IVF/ICSI elo-syyskuussa?
Onko muita vielä aalloilla joilla hoitosuunnitelma osuisi elokuun loppuun tai syyskuun alkuun? Kävin tänään klinikalla ja Synarela-sumut aloitan 5.8. ja punktio ajoittunee sitten joko elokuun viimeiselle viikolle tai syyskuun ekalle viikolle. Meillä aluillaan neljäs IVF. Kolmannen IVF:n tuoresiirto toi plussan ja tytön 9/2006 ja nyt sitten olisi tarkoitus yrittää pikkusisarusta. PAS tehtiin toukokuussa mutta oli negaa.
Olisiko muita samaan aikaan piinailevia tulossa mukaan? Olisi mukava vaihtaa tuntemuksia hoidon edetessä.
T:Hetula75
Kommentit (193)
Pitkästa aikaa. Seurasin pikaisesti sun kuulumisiasi, kun olimme " puheissa heinäkuussa" . Kato kävi sulla (kuten mullakin aina on käynyt, harmi) Mutta onnea kovasti piinailuun!
Mietin itse puregonin vaihtamista menopuriin, kun monella on käynyt tuuri just sen kanssa. Sitä on vaan hankampi pistää/käyttää. No, katotaan onko kyse yksin lääkkeestä. Mun ainokainen oli 1 luokan alkio puregonilla:=) Ekasta ivf:stä sain siis 3 alkiota, joista yksi ihan huono. Tytär onnistui kuitenkin saamaan alkunsa ekasta hoidosta. Nyt siis kolmas, hoito nevottelu, on 13.9 ja lyhyellä kaavalla uskon homman etenevän, just siitä oli uutisissakin. Että sitä suositaan riskien takia. Toisessa hoidossa jouduin pistää 4 kpl puregonia=melkein 800 e, ja kaksi solua, et rahan menokin hirvittää. Mutta sulle siis suuren suuret tsempit!
Pahoittelut negoista MAMI_69 ja MENINA76! Lapsen kaipuu on suuri ja suru on raskasta. Halit!
Tsemppiä kaikille hoitoihinsa.
Täällä alkaa olla monella aika jännät paikat, täällä on peukut ja varpaat pystyssä joka suuntaan :)
Ajattelin tulla kertomaan että kyllä kannatti pyytää ne kilppariarvot, nimittäin mulla on ilmeisesti kilpirauhasen liikatoimintaa, S-TSH viitearvot Väestöliitolla on 0.6 - 4.2 ja mulla arvo oli 0.5. Tänään kävin aamulla lisäverikokeissa, missä tutkitaan noita kilpparijuttuja vähän tarkemmin - tulokset saan huomenna.
Myös liikatoiminta haittaa raskautumista (" alentaa hedelmällisyyttä" ), mutta ilmesesti vajaatoiminta on vielä pahempi/yleisempi este/hidaste raskautumiselle.
Aika erikoista. Jännittää mitä tästä nyt seuraa, vai seuraako mitään.
T.Menina
Eilen oli toinen ultrakäynti, ja tilanne näytti entistä paremmalta: Nyt tarpeeksi isoja follikkeleita oli jo ainakin 11 kpl, ja lisäksi joitain pienempiä. Nyt on jo toiveet aika korkealla, että päästäisiin myös siirtoon! Ja tietysti pakastealkiotkin olisi mahtava juttu, niitä kun ekassa hoidossa ei tullut. Mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa, voihan tässä vielä sattua vaikka mitä.
MENINA meistähän löytyi heti tutkimusten alkumetreillä vikaa sekä minusta että miehestä. Aluksi se oli helpotus, mutta ei se pitemmän päälle kauheasti ole rauhoittanut. Meillähän siis luomuyritykset on tyssänneet jo siihen että munasolut ei hedelmöity (hedelmöittyvät vain ICSIllä, se kävi selväksi ekassa hoidossa kun osalle soluista tehtiin IVF ja osalle ICSI, ja vain ne " iksatut" hedelmöittyivät).
Mutta kun tarkemmin ajattelee niin eihän tuo sulje pois sitä että meissä olisi vielä muutakin, vielä toteamatonta vikaa. Voihan se olla että vaikka tuo tiedossa oleva vika voitettaisiin ICSIllä, niin minussa voi olla myös sellaista vikaa että alkiot ei kiinnity tai saan keskenmenon tms. Vaikka ei tietysti näin pessimistisesti saisi ajatella mutta minkäs teet...
Kauheasti tsemppiä kaikille ja hyvää viikonloppua!
Brooke
Mulle tehtiin ekan IVF:n tuoresiirto 29.8 ja nyt tän viikon keskiviikkona rupes tuleen rusehtavaa vuotoa ja eilen sitten alkoi kunnolla vuotamaan ja tuli hyytymiä että se oli tässä sitten. Seuraavassa kierrossa sitten yritellään passia.Harmittaa vietävästi. Mutta Plussatuulia muille! Pakkasessakin on vain 2, toivottavasti kestävät sitten sulatuksen.
Siirto kuulumisia eli yksi nelisoluinen kyytiläinen on matkassa. Hieman oli hyperiä kehitellyt eli nestettä oli muistaakseni vasemmalle kertynyt vähän. Onneksi olo on muuten ihan hyvä, niin pienen emminnän jälkeen lääkäri totesi että siirto voidaan suorittaa. Nyt sitten vain lepäilyä ja nestettä vaan =).
Muniksia saatiin siis 16 joista viisi hedelmöittyi hyviksi nelisoluisiksi, yksi siis siirrettiin ja neljä meni pakkaseen. Olisihan saldo voinut parempikin olla mutta hyvä näin. Vähäiseen määrään on syynä ehkä se että kuudelle tehtiin ivf:ä toimenpiteet joista yksikään ei selvinnyt!!Lopuille kymmenelle alkuperäisen icsi suunnitelman mukaiset toimenpiteet joista siis viisi hedelmöittyi (+ pari huonolaatuista joita ei pakasteta). Lääkäri ehdotti ivf:n hedelmöitys kokeilua koska simppa olivat nyt paljon paremmat kuin aikaisemmissa testeissä.
Hetula: harmi ettei pakkaseen saatu mitään mutta nyt on kaksi kyytiläistä matkassa ++++puhallusta!
SolinaPolina: Sielläkin kaksi kyytiläistä ++++puhallusta!
Nupelo:Sielläkin kaksi kyytiläistä matkassa ++++puhallusta harmi että sait tulehduksen riesaksi.
Brooke: Saitteko jotain tarkempaa selitystä miksi ivf metodit ei teillä toiminut? Meillä siis sama homma että vain icsi näytti toimivan.
Tsemppiä kaikille!
-hapö- pp0
Tervetuloa joukkoon Vehnis. Harmi, että on ollut niin huono olo. Joko alkaa helpottaa? Menikö se migreeni ohi? Ja sinua kompatakseni, mun mielestä on kiva kun kaikki kirjoittavat tänne omia tuntemuksiaan tms. Niitä lukiessaan tietää, ettei ole näiden ihme tuntemusten kanssa ihan yksin =)
hapö ¿ olipa kiva, ettei punktio sattunut. Omani kun oli aika kivulias. Vaikka toisaalta olen sen jo unohtanut ja uuteenkin mennään jos tarvis on. Henkilökunta on meidänkin klinikalla aivan mahtavaa ja huolehtivaista. Ja siirtokin siis jo takana. Mahtavaa. Nyt sitten vain parkkeeraat soffan nurkkaan ja laitat miehen passaamaan sua =)
helena ¿ voi harmi. *halaa* Toivottavasti pas tuo paremman tuloksen. Mikä fiilis?
Solinallakin kyydissä kaksi kaveria, hienoa. Harmi, että niin monta meni hukkaan, mutta aina pääasia, että joku selviää kyytiinkin.
Chova ¿ onko täti pysynyt poissa? Täällä toinen huolestuja joka ikisestä oireesta tai oireettomuudesta =)
Hetulakin pääsi siirtoon, jihaa! Kiva. Sullekin siirrettiin kaksi. Hui kun on paljon kakkosia tulossa =)
Nupelo, sullekin kaksi kaveria!! Hitsi teillä on tuplajännitystä luvassa =) Onko olo jo tulehduksen jälkeen parempi?
Tervehdys myös Emma-Neealle.
Menina ¿ kannatti olla sinnikäs! Tuuhan kertomaan mitä lääkettä siihen liikatoimintaan keksivät.
Brooke ¿ kuulostaa että on hyvä saalis tulossa. Kun verrataan että mullekin ensin lääkäri meinaili että hyvä jos yksi saadaan =) Sulla voi tällä kertaa jäädä hyvin pakkaseenkin.
ON: jännäksi käy tämä elämä. Menkkaoireet jatkuvat nyt kolmatta päivää. Jokainen vessareissu on kauhistus. Saa nähdä alkaako vuoto tänään tai ensi yönä vai ehdinkö huomenna testata. Ennenkin on kyllä käynyt niin, että kun sen testitikun ottaa esille niin johan hanat aukee. Nyt ei auta kuin piinistellä vielä hetki...minuutti minuutilta mennään =)
t. Afternoon pp11
AFTIS voi että sulla on jännät paikat! Täällä ollaan kaikki peukut ja varpaat pystyssä että ne menkkaoireet tarkoittaisikin jotain ihan muuta!
HAPÖ ei saatu sen kummempaa selitystä miksi IVF:llä ei solut hedelmöittyneet. Meillä oli kyllä jo alun perin oletuksena, että pitää tehdä ICSI, mutta halusivat sitten kai ekassa hoidossa kokeilla että jos IVF kuitenkin riittäisi. Mutta kävi siis selväksi että se ei riitä.
Uskon että sulla on ihan raskausoireet, jännää ja kivaa!
Onnea testiin!
Itse kun raskauduin, niin mulla oli ainoastaan oireina menkkaoireet pari päivää ennen testiä. Ostin jo sidepaketin kaupasta ja yllätyinkin kun testipäivänä testasin. Ja testi on edelleen tallessa 5 vuoden jälkeenkin:=)
Toista odotellessa....
Helenalle pahoittelut ja hali!! Onnea passiin ja toivotaan, että pikku kaverit kestävät sulatuksen.
Hapölle ja Nupelolle onnittelut siirrosta ja saitte molemmat myös pakkaseen kavereita!!
Afternoon - toivottavasti sun " menkkaoireet" on oireita plussasta!!! Oikein paljon ++++ tuulahduksia!!!
Minäkin huomasin juuri, että paljon on tosiaankin kakkosia tulossa!!!
Illan jatkoa kaikille!!!
SolinaPolina pp3 (vasta)
Ensiksi pahoitteluni helenalle!(Halaus) Ja onnea passiin!
Solinalle onnittelut siirtoon pääsystä. Kurjaa kun kato kävi mutta tietty pääasia että pääsee edes piinailemaan. On edes pieni onnistumisen mahdollisuus!
Nupelolle pikaista paranemista tulehduksesta!
Emma-Neea: Muistankin sinut viime keväältä/kesältä! Samalla lailla kato kävi tässäkin hoidossa ja laatu on mitä on. Ei auttanut tällä kierroksella Menopur mutta kannattaa sitä varmaan kokeilla jos ei ole vielä kokeiltu. Hankalampaa se on pistää kuin Puregon mutta se on pientä.
Brooke ¿ kuulostaa että on hyvä saalis tulossa. Kun verrataan että mullekin ensin lääkäri meinaili että hyvä jos yksi saadaan =) Sulla voi tällä kertaa jäädä hyvin pakkaseenkin.
Aftikselle on peukut pystyssä että testi näyttää plussaa +++++++!!! Tämä pino huutaa ensimmäistä plussaa!
ON: olo vielä turvonnut ja pinkeä mutta eiköhän se tästä. Luget on ällöttäviä kuten aina ja piinapäiviä edessä vielä 11....
Terkuin, Hetula ja Sissit pp3
Heissan!
Olen lukenut ahkerasti pinoa sen alkuhetkistä lähtien, mutta olen jäänyt tarkoituksella aluksi vain taustailemaan, etten roiku ihan koko aikaa koneella. Nyt ajatukset ovat joka tapauksessa lähes koko ajan tässä ivf:ssä, joten samapa tuo vaikka istunkin sitten koneella. :-) Ajattelin jo jossain vaiheessa etten ilmoittaudukaan, mutta kun muitakin tuli vähän jälkijunassa, ajattelin että miksipä ei. Ja piinaviikoillahan sitä tsemppiseuraa eniten kaipaa!
Taustaa: kakkonen ollut toiveissa viitisen vuotta, esikoinen aloitti tänä syksynä koulun. Tähän mennessä tehty 3 tuloksetonta inssiä, 1 ivf, 1 pas josta plussa ja keskenmeno. Lisäksi kaksi luomuplussaa joista molemmista keskenmenot. Selittämättömiä ollaan, kromosomeista tai hyytymistekijöistä ei ole löytynyt myöskään keskenmenoille selitystä.
Nyt siis 2. ivf menossa, lääkkeinä Suprecur ja Puregon, irrotukseen Pregnyl ja siirron jälkeen Luget. Punktio on ensi keskiviikkona ja siirto perjantaina. Folleja näkyi ultrassa 15 kpl, toivotaan että ehtivät kaikki mukaan. Viimeksi kävi aika kova kato, 12 munasolusta saatiin 4 alkiota aikaiseksi.
Pitkää pinnaa ja tsemppiä piinaajille, pidän teille peukkuja pystyssä että plussia alkaa ropista pinoon! Ja perässä tuleville runsasta munissaalista ja kivuttomia punktioita!
t. tipituu
Paljon lohtuhaleja Helenalle! Olen sun kuulumisia täällä seurannut, kun meille siirrettiin niin samaan aikaan (mulle päivä sun jälkeen) ja vähän toivoin, että oltais samaan aikaan voitu iloita plussistakin. Tiedän, ettei nää lohtuhalit paljoa auta, tiedän itse olevani aivan maassa sit kun se aika koittaa, ei siihen mikään tai kukaan voi auttaa.
Toistaiseksi on siis menkat pysyneet pois, mutta tuolla muualla joku tiesi sanoa, että niin kauan kun lugeja käyttää, niin ei ne menkat tulekaan. Ja mä kun luulin, että oisin voinu näitä piinapäiviä lyhentää sillä, kun mulla olisi normaalisti menkat alkanu useita päiviä ennen varsinaista testipäivää. Mut kärsittävä tässä vaan on. Ja lisäksi kärsin niistä lugeistakin, koko alapää punottaa ja kirvelee ja pikkuhousunsuojia pitää vaihtaa tunnin välein. Vaan jos se nyt jotenkin edistää tätä juttua niin kyllähän sen kestää.
Olen vähän kuin varkain ilmestynyt tähän pinoon, en herännyt ihan tarpeeksi ajoissa kun porukka tähän ilmottautui, mutta kai saa keskenkin liittyä? Toivottavasti ei tarttis kohta perustaa sitä omaa pinoa toivonsa menettäneille.
Meillä siis ehkäisytöntä aikaa nyt 7 vuotta, mitään vikaa ei ole löytynyt. Nyt eka ja vika ivf menossa ja sen takia paineetkin on aika kovat, kun tietää että mahdollisuudet on nyt sitten tässä. Pakkaseen ei saatu mitään, kolme munasolua oli, joista yksi epäkypsä, kaksi siirrettiin. Vika kerta sen takia, kun rahat on loppu ja ikä tulee vastaan, todellakaan en tiedä miksei aikaisemmin voitu mennä hoitoon, kun ei sitä haikaraa kerta kuulunut.
Paljon haleja kaikille niitä tarvitseville ja paljon plussatuulia!
Terkuin, Chova pp 10 (tosin mä alotan laskemaan siirtopäivästä)
Mutta se on PLUSSA!! Mun eka ja ihka ensimmäinen laatuaan. Aamulla heräsin jo neljältä tekemään ensimmäiset testit (huomaa monikko =) ja sain tietysti vain haamun molempiin. Ei siis auttanut kuin hypätä autoon ja painella lähimpään laboratorioon veritestiin. Ystävällinen täti sanoi, että puoli tuntia menee ja kun soitin, niin nauraen se sanoi että ¿ihan selvä plussa¿!! Sekaisin ollaan oltu miehen kanssa siitä lähtien =) Tiedän, että mitä vain voi vielä sattua, mutta että tähänkin asti ollaan päästy niin on uskomatonta.
Kiitos kaikille uskomisesta ja toivomisesta ja peukutuksista! Niistä on takuulla ollut apua =)
Ja tervetuloa mukaan tipituu. Jospa saatais tästä plussa-aalto nousemaan!!
Chovalla stemppiä ja tottakai mahtuu mukaan pinoon!
t. Afternoon (joka on ihan sekaisin =)
ONNEA!!!!!!!!!
Taataisiinpa tuosta kaikki nyt tartunta ;)
-Chova-
Ihania uutisia, toivottavasti kaikki menee hyvin!! Ja toivotaan, että niitä plussia rupeaa tulemaan enemmänkin!!
Tervetuloa Tipituu ja onnea punktioon, toivottavasti kaikki menee hyvin! Tervetuloa myös Chova ja onnea viimeisiin piinispäiviin, toivottavasti menkat pysyvät poissa!!!
SolinaPolina pp4
Lueskelin tossa, että joku muistaa kaikki palstailijat nimillä erikseen, wow mikä muisti!!
No ensin: onnea plussasta!!!!!!!
Ja toiselle (siis nimimuistini on just näin onneton, en muista kenelle): pahoittelut kuukautisista. Teitkö kuitenkin testin? Tai no, jos kerran klönttistä vuotoa, varmaan se kaveri on sitten pudonnut matkasta :o(
Mulla on lääkäri maanantaina ja sitten selvii, päästäänkö limakalvon ja muun puolesta siirtoon. Pakkasessa siis vain kaksi pakkasukkoa toisesta punktiosta, jotka eri oljissa (huom! opin uuden termin eli siis pakastettu erikseen) ja yksitellen sulatellaan. Jos ei onnistu, sitten on punktio edessä. Täytyy sanoa, että toivon mieluummin, että ei onnistu, kun että tulis toinen keskenmeno....
Zumenon-oireilu on helpottanut aika lailla, onneksi! Jonkun verran on kutinaan tuolla alapäässä, toivottavasti en ole saanut hiivaa. En nimittäin yhtään tiedä haittaako siirtoa ja siirtävätkö ollenkaan, jos on hiiva.
Mietähän on tosiaan aika monta tässä elo-syyskuun punktiossa tai pas:ssa. Onneksi on sitten kavereita piinapäiviin. Mä luulen, että en uskalla koko testiä tehdä.... Pakkohan se sitten on tehdä. Pas:n jälkeen testi tehdään kuulemma pp 16, kun tuoresiirron jälkeen voi tehdä pp14.
Mun ekassa siirrossa (ekasta punktiosta saatiin kaksi heikohkoa alkioita, molemmat siirrettiin), jossa testi oli nega, kuukautiset alkoivat vasta kun lopetin luget. Joten luget saattavat pitää kuukautiset pois. Mutta kuukautiset voivat myös alkaa lugejen läpi.
No niin, palailen taas huomenna tai viimeistään maanantaina kertoilemaan lääkäriuutisia.
Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille omiin tilantaisiinsa!
Vehnis
Upeaa ja mahtavaa, sinä teit sen!! Nyt vaan lisää plussia tähänkin pinoon!
VEHNIS vinkkinä: huonoa nimimuistiaan voi paikkailla niin että avaa esim. Wordin tai Muistion tuohon rinnalle ja kirjoittaa viestinsä ensin sinne, silloin voi välillä käydä kurkimassa nimiä. Sitten vain kopioi tekstinsä ja liittää se tänne.
Tervetuloa mukaan kaikki uudet!
Oma napa: Pregnyl pistetty eilen illalla ja nyt on maha aika pinkeän ja aran tuntuinen ja tissitkin kipeät. Tänään ei onneksi tarvitse enää pistää mitään. Tänään mies ottaa oman lääkkeensä ja huomenna sitten punktioon klo 10.
Brooke
Hienoa! Saatiin plussahanat auki, toivotaan että kaikki seuraavat nyt perässä. ;-)
tipituulle tervetuloa joukkoon ja toivotaan että Vehnis pääsee siirtoon ja piinailemaan ensi viikolla!
Täällä pp4 eikä tuntemuksia (niinkuin ei pitäisikään olla ;-) )
T:Hetula
Ja ihan ensin ONNEA kauheasti Aftis!! Tosi hieno homma : ) Ja utelua oireista: ilmeisesti oli kovastikin menkkaoireita? Entäs muuta?
Täällä mennään tosiaan Hapön kanssa aivan samoissa. Punktio meni ihan hyvin (5.9.), 28 rakkulasta saatiin yhteensä 17 munasolua. Perjantain (7.9.) siirtoon mennessä kato oli hieman käynyt, eli 11 munista hedelmöittyi mutta näistä vain 6 oli sen verran priimaa, että 1 siirrettiin ja 5 pakastettiin. Lekurin mukaan siis ensiluokkainen yksilö siirretty. Punktiossa oli jonkun verran kipuja vasenta puolta tyhjennettäessä, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Torstaina oli jo ihan hyvä olo, ja siirto menikin sitten hienosti (paitsi katetri piti vaihtaa 2 kertaa ja pissalla piti käydä 3 kertaa välissä kun rakko oli liian täysi...). Nyt vaan Luget valuen tässä odotellaan. Ei mitään tuntemuksia. Paitsi tissit kipeät ja päätä kuumottaa ja janottaa, kuten aina Lugejen kanssa.
Piinailujaksuja muille odottelijoille ja tsemppiä toimenpiteeseen vielä valmistautuville!
t. Jessis ja pp3
että viisi meni alkioita pakkaseen.
T. Nupelo pp1