähtöä, mitä on kassissa.
Tarhassa on kyllä sadetakki ja kumpparit, mutta ei kurahousuja (ja liian kuumahan niitä olsi nyt pitääkin). Muistin itse vasta töissä että olis pitänyt pakata pojan reppuun vedenpitävät ulkoiluhousut. Nyt sillä on varmaan vaan kangashousut ulkoilua varten - ja on se maa märkä vielä iltapäivälläkin. Mutta eiköhän se selviä, ei nyt yksi kastuminen vaarallista ole ja minä onneksi haen jo puoli neljältä.
Ja kyllä mun miehellä on jokin elimellinen vika näissä asioissa. Muistuttamatta ne ei hoidu, vaikka aina odotan siihen viime tinkaan ja katson että hoksaisko se itse.
Tänään vei kuitenkin mies, jonka elimellinen vika sallii huolehtia siitä että lapsilla on takit ja koululaisella reppu, kaikki muu on extraa..
Vierailija:
Miehillä ei ole jotakin elimellistä puutosta, joka estäisi heitä viemästä sadevaatteita tarhaan tai pitämästä huolta lapsestaan. Asenne, että " tiedättehän ne miehet" kaatuu vain itseään vastaan.
.
Eikö lapsilla sitten ole jo sadekamat mukana? Ja eikö niitä sääennustuksia voi katsoa edellisenä iltana,niin tietää mihin varautua? Mä ainakin laitan repun valmiiksi jo illalla,kuka hyvänsä lapsen sitten viekin.
Okei, mieheni on tolvana ja minä kaikinpuolin huono äiti! Case closed.
ap
Ps. Toivottavasti ette saa ip-osoitettani selville ettei lapsiamme huostaanoteta.
Ehkä se olisikin hyvä varokeino ottaa tavaksi pukea joka aamu kaikki mahdolliset varusteet, niin on sitten varmasti mukana :-) Tolvanaksi tunnustaudun kyllä myös sääennustusten suhteen, en muista joka ilta niitä sillä mielellä katsoa, että pakkaan lapselle mukaan kaiken tarvittavan.
Meillä muuten sallitaan elimellisen vian takia tolvanointi molemmin puolin. En osaa enkä aio opetella esim. iskuporakoneen käyttöä tai veneen moottorin huoltoa. Saan myös kiukutella ennen menkkoja enemmän kuin muuten. Eläköön se elimellinen ero!
Vierailija:
Eikö lapsilla sitten ole jo sadekamat mukana? Ja eikö niitä sääennustuksia voi katsoa edellisenä iltana,niin tietää mihin varautua? Mä ainakin laitan repun valmiiksi jo illalla,kuka hyvänsä lapsen sitten viekin.
Vierailija:
Meillä muuten sallitaan elimellisen vian takia tolvanointi molemmin puolin. En osaa enkä aio opetella esim. iskuporakoneen käyttöä tai veneen moottorin huoltoa. Saan myös kiukutella ennen menkkoja enemmän kuin muuten. Eläköön se elimellinen ero!
Vinkki: säilyttäkää yhdet kappaleet sadetakkia, kurahousuja ja kumppareita hoitopaikassa.
Onko jossain kova ukkonen? Etelä-Suomessa asun ja täällä kyllä ihan nätti pilvipouta. Ja miksei lapsilla sadevaatteita mukana kun tälle päivälle kuitenkin sadetta luvassa ennusteen mukaan?
Meiltä sinne matkaa 100 km. Etelä-Suomi on muutakin kuin HKI, Espoo ja Vantaa..
pa
Vierailija:
Ja miksei lapsilla sadevaatteita mukana kun tälle päivälle kuitenkin sadetta luvassa ennusteen mukaan?
9: jaa että laki? meinaat että hoitajat tahallaan riskeeraisivat itsensä ja lapset ukkosella jos laki ei käskisi olla sisällä? Ei tuu muutenkaan mieleen viedä ulos.
Sillä ei ole eroa, vienkö minä vai mieheni. Ihan oikeasti. Homma hoituu mainiosti kummaltakin. Miehillä ei ole jotakin elimellistä puutosta, joka estäisi heitä viemästä sadevaatteita tarhaan tai pitämästä huolta lapsestaan. Asenne, että " tiedättehän ne miehet" kaatuu vain itseään vastaan.
Eli kyllä herran jumala aikuisen miehen pitäisi kyetä hoitamaan lapsensa ilman, että vaimo asiaa hoitaa. Tai kuten mieheni sanoi lievästi avuttomalle kaverilleen (=teeskenteli avutonta): Ei tää kakaranhoito nyt mitään rakettitiedettä ole. Niin kuni ei olekaan.
Tuli kiirus ja nappasin vain nopeasti käteen sadevarusteet. Huomasin vasta tarhassa, että toiset housut puuttuivat. Toivottavasti eivät mene tällaisella säällä ulos tai sitten antavat tytön mennä hameessa. Me kotioloissa voimme mennä hameessakin ulos ja tarhassa pitäisi olla vaihtohame valmiina, kun tulevat sisälle. Minun silmissäni ei ole ongelma, jos tyttö on hame päällä sadesäällä.
Päähän laitetaan piikkihattu jossa lukee iske tähän.