Miksi ihmeessä en tule raskaaksi..?
Olen suhteellisen nuori (31v), minulla on aika terveet elämäntavat (en polta, käytän alkoholia kohtuudella, syön monipuolisesti ja raskausvitamiineja, lenkkeilen jne), talous on kunnossa (vakityöt molemmilla), suhde kunnossa (olemme menossa naimisiin) jne.
Kaikki niin maan perusteellisen hyvin, mutta lasta ei kuulu? Kohta vuosi yritystä täynnä ja tutkimuksiin kai on mentävä.. Tämä on meidän pienen perheen suuri suru, josta ei tunnu yli pääsevän :( Arkielämä ja elämä yleensä on nautittavaa, joten sen elämän soisi yhteisen vauvankin jakavan meidän kanssa..
Mitähän tässä elämässä pitäisi vielä oppia? Onko jäänyt jotain huomaamatta ja en sitten ole vielä valmis äidiksi? Tunnen itseni niin epäonnistuneeksi.
Kommentit (24)
teitä ei oo tarkoitettu vanhemmiksi, ei todellakaan oo todellisia vaan haluavat vaan kiusata ja kääntää veistä haavassa. Kyllä jokainen empaattinen äiti pystyy käsittämään, miten ikävältä se tuntuu, kun on vauvakuume ja vauvauutisia satelee joka puolelta ja itselle ei vaan tule.
koska siellähän sitä vasta tutkitaan. Joskus hyvin yksinkertaisin keinoin raskaus sitten alkaakin. Esim. munanjohtimien aukiolon tutkimus saattaa avata niitä sen verran että seuraavasta kierrosta tuleekin raskaaksi luomusti.
Joten menkää ihmeessä tutkimuksiin.
Ei ne siellä tiedä koska te tarkallee olette alkaneet yrittämään.
Mielestäni lapsettomuus on tahto/merkki ylemmältä taholta.
Tulevaisuudessasi on asioita joihin ei liity lapsia.
esim. vaikea sairaus, jokin elämäntehtävä tms. Lapsettomuushoidot ovat tätä tahtoa vastaan.
esim oma elämä, olin hukassa elämäni kanssa--> sain siihen syssyyn yllätysvauvan ja elämä alkoi sujua.
sain useita keskenmenoja (toivottuja vauvoja) tämän jälkeen, toinen vanhemmistani sairastui vakavasti ja jos minulla olisi ollut pieni vauva, niin en olisi kyennyt valvomaan hänen kuolinvuoteellaan.
työpaikallani meni päin peppua, tulinkin yllättäen raskaaksi, firma meni vauvalomalla nurin. Sain uuden hyvän duunin.
ja esimerkkejä on lukemattomia.
Odota mitä elämä tuo tullessaan, älkä hermostu vielä. kyllä vauva tulee jos on tullakseen.