Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Huhtihippusten höpinät vko 29! *

16.07.2007 |

Linkki edelliseen ketjuun http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10716431&p=1&tmo…

Mitä kuuluu huhtihippusille? Helmeeeellä ja CalZalilla näytti piinailut jo pikkuhiljaa alkaneen. :)

Täällä on vatsakivut ohi, elämä jatkuu. Nyt on kp 8 ja joka toinen päivä -tekniikka lähti alulleen toissapäivänä. Eilen testasin ovulaatiota ekan kerran ja juuri ja juuri nähtävä haamu tuli. No, sehän ei vielä kerro mitään.

Greippimehua oon litkinyt tässä kierrossa jo vaikka kuinka, ja nyt jo näkyy vähän ovislimaa, tosin ihan pieniä määriä vasta. On se kumma että joku greippimehu saa tollasta aikaan, normaalistihan mulla ei ole limoja ollenkaan.

Eilen oli vähän suruinen ilta kun meille hyvin rakas naapuri ja ystävä joutui sairaalaan epäillyn sydänkohtauksen takia (on jo aika vanha mies). Kyseessä ei kuitenkaan ollut sydänkohtaus ja pääsee jo tänään kotiin. Mutta monenlaisia ajatuksia kerkes käydä mielessä eilen kun ei vielä tiennyt mikä on tilanne. Yö tuli nukuttua huonosti, aamulla vasta kuultiin hyvät uutiset.

Noh, ei muuta ku sitä lemmenintoa ja hyvää mieltä, muistetaan ajatella muitakin asioita välillä! :) Niinkuin varmaan ollaankin muistettu kun on ollut niin hiljaista viime aikoina... ;)

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa sulle pikaisesti. Kiitos kommenteistasi. Olen itseasiassa jo pari kertaa ollut puhelin kädessä aikeissa soittaa ajanvaraukseen gynelle, mut oon sit aatellu että ei vielä. Mut jos nyt näyttää siltä ettei tärppää, niin sit varmaan on saatava aikaseksi ajanvaraus.

Sun oireista ym: Tuosta pissaamisesta en osaa sanoa, toivottavasti ei olis mitään tulehdusta vaan enteilis vauvantulosta.

Ovistestin viivoista älä välitä. Raskaustestit ovat tarkempia kuin ovistestit huomaamaan raskauden. Ovistesteilläkin saa testattua raskautta mutta vasta sitten kun menkatkin ovat jo myöhässä jne. Eli tuossa vaiheessa missä nyt olet testailut kannattaa tehdä vain ja ainoastaan raskaustesteillä. Eri asia, jos sulla olis menkat vaikkapa viikon myöhässä ja kaapissa sattuis olemaan ovistesti niin silloin se näyttäs varmaan raskauden.

Lämmöt käyttäytyvät kierrosta toiseen hieman erilailla. Mulla pääsääntöisesti laskee päivää paria ennen menkkoja lämmöt. Mutta on ne joskus laskeneet vasta menkkojen aikanakin. Nykyään en kyllä loppukierrosta enää lämpöjä mittaakaan, kun minulla alkaa se tiputtelu aina merkkinä tulevasta tädistä. :/

Plussaonnea sullekin AnniHelen@ ja toivottavasti tämä olisi nyt se sinun kiertosi! :)

Vierailija
102/115 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ovistestitietoa erityisesti kaipailinkin. Hyvä kuulla, että tekemäni testi ei vielä lopettanut mun piinailua =).

NiiloAkseli tuolla toisaalla kanssa kommentoi lämmöistä, että ei noussut koko aikana, vaikka tuli raskaaksi. Taitaa olla herkkä systeemi tuo lämmönmittaus. Sain siitä vähän stressiä, en varmaan jatka enää.

Jospa saat Koralli unohtaa gynelle soittamisen ja tämä kierto on SE kierto. Eikös se sun mies ennustanut niin =).

Kaikille tasapuolisesti ++++onnea!

AnniHelen@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin hurjasti viestejä että en juuri ehdi nyt kommentoida henk.koht. Heilille onnittelut minultakin! Hienoa saada eka plussa tähänkin porukkaan. Eiköhän muut seuraa perässä.

Tääl on kp 13/25 ja oon vähän hämilläni näiden ovisjuttujen kanssa minäkin, vanha konkari ;) Ekaa kertaa on ovistestit siis käytössä, ja tähän asti on vaan haamua pukannut. Välillä selkeääkin, eilen oli kaikis selkein haamu, tänään vähän vaaleampi. Eli toisinsanoen miinusta näyttää. Eilen tunsin ne samat kivut jotka olen aina tulkinnut ovikseksi ja joiden jälkeen menkat alkaa aina n. 14 päivän kuluttua. Mutta ovistestipa näytti miinusta eikä lämmötkään nousseet! Sekä ovistestit että lämpöjen mittaus on mulle aika uusia juttuja, tai no lämpöjä oon kyllä mittaillut joskus aikaa sitten mut en ollenkaan säännöllisesti... nyt vaan mietityttää että ovuloinko sittenkään ollenkaan, vai voisko olla niin että mun ovis onkin myöhemmin kuin ne kivut jotka tunnen joka kierrossa. Tuntuis vain kummalliselta koska ne kivut on tosi kovat, kestää usein puoli päivää niin että kävellessäkin sattuu, ja nimenomaan toispuoleista on se kipu. Tiedän, että joskus ovistestitkin missaa lh-huipun mutta kun siihen liitetään tuo lämpöjen alhaisuus niin ei kai se auta kuin uskoa että ovista ei oo vielä tapahtunut. Kierronkartoitusohjelma veikkaakin ovista vasta huomiselle. Täytynee vain tarkkailla tilannetta.

Nyt paapimaan...

Ketäs nyt piinailikaan? Kertokaahan kuulumisia!

Majita kp 13/25 yk jotain 60

Vierailija
104/115 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä on kirjoiteltu ahkerasti. Olen kyllä lueskellut juttuja, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään. Tämä " yksinhuoltajan" arki tuntuu olevan melko kiireistä. Mies kun tosiaan on pidemmällä työmatkalla ja palaa vasta elokuun loppupuolella kotiin. Toisaalta myös raskautumishaaveet tässä kierrossa on olleet aika alhaiset. Viimeiset pupuilut kun olivat jo jonkin verran ennen ovista. Niin jotenkaan ei nyt tahdo päästä juttuihin kiinni.

Mutta nyt kun ollaan piinaviikon kynnyksellä, niin väkisinkin sitä taas miettii ja toivoo ja vähän innostuukin että jospa kummiskin. Mitään oireita ei kyllä ole, tai en ole ainakaan havainnut. Viime kierrossa kun tähän mennessä niitä oli olevinaan jo vaikka kuinka. Tiedä sitten olisko se oireiden puuttuminen nyt sitte hyvä merkki vai mitä. Ans kattoo nyt.

Helille oikein paljon onnea plussasta! Ja kaikille pikapuoliin testaileville suuret peukutukset.

Majita: Mä oon ymmärtänyt että myös munasolun kasvaminen ennen varsinaista ovulaatiota voi tehdä noita kipuja. Joten hyvinkin voi olla että sulla on ovis vasta tulossa. Ja vaikka ei testi plussaa näyttäisi lainkaan, niin älä siltikään vaivu epätoivoon. Tiedän useammankin jotka ovat raskautuneet vaikka ovistestiin ei selkeää plussaa tullutkaan.

Nyt täytyy rientää tuon herra yksveen perään. Taitaa kolinasta päätellen jälleen tyhjennellä joitain kaappeja...

Iloista sunnuntaita kaikille!

mirulii

Vierailija
105/115 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oviksen metsästys jatkuu. Limoja on riittäny jo monta päivää, mutta ovistestit ei näytä plussaa. Ei malttaisi millään odottaa! Kierron pituuskin on taas täysi mysteeri!

Luin tällä viikolla Jane Greenin kirjoittaman kirjan Vauvakuume. Kirja kertoo kolmesta naisesta, joista yksi yrittää epätoivoisesti raskautua, yksi raskautuu vahingossa " yhden illan jutusta" ja yksi on raskaana kirjan alussa ja kirjan loppupuolella hänen lapsensa on jo n. puolivuotias. Suosittelen kirjaa lämpimästi kaikille vauvakuumeisille! :)

Essi78 kp16/?

Vierailija
106/115 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun nyt tänne huhtikuisiin, oon enempi tuolla taustailemassa, mutta mukana kuitenkin...Ja jotkut varmaan muistavat mut tuolta aikaisemmista, helmikuisissa roikuin pitkään..Nyt on menossa jo kp20/50 ?...yk 6 ja toista siis kuumeillaan...Kierto on mitä on, vielä ajattelin sitä katsoa, muotoutuuko itelleen mitenkään, teroluteja käytin keväällä 3 kiertoa ja se tasas hienosti mut sen jälkeen tuli toi megapitkä kierto. Nyt on ovistestit mukana täs kierros, vielä ei ole näyttäny kun haaleaa viivaa, ja niinhän se näillä kiertopäivillä vielä onkin, huokaus..

Nelliina05, aikalailla samallalailla täällä mennään, tsemppiä teille:)

Joku oli jo plussannutkin, paljon onnea! Ja pitkää pinnaa piinailijoille ja pupuiluintoa meille muille:)

Ostinpa muuten minäkin sitä kuuluisaa greippimehua:)

Johanniina

Vierailija
107/115 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan samassa vaiheessa kierrossa ja kiertokin on aika lailla sama (mulla 24-28) riippuen, mistä menkat luetaan alkaneeksi. Mulla kanssa ensi kertaa ovistestit käytössä ja mä kyllä olen täysin kokematon ovisjuttujen kanssa. Oviksesta ei ole tietoakaan ja mitään tuntemuksia ei ole. Säikähdin ihan, kun luin, että ovistesti ei välttämättä näytäkään LH-huippua. Varmuuden vuoksi sitä pitäisi vissiin koko ajan heilutella peittoja:)

Mulla oli eneen ensimmäistä raskautta kp 28 tarkalleen. Kun menin neuvolaan, niin kätilö sanoi, että lapsi on saanut alkunsa 1.4. ja sanoin, että niin on. Nyt alkasin vasta laskemaan, että monesko kiertopäivä se oli ja se oli 17.

Miten ihmeessä kätilö sen tiesi? Eihän teoriankan mukaan se noin myöhään pitäisi olla jos kierto on 28 pv. Ihmetyttää suuresti, miten kätilö sen laski? Tietääkö joku?????

Tuntuu, että on ikuisuus siihen, kun saa testata. Vasta elokuussa:( Mutta tulisi nyt ensin edes se LH-huippu.

Vierailija
108/115 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn täällä kurkkimassa mitä teille kuuluu ja toivon että teillä on nyt SE kierto. Luget on ihan perushormooneja joten käytä ihmeessä, mutta ainakin mun tämän pikkupaikan gyne määräs nepersiilleen 100mg+200mg ja ota suun kautta(no raskauduin kuitenkin) mutta se lapsettomuusklinkan gyne nauro että tuolla annostuksella on vain henkinen tuki että pitää ottaa 200mg+200mg ja emättimeen suoraan. Mulla jäi muutama paketti yli niitä 200mg lugeja että jos haluat lugeja lisää niin laita postia tamatu@suomi24.fi. ja onnea hurjasti tähän kiertoon!!!!

tamatu+ihme rv 17+2

Vierailija
109/115 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ja anteeksi tunkeutumiseni ketjuunne, mutta piti tulla tänne kysymään jos vaikka joku tietäisi noista teroluteista?

Eli mulle määrättiin teroja aina kierron 15.päivästä eteenpäin (10 päivän ajan) juuri tiputteluvuotoihin ja lyhkäseen loppukiertoon. Mutta ongelmanani on että mulla ovis on aina vasta myöhemmin kierrossa. Eli tietääkö kukaan että estääkö terot sitten ovulaation kun se ei ole kerinnyt tapahtumaan ennen terojen aloitusta?

Vierailija
110/115 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin muutaman päivän taukoa mut eilen illalla oli jo pakko tulla lukemaan mitä teille muille kuuluu! Onnittelut plussanneille!

Meillä tuli sitte pe nega mut ei oo vielä tätiä kuulunutkaan kylään? On varmaan mahdollista että kierto sekaisin kun on ollut se hormoonikierukka. Mut olin aivan varma ovulaatiopäivästä kun tuli limoja sekä kerran vessassa pyyhkiessä veristä limaa. Mut nyt oli sitte tällä viikolla loppuviikosta ehkä n.5 päivää alavatsalla kipuja sekä munasarjoissa myös lima oli tosi runsasta? Jos oli vasta tällä viikolla toi ovis niin tais mennä metsään tää yrityskerta. No nyt on olo ollut paljon rauhallisempi ja malttaa odottaa vaik vähän pidempäänkin tärppiä. Päätin vielä perjantaina et jään marraskuun alusta hoitovapaalle uudestaan (tuli jo 1v oltuun töissä).

Vierailija
111/115 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviesti.

Täällä lämmöt laski tänään siihen malliin että voisi päätellä oviksen olevan tänään. Vaan ei kyllä minkäänlaisia tuntemuksia ole, ei mitään oviskipuja, mystistä. No, ehkä niitä tosiaan ei tarvi tuntea aina. Olispa kivaa, jos lämmöt nousis huomenna kunnolla. Mut mulle on kyl tyypillisempää, että lämmöt pikemminkin hilautuu hitaaaasti ylös :) No saadaanpa nähdä. Voihan ovis lykkääntyä huomiseenkin. Kun nyt vaan tapahtuis.. jännää kun taas täällä muutamalla on nyt oviskipuja, mutta ovistestit näyttää negaa. Eli ihan päinvastoin kuin mulla.

Tamatu: voi kulta tamatu, kiitos kovasti tarjouksesta. Nuo mun luget on tarkotus käyttää emättimeen 100+100. Eli huomattavasti miedompi annostus ku sulla, mutta ehkä mä nyt kokeilen alkuun noin miedommin. Saattais mua ne kakssatasetkin kiinnostaa...hmm.. jos pidät niitä hetken jemmassa, niin mietin asiaa :) Mukavaa raskaudenjatkoa sinulle!!!

Majita, te olette todella kauan lasta yrittäneet. Oletteko kuitenkin olleet hoidoissa jo, vai? Te jos kuka tärpin ansaitsisitte! Todella paljon plussaonnea sulle toivon!!!

Jahas, esikoinen vielä häärii valveilla, nyt iltatoimiin. On kesäloma sotkenu kaikki systeemit meillä... :I

Koralli73 kp 15 yk13

http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=koralli

Vierailija
112/115 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu pidän luget jemmassa(onhan ne siellä jo muutaman kk:n odottanut että laittasin ilmotuksen). teet ihan niinkuin susta tuntuu mutta se Felicitaksen lääkäri oli sitämieltä että 100+200 annostuskin on liian pieni jos oikeesti on keltarauhasen vajausta.ja sittenhän niitä pitäs käyttää jos raskautuu vklle 9-11(mie lopetin vklle 7 ku piti olla tuulimuna :)) mut eipä sit ollutkaan)

Vierailija
113/115 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle gyne sanoi, ettei ovulaatiota todennäköisesti tule, jos se ei ole tullut ennen Terolutin aloittamista. Itse sain viime viikolla Terolutit pitkään kiertoon, ja aloitan syömään niitä kp 15-24.

Minulla on ollut alavatsan oikea puoli kipeä eilisestä asti, tuntuu aivan siltä kuin ovulaation aikaan. Aivan kunnon kipua ja jomottelua! Voisiko se enteillä ovulaatiota jo muka näin aikaisin, kun tänään on kp 8?? Normaalistihan minulla on ovulaatio vasta kp 32 aikoihin, enkä Teroluteja ole siis vielä edes aloittanut.

Rizza kp 8/47

Vierailija
114/115 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alkoi tulla vähän selvyyttä mun ovisjuttuihin, kun lämmöt oli tänä aamuna nousseet. Eilen ovistesti näytti vain juuri ja juuri nähtävän haamun. Ei kai lämmöt nouse jos ei ovuloi? Mä luulen et mulla joko menee lh-huippu tosi nopeasti ohi, tai sitten mun virtsa on liian laimeaa, vaikka pidätänkin sen 2 tuntia ennen testaamista. Mutta mä juon tosi paljon vettä, ainakin 2 litraa päivässä, ja greippimehut vielä lisäksi... Testaan ehkä ovista vielä tänään. Ens kierrossa testaan joko 2 kertaa päivässä tai sit en ollenkaan. Nyt kuitenkin se vahvin haamu oli just sillon ku niitä oviskipujakin oli. Mutta voiko lämmöt nousta vasta 3 päivää oviksesta? Limojakin kyllä riitti eiliselle asti, tosin missään vaiheessa ne ei ollu runsaat, aika niukasti tuli, vaikka greippimehua join joskus litrankin päivässä. No, uskon et mun ovis on ohi, joten se joka päivä oviksen aikaan puuhailukin sitten epäonnistui, kun ovistesti ei näyttänytkään plussaa. Mut mahdollisuuksia pitäs silti olla, just niiden oviskipujen aikaan puuhailtiin, ja sitä ennen.

Koralli, kiitos mieltä lämmittävistä sanoista. Meidät on miehen kanssa molemmat tutkittu, ja ainoat " viat" mitä on löytyny, on mun lievä endometrioosi ja kohdun rakennevika, elikäs se, että mulla niitä kohtuja on kaksi kappaletta. :) Yksi munasarja kutakin kohti. Kohdut toimii silti normaalisti ja gyne sanoi että endokin on niin lievä, ettei näe syytä siihen miksi ei olla tultu raskaaksi. Mun oma arvaus on just tuo ovislimojen puute, eli jonkinlainen hienosäätö ois varmaan tarpeen mun hormonitoiminnan kanssa. Mutta gyneni tutkitutti vain kierron alussa olevat hormonit, jotka oli normaalit, eikä katsonut tarpeelliseksi tutkia muita kierron vaiheita. Nyt suunnittelen gynenvaihtoa ja toivon että tämä uusi naisgyne tutkisi vähän tarkemmin noita hormoneja. Asun ulkomailla ja täällä ei ilmeisesti oo tapana määrätä clomeja ym. jos siihen ei nähdä selvää syytä. Hoitoihin ei olla ryhdytty, kun emme koe olevamme valmiita niihin. Kovasti tahtoisimme saada lapsen luomukeinoin ja uskomme et se vielä joku päivä tapahtuu. Lujasti uskotaan myös siihen että kaikella on aikansa. Gynekään ei ollut heti meille tyrkyttämässä hoitoja, kun minä olen vasta aika nuori ja mitään varsinaista vikaa ei meistä löytynyt.

Näihin aatoksiin päättää Majita tänä aamuna. kp 15/25

Vierailija
115/115 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mars mars