Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI elo-syyskuussa?

19.07.2007 |

Onko muita vielä aalloilla joilla hoitosuunnitelma osuisi elokuun loppuun tai syyskuun alkuun? Kävin tänään klinikalla ja Synarela-sumut aloitan 5.8. ja punktio ajoittunee sitten joko elokuun viimeiselle viikolle tai syyskuun ekalle viikolle. Meillä aluillaan neljäs IVF. Kolmannen IVF:n tuoresiirto toi plussan ja tytön 9/2006 ja nyt sitten olisi tarkoitus yrittää pikkusisarusta. PAS tehtiin toukokuussa mutta oli negaa.

Olisiko muita samaan aikaan piinailevia tulossa mukaan? Olisi mukava vaihtaa tuntemuksia hoidon edetessä.

T:Hetula75

Kommentit (193)

Vierailija
101/193 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiosta selvitty ja nukuttu kunnon päikkäritkin... ja soluja tuli kuitenkin 13 kappaletta. Eli ihan keskiverto saalis. toivotaan että laatu on hyvää ja alkiot jaksaisivat jakaantua normaalisti. Ylihuomennahan sen sitten kuulee puoliltapäivin.

Maha alkaa nyt olla melkoisen kipeä joten makaamiseksi menee tämä ilta ja huominen. Jännittävää aina tämä siirron odottaminen kun ei tiedä tuleeko sitä jne.... Ja jos siirto tulee niin sitten vasta piina alkaakin.

Aftiksella alkaa olla piinapäiviä komeasti kasassa. Pitkää pinnaa niihin viimeisiin ja piiiiiitkiiiiin päiviin! Toivottavasti onnaa, ainakin oireet kuulostavat lupaaville.

Helena: Onnea onnistuneesta siirrosta ja myös pakkasprinsseistä/prinsessoista!

Solinalle onnea siirtoon!

Nyt sohvalle!

T:Hetula

Vierailija
102/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole arvioitu mitään syytä siihen miks ei vaan tärppää. Oon välillä yrittänyt lääkäriltä mahd. syitä kysellä niin vastaukset on ollu vähän semmosia vähätteleviä, että te ootte niin nuoria ettei teillä ole mitään hätää ja että nää asiat pitää ottaa rauhallisesti eikä hätäillä... arvaa onko ottanu päähän!

No, nyt oon päättäny itse ottaa ohjat käsiin näiltä osin, ekana halusin ja sain sen kilpirauhasten tutkimisen. Mulla on joskus nuorempana ollu jotain pientä häikkää kilpirauhasarvoissa, ja sitä aikanaan parin verikokeen verran seurattiin - mutta mitään varsinaista " vikaa" ei silloin kuitenkaan löytynyt.

Aattelin myös kysyä mahdollisuutta tukostaipumus-verikokeeseen - mutta oon kyllä aika varma ettei mulle sellaista haluta tehdä. Luin kuitenkin joskus täältä jostain keskustelusta että jonkun (guru)lääkärin mukaan tukostaipumus voi aiheuttaa toistuvien keskenmenojen (yleisempi oire) lisäksi myös sen ettei alkio pysty kiinnittymään.

Sitten yksi minkä haluaisin vielä tutkittavan on immuunijärjestelmän mahd. häiriö. Se on häiriö jossa elimistö suhtautuu alkioihin ikään kuin ne olisi vieraita esineitä joista pitää päästä eroon - elimistössä on tavallaan liian suuri vastustuskamppailu päällä koko ajan. Mulla on jatkuvasti aika korkea peruslämpö (lähes joka päivä +37 ja vähän ylikin), mitä on aikoinaan tutkittu mutta mitään syytä asialle ei löytynyt.

Siinä siis ainakin muutama asia mitä meinaan ottaa esille ensi viikon PAS-suunnittelukäynnillä. Todennäköistä on se ettei mitään em. vikoja mussa ole, mutta eipähän sitten tarvitsisi päätään noilla enää vaivata kun ne asiat selvittäisi.

Onhan se toki totta että ollaan " vasta" noin kolmekymppisiä, mutta ei se paljoa mieltä lämmitä se " nuoruus" kun on näiden asioiden kanssa kuiteskin jo yli 4 vuotta kamppailtu.

Tulipas pitkä " oma napa" -selostus, anteeksi vainen, - huomaa varmaan että oon näitä asioita tässä aika paljon mietiskelly ja tutkinu!

Tsemiä sulle piinailuun, kuin myös muillekin piinaileville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AFTIS eipä meillekään mitään syitä alettu arvailemaan, miksi eka hoito ei tärpännyt. Ehkä se ekalla kerralla on tavallaan ihan tilastollisesti todennäköistä, ettei tärppää, kun kerran näissä hoidoissa onnistumisprosentti on jotain 30 % luokkaa.

Ja meillähän tosiaan ainakin miehessä on todettu paljonkin vikaa, eli siittiöiden laatu on huono. Ja todennäköisesti munasoluissakin on häikkää -> seurauksena siitä alkiotkaan ei ainakaan viime hoidossa olleet top-laatua. Nyt tietysti toivotaan että tulis parempia.

Itse epäilen myös että ekan hoidon epäonnistumiseen syynä oli myös alkion siirrossa olleet ongelmat. Lääkäri ei tosiaan millään meinannut saada sitä perille asti ja sörkki vaikka minkälaisilla kauheilla kidutusvälineillä. Olen lukenut, että kovakouraisen käsittelyn takia kohtu voi ruveta supistelemaan. Mulla oli siirron jälkeen seuraavana yönä kauheita kramppeja mahassa, ja ajattelin silloin että kohtu varmaan jotenkin työnsi silloin alkion pois. Siitä asti olin ihan varma että tulos on nega, niin kuin sitten olikin. Voihan tämä olla mun omaakin kuvitelmaa, lääkäriltä en ole asiaa kysynyt. Nyt kuitenkin siirtoa " harjoitellaan" etukäteen ja itse siirtoon varataan tavallista pitempi aika. Jospa sitten ei kävisi niin kuin viimeksi.

Brooke

Vierailija
104/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän palstalomailun jälkeen taas mukana!

Niitä plussia tosiaan tähän pinoon nyt kaivattaisiin *bd bd bd bd*

ON: Viime perjantaina oli viimeinen ultra, jonka mukaan muniksia 25 odottelemassa imuttelua. Huomenna punktio klo 9 tyksissä, ja perjantaina siirto. Palailen siis viim. ensi viikon alussa kertoilemaan saaliista ym. yksityiskohdista. Toivon todella ettei hyperi pääse yllättämään, kun hoitaja oli aidosti huolissaan mun labra-arvoista, huiii... Mä olen vielä tosi huono juomaan, mutta täytyy yrittää vaan kitata koko ajan nesteitä. Alavatsa on muuten ihan mielettömän turvoksissa ja rinnat aivan sairaan kipeät - mahtaako johtua Puregoneista vai mistä??

Jokaiselle piinailijalle / hoidettavalle tällä välin isot tsempit! Tämä lähtee nyt rentoutumaan ja valmistautumaan huomiseen koitokseen.

Jessica

Vierailija
105/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen suhteen että eihän se tilastollisesti ole mitenkään ihmeellistä että ekassa IVF-hoidossa ei tärppää.

Ei mua se huoletakaan, vaan se että kun meissä ei ole todettu mitään ylitsepääsemätöntä vikaa, eli mitään estettä yhdynnässä tai inssissä raskautumiselle ei ole ollut. Mutta ei vaan tärppää.

Olisi helpompaa hyväksyä toistuvat epäonnistumiset jos niihin olisi joku syy. Joten miksei sitä vois sulkea pois semmosia helposti tutkittavia (=verikokeella) syitä mitkä voi raskautumista estää. Varsinkin jos se mahdollinen piilevä syy ois helppo hoitaa (esim. tukostaipumus).

Ehkä mä oon vähän hätähousu - mutta on vaan ruvennu olemaan sen verran rankkaa parisuhteellekin nää hommat että nyt on vaan semmonen olo että tekis mieli tehdä kaikki mahdoton ja mahdollinen asian eteenpäin viemiseksi.

No, kuten sanottu niin ihan positiivisin mielin tässä siihen PASiin suunnataan - ehkäpä siihen loppuu nää epäonniset vuodet :)

Myös mulla on muuten aina se katetrin kohtuun saattaminen hankalaa ja aikaa vievää, kohdunkaula on ahdas ja se tekee mutkan. Pitäisköhän ehdottaa että jos ennen seuraavaa kertaa lääkäri vähän " harjoittelis" asiaa. Ei ole tullut aiemmin mieleenkään!

Samoin mullakaan ei alkiot olleet TOP-luokkaa, mutta lääkäri sanoi että enemmän raskauksia alkaa 2.-luokan alkioilla kuin ykkösillä - ja että ei luomu-alkiotkaan normaalisti mitään TOP-alkioita ole. Hän oli sitä mieltä ettei sillä luokituksella ole välttämättä loppupeleissä mitään merkitystä raskautumisen kannalta.

Taas mä jaarittelen täällä omaa napaa... täytyy pitää pari päivää palstataukoa ja rauhottaa tilanne omassakin päässä :)

Edelleenkin hirmusti tsemppiä kaikille piinailijoille ja punktioon meneville, pistäkäähän paljon plussia kehiin!

T.Menina

Vierailija
106/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipimennosta palanneena olisin niin toivonut niitä plussa uutisia lukea. Pakkohan niitä on tulla tähän pinoon joten +++++++puhallusta kaikille.

menina: Pahoittelut negasta ja hyvä että ajatukset on jo tulevassa =)

ON eli viime pe oli ultra jossa näkyi kaiken kaikkiaan 33 munarakkulaa joista 10-14 olisi mahdollisesti kasvamassa punktio kelpoiseksi. Rakkula määrästä huolimatta olo on lähestulkoon normaali oikeastaan vain istuessa farkut ahdistaa, joten itse epäilen vähän tuota saaliin mahdollista suuruutta. Puregon annosta pienennettiin 100IU:n loppuajaksi hyperiä ajatellen. Eilen tuikkasin irroitus piikin, huomenna olisi punktio ja perjantaina mahdollinen siirto. Jännitys alkaa pikkuhiljaa hiipimään tännekin oikein urakalla =)

-hapö-

Vierailija
107/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä korjausta kun tuli niin hutasten kirjoitettua eli niistä munarakkuloista 16:sta on 10-14mm kokoisia.

-hapö-

Vierailija
108/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Nupelo. Sulla onkin jo enemmän kokemusta näistä hoidoista. Ja näköjään myös tuloksia =)

Hyvinhän niitä soluja Hetulalla oli. Jaksamista huomiseen ja uskotaan että siirtoon pääsette.

Menina: Tuota minäkin olen miettinyt, että mitä jos näitä hoitoja tässä nyt tehdään useampia eikä syytä löydy....mitäs sitten? Sitten kai vain luovutetaan. Lääkäri kyllä sanoi, että joka kerralla tiedetään jotain enemmän, mutta katsotaanpa nyt miten tässä käy.

Brooke: Tuo on kyllä totta mitä sanoit, että 30% on se onnistumisprosentti näissä hoidoissa. Näin ollen siis joka kolmas ehkä onnistuu. Alankin olla luovuttanut tämän suhteen, joten ehkä ensi kerralla parempi onni. Harmi, että tuo siirto oli viimeksi kovakourainen. Toivottavasti nyt harjoitus tekee mestarin lääkäristäkin =)

Jessicalla mahdoton saalis muniksia =) Huisin hienoa. Juohan nyt tosiaan kovasti vettä, ettei se hyperi uhkaa. Onnea huomiselle.

hapöllä myös hyvä saalis tulossa. Onnea punktioon myös sinulle. Menettekin jessiksen kanssa samaa tahtia.

Itsellä on kyllä nyt niin vahvat menkkatuntemukset, että odottelen tädin saapuvan jo huomenna, viimeistään perjantaina. Ihan selviä menkkaoireita on, pahoja kipuja ei vielä, mutta ne tulevatkin yleensä vasta päivää ennen tai samana päivänä. Moni onkin sanonut että vuoto alkaa usein pp9-10 ja huomennahan se pp9 sitten on. Epäusko onnistumiseen on nyt siis vallannut mieleni.....noh, pianhanse tiedetään.

t. Afternoon pp7

Vierailija
109/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Ihan lyhyt historia:

Vaikean endon (myös suolistoa leikattu sen vuoksi tammikuussa) vuoksi lapsettomuushoitoihin julkisella, takana kaksi ivf:ää. Ekasta ei pakkaseen, ei raskautta. Tokasta kaksi pakkaseen ja raskaus, joka meni kesken rv 7+ heinäkuun alussa..

Torstaina aloitin Zumnonit. Olo on ollut tosi kehno. Piikitykset ja punktiot ovat olleet tosi helppoja tähän verrattuina: vatsa on sekaisin, öklöttää, alavatsaa särkee ja viimeksi eilen uusi oire: aurainen migreeni. Sanoivat sairaalasta, että jos migreeni menee aina ohi, voin jatkaa lääkettä. Mulla olis ultra ma 10.9. Mutta jos migreeni jatkuu pitkään ja/tai tulee uusia oireita, pitää mennä ensiapuun. Ei haluttais nyt lopettaa tätä, jotta mahdollisesti päästäis pas:n.

Pakkasukkoja siis kaksi. Eri oljissa (opin tämän uuden termin tällä viikolla ;o) Toivotaan, että saadaan siirrettyä. Jos ei onnistu, yksi punktio jäljellä julkisella. Saaliit on olleet aika pienet.

Jos täällä on " Zumenon-asiantuntijoita" , kertoilkaa kokemuksista. Ehkä niistä jossain noista kirjoituksissa onkin, en vain pongannut niitä. Luen vielä tarkemmin.

Tsemppiä ja onnea kaikille yrityksille!

Vehnis

Vierailija
110/193 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä tarvii pyydellä anteeksi " omaan napaan tuijottamista" , kaikki varmasti ymmärtävät sen ;o) Nämä asiat ovat jokaiselle oma, iso, vaikea juttu. Joillekkin enemmän, joillekin vähemmän.

Niin, toisaalta lapsettomuuden syyn selviäminen helpottaa hyväksymään homman, toisaalta ei. Meillä siis syynä vaikea endometrioosi ja siitä syystä minulla sietämättömät kuukautiskivut. Koskaan emme voi jättää homma " Herran haltuun" , koska minä en kestä kovin monia kuukautisia. Kipua ei ole vain kuukautisten aikana vaan pahimpina jaksoina 3viikkoa neljästä... Lisäksi suolileikkauksessa todettiin löydöksen (limatulppa, jonka endo tukki) aiheuttavan leikkauksen JÄLKEEN mahdollisesti hyvä-tai huonolaatuisia munasarjakasvaimia, joten mua pitää seruata lopun elämää. Ja siksi ei voida odotella ja toisaalta tämä hormoonien pumppaaminen voi pahentaa asiaa. Että helppoa hommaa kaiken päälle... ;o)

Mutta kuten sanoin. Täällä voi purkaa tuntojaan ja jokaisella on oikeus tuntea kuten tuntee.

Vehnis

Vierailija
111/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet omanapaiset punktio kuulumiset eli hengissä selvisin =). Olen nimittäin ¿hieman¿ jännittävää/panikoivaa tyyppiä ja sen kyllä huomasivat lääkärit ja hoitajatkin heti! Itse toimenpide ei paljoakaan tuntunut pientä nipistystä ja paineen tunnetta lähinnä, sain tosin tupla-annokset troppia. Henkilökunnalle kuuluu iso kiitos aivan ihanasta ja huomaavaisesta hoidosta samoin kun miehelle.

Saaliiksi saatiin se 16 munarakkulaa joka on hyvä saalis, joten hyvillä mielin kohden perjantain siirtoa mennään. Toiveet ovat siis korkealla että perjantaihin on edes se yksi siirrettävää alkio selviytynyt. Punktion jälkeen olo oli ihan hyvä, pää oli tosin melko sekaisin ja jouduinkin hieman pidempään klinikalla pötköttelemään. Nestettä täytyy nauttia paljon (2-3 l) koska hyperin vara on olemassa.

Nyt täytyy ottaa pienet päikkärit¿

-hapö-

Vierailija
112/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että punktio meni kuitenkin lopulta aika " vaivattomasti" . Ja " saalishan" oli hyvä ;o) Lepäile nyt ja muista juoda sitä vettä.

Vehnis

Vierailija
113/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulle tehtiin tuoresiirto 29.8 ja äsken vessassakäynnin yhteydessä huomasin että oli tullut rusehtavaa pikkuhousunsuojaan. Onkohan se vaarallista? Onko kenellekään mulle tapahtunut tällaista?

Vierailija
114/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännäksi meinasi mennä meidän siirto!! Onneksi oli mistä sulattaa kun seitsemän pikku kaveria jouduttiin sulattamaan ennenkuin saatiin siirrettävää!! Erinomainen 8-soluinen kaveri siirrettiin ja seuraksi laitettiin vielä heikompi 5-soluinen!! Perjantaina lääkäri oli vielä sitä mieltä, että kahta ei missään tapauksessa siirretä. Mutta nyt oli samaa mieltä, että ei kyllä raski pientä poiskaan heittää!! Siirto meni oikein hyvin ja nopeasti. Ei mitään ongelmia ollut!

Näin me sitten saimme kaksi pientä kaveria matkaan mukaan!! Toivotaan, että pysyisivät matkassa mukana!!

Mie menen nyt pienille päikkäreille, oikein paljon plussa-tuulahduksia kaikille!!

t.SolinaPolina pp1

Vierailija
115/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulle sanoi lääkäri, että voi tulla runsaastikin verta tai kuivunutta ruskeaa verta, eikä kannata olla YHTÄÄN huolissaan. Sitten kun muuttuu normaaliksi kuukautisvuodoksi, niin asia on toinen. Eli ei kannata yhtään murehtia!

Mulle on tehty siirto päivä sun jälkeen. Vielä ei ole mitään valunut (paitsi lugemöhnää oikein olan takaa), mutta jos oltais normaalissa kierrossa, niin nyt alkaisi huomiseen mennessä pieni tiputtelu mikä mulla aina on ennen menkkoja. Eli lääkärin sanoista huolimatta huolestuisin. Mutta mä näytän huolestuvan joka ikisestä pikku oireesta mikä tähän liittyy.

Iso puhallus plussatuulta sinnepäin!

Chova

Vierailija
116/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mulla on vielä vähän hakusessa nää jutut. (Ja aivotkin lomalla)

-Chova-

Vierailija
117/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa ensin: meidän 13 solusta oli hedelmöittynyt kahdeksan ja kuusi oli lähtenyt jakautumaan. Mutta näistä jäljelle oli jäänyt vain kaksi 2-soluista kolmosluokan alkiota. Ne siirrettiin mutta pakkaseen ei tullut mitään. Että näillä eväillä mennään nyt pari viikkoa ja katsotaan sitten tilannetta uudestaan. Ainakin saa olla " raskaana" kaksi viikkoa. ;-)

Hapölle onnittelut hyvästä munissaaliista. Lepäilehän nyt ja onnea siirtoon!

SolinaPolinalla oli jännät paikat siirrossa. Onneksi saitte hyvät matkalaiset kyytiin. Tsemppiä piinapäiviin!

Vehnikselle tervetuloa ja toivotaan että kroppa kestää Zumenonit loppuun asti ja saatte pakkasukot kyytiin!

Aftikselle peukut ovat kovasti pystyssä! bd bd bd bd bd

Terkkusin, Hetula ja Sitkeät Sissit pp0

Vierailija
118/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä tsemppaamaan teitäkin kun aikaisemmin kirjoitin vain omia kuulumisia!!!

Nupelo ja Vehnis - tervetuloa mukaan joukkoon!! Joko Nupelolla oli tänään siirto? Kuinka meni? Ja Vehnis, minulla oli alkuun samoja oireita zumenoneista, mutta onneksi ne helpottivat aika pian.

Afternoon - piinapäivät vähenee...tsemppiä paljon!!

Hapö - hienostihan se punktio on mennyt ja hieno saalis tuli. Hyperin itsekin kokeneena kannattaa juoda ja levätä paljon!!

Ja olikos Hetulalla jo siirto ja miten meni jessican punktio??

Unohdinko jonkun?!!?? Tsemppiä meille kaikille!!!

SolinaPolina edelleen pp1

Vierailija
119/193 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...no Hetulahan olikin juuri tuohon kirjoittanut..meni täysin ohi..anteeksi..

Vierailija
120/193 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirto onnistui hyvin, kymmenestä muniksesta yhdeksän oli kelvollisia, niistä kahdeksan hedelmöittyi. Yhden hedelmöittyneen tumassa oli poikkeavuuksia joten se meni ketuille. kaksi neljäsoluista alkiota siirrettiin.

valittelin lääkärille kipeää olemustani ja sanoikin että vatsaontelossa on nestettä. Aiemmin näin ei ole käynyt mulle ja siksi olin ihmeissäni. Illalla vatsakivut voimistuivat niin koviksi, etten pystynyt kunnolla kävelemään. Myös pissalla piti juosta ja kirveli niin vietävästi. Lähdin käymään terkkarissa ja pissatulehdushan se oli, toivottavasti tää ei häiritse pikku Nupeloiden kiinittymistä. Vieläkin on vatsa kipeä ja veinkin 3-vuotiaan tarhaan, et saan rauhassa levätä.

En muista teitä vielä nimeltä, mutta onnea kaikille piinistelijöille ja punktioihin ja siirtoihin menijöille.

T. Nupelo pp1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi