IVF/ICSI elo-syyskuussa?
Onko muita vielä aalloilla joilla hoitosuunnitelma osuisi elokuun loppuun tai syyskuun alkuun? Kävin tänään klinikalla ja Synarela-sumut aloitan 5.8. ja punktio ajoittunee sitten joko elokuun viimeiselle viikolle tai syyskuun ekalle viikolle. Meillä aluillaan neljäs IVF. Kolmannen IVF:n tuoresiirto toi plussan ja tytön 9/2006 ja nyt sitten olisi tarkoitus yrittää pikkusisarusta. PAS tehtiin toukokuussa mutta oli negaa.
Olisiko muita samaan aikaan piinailevia tulossa mukaan? Olisi mukava vaihtaa tuntemuksia hoidon edetessä.
T:Hetula75
Kommentit (193)
Kato oli kovempi kuin odotin, ei päästy siirtoon. :´(
Itken ensin silmät päästäni ja yritän sitten vähitellen ajatella elämää eteenpäin. Parempaa onnea teille muille.
Tipituu, olen todella pahoillani. Iso halaus ja voimia. Tuollainen tilanne vetää epätoivoon väkisinkin, kun toiveet keräyksen jälkeen on kaikilla aina korkealla.
Itse päätin eilisen siirron jälkeen, että pidän vähän väliä nyt täällä käymisestä ja keskitytään parin viikon aikana nyt johonkin ihan muuhun. Mutta mites kävi, täällä sitä ensimmäisenä aamulla ollaan ;) Tää vertaistuki tuntuu vaan niin tärkeälle.
Viikonloppuna on tulossa niin paljon menoa etten ehdi nettiin eli koitetaan olla ajattelematta tätä hedelmöitys asiaa ja annetaan alkion kiinnittyä, hoppas kiinnittyy siis. Nähdään täällä taas ensi viikolla. Aurinkoista viikonloppua kaikille.
tipituu ¿ olen todella pahoillani! Hali ja tsemppiä eteenpäin!!
Brooke ja Maari ¿ tsemppiä piinaukseen! Toivotaan, että päivät menevät nopeasti!!
Valitettavasti en osaa sanoa miten nämä päivät ovat menneet niin nopeasti, mutta niin ne vain ovat sujahtaneet! Nyt kun testipäivä lähenee niin on ruennut jännittämään, mutta rauhallinen olen silti ollut! Mutta nyt on kuulkaa kaikki oireet kadonneet, välillä vihlaisee mahaa ja edelleen söisin vaikka kuinka, mutta muuten ei mitään!! Tänään aamulla kun heräsin niin oli aivan sellainen olo, että nyt on menkat tulossa, mutta onneksi se tunne on hävinnyt jo!! Viimeksi alkoi ruskea vuoto pari päivää ennen testipäivää, vielä ei mitään. Edelleen jaksan olla todella positiivisella mielellä, toivottavasti en sitten tiistaina putoa korkealta¿en tiedä uskallanko aikaisemmin testata!
SolinaPolina pp11
Tipituulle suuret pahoittelut ja voimia! On se niin väärin kun se joskus koettelee niin kovin.
En sitten uskaltanut testata tänään kun on niin kovat menkkaoireet että en kestä sitä negaa tikussa nähdä. Testaan varmaan vasta tiistaina tai keskiviikkona ennen veritestiä mikäli vuoto ei ala ennen sitä. On niin semmoinen negafiilis. Mutta katsellaan.
Eipä muuta kuin piina jatkukoon! Tsemppiä muille.
T:Hetula vielä pp11
Ensin Tipituulle suuret pahoittelut *tsemppihali*. Tosi ikävä juttu.
Mutta ehkä seuraavalla kerralla?
Solinapolinalla lupaavan tuntuinen meininki, bd bd bd!
Peesaan Hetulaa ihan täysillä, täälläkin niin negaolo kuin olla ja voi. Kaikki mahdolliset menkkaoireet löytyy (paitsi vuotoa), eikä raskausoireita yhtäkään. Itselläni tiedän tämän jatkuvan nälän johtuvan Lugeista (inssien yhteydessä ollut samanlainen olo), joten ei ole siitäkään " apua" ... Lisäksi en ole varmaan viikkoon saanut nukuttua kunnolla, vaan herään joka aamuyö pyöriskelemään hermostuksissani, ja näin ollen alan olla jo tosi väsynyt hermoraunio. SAisivat menkat sitten vaan alkaa jo, niin pääsisi vähän rauhallisempiin tunnelmiin : )
Kaikille piinistelijöille pitkää pinnaa ja positiivista mieltä
toivottelee Jessica (pp10)
ei millään jaksanut odottaa huomiseen eli teimme siis tänä aamuna testin ja plussahan sieltä tuli!!! Olo on aivan mieletön, en oikein tiedä miten päin olisin ja itkukin tuli jo pariin otteeseen!! En osaa oikein muuta kirjoittaa kun on tuo pää vähän sekaisin¿ymmärrätte varmaan!
Hetulalle ja jessicalle tsemppiä ¿ tulkaahan perässä plussanneihin!!! Ja kaikki muutkin!!!
SolinaPolina
Mä tiesin että plussaat. Paljon onnea ja enkeleitä odotusajalle! Ihanaa.
Me emme kyllä taida seurata plussajunan kyytiin koska menkkaoireet jatkuvat voimakkaina ja pyyhittäessä tulee jo punertavaa vuotoa. Eli eiköhän se vuoto ala tämän päivän aikana. Kyllä vähän nyt masentaa kun pakkasessakaan ei ole mitään. Taas sumuttelemaan jne. on tämä perästä!
Toivottavasti Jessican piina päättyy positiivisempiin tunnelmiin.
T:Hetula (ja tuskin enää pp mitään)
Täällä taas
Huomasin vain, että tämä palsta on minulle " väärä" , kun pas on kyseessä. Luen tätä kuitenkin. Ja nyt sitten kirjoitankin.
14.9. perjantaina oli pas. Yhtään huurunenää ei jäänyt pakkaseen. Ensimmäinen yritys oli sulannut elinvoimaisena alle 50%, jolloin eivät siirrä. Toinenkaan ei ollut sulannut 100%:n elinvoimaisena, joten raskautumisen mahdollisuun on pienempi. Jos kuitenkin raskaus alkaa, ei tällä " ei-täydellisesti sulamisella" ole sikön kehityksen kannalta merkitystä.
En tosin tiennyt, että siirretään " ei kokonaisiakin" ... Luulin vain, että joko siirretään tai ei. Hölmö kun kysyin, että mites tämä siirreetty suli. Jos en olis kysynyt, olisin ollu autuaan tietätmätön ja odottanu ihan ilman ylimääräistä huolta, josko asukki asettuu asumaan. Tieto lisää tuskaa.. Minä vain aina haluan tietää kauheen tarkasti kaiken. Ehkä nyt opin, että kaikkea ei tarvii niin tarkkaan tietää..
Mutta kyllä me nyt odotetaan testipäivää ihan " odotuksen merkeissä" . Pettymys on kova joka tapauksessa - toivo tai ei - jos tulos on nega. Sittenhän uusi ja julkisella viimeinen punktio vuorossa. Jos taas tulee plussaa, pitää taas psyykata itseään " onneliseen" odotukseen..
Mutta yritän olla menemättä asioiden edelle. Nyt eka odotan ensi viikon perjantaita, jolloin voin tehdä raskaustestin. Ekalla siirrolla, josta tuli nega keväällä, mun kuukautiset ei alkaneet " Lugejen läpi" , joten nytkin joutunen joka tapauksessa odottaa testipäivään.
Kiitos Tiptuu, kun huomasit, mun " puuttuvan" ;o)
Tesemppiä kaikille!
Vehnis
Tänään oli veritestipäivä, mutta kerron nyt hiukan välivaiheita. Olen kyllä taustaillut, vaikken ole kirjoittanut.
1-2pp meni sairastaessa, mullahan oli nestettä vatsaontelossa (hyperi?) ja sitten sain vielä sen pissiitin. Vatsa oli niin arka ettei voinut edes koskea. Kävely tuotti tuskaa. Peli menetetty...
3.-4.pp Nipistelyä alavatsassa ja rinnat vähän kipeät. Voisiko olla mahdollista..?
6.pp ei oireita, ehkä vähän menkkamaisia tuntemuksia vatsassa. Plääh!
7.pp tein sitten testin, ihan vaan varmistaakseni ettei irrotuspikki enää näy (selitin itselleni, vakkei pitäny testailla etukäteen). Nega.
8.pp Ei oireita edelleenkään. Vähän alavatsaa jomottaa, mutta ei mitään oikeita oireita. PIINAA!!
9.pp tein testin. Nega, tai ehkä jos käyttää mielikuvitusta, saattaa näkyä hento aavistus. Rinnat ovat kipeytyneet uudelleen ja suussa metallinen maku.
10.pp uusi testi, viiva on selvä, Siis PLUSSAA!!!
11.-12.pp Oireet ovat samoja, hajut tuntuu ja rinnat ovat vieläkin aremmat. Olisiko hengitystiheyskin muuttunu vai kuvittelenko vaan...
Tänään siis oli veritesti ja virallisen tuloksen saan vasta aamulla, joten nyt vaan jännätään onko HCG määrä riittävä.
Varovasti uskallan hymyillä jo.
Pahoittelut kaikille jotka olette matkanvarrella syystä tai toisesta tipahdelleet.
Onnittelut Plussanneille, ainakin Aftis oli siinä joukossa. Pidetään vaunua, että kerkeette kaikki samaan Plussajunaan.
T. Nupelo pp12 (en uskalla vielä laskea viikkoja)
ja varpaatkin siis pystyssa Nupelolle. Toivottavasti aamu tuo iloisia uutisia tullessaan!
Täällä on torstain siirrosta vasta 5 päivää vai lasketaankohan se peräti vaan 4. Yli aktiivisesti sitä itseään tutkailee ja toivoo jotain merkkejä kiinnittymisestä. Tuntuu että aika matelee ja töissäkin ajatukset vaan vaeltelee mahdolliseen raskauteen. Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole ollut. Olin jopa vähän kuumeessa perjantaina ja heti rupesin välttelemään lääkkeitä etten vaan itse jotenkin ehkäise kiinnittymistä. Tänään rupesin jopa vähentämään teen juontia...apua miten " hysteeriseksi" sitä muuttuu. Ja kaikki sen vuoksi että haluaa niin kovasti nähdä sen plussan ja kertoa kaikille että viimeinkin meillekin tulee vauva.
Onko teillä plussaneilla ollut oireeton nämä alkupäivät?
Koita tässä sitten olla stressaamatta. Syystäkin piinapäiviä kutsutaan piinapäiviksi. Koitan kuitenkin olla kovana ja testaamatta ennen ensi viikon puoliväliä ;)
Pahoittelut Chovalle. Harmi, että näin kävi. 7-vuotta on pitkä taival. Oletteko te minkä ikäisiä ja mitä hoitoja olittekaan läpikäyneet? Uskon, että tulevaisuudessa on teillekin onnea tarkoitettu. Ei elämä voi ikuisesti lyödä vasten kasvoja. Voimia teille.
Hetulallahan on ihan hyviä oireita! Epätoivo iski minullakin aina välillä...iskee vieläkin. Joten tsemit sinne. Joko testasit? Huomenna? Älä vielä luovuta, ethän!
Solina ¿ kyydissä voi siis olla kaksi kaveria, eikö!! Hienoa, Onnea hurjasti.
maarille tsemppiä piinailuun. Oliko Helsingin reissu kiva ja löytyikö shoppailtavaa? Tsempit myös Brookelle, mikäs tilanne siellä, oireita?
Isot pahoittelut tipituulle kovasta kadosta =( *Halaa*
Jessis ¿ ei saa vielä luovuttaa!! =)
Vehnis ¿ mukana vaan vaikka onkin pas. Hyvä ryhmä kasassa niin mitäpä sitä vaihtamaan =)
Nupelo ¿ jee!! Onnea tuhannesti. Tuuhan ilmoitteleen hcg arvokin huomenna.
Mikäs hapön tilanne? Entäs muiden, ketäs vielä piinaileekaan?
ON: Ei se piina näytä loppuvan sen plussan jälkeenkään! Huokaa! Menkkaoireet on edelleen kovat, ne tulee aina aaltoina ja eritoten aamuyöstä. Joudun siis nousemaan ja ottamaan panadolia lähes joka yö. Soitin avalle ja neuvolaankin ja sanoivat, että jos kipu ei ole jatkuvaa eikä vuotoa tule niin ei pitäisi olla mitään hälyyttävää. Neuvolasta sanoivat, että kohtu siellä vain kasvaa. Noh, toivottavasti niin. Kauan pitää vielä sinnitellä eka ultraankin...eli hitaasti edetään...
t. Afternoon
Täällä ensimmäiset erittäin hailukat vaaleanpunaiset limat havaittu lugemönjän joukossa. Kyllä se oli kuulkaa siinä. Tänään siis pp11. Passia sitten vaan suunnittelemaan.
Parempaa onnea teille muille!
Jessica
Jessica: älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Ehkä tuo on jotain muuta ja kaikki vielä kääntyykin toisin. Koita jaksaa
Afternoon: Helsingin reissu meni kivasti. Oltiin ekaa kertaa tuossa Hotelli GLO:ssa yötä ja oli aivan ihana hotelli. Tyylikäs, loistava palvelu ja loistava sijainti Hotelli Kämpin ja Kämp Gallerian yhteydessä. Suosittelen kaikille jotka kaipaa laatu aikaa ja irtiottoa arjesta. :)
Täällä jännäilyt jatkuu. Tooodella hitaasti aika kyllä kuluu. Viimeiset kolme yötä olen nukkunut todella huonosti, ja normaalisti olen tunnettu unen lahjoistani...toivottavasti tää olis sitten positiivinen merkki siitä että jotain alkaa tapahtumaan. Vielä 10 päivää testipäivään...
Aurinkoista päivän alkua kaikille.
Moi,
Meikäläisellä tehty ihka ensimmäinen IVF perjantaina (14.9.) eli nyt kaiketi pp4.
Taustasta sen verran, että minulla on 2005 ekalla inssillä aikaansaatu tytär ¿ viime vuonna tehtiin 4 inssiä, ilman tulosta.
Jännittää ihan vietävästi tämä mahdollinen onnistuminen/epäonnistuminen. Yksi huippualkio kuulemma siirrettiin, en ymmärtänyt niistä luokituksista mitään joten niihin en osaa kommentoida.
Olo on ihan normaali ¿ mitä nyt alavatsa aika arka ja hieman ¿kipeä¿ johtunee kuitenkin punktiosta ja lääkityksistä.
Missä vaiheessa niitä ¿muka¿ oireita voi alkaa tarkkailemaan? Mitenhän tässä selviytyy vielä reilun viikon testiin ¿ vaikka siis todennäköisimmin kuukkikset alkaa ennen sitä.
Onnea kaikille raskautuneille!! Ja muillekin tsemppiä ja onnea!
Taidetaan mennä maari08:n kanssa samoissa :)
-Wiener- Tervetuloa vaan mukaan. Jes piinaillaan aika samoissa. Mun siirto oli to 13.9. eli ensi viikon torstaina olis testipäivä jos sinne asti vain päästää. Kovasti kovasti toivotaan eli peukkuja meille molemmille :)
Mulla siis pas 14.9. perjantaina. Eli nyt menossa pp4.
Kolmas alkionsiirto, eikasta nega, tokasta plussa, joka kesken rv7+ (ihan vain lyhyesti uusille, tarkemmat voi kelata alustapäin ;o)
Oireista. Viimekerran, josta siis plus, jälkeen mulla alkoi ekat oireet pp4: huimausta, hengästystä ja oksentelua. Sitten meni muutama päivä, eikä kuulunut mitään. Sitten taas oksetti ja sitten taas ei mitään.
Ekasta tuoresiirrosta en VALIETTAVASTI muista... Mutta meidän kaikkien pitää muistaa: JOKAINEN RASKAUS ON YKSILÖLLINEN. OIREET VOIVAT VAIHDELLA SAMALLAKIN IHMISELLÄ Eli jos ei ole " muka-oireita" ja aiemmin on ollut, ei se vielä mitään kerro. Ja vaikka olis eka mahdollinen raskaus, joka alussa oireeton, ei sekään vielä mitään kerro.
No, anyway. Tänään on siis pp4. Ja arvatkaas mitä: aamulla huimas aikas lailla. Ja kun lähdin koiran kanssa ulos, piti tulla takas ja yrjö tuli kylään.....!!!!!!! Voiskohan olla.......????? Mieskin sanoi, että samoinhan sulla oli viimeksikin. Ais juu, vielä yksi oire, joka sekin sama: nukutaan ikkuna auki. Koira ja mies on varmaan jääkalikoita ja mulla on vain tuhottoman kuuma..... Nyt pitää vain toivoa ja Uskoa. Joista jälkimmäinen on muuten työnimi ;o)
Musta tuntuu, että kaveri yrittää tarrata kiinni ja ikään kuin olen " vähän raskaana" (hullua ajattelua.....) Ja jos testaan negan, olen yrittänyt nauttia, uskoa ja toivoa edes tästä pienestä mahdollisuuden ajasta. Ja jos testaan plussan, sittenhän se piina vasta mulla alkaakin, kun alkaa tietty pelätä keskenmenoa.
Onko näissä hoidoissa mitään positiivista vaihetta!!! Kai sit, kun se nyytti on sylissä ja terveeksi todettu.
Huomasin muuten, että mähän löysin jo jotain positiivista: en kutsu näitä piinapäiviksi vaan mahdollisuudeksi olla raskaana. Tämähän on positiivista ;o)
Nyt mulla alkaa olee ihan hepuliolo ja kirjoitusvirheitä tulee enemmän kun oikeaa tekstiä, joten ehköhän nyt lopeta tällä erää.
Tsemppiä kaikille näiden mahdollisuuksien päivien odotukselle ;o), onnea plussanneille ja jaksamista negoille.
Vehnis ja Usko (oli sitten mun masussa 1pv-9kk)
Kiitos Hetula ja Afternoon ja muut onnitteluista!! Kyydissä voi tosiaankin olla kaksi kaveria!! Jännittää! Mitenkäs Afternoon olet nyt jaksellut? Koska sinulla on eka ultra?
Jessica ja Hetula tsemppiä oikein paljon. Ei luovuta toivosta vielä!!
Tervetuloa Wiener mukaan joukkoon ja tsemppiä piinispäiviin ja maarille myös mukavia piinispäiviä!
Nupelo ¿ Onnea oikein paljon! Toivotaan ihanaa odotusaikaa. Mitkä olivat HCG arvot?
Vehnis ¿ Pysy vaan mukana, minullakin oli pas. Ja oikein paljon myös Sinulle tsemppiä ja hyvältä kuulostaa!!
Mihinkäs hapö on hävinnyt??
Eilen tehtiin myös testi ja plussa sekin oli ja tänään kävin vielä veritestissä, jonka tulokset saan huomenna. Ensimmäinen ultra on 10.10. Olisin saanut ultran jo 3.10., mutta meinasivat, että se saattaisi olla liian aikaisin! Olen kyllä päättänyt nauttia nyt täysin siemauksin tästä alkuraskaudesta, vaikka vähän epätiedossa vielä eletään!! Oireet on vähentyneet, pahoinvointia vielä on ja vatsassa tuntuu välillä ja nälkä olisi edelleen koko ajan. Mitenkäs nuo viikot lasketaan ihanko normaalisti viimeisten menkkojen mukaan?
Kuulumisiin, SolinaPolina rv4+4?
Ensin ONNEA SolinaPolina ja Nupelo!!
Piinaa Jessica2 ja Hetula, vuotoa voi tulla vaikka olisikin raskaana, näin kävi kahdelle kaverilleni, jotka kummatkin saivat kaksoset!!
Hetula, menopurista. Hirveetä sen tekeminen ja ruiskuun saaminen yms. Mutta ne oireet piikeistä! Huoh. Oliko sulla/teillä kellään muilla? Kauhee vatsan turvotus ja ilman tunne, kuin silloin joskus raskaana ollessa. Jo 900 iu:n jälkeen. Hyvä kävellä kun tuntuu et mahassa on muutakin kuin rakkuloita 9. :(((( Koskaan ennen en ole saanut sivuvaikutuksia mistään lääkkeestä. Mä pistän 300 iu per ilta ja nyt takana tänään 7. Punktio on kai maanantaina. Mutta hei, älkää vielä luovuttako. Tsemppiä!
Mulla oli siis maanantaina veritesti ja se oli siis 12.pv siirrosta.Tulos oli 222, eli hyvällä mallilla. Varasin myös samalla AVAlta alkuraskauden ultran ja se tehdään 10.10. Taisi Solinalla olla samana päivänä.
Luget saan lopettaa jo tänään, hiukan kyllä huolettaa kun viimeksi jouduin lykkimään niitä alkuraskauden keskenmenon takia viikolle 10. Tarkistin vielä Klinikalta et olin ymmärtäny oikein ja sanoivat, että niillä ei ole todettu olevan merkitystä raskauden jatkumiselle. Hassua et käytännöt muuttuneet niin paljon neljässä vuodessa.
Piina todella jatkuu synnytykseen asti! Kyllä sitä vauhkona kuuntelee joka nippauksen ja myöhemmin jollei vauva ole hetkeen liikkunut, alkaa mieletön massun töniminen et onko siellä ketään. Varsinkin kun mulla on näitä keskenmenojakin ollu kolme kappletta. Kaksi tuulimunaa ja ekasta ICSIstä viikolla 7-8.
Tänään ollu ajoittain huonoa oloa ja alavatsaa jomottaa koko ajan. Yöt pyöriskellään täälläkin ja hikoillaa, päivisin palelee ja on kuumeinen olo.
Nyt vaan pitäs jaksaa sinne ultraan asti jännätä, et onko tulokkaita kaksi vai yksi vai onko taas huti.
Kyllä se aika kauan kesti nytkin, mutta ei sattunut sentään kuten viimeksi.
Kyytiin laitettiin yksi alkio, ja pakkasen ei sitten taaskaan jäänyt mitään, sillä muut alkiot olivat lakanneet kehittymästä. Sama juttu tapahtui viimeksikin. Munasolut olivat kuulemma olleet hyviä, eli luultavasti siittiöistä johtuu tuo.
No, mutta täytyy nyt sitten luottaa siihen että tämä yksi olisi sitäkin sinnikkäämpi kaveri ja tarttuisi mukaan!