Muita ketä vituttaa noi karppaaja? Joka helvetin vaivaan, siis liikakiloista haluttomuuden kautta jalkasilsaan,
tarjotaan ratkaisuksi jotain saatanan KARPPAUSTA!!!! Ja vaikkei aloittaja edes kaipaa neuvoja tms. niin johan sinne joku karppaaja juoksee tuputtamaan hiilaritonta ruokavaliota ja ylistämään sitä OLOA ja KEVEYTTÄ ja HEPLLOUTTA kun saa syödä MITÄ VAAN ( paitsi just niitä ruoka-aineita joista suomalainen ruokavalio pääasiassa koostuu). HUH, tää purkaus helpotti...
Mut oikeesti, antaa jo levätä...
Kommentit (58)
ennen kuin alat arvostelemaan. Itse olen päässyt ylipainon lisäksi eroon diabetes lääkkeistä ja korkeasta kolesterolista.
hyväkuntoisia pitkäikäisiä moni reilisti yli 80. Virkeitä yksinasuvia ihania ihmisiä.
Ruokavaliosta ollaan keskusteltu monet kerrat, ja kyllä on moneen kertaan selväksi tullut kuinka aina on syöty aitoja perusmakuja, voita, kermaa lihaa ja kalaa. Ei ole meidän asiakkailla kellään korkeaa kolesterolia jne. Täytyy vain ihmetellä, ja käsittää et nää on NYKYajan sairauksia.
Todellakin, karppaan itsekin:)
Jos elät 80-vuotiaaksi voilla ja rasvaisella lihalla niin kroppasi on aika hyväkestoinen!
Jos joku on siihen rasvaiseen kuollut, on ollut sellainen joka on vedellyt niitä turhia hiilareita niiden kanssa....
t: ei kasi
Toivoo karppaaja.
Joka alkukesän söi kaikkea moskaa ja kärsi vatsavaivoista, turposi ja olo oli kamala. Nyt taas ruokavalio kohillaan ja kyllä kelpaa!
Tuskinpa vaan... Perunakin meillä aika uusi tuttavuus.
Vierailija:
Oikeesti, ota selvää ennenkuin jaat faktaas täällä!
Olen perehtynyt asiaan riittävästi. Mikään ei viittaa siihen, että nykyisiä ravintosuosituksia pitäisi muuttaa.
3
sama täällä :D Lomalla kokeilin vanhaa ruokavaliota ja voi järkytys, mikä olo! Kiloja tuli takaisin 4.... no, nyt on niistä jo 2 lähtenyt (4 päivässä) ja hyvä olo palautunut!
Saahan karpeista ärsyyntyä - minuakin moinen evankeliumi ärsytti silloin, kun itse vielä ähisin ja puhisin turpeana hiilareista ja kuvittelin, että " suomalainen ravitsemusmalli" on se ainoa oikea.
No, nyt tiedän paremmin :D
Ongelmana on vain se, että itse asiassa kovinkaan moni ei syö sen mukaisesti.
Eiköhän se keski-ikä Suomessa ollut aika lailla alhaisempi niinä aikoina kun perunaa ei vielä tunnettu.
Kuka normaali (=ei karppi) muuten syö perunat kuorineen kuten pitää?
Vierailija:
Kuka normaali (=ei karppi) muuten syö perunat kuorineen kuten pitää?
Ja hoikkia ollaan.
Itselläni on vähähiilarinen ruokavalio. Sopii mulle.
Uskon tosin, että oikeasti noudattamalla sitä suomalaista ravintosuositusta ihmiset kyllä voisi hyvin. Vaan kun sitä ei noudateta eikä edes tiedetä, mitä se sisältää! Joten suurin osa suomalaisista syö väärin. Lautasella on 3/4 osaa perunaa, 1/4 lihaa ja pari kurkkusiivua näön vuoksi. Aamupalalla syödään ranskanleipää/venhnäsämpylää ja aah, kevytlevitettä! Kahvilla pullaa ja keksiä. Jne.
Ainoastaan meille hiilariaddikteille.
" Himojen" laukaisemiseen riittää pienikin määrä nopeasti imeytyvää hiilaria. Sen vuoksi potut, leivät ja puurot jäävät syömättä.
Holismi mikä holismi...
t. Nopeiden hiilarien nollalinjalainen (ja viimein löytänyt " rauhan" ;-)
KUKAAN ei tarvitse ruokavalioonsa sokeria ja valkoista leipää, pastaa ja riisiä, perunakin on aika kiikun kaakun.
Ja niitä ei ole pakko korvata pelkällä rasvalla, vihanneksetkin on keksitty.
Kokeilkaas vaihtaa hiilarit hitaisiin, se ihan oikeasti tekee ihmeitä.
mutta kun ei oikein onnistu.
lkertokaa joku mulle vaikka ensimmäisen kauppalapun sisältö jolla pärjäisin muutaman päivän...ja halpoja..
taloudessa yks aikuinen ja yks lapsi..
Osta vaikka lihaa ja kasviksia. Eiköhän noilla pääse alkuun... Osta halvinta laatua niin on edullista :)
nyt lapsikin on sen verran isompi että vois syödä melkein samaa ruokaa kun kuitenkin päiväkodissa saa " normaalia" ruokaa
voi
munia
pekonia
=aamupalat
turkkilaista jogurttia
suomalaisia marjoja (pakkasesta)
=jälkkäri/välipala
Kirjolohta/sika-nautajauhelihaa
pakastevihanneksia tai vaikka keitettyä kukkakaalia
voita tai kermaa kastikkeeksi
=lounas
kermaa
=kahviin
Pakastekeitto (vaikka neliö sieltä pakkasesta, tai itse tehty tuoreista juureksista)
=päivällinen
Vierailija:
Oikeesti, ota selvää ennenkuin jaat faktaas täällä!