Ihan vakavast. Paljonko teillä on vaatteita?
Muutan pieneen 2000-luvun kaksioon, jossa vastekaappeja on kolme, joista vain yksi on hyllykaappi. Eihän tänne mahdu yhtään mitään ja vielä pitäisi liinavaatteetkin saada mahtumaan. Ei hotsittaisi ehjiä T-paitoja (20kpl) tai farkkuja roskiin laittaa. Uffille vein jo monta säkillistä.
Kommentit (40)
Olen tottunut että alushousuille, -paidoille, sukille, liiveille jne. on kaikille omat hyllyt tai korit. Nyt ne pitää saada kaikki samaan hyllyyn. Koreja ei ole ollenkaan. Ihan kamalaa.
Hyvä hetki vähentää vaatteita. Itselläni on myös ihan liikaa ja nyt on vielä enemmän kun on perinyt kuolleiden sukulaisten vaatteet. Meidän koko alakerta on täynnä vaatteita jätesäkeissä.
Täällä myös pienet tilat, vien varastoon kausivaatteet. T-paidat, leggingsit, sukat, alusvaatteet yhdessä kaapissa, toisessa pyyhkeet ja liinavaatteet. Ahdasta on, onnistuin järjestelemään. Jääkaappi-pakastin aika pieni, säilyvät elintarvikkeet muovilaatikossa.
Aika paljon on. Sukat, rintaliivit, alushousut ja osa t-paidoista on lipaston laatikossa. Jää hyllytilaa liinavaatteille. Housut, puserot, jakut, paitapuserot on henkarissa.
Paljon, tosin mulla on käytössä vaatehuone pelkästään omille vaatteille.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös pienet tilat, vien varastoon kausivaatteet. T-paidat, leggingsit, sukat, alusvaatteet yhdessä kaapissa, toisessa pyyhkeet ja liinavaatteet. Ahdasta on, onnistuin järjestelemään. Jääkaappi-pakastin aika pieni, säilyvät elintarvikkeet muovilaatikossa.
Tämä myös. Astiat ja työvälineet veivät kaikki kaapit. Siivouskomerossakin on tavaraa. Neljä kattilaa annoin pois ja silti kaikki paikat pursuaa.
Liian vähän, koska joudun sitten työvaatteita pesemään jatkuvasti, että on puhdasta töihin ( ja työssäni lasten kanssa ne likaantuvatkin herkästi)-
En vaan jotenkin jaksa nähdä vaivaa ostella useita vaatekertoja. Helpompi päättääkin mitä päälle laittaa, kun ei ole paljon vaihtoehtoja :D Mutta ihailen kyllä silti ihmisiä, jotka näkevät pukemisen eteen vaivaa.
Arvatkaapa onko tässä mun lapsuudenkodissa kaappeja? 60-luvulla rakennettu talo, säilytystiloja just yhtään.
Mulla oli aikoinaan se tilanne, et olin pätkä/projektityöläinen, rahat meni opintolainan maksuun; ei ollut juurikaan varaa ostaa uusia vaatteita. Sit työtilanne parani ja aloin ostamaan niitä; nyt ne ei mahdu millään mihinkään. Se hyvä puoli siinä on, ettei tartte tässä elämässä enää ostaa uusia.
(siis kaappeja pengoin, niin uusia/käyttämättömiä vaatteita; hienoja kauluspaitoja ymv.)
Mullakin on liikaa. Piti ostaa iso lipasto ja vaatekaappi, joihin sain omat vaatteeni. Miehellä on vielä enemmän vaatetta, kun se ei raaski mistään luopua. Kolme vaatekaapillista on hänellä ja yksi lipasto. Sitten vielä päällysvaatteet meillä eri komeroissa. En ole laskenut vaatteiden määrää, mutta kymmenesosallakin pärjättäisiin. Ärsyttää oikeasti, pitäisi vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja kerätä liiat pois kaapeista. Siltikään ei vuosiin tarvitsisi uusia hankkia.
Niin vähän, että kaikki sisävaatteet mahtuu yhteen metrin leveään tankokaappiin, jonka toisen puolen täyttää korijärjestelmä. Olen aikanaan konmarittanut kaiken omaisuuteni ja sen koommin en ole ylimääräistä hamstrannut. Kaikki omistamani vaatteet ovat käytössä, toki osa vain keäväisin tai talvisin.
Mullakin vaan yksi hyllykaappi, vaatteet vie siitä kaksi hyllyä. Kaksioviseen tankokaappiin mahtuvat väljästi kaikki tankovaatteet ja päällystakit ja paljon muutakin. Ei ole rahaa eikä ole ollut vuosiin ostella vaatteita. Vanhimmat ovat varmaan yli 20 vuotta vanhoja, uusimmatkin yli 10 vuotta. En silti kulje alasti ja vaatteeni ovat aina puhtaat.
Onneksi oli aikoinaan mahdollisuus hankkia melko laadukkaita vaatteita. Ostin aikoinaan niitä vähän, mutta vähän parempaa laatua. Niitä onkinsittenkäytetty ja käytetään edelleen.
Hanki avohyllykkö, ja siihen mieleiset korit sukkia, alusvaatteita, t-paitoja ja huiveja/vöitä varten.
Heitä jo pienet, rikkinäiset ja käyttämättömät pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin vähän, että kaikki sisävaatteet mahtuu yhteen metrin leveään tankokaappiin, jonka toisen puolen täyttää korijärjestelmä. Olen aikanaan konmarittanut kaiken omaisuuteni ja sen koommin en ole ylimääräistä hamstrannut. Kaikki omistamani vaatteet ovat käytössä, toki osa vain keäväisin tai talvisin.
Täällä sama. Tosin en ole konmaria lukenut, mutta tein silti kunnon puhdistuksen. Kaikki käyttövaatteet on rekillä, jossa on sellainen roikkuva korisysteemi. Sukat (6 paria), sukkahousut (2 paria) ja pikkuhousut (6 kpl) on erillisessä korissa. Rekki ei ole edes mitenkään täynnä (8 mekkoa/neuletta) ja roikkuvassa korijutussa on 2 toppia, 2 t-paitaa, 2 farkkulegginssit, 2 hametta ja muutama pitkähihainen paita.
Kenkiä on kaksi paria - lenkkarit ja talvikengät. Molemmat siistit, joita voi käyttää monen asun kanssa.
Takkeja kaksi - kevättakki ja talvitakki.
Mulla on liikaa vaatteita, mutta en raaski luopua mistään. Kesävaatteet ja kengät on talven varastossa, ja toisinpäin.
Alusvaatteet ja sukat mahtuu 2 hyllylle. Kolmannella on sekalaista; uimapukuja, biksuja, sukkahousuja, villasukkia, treenivaatteita.
Käyttövaatteet ovat kaikki henkareilla, myös T-paidat. Yksi iso kahden oven kaappi täynnä vaatteita henkareilla. Toinen samanlainen kaappi täynnä takkeja/ ulkovaatteita, joita en uskalla viedä varastoon, jos siellä käy varkaita. Ikinä ei kyllä meidän talossa ole varastettu mitään, ei edes pesutuvasta kuivaushuoneesta.
Mulla on 120 leveä, 180 korkea ja 40 syvä vaatekaappi, lisäksi ulkovaattelle noin 40 cm tankotila. Kenkiä joku 10 paria. Siinä kaikki, varsinaisia kausivaatteita en harrasta, toki toppatakkia ja hellepaitaa löytyy, mutta ovat paikoillaan ympäri vuoden.
Liinavaatteilla on oma pikkukaappinsa eteisessä.
Täällä on myös niin vähän tilaa, että kuivaustelineeltä päälle ja pyykkikoriin siitä ja kun viimeisiä viedään, niin kone päälle. Kaapissa on ns. Paremmat ja ylimääräiset.
On sellanen juttu, et projektissa tuli Tekesin herroja (en tarkoita ilkeillä), päättämään meidän projektin rahoituksesta. Työkaverilla oli puku päällä, minä rähjäsissä farkuissa ja collarissa. Nolotti niin paljon - eikat tää vaan vaikuta rahoitukseen?
Vuosia vuosia myöhemmin tapasin baarissa erään niistä, jotka päättivät siitä rahoituksesta: minä en muistanut häntä, mutta hän muisti minut - olin kuulemma ollut hiljainen ja nöyränoloinen :)
Ihan liikaa vaatetta täällä. Minäkin kaksiossa, eikä kaikki mahdu. Olen kierrättänyt ja myynyt säkkikaupalla. Mikä minulla auttoi vaatteiden hamstraukseen ja liikaa osteluun oli, että kokosin itselleni lempiasun, joka sopii moniin tilanteisiin ja josta pidän. Ei tarvitse niin paljoa säilöä enää kaapeissa.