Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI elo-syyskuussa?

19.07.2007 |

Onko muita vielä aalloilla joilla hoitosuunnitelma osuisi elokuun loppuun tai syyskuun alkuun? Kävin tänään klinikalla ja Synarela-sumut aloitan 5.8. ja punktio ajoittunee sitten joko elokuun viimeiselle viikolle tai syyskuun ekalle viikolle. Meillä aluillaan neljäs IVF. Kolmannen IVF:n tuoresiirto toi plussan ja tytön 9/2006 ja nyt sitten olisi tarkoitus yrittää pikkusisarusta. PAS tehtiin toukokuussa mutta oli negaa.

Olisiko muita samaan aikaan piinailevia tulossa mukaan? Olisi mukava vaihtaa tuntemuksia hoidon edetessä.

T:Hetula75

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka IVF-hoito menossa. Maanantaina oli ultra, olin 5 pv pistellyt puregonia. oikeasta munasarjasta löytyi 4-5 follia ja vasenta munasarjaa lääkäri ei taaskaan löytänyt, aiemminkin ollut vaikeuksia.

Mutta sanoi että perjantaina näkee paremmin kun follit isompia ja ultra pe klo.13. Viikonloppuna pistän prgnylit ja ma tai ti on punktio. Tulen sitten kertomaan miten meni.

Vierailija
62/193 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen oma napainen piipahdus. Täti suvaitsi saapua viimein lauantaiaamun ja tulikin sellaisten kipujen kanssa että. En varmasti koskaan ole ollut niin kipeä menkkojen takin =(. Tänään oli sitten ultar ja huomenna saan aloittaa puregonin piikittelyn. Suht pienellä pistos annoksella 125iu aloitetaan. Eli pikku hiljaa täälläkin päästään käyntiin ja jos siirtoon asti päästään niin sekin tietysti siirtyi eteenpäin eli viikolle 36.

Hieno joukko ollaan saatu kasaan =) Kaikki on niin eri vaiheissa joten iso tsemppi ((hali)) kaikille ja suuri plussa puhallus päälle että saataisiin oikein monta toivottua tulosta!!

-hapö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa iltaa kaikille!! Täällä eletään jännityksessä ja yritetään kestää zumenonin haittavaikutukset! Päänsärkyä, pahoinvointia, vatsavaivoja...

Brooke73 - Muistit ihan oikein, aikas huima saalis saatiin keväällä. 28 alkiota, joista 18 oikein hyviä!!

SanniAnniina - ihmeellistä toimintaa kyllä teidän kohdalla. Me myös julkisella hoidoissa, mutta emme ole kohdanneet tuollaista! Meillä kaikki mennyt tähän asti todella sujuvasti. Toivottavasti jatkossakin. Missä te käytte hoidoissa?

Meninalle ja Mamille tsemppiä piinauksiin, toivottavasti tulossa vain plussa-uutisia teille ja kaikille muillekin!!!

Oikein paljon onnea ja tsemppiä kaikille piikityksiin, punktioihin, siirtohin, ja pakkaskavereitten sulatuksiin!!!

SolinaPolina

Vierailija
64/193 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

roselle kiitos listan tekemisestä ja päivitystä:

Afternoon: toiveena 1. lapsi, 1.ivf, ultra 17.8, 20.8 ja 22.8, punktio 24.8 & siirto 27.8?, ? alkiota, testipvä?, tulos?

pahoittelut soffiolle kun et päässytkään hoitoon =( Milloin seuraava mahdollisuus?

SolinaPolina ¿ montako alkiota saitte ekassa ivf:ssä?

Menina ¿ aivan hurja saalis! Huh. Onneksi kaikki sujui hyvin punktiossa ja siirrossa. Harmi tuo hyperi, mutta ilmeisesti sekin on jo paremmalla puolella.

mami ¿ yhtä positiivisella fiiliksellä olet liikkeellä kuin allekirjoittanutkin =/ Aina ei jaksa uskoa vaikka pitäisi =)

helena ¿ sama vika rahikaisella, eli lääkärillä vaikeus löytää toista munasarjaa. Vain erittäin taitavat tapaukset sen aina löytävät =) Ongelma lienee tulossa sen kanssa, että miten sieltä sitten mitään puktoi jos sitä ei edes löydy.....meinaa vähän pelottaa...

hapö ¿ kiva, että pääsit hoidon alkuun. Piikittelyintoa =)

Sitten omaa napaa: eipä ole kovin häävejä uutisia teille kerrottavana. Meinasi ihan itkua lykätä siellä klinikalla, mutta minkäs teet kun kroppa ei toimi niin ei toimi. Olen ravannut nyt ulrassa joka toinen päivä, mutta gonal-annos pidettiin 150 iu:ssa. En tiedä miksi vaikka ihmeempää kasvua ei ollut tapahtunut toisen ultran jälkeen. Ensin näytti lupaavalta, n. 10 toisella, 5 toisella (siis ihan alussa), mutta sitten kasvu hiipui ja nyt tänään löytyi sitten VAIN yksi oikean kokoinen, kaikki muut ovat alamittaisia (n.5). Lääkäri kuitenkin määräsi punktion perjantaille ja mahdollisen siirron maanantaille. Vaikka tällä hetkellä tuntuu, että tuskinpa sitä siirtoa edes tulee. Mikä on todennäköisyys, että sieltä saadaan edes yhtä solua, saatikka useita. Ja jos yksi saadaan, mikä on todennäköisyys että juuri se hedelmöittyy ja jakautuu. Mieli on nyt tosi maassa ja usko omaan kroppaan täysin lopussa. Ahdistaa jo ajatuskin, että tällaisen rumban käy läpi ja solun solua ei saada aikaiseksi =( Pahoittelut tästä valitusvoittoisesta viestistä, mutta nyt tuntuu pahalta.

Toivottavasti teillä muilla onnaa paremmin !!

t. Afternoon

Vierailija
65/193 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Afternoon!

Voimia perjantaille ja viikonloppuun. Toivottavasti pienemmät kirivät vielä. Eihän yhteen täydelliseen vauvaan tarvita kuin se yksi alkio. Minustakin on epäreilua, että toisille vauvojen saaminen on niin kovan takana. Toivon todellakin teille piinatonta punktiota, jouhevaa jakautumista, sujuvaa siirtoa, pikaisia piinapäiviä ja muhkeaa mahaa.

Myötäistä tuulta matkaan,

Noora

Vierailija
66/193 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea plussasta ja iso hali!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Hetulalle oikein paljon onnea marraskuulle! Toivottavasti lyhyt kaava toimisi nyt sitten paremmin!!

Tsemppiä!

SolinaPolina rv 7+6

Vierailija
67/193 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa pikku hiljaa jo jännittää, kp 29 ja joskohan se täti kohta ilmestyisi että pääsisi aloittamaan hoidon! Tosin mulla on joskus reilusti yli 30 päivän kiertojakin eli voi mennä ensi viikkoonkin jos huonosti käy.

SANNIANNIINA: mulle tehdään hoidot lyhyellä kaavalla, ja siinä ei tosiaan ole mitään jarrulääkitystä. Hoito on mukavan lyhyt, mutta huonona puolena on se että muniksia ei kai yleensä tule yhtä paljon kuin pitkän kaavan hoidossa. En tiedä, milla perusteella yleensä päätetään, kumpaa kaavaa käytetään, kai se katsotaan tapauskohtaisesti. Mulle tehdään näin koska mulla on FSH-hormoni kohonnut ja sen takia kuulemma pitkä kaava luultavasti onnistuisi vielä huonommin. Edellisessä hoidossa multa saatiin 7 munasolua ja se on kuulemma mun tapauksessa hyvä saalis.

AFTIS olipas sulla ikäviä uutisia, toivotaan kuitenkin että pääsette punktioon ja siirtoon asti! Kyllähän se yksikin alkio riittää plussan saamiseen, jos kaikki menee nappiin! Ihmetyttää kyllä miksi sulla ei nostettu sitä annostusta? Mulla aloitettiin annostus viimeksi suoraan 300 IU annoksella, ja sitä olisi kyllä vielä tarvittaessa nostettukin, mutta ei sitten tarvinnut.

MENINAlla oli ollut mahtava munissaalis, nyt vaan peukut pystyssä että plussa pamahtaa testiin!

Peukutuksia kaikille muillekin piinailijoille ja tsemppiä niille jotka vielä odottelee piinailemana pääsyä!

Vierailija
68/193 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa !

Eilen alkoi ruskea tuhru joka on jatkunut tänäänkin, ei varmaan tarvii mennä maanantaina veritestiin.

Luget olen siitä huolimatta kyllä laittanut, koska klinikalla sanottiin pieni vuoto on mahdollista. Olen jo varma negasta !!!!!! Voi pas...........

Tsemppiä teille muille ja anteeksi tämä oma napaisuus !!!!!!!!!!!!

T:mami

Vierailija
69/193 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt Mami vielä heitä kirvestä kaivoon, eikö se täällä oo monta kertaa ollu niin että pieni tuhru on ollu pelkästään hyvä merkki?! Mä peukutan kovasti täällä että saatais kuulla ens viikolla sulta hyviä uutisia :)

Itse tajusi eilen että se hcg-arvo 9 mikä siis näky 2 pv siirron jälkeen, niin sehän oli varmaanki vaan pregnylin jäänteitä mitkä siellä sai " raskausviisarin heilahtamaan" :( miten en tota aiemmin tajunnut, tai miksei lääkärikään sitä hoksannut... eli nyt ei enää olekaan niin toiveikas olo enää - päinvastoin, ihan varma olo on että nega sieltä napsahtaa... ehkä me ei sitten koskaan saada omaa lasta.

Olo on onneks fyysisesti ihan ok, turvotus on helpottanut ja muuteskin rupeaa olemaan semmoinen aika " normaali" olo.

Täytyy taas lopetella lyhyeen, oon kaverin koneella enkä kehtaa tässä kovin kauaa istuskella...

T.Menina

Vierailija
70/193 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOLINAPOLINA; mulla on hoitopaikkana NKL. Vieläkään ei ole tohtorista mitään kuulunut, eli epäilenpä, ettei kuulu tällä kierrolla. Ottaa kyllä pattiin, kun ollaan se " määrätty" puoli vuotta jo oltu jonossa ja odotettu.

BROOKE; kiitos tiedosta! Ihan jänskä sitte joskus kuulla kumpaa hoitopituutta ne suosittelee mulle ja millä perusteella. Selittämättömiä kun ollaan ja ainakin insseissä Puregonkin toimi toivotulla tavalla.

AFTERNOONILLE, ROSELLE ja MENINALLE jaksuja odotteluun ja peukutukset paremman toivon puolesta! Elkää ihan vielä luovuttako, joskus se on niin pienestä kiinni kun onnistaa.. :)

SanniAnniina, kp6

Vierailija
71/193 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vuoto on lisääntynyt ja vaihtanut väriä, eli menkat taisi alkaa. Soitin VL:ään ja sieltä sanottiin, että jotenkin täytyy testata ennen kuin voi lopettaa luget.

Voi pask...a !!!!!!!!!

Seuraavaksi passiin, jos ne onnistuisi paremmin kuin viime kerralla. Edellisestä kohdun ulkoinen, huhtikuussa.

Tsemppiä teille muille ja tarra sukkia !!!!!!!!!!

Vierailija
72/193 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamille hali ja voimia eteenpäin!! Jos se nyt oli tässä niin voimia ja tsemppiä uuteen pasiin! Hyvä, että jaksat ajatella jo uutta!!

Vierailija
73/193 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon voimia täältäkin! Tiedän niin hyvin tuon tunteen...:(

Mutta eipä siinä muuta voi kuin suunnata uutta yritystä kohti, toivottavasti pääsette siihen pian!

Täällä edelleen odotellaan tätiä, kp 30. Nyt se varmaan viivyttelee tahallaan oikein pitkään kun kerrankin olisi toivottu vieras!

Vierailija
74/193 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin seurantaultrassa kun oon pistellyt puregonia nyt 9pv ja follit näytti hyviltä. Tänään pistän vielä puregonia, huomenillalla pregnylin ja maanantai-aamuna klo.9 on punktio. Löytyi 8-9 follia. Toivottavasti kaikissa olis munasolu ja kaikki hedelmöittyis. Jos kaikki menee hyvin niin alkion siirto olis keskiviikkona. Viikonloppuja kaikille!

Vierailija
75/193 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meninalle onnittelut upeasta alkiosaaliista! Siinä riittää sitten pikkusisaruksia tälle plussalle joka tästä tietenkin pamahataa (niinkuin meille kaikille muillekin ;-) )

Mamille tsemppihalit. Toivotaan että hälytys on väärä....

Kaikille muille tsempit ja plussatuulia. Meitä on niin monta että en muista vielä nimiä.

Omaa napaa: Piikitykset ovat nyt alkaneet. Kävin tiistaina nollaultrassa ja munasarjat olivat muuten ok mutta siellä näkyi kolme hieman muita isompaa follikkelia ja siksi jouduin menemään labraan estradiolimääritykseen. Estradioliarvo oli kuitenkin riittävän alhainen ja pääsin pistelemään. Nyt takana kaksi pistosta ja miten voi tuntua että jo nyt turvottaisi... Siitä on lähes kaksi vuotta kun viimeksi olen pistellyt joten en muista miten viimeksi oli... Toivotaan että siellä kasvaisi muutkin kuin ne kolme vaivaista.

Seuraava labra on ti 28.8. ja ultra perjantaina 31.8. ja punktio todennäköisesti ma 3.9. (jos menee saman kaavan mukaan kuin viimeksi eli 9 pistospäivää). Jännää on. Pistän siis 150 IU Menopuria ja 75 IU Puregonia.

Ei muuta tämän auringon alla tällä erää! Jatketaan taas.

Vierailija
76/193 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taukoa on minulla nyt kirjoittelussa pitänyt, kun ei ole mitään tapahtunut. Odotin kuin kuuta nousevaa menkkoja ja sitten ne tulivat!!! Heti puhein käteen ja yhteys Nkl:lle...

SanniAnniinalle: kyllä näytetään kulkevan ihan saman kaavan mukaan. Alkuviikosta yhteys Nkl:lle, josta sanottiin, että lääkäri ottaa yhteyttä. Eipä ole ainakaan vielä yhteyttä ottanut, mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, eihän? Mahdolliset hoidot ovat aikaisintaa viikolla 41 eli lokakuulle mennään joka tapauksessa. Mutta enää ei haluais yhtään odottaa, tää elokuun odottaminenkin on nyt tuntunut jo tarpeeksi kovalta ajalta.

Tsemppiä teille/meille kaikille, palaillaan.

Vierailija
77/193 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi niin tässä kierrossa että lähti tuhruttelemaan jo ennen siirtoa joten keskeytettiin hoito tällä kertaa, siirtoon ei menty. Eli yritetään ensi kierrosta uudelleen!

Hurjasti tsemppiä kaikille!

Rose

Vierailija
78/193 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tasapuolisesti ¿ kiitos tsempityksisä. Niistä taisi olla apua =)

Brooke ¿ juu, ihmettelin itsekin että miksei gonalin määrää nostettu kun alkiot kasvoivat hitaanlaisesti. Ehkä lääkäri sitten tiesi jotain mitä me emme =) Tai hänellä on ainakin enemmän kokemusta asioista. Taisi siitä olla puhetta, että näin ekalla kerralla otetaan varovasti kun ei tiedetä miten munasarjat hormoniin reagoivat. Onko täti vieläkin kateissa?

mami ¿ harmi juttu =( Joko kuitenkin testasit?

Menina ¿ ethän sinäkään vielä luovu toivosta! =)

helena ¿ hyviä uutisia siis =) oletkin sitten maanantaina punktiossa ja itse olen mahdollisesti siirrossa jos hyvin käy. Eli hyvin samoissa mennään =)

Hetula ¿ kyllä muakin turvotti jo muutaman päivän jälkeen =), vaikka follikkeleita ei edes kovin paljon ollutkaan. Taitaa olla ihan tapauskohtausta tuo turvotuskin!

rose ¿ harmi juttu. Pas:han teillä olisi ollut? Seuraavaan kiertoonko sitten uusi yritys?

ON: perjantaina oli punktio, joka oli aika kivulias. Se kyllä tiedettiinkin, koska mulla on toinen munasarja kohdun takana. Olo kuitenkin tänään jo ihan ok. Saatiin 7 munasolua (josta lääkärikin oli ihan ihmeissään kun ei pitänyt niin montaa hyvää ollakaan), joista tänä aamuna sain tiedon, että viisi oli ollut kypsiä ja niistä neljä on hedelmöittynyt =) Nyt sitten odotellaan vaan maanantaihin, että ovatko jakautuneet ja päästäänkö siirtoon. On tämä vaan aikamoista vuoristorataa tämä homma!! Yhtenä päivänä pohjamudissa ja taas toisena hymy huulilla. Mutta ei auta kuin odotella maanantaihin.

Hyvää viikonloppua kaikille

t. Afternoon

Vierailija
79/193 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROSE tosi harmillista että tuolla tavalla hoito keskeytyi. Parempaa onnea sitten seuraavaan kiertoon!

AFTIS hienoa että kuitenkin noin monta solua saatiin! Toivotaan että kaikki alkiot lähtevät kehittymään ja niitä jäisi pakkaseenkin.

Vihdoinkin alkaa täälläkin sitten tapahtua, sillä menkat alkoi tänään ja huomenna aloitan Synarelan sumuttelun ja tiistaina pistokset. Huomenna pitää myös varata aika ensimmäiseen ultraan.

Brooke

Vierailija
80/193 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja negaahan se näytti ! Me ei varmaan saada koskaan omaa lasta ..........

Vit...u ja anteeksi kielenkäyttö, harmittaa tää homma kyllä rankasti !!!

No onneksi on pakkasessa vielä 6 alkiota, jos vain selviävät sulatuksesta kun edellisten kanssa kävi huonosti.

Poistun nyt nuolemaan haavoja, mutta pidän teille muille peukkuja !!!!