Mitkä kaupat/liikkeet on mielestäsi jotenkin noloja/juntteja tms. ?
Omasta mielestäni
Sokos
Seppälä
Lindex
KappAhl
Tarjoustalo
Anttila
varmaan muitakin on, mutta ei nyt tule mieleen.,,
Kommentit (57)
Ja toisen luokan sakkia, kun ruokaostokset teen Euromarketista tai Prismasta, joskus harvoin Citymarketista. Ja jos oikeen pihinä haluan tai täytyy olla,käyn Lidlissä.
Vaatteet ostan Halpahallista tai Prismasta enimmäkseen. Tai tilaan Anttilasta tai Ellokselta.
Jos huonekaluja tai muuta kotiin tarvitsemme , silloin käy Jysk tai Sotka.
Kodinkoneet Markantalosta tai Mustasta Pörssistä.
Mutta ei kai tää junttiuskaan ole mikään kamala rikos? Hyvä, kun itse on tyytyväinen.
Täällä on aika paljon hienoa porukkaa kirjoittelemassa.
Tulotkin tuli sitten kerrottua, voi hyvänen aika: te olette varmasti todella älykkäitä, menestyviä ja merkkitietoisia ihmisiä; senhän halusit kuulla eikö niin - ääliömäisyyttä se kuitenkaan näköjään estä...
Ap on KTM (controller), mies investointipankkiiri. Meillä on sekä ansio- että pääomatulot bruttona kuussa n. 12.000 e.
Akateeminen kirjakauppa
sekä suurin osa antikvariaateista.
Muissa kaupoissa ylimääräisen ajan kuluttaminen on väistämättä idioottimaista!
Vaatteet ostan kyllä mieluummin jostain ihan muualta. (Olen nolo ikiteini, joka löytää parhaiten vaatteita One Waysta ja JC:stä.) Ruokakaupaksi kelpaa kaikki Lidlin ja Stockan herkun väliltä. Joku Siwa on kyllä vähän nolo heikkojen valikoimiensa takia, ei muuten. En näe mitään syytä hakea vaikkapa saksanpähkinöitä Stockalta Helsingin keskustasta 10 km:n päästä, kun Lidl on lähempanä ja pähkinät siellä varsin edullisia. Minun puolesta ap ja kaltaisensa voivat ihan vapaasti tuntea olevansa parempia ihmisiä pitäessään toisten suosimia kauppoja noloina. Minusta se vain on vähän noloa.
Ja Ikea varmaan on sellaisten mielestä juntti kauppa joilla on varaa ostaa huonekalunsa Skannosta ja vastaavista...
Mulle aivan sama pidetäänkö mua junttina jos ostan vaatteita Seppälästä ja Sokokselta, ei ihan oikeesti kuulkaas vois vähempää kiinnostaa!
Tarkennan nyt vielä että RUOKAostoksilla minäkin voin käydä missä tahansa, mutta vaatteita ja huonekaluja en osta noista luettelemiastani junttikaupoista (unohdin listasta tosiaan Ikean...).
Terkuin AP
ainakin bogi ja name it newborn -merkit. Niihin rytkyihin en enää haksahda.
Olet mitä syöt... Luuletko, että vain vaatteet ja muu ulkoinen on tärkeää, sillä muutkin sen näkevät? Voi ap, olet niin syvältä juntti, että syämestä ottaa!
Viime syksynä esim. oli hulluilla päivillä myynnissä ihan hirveä mulberryn kopiolaukku just globalilla... aika juntti kauppa saa olla joka sellasia myy!!
Oliko teillä miehesi kanssa yhteensä bruttotulot 12000 eur/kk vai kummallakin erikseen 12000 eur/kk?
Musta olisi aika kiva kuulla kunnon perustelut MIKSI Lindex tai Sokos on juntteja mutta Stocka ei? Asiakaskunnaltaan, tuotteiden laadultaan ja esillepanoltaan Stocka on suurimmaksi osaksi ihan samaa tasoa em kanssa vai oletteko aivan sokeita? Taitaa ap reppanalla olla itsetunnossa vikaa.
Itse olen kai junttiuden huipentuma, kun ostan vaatteita jopa marketeista jos jotain mieleistä näen, hui kauheaa! Hyvin ovat kelvanneet design-vaatteiden kavereiksi ;)
Onneksi todellisen juntin ei tarvi moisia miettiä. Meillä täällä 450km iki-ihanasta Helsingistä ei ole mailla eikä halmeilla Stockmannia, eikä edes Sokosta. Kaikkien, niin hienostorouvien kuin tavallisten duunareitten pitää hankkia herkkunsa Prismasta tai Citymarketista. Ei ole myöskään merkkivaateliikkeitä kuin pari hassua, lähinnä " aikuiseen" makuun juhlaleninkejä myyviä... Huonekalujakin ihan vain ketjuliikkeistä saa.
Ihanaa elämä täällä =)
Ei junttius asuinpaikkaa katso. Sinulla tuntuu olevan hyvin epäjuntti ote elämään.
Meillä provinsseissa Sokos on se turkkirouvien suosima " hienompi tavaratalo" , Anttila taas aavistuksen juntimpi. Kaupungin paras herkkuosastokin löytyy Sokokselta.
Se on kaikki kuulkaa kiinni näkökulmasta - kannattaisikohan av-mammojenkin perehtyä brändeihin? Mielestäni on junttia nimittää jotakin kauppaa juntiksi, tai ainakin voisi miettiä perusteitaan.
Omasta mielestäni kaikki huonolaatuinen on junttia, esim. lastulevyhuonekalut, samoin se että ostaa jotakin vain koska se on merkkitavaraa. Mielestäni siis sekä Sotka että Burberry-ruutu ovat junttia, Ikea ja Lidl voivat olla kumpaa tahansa - riippuu ihan siitä, mitä sieltä ostaa.