Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Huhtihippusten höpinät vko 29! *

16.07.2007 |

Linkki edelliseen ketjuun http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10716431&p=1&tmo…

Mitä kuuluu huhtihippusille? Helmeeeellä ja CalZalilla näytti piinailut jo pikkuhiljaa alkaneen. :)

Täällä on vatsakivut ohi, elämä jatkuu. Nyt on kp 8 ja joka toinen päivä -tekniikka lähti alulleen toissapäivänä. Eilen testasin ovulaatiota ekan kerran ja juuri ja juuri nähtävä haamu tuli. No, sehän ei vielä kerro mitään.

Greippimehua oon litkinyt tässä kierrossa jo vaikka kuinka, ja nyt jo näkyy vähän ovislimaa, tosin ihan pieniä määriä vasta. On se kumma että joku greippimehu saa tollasta aikaan, normaalistihan mulla ei ole limoja ollenkaan.

Eilen oli vähän suruinen ilta kun meille hyvin rakas naapuri ja ystävä joutui sairaalaan epäillyn sydänkohtauksen takia (on jo aika vanha mies). Kyseessä ei kuitenkaan ollut sydänkohtaus ja pääsee jo tänään kotiin. Mutta monenlaisia ajatuksia kerkes käydä mielessä eilen kun ei vielä tiennyt mikä on tilanne. Yö tuli nukuttua huonosti, aamulla vasta kuultiin hyvät uutiset.

Noh, ei muuta ku sitä lemmenintoa ja hyvää mieltä, muistetaan ajatella muitakin asioita välillä! :) Niinkuin varmaan ollaankin muistettu kun on ollut niin hiljaista viime aikoina... ;)

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne päin ei vielä ihmeempiä kuulu. Persona tosin infosi punaisella valolla tänä aamuna että nyt ollaan jo hedelmällisiä, ihan ku olisikin valkovuoto vähän lisääntymään päin. Ei tosin mitenkään dramaattisesti, mutta eiköhän se ovis ole tuolla loppuviikosta. Sikäli huono ajoitus, että miehellä alkoi työt tänä aamuna eikä sitten viime yönä saanu stressiltä unta vaan nukkui vain jotain 3 t. Eli ei varmaan jaksa touhailla tänään :I No, on tässä nyt muutama päivä aikaa kumminkin vielä.

Ajattelin taas lämpöjäkim mittailla, tosin lähdin vähän myöhäiseen liikkeelle, mutta eiköhän sitä jonkunlainen käyrä kuitenkin tule. Tuo ovusoft ohjelma mitä käytän vaatii vaan 6 lämmönmittausta ennen ovista ennen kuin suostuu oviksen näyttämään, mutta olen joskus ennenki sit lisänny käyrän alkuun feikkilämpötilan sitä ajatellen.

Joten ovista odotellessa menee tämä viikko. :)

Koralli73 kp 9 yk13

Vierailija
2/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on nyt 10 kp vaikka muistin koko ajan, että 9. olis menossa. No ei sen niin väliä, kierto on aika pitkä, eli oviksen ei pitäs olla lähelläkään. Outoa vatsakipua on ollut jo kolme päivää, ihan niinkuin menkkakipuja...

Mitä tuon greippimehun pitäisi tehdä? Lipitän sitä kyllä päivittäin, mutta ihan vaan kun satun tykkäämään siitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille, ilmoittaudun mukaan huhtihippusiin (ihana nimi tällä kuukausipinolla :)). Olen tammikuusta asti enemmän ja vähemmän kuumeillut. Maaliskuun lopulla sain keskenmenon rv 6+4, ja kaavinta tehtiin huhtikuun alussa, jonka jälkeen hiukan muutoksia kierroissa. Ovulaatio on ollut mm. kivuliaampi ja limat helposti havaittavia. Viime kierrossa monta vahvistuvaa haamua eri testeillä, kunnes täti jyräsi täysin. Oli luultavasti kemiallinen raskaus. Nyt jo kovasti toivoisin onnistunutta raskautta..

Tässä kierrossa limoja bongasin viiden päivän ajan ja ovulaatio tuli viikon myöhässä normaalista kierrosta, ja sen takia siirryn tänne huhtikuisten puolelle. La olisi 4.4. Toivon niin tärppiä, kuten varmasti me kaikki.

Kommentoin juttujanne kun pääsen niihin vähän sisään :)

Onko muita kuumeilijoita samoilla dpo päivillä? Onko teillä mitään oireita? Itselläni nännit hellänä ja mahassa menkkamaisia tuntemuksia, nippailua ja painontunnetta.

Mariia83 kp 27/31-36 dpo 3

Vierailija
4/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen 1-vuotis hääpäivä ja vietimme sitä kylpylässä. Pupuiltuakin tuli ahkerasti... oviksesta ei tosin ole oikein tietoa. Toivottavasti saan plussan ovistestiin lähiaikoina!

Essi78 kp10/26(?)

Vierailija
5/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piinaviikko meneillään tulis äkkiä vaan perjantai jos tätiä ei kuulu niin pakko testata ennen töihin lähtöä vai jaksaiskohan odottaa alkuviikkoon. Rinnat on ollu jo monta päivää kipeenä, alavatsalla painontunnetta sekä kuvotusta aamupäivisin. Olin viime yönä pitkästä aikaa yövuorossa ja tulin jälleen siihen tulokseen että eipä sovi meikäläiselle, olo on ku ois ryypänny koko yön. Onneks ei tarviikaan tehdä öitä kun harvoin. Mulla jos alkais menkat ni la ois sitte kait 1.4 vauvan laskurilla tehtynä! Mut plussatuulia kaikille hirveesti!

Vierailija
6/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmouttaudun joukkoonne kuumeilemaan..

Olen pian 8kk pojan äiti, ennen kirjoitellut tuolla marrasmuruissa..

Kertokaa te, jotka enemmän ovulaatiosta tiedätte. Minulla kun on erittäin selvät ovis merkit, niin oko just silloin hyvät saumat vai kenties vähän sen jälkeen vai miten se menee.

Eli siis kun eilen tuli sitä limaa ihan mahdottomasti ja vatsassa aika koviakin menkkakipuja, niin oliko se " hyvä päivä" eilen vaiko kenties tänään??

Nuo ovis tunteet oli siis eilen illalla ja isäntä ei sitten jaksanut mitään asian eteen tehdä...

Sateisin terkuin annitanni80

Vierailija
7/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä en ymmärrä teidän slangia =o)

Kertokaapa maalaistytölle mitä tarkoittaa esim kp 9, täti, dpo? On varmaan aika tyhmiä kysymyksiä, mutta olis kiva päästä jutun juureen kiinni, hih!

Vierailija
8/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta tosiaan tähän aikaan... yövuorosta aletaan toipumaan pikkuhiljaa. Vielä yksi yö ja sitten kuuden vapaille :)

Katsoinkin listaa, että 11.4 olisi toiveissa LA jopa neljälle. Noh, sehän tarkoittaa ovis viikkoa kaikille ;)

Itsellä tikussa näkyy jo punaista viivaa, muttei vielä tarpeeksi punaista. Odotan ovista saapuvaksi keskiviikkona. Pupuilu on aloitettu jo...

" Slangisanoja" oli tuolla vähän aikaa sitten päivitetty, jos selaat vähän taakepäin (kuka niitä nyt kyselikään).

Kp=kiertopäivä (missä siis mennään kuukautiskierrossa), täti=kuukautiset, dpo=montako päivää ovulaatiosta.

-fatmama kp11/26, yk2-

Vierailija
9/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se 2yk on alkanut... just tuoss laskeskelin että meillä on 1 hääpäivä elokuussa ja sillon mulla olis menossa kp29. Joten vois olla mahdollista saada lahjaksi plussa :). Olispa ihanaa.. Pitää alkaa suunnittelemaan jotain mukavaa siksi päiväksi!

Joko kohta huhtikuiset alkaa ensimmäiset plussailemaan? Tulkaahan sitten kertomaan..

Meillä ovis vielä kaukana... eli tylsää odottamista taas vaan...

Mariatar yk2 kp 3/28-29

Vierailija
10/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ilmoittaudun tänne huhtikuisiin.

Kovasti odotellaan ja yritetään ,välillä aktiivisemmin, välillä huolettomammin. Kirjoittelen silloin tällöin tuolla lapsettomuuspuolella, mutta nyt kun on taas positiivinen mieli, niin ajattelin tänne puolelle saapua :)

Vähän taustaa, eli minä 31 ja mies 34v, asustellaan pääkaupunkiseudulla, yk19 kp11 meneillään ja siis lapsettomuushoitojen alussa ollaan.

Mulla iski aivan mieletön mansikanhimo tänään töissä ja ajattelin, että tänään on hyvä päivä lähteä mansikoita poimimaan itsepoimintatilalle. Siis ämpäri mukaan ja katsotaan vieläkö mansikka on keräämiskuntoista. Illalla saa sitten houkutella miestä pöllyttelemään, joskos mansikat siihen auttais ;)

++++ tuulia kaikille!

S

Vierailija
11/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän täällä on vilkasta jos tosiaan vertaa viime viikkoon.

Tänään oli aamulla menkkamaisia kipuja vatsassa mutta onneks se ei vielä ole meinannut tädin tuloa. Tänään on kp21 ja mikäli täti ei tule kylään niin vielä jos jaksais viikon odottaa että vois vaikka jo testata. Meillä on onneks koko viikko aika kiireistä ohjelmaa niin eiköhän tämä tästä. Nyt taas on mentävä. Paljon plussatuulia ++++

+Helmeeee+

Vierailija
12/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan tänne Huhtihippusiin.

Olen 36 v ja asun Etelä-Savossa. Haaveissa olisi kolmas lapsi.

Minulla on tyttö (kohta 1 v) ja poika (9V).

Yritys ollaan aloitettu jo viime vuoden puolella ja tämä olisi sitten viides kierto. Toivon todella että nyt tärppää. Olisi ihana saada kevätvauva.

Viola

Vierailija
13/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siirryn maaliskuisista huhtikuisiin, kun kuukautiset alkoivat tänään. Aivan kamalat kivut on ollut koko päivän, mutta nämä ovatkin ekat kuukautiset keskenmenon jälkeen. Surullisuuden jälkeen päätin toimia ja varasin huomiseksi ajan yksityiselle, joten toivottavasti saan sieltä Clomit avuksi ovulaatioon. En ole tikuttanut ovista limoista riippumatta kuin kerran elämässäni ja siitä tulin myös raskaaksi (keskenmeno). Onko täällä muita, jotka ovat käyttäneet Clomeja? Lääkärit ovat jo todenneet, etten näin pitkällä kierrolla ovuloi melkein koskaan. Syksyllä tosin pääsen yleiselle puolelle tutkimuksiin, mutta tietysti toivon, että tärppäisi jo sitä ennen. :)

Rizza, kp 1/48, yk 15

Vierailija
14/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nyt kp 7. en vain tiedä lasketaanko kuukautiset alkavaksi heti, kun tulee vähän verta vai sitten kun tulee kunnolla..mulla kun menkat tekee aina pari päivää tuloaan. Tekis jo mieli huomenna tehdä ovis-testi, kun kiero on joskus vain 24 pv. Mulla on aina ollut oppikirjan mukaan :) kierto 28 pv, mutta nyt se on viimeisinä kuukausina vaihdellut (24-28) Mut jos tässä heiluttelee peittoa joka päivä ainakin viikon ajan varmuuden vuoksi. Ja onhan mulla se ovis-testikin.

Luin teidän juttujannekin ja nyt kun alkaan kirjoittamaan, niin enhän mä muista teidän nimimerkkiä ym. niin on niin vaikea kommentoida...

pIäisiköhän munkin nyt ostaa sitä ihmemehua.

Vierailija
15/115 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Ilmottaudun mukaan ja toivon, toivon ja toivon, että kerron vauvauutisia sitten huhtikuussa, ja teistä jokainen on niitä sitten lukemassa odotuspuolella :)

Mukava lukea teidän kuulumisia, mulla kp5 menossa ja ovis tulee milloin tulee. Yks km ja reilu 1-v poika on saatu aikaiseksi ilman tikkuja tai greippimehua, joten toivon, että vauvoja tulee vielä ilman noita jekkuja. Joku mainitsi, että olis parempi pupuilla joka toinen päivä, miks? Kuulostaa maalaisjärjellä ajateltuna hassulta, koska eikös se niin ole, että mitä enemmän touhuillaan sen paremman mahkut raskautua. Osaako joku viisas kertoa? Entä sitten se greippimehu? No, jokainen taaplaa tyylillään, mutta joskus tuntuu, että teenköhän nyt varmasti kaikki oikean kaavan mukaan oikeaan aikaan jne, että tulisin raskaaksi. Gyne sanoi mulle aikoinaan, että heitä laskurit nurkkaan ja nauttikaa toisistanne rakkaudella, ja se muuten tepsi!!!

Lämpimiä kesäiltoja ja paljon pupuilua jokaiselle huhtihippusen odotuksen odottajalle :)

Merikukka@

Vierailija
16/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa ihan ovulaatiokivuilta

Viola

Vierailija
17/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se mullekin tuli mieleen, mut sen ei todellakaan pitäs ihan viel olla ajankohtanen. Vaikka mistäpä minä enää tiedän... Sen muistan, että oviksen aikaan mulle ennen jossain vaihees iski sellanen ihan mieletön pistävä kipu jommalle kummalle puolelle, sitä ei oo ainakaan ollu. Eihän näistä kiertojutuista voi perillä olla, kun esikoinen tuli vähän niinku yllärinä, ei ollu mitään normaalikiertoo, sitä ennen söin kolme/neljä vuotta pillereitä ja sen jälkeen alotin taas. Yhtäkkiä yllättää kaikki tällaset pikkukipuilut :)

Vierailija
18/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki vielä menee ennenku oppii muistamaan nimimerkit, joten nimimerkitöntä kommentointia seuraa... :)

Greippimehu auttaa tuottamaan sitä ovislimaan jota tarvitaan siihen että siittiöt pysyy elossa. Jos tätä limaa on ilman greippimehua niin mikäs siinä on ollessa, mutta minulla sitä ei ole, joten siks tässä kierrossa greippimehu apuna, ja sehän tosiaan oikeasti auttaa meikäläistä tuossa ongelmassa, eilen jo bongasin ovislimoja vaikka ovikseen pitäs olla vielä muutama päivä.

Joka toinen päivä -tekniikka perustuu yksinkertaisesti siihen et jos joka päivä touhuilee, siittiötuotanto saattaa laskea, eli spermassa olla sit vähemmän siittiöitä, kun kivekset tarvii touhuilun jälkeen myös lepoajan jolloin ne ei voi siittiöitä tuottaa.

Ja varmasti joillekin toimii se ettei laske eikä mieti tällasia juttuja. Mun kohdalla juttu on niin että mä koitin just tuota miettimättömyystekniikkaa 5 vuotta, eikä se toiminu. ;) Joten siks on tällaset konstit käytössä, vaikka useimmiten näin kauan yrittäneillä on jo järeämmät konstit kokeiltu, kuten keinohedelmöitykset ynnä muut. Me yritellään mieluummin vielä luomukeinoin.

Taidan silti avata tuosta ovislima-asiasta erillisen keskutelun ku oon miettiny miks siitä ei puhuta sen enempää, kun on aika tärkeä asia raskautumisessa...

Kaikis tärkeintähän on se, että rakastelee niin että ovulaation aikaan on siittiöitä munasolua odottelemassa tai vähintäänkin juoksemassa vastaan. :) Joku kysyikin parhaista tärppipäivistä, eli ne on muutama päivä ennen ovulaatiota, ja ovulaatiopäivä. Ovulaation jälkeen on yleensä jo liian myöhäistä, koska munasolu on hedelmöittämiskykyinen vain 12-24 tuntia.

No, tänne ei kuulukaan sen ihmeempiä... kp 9/25, ja luulisin et ovis on parin, kolmen päivän päästä. Eli tikuttelu ja touhuilu jatkukoon... :)

Mitä kuuluu piinailijoille?

Vierailija
19/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Mä oon kyllä ollut ihan totaalisen tietämätön että tuo ovislima on tarpeellinen/välttämätön asia. Oon kuvitellut että se on vaan tiedoksi että nyt olis otollinen aika ja toimii " liukasteena" . Hups, aina oppii uutta. :)

Ja mä oon elänyt ihan siinä uskossa että otollisin aika on ovulaatiopäivä ja kaksi seuraavaa päivää. Oon siis ilmeisesti ollut vähän liian myöhässä, kun vasta suunnilleen paria päivää ennen oletettua ovista on aloitettu.

Seurailin tuota kierron pituuttakin vähän tarkemmin kuukausia taaksepäin ja tulin havainneeksi että se on kohtuullisen usein ollut vain 26 päivää, joten siinä tapauksessa ainakin olemme olleet väärään aikaan asialla. Ja tuo kierron pituuden laskeminenkin on vähän vaihteleva juttu, kun ite oon laskenu aina ekaksi kiertopäiväksi sen kun tulee vähän verta pyyhittäessä, vaikka varsinainen vuoto alkaa suunnilleen vuorokautta myöhemmin.

Onko muuten ovis joka kuukausi samaan aikaan, vai vaihteleeko se sen mukaan jos kierto on tässä kuussa pari päivää lyhyempi kuin yleensä...? Kyllä mä sen yleensä tunnen pienenä nipistyksenä, jos oon silloin hereillä, mutta kun ei aikaisemmin oo tarvinnu tuohon kiinnittää huomiota ja välittää siitä, niin en oo niin laittanut merkille mikä kiertopäivä silloin on ollut kyseessä. Harmi, nyt se tieto nimittäin olis ihan hyödyllinen...

T: Annique, kp 5/26-28, yk 5

Vierailija
20/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaation ajankohta yleensä vaihtelee (ellei sit oo aina kellontarkka kierto). Mulla se on kp 10-14 ja menkat tulee sit aina tasan 14 päivää ovulaatiosta. Eli yleensä niin päin että se aika ovulaatiosta menkkoihin on aina sama, mutta ovulaation ajankohta vaihtelee ja se sitten vaikuttaa kierron pituuteen.

Vuodon alkaminen sitten, asiantuntijat sanoo että se eka kunnon vuotopäivä vasta lasketaan ekaksi kiertopäiväksi. Joskus on vähän tulkinnanvarainen juttu kyllä tuo. Mulla esim. tässä kierrossa alkoi kirkasta verta tulla su, ja kipujakin oli, mutta koska pärjäsin sillon vielä pikkuhousunsuojalla, laskin ekaksi kiertopäiväksi vasta maanantain, jolloin kunnon vuoto alkoi (myös siksi että käytän netissä olevaan kierronkartoitustaulukkoa ja siinä painotettiin että eka kunnon vuotopäivä vasta on eka kiertopäivä).

Ovulaatiolimasta vielä sen verran, että käsittääkseni joillakin se on enemmänkin vetistä vuotoa eikä sellaista limatyyppistä, mutta molemmat auttaa siis siittiöitä pysymään hengissä. Ja sillonkin kun sitä ei ole, siittiöt pysyy hengissä pari tuntia, että ei se välttämättä mikään välttämättömyys ole, mut siinä tapauksessa ajoituksen täytyy osua just nappiin...

No, lopetan löpinät vähäks aikaa. :)