Pojan 7v synttärit oli... onneksi en juurikaan panostanut tarjoiluun! =/
Kavereita oli 5 kpl. 2 kpl vuotta vanhempia poikia, yksi samanikäinen ja yksi vuotta nuorempi...
Pojat leikkivät ensin poikamme huoneessa hetken, menivät sitten ulos ja tulivat hetken päästä sisään katselemaan josko jotain olisi pöydässä... noh, laitoin sitten popcornia, karkkeja, limsaa ja itse tekemiäni pikkupizzoja sekä tein kivan karkki-jätskikakun.
Tulos: kolme poikaa söi VÄHÄN jätskiä, yksi poika otti pizzan, muuten söivät pelkkää karkkia ja popcornia ja joivat limsaa..
Yksi poika otti ison popcornikulhon poikamme huoneeseen ja söi yksinään kaiken eikä antanut muille enää siitä mitään!
Jotenkin outoa ettei pizzatkaan maistuneet! =/ Ja vielä ensin suunnittelin tekeväni tavallista kakkua ja mokkapaloja, onneksi säästin senkin vaivan! =O
Kommentit (9)
monet kerrat oon tehnyt monensortin tarjottavat. Yleensä lapset syö vain kakkua ja keksiä, poppareita ja karkkia.
mukava ottaa iltasella sieltä kun alkaa haluttaan suolasta
kun ne leikit on etusijalla. pitää saada leikkiä, ei sitä silloin kerkee syömään. kotona sitten iskee nälkä.
aina toiminnalliset juhlat. Lapsille se tarjottava ei ole pääasia niinkuin aikuisille. Älkää olko kaavoihin kangistuneita.
suunnittelin alunalkaen kaikenmaailman juttuja mitä olisi voinut järkätä synttäreille, mutta onneksi ei niitäkään tullut toteutettua! pojat olivat jotenkin niin vieterissään, etteivät varmasti olisi kiinnostuneet jostain onginnasta tai mölkkypelistä!
ja yksi poika leikki kokoajan yksinään joko poikamme huoneessa (muut olivat ulkona) tai sitten hiekkalaatikolla!
jotenkin jäi ihan outo kuva koko lapsista.... mutta ne olivat pojat jotka oma poikamme halusi kutsua joten mikäpä siinä...
ap
HopLoppia, Heurekaa, Tiikeri Areenaa. Isommille keilausta, elokuvaa, Lintsiä ym...
Meilläkin on usein joku poika jäänyt nurkkaan rakentelemaan jotain, joko yksinään tai toisen kaverin kanssa. Karkkitarjoiluista olen vuosien varrella oppinut, että otan karkkikulhot esiin vasta viimeisen puolen tunnin aikana. Näin muutakin syötävää uppoaa edes jonkin verran.
Ongintaan eivät 7-vuotiaat pojat enää oikein jaksa innostua, mutta aarteenetsintä on ollut kova juttu. Kerran esim. hommasin ison kasan käytettyjä hevosenkenkiä tallilta ja lapset saivat etsiä metallinilmaisimella aarteita. Toisen kerran laitoin pusseihin heijastimet ja lapset saivat etsiä niitä pimeässä taskulamppujen avulla.
Muuten pojat ovat kyllä viihdyttäneet itse itsensä.
ei ne lapsivieraat niin perusta leipomuksista, karkit, sipsit ja popparit parhaiten menee alas, niin ja limukka