Miksi jotkut häävieraat ei laita hiuksiaan yhtään?
Osaako joku vastata tai arvella jotain näin kimuranttiin kysymykseen. Mulla vaan taas lauantaina pisti silmään ja jäin sitä miettimään. Kun vaatteet on kuitenkin viimisen päälle hienot, on silkkileninkiä ja korkokenkää. Ja sitten hiukset on nykäisty vain jollain nipsulla takaraivolle, ja ne hapsuttaa siellä yhtä nätisti kuin monella arkena kotona. Eikö siihen kokonaisuuteen nyt selkeästi kuulu, että kun on vaatteisiinkin vähän satsattu, niin panostettaisiin hieman edes hiuksiinkin.
Kommentit (33)
mikseivät mene kampaajalle, sitä en tiedä. ehkä kokevat sen turhaksi
Olen luonnollisen kaunis ja hiukseni ovat kauniit jolloin pidän ne usein auki tai jollain nipsulla koristan niitä. Yksinkertaisuus on mulle valttia.. Ja peilistä näkyy kaunis kuva.
Jos nyt pitkistä hiuksista puhutaan, niin varmasti monen muunkin hiukset olisivat aivan kauniit auki kammattuna. Mieluummin niin kuin roikkuva nuttura. Vaikka makuasioitahan nämä.
ap
Sitten kännissä siellä örvelsi..hyi oksu!
Ja miehellä lenkkarit puvun kanssa! HYI!
Ja sitten pitäisi vielä ehtiä sinne häihinkin. Itse en osaa laittaa hiuksiani mitenkään. On ohuet ja rumat.
Että en mä nyt itsekään mitään nutturoita väännä. Hiuksissa on yleensä hyvä leikkaus ja väri. Sen verran lyhyet ovat, ettei mitään ihmeellisiä kampauksia saa. Föönaan kuitenkin ja kiharran tai käytän rullia ja viimeisetelen esim. lakalla ja vahalla. Että kyllä jotenkin laitan juhliin, toki arkeenkin.
Kesähäitä hienompaan tilaisuuteen kävisin kyllä varmaan kampaajalla. Ainakin ennen sitä pressanlinnaa. No sinne ei taida olla kutsua tulossa.
hiusten suhteen. Ja sitä paitsi ne hienot kampaukset eivät oikeasti ole aina niin kovin kauniita :) Itse pidän aina hiukset auki, koska minulla on pieni pää ja jos hiukset vedetään vielä ylös johonkin kampaukselle päätä myöten niin siten vasta näyttääkin hassun pieneltä. Että syitä kuulkaa löytyy monia ja jokaisella varmaan on selitys.
Vierailija:
Ja sitten pitäisi vielä ehtiä sinne häihinkin. Itse en osaa laittaa hiuksiani mitenkään. On ohuet ja rumat.
miten voi olla niin sokea ettei huomaa kuinka kaameat ne vanhan permiksen ja kulahtaneen värin sekä ylikasvaneen leikkauksen lannistamat hapsottavat pehkot on. Ei se veis edes montaa minuuttia kun laittais jotain silotusainetta ja kauniilla klipsulla kiinni, jos ei enempää halua panostaa. Rahastakaan se ei siis ole kiinni, vaan ihan siitä ettei TAJUA.
vaatteista. Olin kerran häissä, joissa pukukoodina oli frakki, mikä edellyttää naisilta pitkää iltapukua. ja jösses, miltä suurin osa väestä näytti. Oli paremmin pankkineidille sopivaa jakkupukua, housuja ja virttyneitä villapaitoja ja ne kampaukset oli samaa linjaa eli ylikasvanut permanenttitukka oli pantu virttyneellä donitsilla niskasta kiinni. Mun mielestä juhlienjärjestäjää tulisi kunnioittaa ja pukeutua pyydetyllä tavalla. Ja kampaus on osa pukeutumista eikä kampaus tarkoita mitään mummonutturoita vaan hyvää leikkausta, siistiä väriä ja kunnon föönausta.
Mä en osaa laittaa hienoja juhlakampauksia, mutta siihen sentään pystyn, että föönaan hiukset muotoilutuotteen kera ja tupeeraan hiukset pallonutturalle niskaan. Ihan siisti ja kiva kampaus minusta, olkoon sitten vaikka mummonuttura :)
Olisit sanonut, miten tyhmältä näyttää ja miten paha mieli sun tuli.
vaan tykkää kenelläkään mistään ihmeellisistä kampaus virityksistä. Minusta hiukset ovat kauniit luonnollisesti vapaana.
Mut voi jättää kutsumattakin jollei pidä hiuksistani.
hiukset aina auki tai ponnarilla - myös häissä. Olen muutenkin luonnollisuuden ja yksinkertaisuuden kannattaja. Hankin laadukkaita ja ajattomia vaatteita (myös juhla) ja näytän aina hyvältä (muilta kuultua). Viime viikonlopun hääasuni: musta, yksinkertainen kotelomekko ja kesäinen ohut huivi harteilla - hiukset auki, ei koruja. Olen kokoa 34, joka tietysti helpottaa pukeutumispulmissa. En usko, että olisin yhtään kauniimpi pakkeleissa ja jossain hiuslakkahökötyksessä.
itseään?
Näkee niin nuoria kuin vanhojakin naisia jotka kukkaleningit hulmuten tulevat häihin/juhliin ja sitten on tukka jollain karseella donitsilla takaraivolla, eikä yhtään mitään ehostusta. Onko se nyt oikeesti niin vaikeeta hankkia vaikka puuteri kiiltoa poistamaan kasvoilta, huulikiilto ja ripsiväri? Niillä pystyy selllainenkin joka ei normaalisti " meikkaa" luomaan vähän huolitellumman ilmeen eikä oikeasti tarvitse olla mikään maskeeraaja laittaakseen noita edellämainittuja...Pelkkä huulipuna " meikkinä" on myös iha karsee näky:(
Toivottavasti te ette ole tosissanne.
Tai sitten monella tämän palstan mammalla tulee vielä kova koulu eteen elämässä.
Eikö luonnollisuutta kunnioiteta enää yhtään. Minusta on ihailtavaa kun joku on aivan luonnonraikkaana kaunis, eikä tarvitse paksua pakkelia kasvoihin. Mutta herättää varmaan kateutta heissä jotka eivät uskalla nenää ulos laittaa ilman pakkelikerrosta, niin onhan niitä " freshinä" liikkuvia jotenkin mollattava.
....
kokonaisuus se on joka ratkaisee. Jos on vimpan päälle kuteet niskassa, tukka laitettu ja ehostettu se on juhlavaa ja tyylikästä, jos on vaatteet ok, eikä tukka laitettu eikä yhtään ehostettu se on vähän " keskeneräinen" ...
mä kuvaan luonnollisuutta sellaisena, jossa vaatteet ovat jotku ilmavat, herkänväriset jotenkin " luonnonmukaiset" ja hempeät, ei rankkoja koruja, ei marketin tusinatavaravaate, vaan jotenkin " hippimäinen" vaate, sellainen jonka kantaja on " luonnonlapsi" muutenkin. On olemassa ihmisiä jotka oikeasti ovat luonnollisessa tilassa paljon kauniimpia kuin meikattuina jne ja jos siihen meikkiä lisää tai tiukan tarrapapiljottikampauksen menee se ihan överiksi..
Ja tietysti onhan sekin jo hyvä, että on edes vaatteet asiaankuuluvat, eihän kaikilla häävierailla ole nekään kovin juhlavat.
Kunhan vain mietiskelin. Voihan jollain olla sellaisiakin periaatteita, ettei esimerkiksi halua hiuslakkaa tai muita aineita hiuksiinsa. Ja silloinhan ne hiukset väkisinkin roikkuu tai hasottaa enemmän tai vähemmän.
ap