HS: vanhempi pyytänyt opettajaa tulemaan kotiin herättämään lapsen
En kyllä kestäisi olla opettaja. Myös työmiljöö on kauhea. Jatkuva meteli, jopa lyömistä jne.
Kommentit (36)
En ole lukenut tuota Hesarin juttua (mielipidekirjoitus varmaan) mutta itsellenikin kävi niin että vanhempi pyysi minulta "tukea" siihen että hänen nuorensa jaksaisi herätä kouluun aamulla. Kyseessä oli lukiolainen joka ei pitänyt aineestani ja siksi hän ei olisi jaksanut tulla kouluun sellaisena aamuna kun aamun eka tunti oli sitä minun ainettani. Minulle ei koskaan oikein selvinnyt minkälaista tukea hän tähän olisi kaivannut.
Eikö tuollaisesta voi antaa vanhemmalle jonkun sanktion?
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut tuota Hesarin juttua (mielipidekirjoitus varmaan) mutta itsellenikin kävi niin että vanhempi pyysi minulta "tukea" siihen että hänen nuorensa jaksaisi herätä kouluun aamulla. Kyseessä oli lukiolainen joka ei pitänyt aineestani ja siksi hän ei olisi jaksanut tulla kouluun sellaisena aamuna kun aamun eka tunti oli sitä minun ainettani. Minulle ei koskaan oikein selvinnyt minkälaista tukea hän tähän olisi kaivannut.
Ei ole mp-kirjoitus, vaan viimeisin artikkeli. Ap
Eihän näillä nykyajan vamhemmilla oo järjen hiventäkään kuten ei myöskään niitten pennuilla.
Tuollaista saattotukea kouluun ehkä saa pidemmäksi aikaa lastensuojelun avopalvelusta. Vai onko heilläkään resursseja siihen. Joku järjestö ehkä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mp-kirjoitus, vaan viimeisin artikkeli. Ap
Joo huomasinkin että oli artikkeli ja vapaasti luettavissa. Tuollaista se tosiaan on nykyään että vaaditaan hyvin yksilöllistä palvelua ja jotenkin unohdetaan että niitä yksilöitä on usein 30+ siinä yhdessä ryhmässä. Lukiossa niitä ryhmiä on usein 5 eli yhteensä opettajalla voi olla 150+ yksilöä palveltavana yhden jakson aikana.
Ärsyttää muuten myös ihan sikana perheet jotka jatkuvasti lomailee lukuvuoden aikana. Nytkin yksi seiskaluokkalainen on ekan kuukauden pois! Ysiluokkalainen menee vaeltamaan kahdeksi viikoksi kun on eka koe jne jne jne
Kuormittavat. Eikä tod ole oppilaankaan etu.
Se on sitten lasun paikka, ellei vanhemmalla ole mitään otetta ja auktoriteettia omaan lapseensa, jonka on itse kasvattanut (jättänyt kasvattamatta). Ehkä sillä on parempi olla jossain laitoksessa, jossa on selvät säännöt ja säännölliset ruoka-ajat.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää muuten myös ihan sikana perheet jotka jatkuvasti lomailee lukuvuoden aikana. Nytkin yksi seiskaluokkalainen on ekan kuukauden pois! Ysiluokkalainen menee vaeltamaan kahdeksi viikoksi kun on eka koe jne jne jne
Kuormittavat. Eikä tod ole oppilaankaan etu.
Eihän koulusta saa olla pois muuta kuin lomilla. Jos on, lentää koulusta ulos.
Vanhemnat ulkoistaa oman työnsä yhteiskunnalle kaikin tavoin. Sitten vielä yhteiskuntaa syyllistetään, kun se ei tue tarpeeksi. Missä se vanhemman kasvatus ja tuki ovat?
Tämä on just tätä kun lapsilta ei saa vaatia mitään eikä saa kieltää mitään. Lisäksi on opetettu, että ei tarvitse jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuormittavat. Eikä tod ole oppilaankaan etu.Eihän koulusta saa olla pois muuta kuin lomilla. Jos on, lentää koulusta ulos.
Mun pojan luokalla oli lapsi, joka oleskeli lähtömaassaan joka vuosi 2-3 kuukautta lukuvuoden aikana. Eri säännöt ilmeisesti.
Mä kävin herättämässä oppilaita jo 2000- luvun alussa. Heti kun oli hyppytunti kävin poissaololistaa läpi. Tiesin heti ketkä on jääneet sänkyyn lojumaan. Ovella vastassa oli monesti vanhempi yöpuvussa tai kalsareissa, joten varmaan itsekin vielä nukkuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuormittavat. Eikä tod ole oppilaankaan etu.Eihän koulusta saa olla pois muuta kuin lomilla. Jos on, lentää koulusta ulos.
Mun pojan luokalla oli lapsi, joka oleskeli lähtömaassaan joka vuosi 2-3 kuukautta lukuvuoden aikana. Eri säännöt ilmeisesti.
Tietyt ihmiset lähtee lähtömaahan huhtikuussa ja palaavat lokakuussa. Ei ole lapsen etu. Ja jokaikinen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just tätä kun lapsilta ei saa vaatia mitään eikä saa kieltää mitään. Lisäksi on opetettu, että ei tarvitse jos ei halua.
Tämä on just tätä, kun vanhemmat eivät vaadi itseltään mitään, pitävät itseään maailman napana, jonka ympärillä kaikki pyörii.
Herätyskelloja ei näköjään ole teillä päi. Poliisit hakee.
Z-sukupolvi on lisääntymisiässä. Uusavuttomat päin helvettiä kasvatetut muumit kasvattavat uusia isänmaan toivoja. 🤦
Pienryhmän opettaja kertoi, että kävi joskus herättämässä lapsen.
Poissaolot loppuivat siihen, kun kerran heräsi ope sängyn vieressä. Eli voi olla hyvinkin kerrasta toimiva keino.
Nauratti kun hesarin kommenteissa joku on sitä mieltä, että saahan sitä vaatia ja opettajan tehtävä on sanoa, että ei tee noita juttuja. Minusta sen sijaan vanhemmilta voisi kyllä vaatia sen verran tervettä järkeä, että ei vaatisi tuollaisia. Luin nuo 12v lapselleni ja hän sanoi, että kuolisi häpeästä jos me tekisimme tuollaista.
Tämä nykyvanhempien tapa kasvattaa on vain käsittämättömän huono. Vanhemmat pyörivät omissa tunnetiloissaan ja järki kaikkoaa. Siirtävät sen lapsiinsa