Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ottanut passikuvan itse?

Vierailija
02.05.2019 |

Miten onnistui? Otitko kännykällä? Voiko kännykällä ottaa niin, että puhelin on ns. kädenmitan päässä kasvoista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut järkkärillä lapsesta. Valotus on vaikein, kun ei saa jäädä minkäänlaisia varjoja silmien tai leuan alle. Netistä löytyy hyvät ohjeet ja mahdollisuus tarkistaa itse onnistuiko. Siltikin poliisilla ystävällinen viranomainen vielä sääti kuvan valotusta. Selfie-mulko-etäisyys ei mene läpi.

Vierailija
2/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut. Onnistui hyvin, paljon parempi kuin valokuvaamon passikuvat.

Kädenmitta ei riitä. Käytä kännykän itselaukaisijaa, valkoinen tausta ja hyvä valaistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan mietitty kannattaisiko itse yrittää ottaa. On järkkäri ja sellainen rinkulavalo. Onkohan kovin vaikeaa?

Vierailija
4/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otettu passikuva on harvoin niin laadukas että sen voi hyväksyä. Valotus on pielessä tai kuvan laatu on yksinkertaisesti liian huono. Kännykällä ei saa tarpeeksi laadukasta kuvaa.

Vierailija
5/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut ja ihan kännykällä etukameralla kädenmitan päästä. Netissä tosiaan hyviä ohjeita, itse otin luonnonvalossa ikkunan edessä.

Vierailija
6/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako vaivaa?

Eurolla tai max 10ekee maksaa.

Vierailija
7/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako vaivaa?

Ainakin saa sellaisen kuin haluaa. Kotona voi meikata ne kohdat missä silmälasit tekee painaumat nenään. Leukakin pysyy riittävän alhaalla. Jos menee liikkeeseen, niin se on se kuva joka äkkiä otetaan.

Vierailija
8/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, moneen passiin kotona kameralla, ja sen jälkeen ladannut sinne nettipalveluun. En ole edes jaksanut virittää mitään kotistudiota vaan valkoista ovea vasten hyvässä valossa. Varjojakaan ei tullut näin. Säästöä tulee :)

Vierailija
9/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako vaivaa?

Ainakin saa sellaisen kuin haluaa. Kotona voi meikata ne kohdat missä silmälasit tekee painaumat nenään. Leukakin pysyy riittävän alhaalla. Jos menee liikkeeseen, niin se on se kuva joka äkkiä otetaan.

Juurikin tämä, itselläkin oli varmaan ~100 kuvaa otettuna joista yksi oli siedettävä. :D

Lisäksi pienellä paikkakunnalla ei tosiaan saa tuohon hintaan passikuvia. Sitten taas matkatkin maksaa, jos halvemmalla paikkakunnalla käy kuvauttamassa.

Vierailija
10/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut. Asettelin valot olohuoneeseen, taustana valkoinen seinä. Kameran pitää olla suoraan kohti kasvoja. Ei vääristymiä, eikä varjoja. Poliisilaitoksen sivuilta löytyy rajausohjeet.

Ei ole kovin vaikeaa. Säästää 20 €.

Vierailija
11/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin aseman passikuvakonetta. Puolet halvempi kuin liikkeessä.

Vierailija
12/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako vaivaa?

Gigantissa otat itse kuvan heidän laitteellaan, saa ottaa niin monta kertaa että tulee hyvä. Maksaa 10 euroa. 

Vierailija
13/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako vaivaa?

Itse kuvaamalla olen saanut parhaimmat passikuvat. Valokuvaajalla tai automaatilla taas ihan karseet kuvat. Eikä ollut hinnasta kiinni.

Vierailija
14/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan mietitty kannattaisiko itse yrittää ottaa. On järkkäri ja sellainen rinkulavalo. Onkohan kovin vaikeaa?

Ei ole. Jos teillä on rengassalama, sitten helppoa.

Vierailija
15/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakskymppiä maksoi täällä passikuva, kun kävi valokuvaamossa, tosin niitä kuvia otettiin kyllä ihan niin monta kertaa, että tuli mieleinen.

Vierailija
16/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa olin töissä pienessä valokuvaamossa. Kuvaamossa ei ollut kuvankehityskonetta.

Kehitin filmit ja vedostin passikuvat pimiössä. 

En tiedä osasivatko asiakkaat arvostaa käsinvedostettuja passikuvia.

Liikkeen omistaja sanoi, että palkkasi minut, koska tulostin on iso investointi ja minun palkkaamiseni tulee edullisemmaksi.

Vierailija
17/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädenmitta ei riitä, koska liian läheltä otetussa kuvassa tulee linssivääristymää niin paljon että kuva ei täytä vaatimuksia: mm. nenä näyttää paljon isommalta ja korvat katoavat näkyvistä kun kasvot pullistuvat keskeltä.

Mutta periaatteessa kotona voi vaikka puhelimella ottaa, kunhan valaistus on kohdallaan ja puhelimen kuvanlaatu riittävä, ja muut vaatimukset täyttyy, eli suoraan edestä, neutraali ilme, ei heijastuksia silmälaseista (tähän jippona että sankoja voi vähän kohottaa korvien päältä ylemmäs jolloin linssit kääntyvät aavistuksen alaspäin eivätkä heijasta ainakaan edestä tulevaa valoa kameraan).

Vierailija
18/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alussa olin töissä pienessä valokuvaamossa. Kuvaamossa ei ollut kuvankehityskonetta.

Kehitin filmit ja vedostin passikuvat pimiössä. 

En tiedä osasivatko asiakkaat arvostaa käsinvedostettuja passikuvia.

Liikkeen omistaja sanoi, että palkkasi minut, koska tulostin on iso investointi ja minun palkkaamiseni tulee edullisemmaksi.

Digiaikana ajatellaan, että kuka vain osaa ottaa kuvia digikameralla. Ei ole näin. 

Olen ajatellut palata takaisin filmikuvaamiseen ihan vastaiskuna tällä digiaikakaudelle. Voisin alkaa vedostamaan passikuvatkin taas pimiössä.

Vierailija
19/21 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi ottaa itse kuin raahautua valokuvattavaksi.

Vierailija
20/21 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salamalla vai ilman salamaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme