Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Huhtihippusten höpinät vko 29! *

16.07.2007 |

Linkki edelliseen ketjuun http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10716431&p=1&tmo…

Mitä kuuluu huhtihippusille? Helmeeeellä ja CalZalilla näytti piinailut jo pikkuhiljaa alkaneen. :)

Täällä on vatsakivut ohi, elämä jatkuu. Nyt on kp 8 ja joka toinen päivä -tekniikka lähti alulleen toissapäivänä. Eilen testasin ovulaatiota ekan kerran ja juuri ja juuri nähtävä haamu tuli. No, sehän ei vielä kerro mitään.

Greippimehua oon litkinyt tässä kierrossa jo vaikka kuinka, ja nyt jo näkyy vähän ovislimaa, tosin ihan pieniä määriä vasta. On se kumma että joku greippimehu saa tollasta aikaan, normaalistihan mulla ei ole limoja ollenkaan.

Eilen oli vähän suruinen ilta kun meille hyvin rakas naapuri ja ystävä joutui sairaalaan epäillyn sydänkohtauksen takia (on jo aika vanha mies). Kyseessä ei kuitenkaan ollut sydänkohtaus ja pääsee jo tänään kotiin. Mutta monenlaisia ajatuksia kerkes käydä mielessä eilen kun ei vielä tiennyt mikä on tilanne. Yö tuli nukuttua huonosti, aamulla vasta kuultiin hyvät uutiset.

Noh, ei muuta ku sitä lemmenintoa ja hyvää mieltä, muistetaan ajatella muitakin asioita välillä! :) Niinkuin varmaan ollaankin muistettu kun on ollut niin hiljaista viime aikoina... ;)

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietitään tuota ovulaatiota myös että meniköhän se jo. Oli meinaa tuollasta " liukkaampaa" menoa tuossa aiemmin ja silloin tuli pupuiltua kyllä hyvin. Kun laskureiden mukaan olis ollut silloin otollisimmat hetket. Mitään muuta oiretta ei meinaan ollut ja se taas pisti miettimään että ovuloinko sit ollenkaan. Oletan siis kierron olevan jotain28päivää. Ja äsken taas kävin vessassa ja olikin tällästä kunnon valkovuotoa.. Merkkaaks se jotain?

Ei sitä ekassa raskaudessa näin miettinyt. Kait nyt vaa toivoo niin sitä huhti-toukokuuvauvaa.

Vierailija
22/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oisko se ovulaatio siis vasta tulossakin. Vai menossa nyt?

3. LISÄÄNTYVÄ LIMA (n. 5-12 vrk)

Kuivan kauden jälkeen estrogenin määrä ja limaneritys alkaa taas pikku hiljaa lisääntyä kun elimistö valmistautuu lähestyvään ovulaatioon:

- ensin tulee päivän tai parin ajan hieman paksua, tahmaista valkovuotoa

- sitä seuraa päivän tai parin ajan lisääntyvä ja " juoksevammaksi" muuttuva valkovuoto

- ...jota seuraa päivän tai parin ajan todella runsas ja kosteusvoidemainen valkovuoto

Tänä aikana kohdun limakalvo alkaa myös paksuuntua.

4. OVULAATIO (n. 1-2 vrk)

Ovulaation tienoilla valkovuoto muuttuu kirkkaaksi, sitkeäksi ja kananmunanvalkuaista muistuttavaksi (muistuttaa kiihoittumislimaa). Samoihin aikoihin voi huomata oman seksuaalisen halukkuutensa lisääntyvän. Jos kirkkaan liman päiviä on useampi, ovulaatio osuu yleensä viimeiselle limapäivälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kiinnostavaa luettavaa. Mistähän netistä löytyy tietoa tuosta, muistaako joku jotain nettisivuja?

Vierailija
24/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoilla " kuukautiskierto" ja " ovulaatio" löytyi aika mielenkiintoisia juttuja.

Vierailija
25/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on osallistua ovis keskusteluun, kun juuri sain selvän plussan ovistikkuun!

Itse kyllä tikutan ihan turhaan, koska kierto on aika tarkka ja tunnen koska ovuloin. Mutta pakko on siihenkin rahaa tuhlata ;)

Niin, itse mietin tuota siittiöjuttua, että kauan ne mahtavat uida munasolun luokse? Ja että kannattaisko nyt sitten tänään jättää pupuilut ja siirtää huomiseen, että olisi virkeitä veikkoja ja paljon?

Viime kierrolla touhuttiin joka päivä ja ovisaikaan jopa kahdesti päivässä. Mietin vaan, että ehkä ei kannattaisi niin usein, jos se vaikuttaa siittiöihin??

Ohjeissakin lukee, että saatuasi positiivisen kannattaa olla yhdynnässä 24- eteenpäin, ei ENNEN sitä.....

-fatmama-

Vierailija
26/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan nyt viola?

No mutta kumminkin. Laitoni ihan niin kuin edellä mainittu niin googleen sanan ovulaatio ja siellä oli otsikolla heti alussa sellainen teksti kuin: Mitä jokaisen naisen pitäisi tietää kuukautiskierrosta.

Vierailija
27/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kopioin sieltä osan tekstiä tänne. Täytyy itsekin lueskella enemmän kun on aikaa. Nyt välipalalle.

Vierailija
28/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi taas Terolutin käyttäjille kysyttävää, sillä juuri tulin gynekologilta, joka määräsi Terolutit kiertoa lyhentämään. Minulla on nyt menossa kp 2/47, joten milloin otan ensimmäisen Terolutin? Voiko niillä vaikuttaa itse, että minkäpituisen kierron haluaisi? Pelkään hieman, että ne sekoittavat kierron vielä entisestään ja joudun odottamaan vauvaa vielä todella pitkään. Ovulaatio minulla on vsata kp 30-33 aikoihin, joten nyt sitten tietysti se jää kokonaan pois :(

Rizza kp 2/47, yk 15

Vierailija
29/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terolutien käyttäjien kokemuksia olen aika paljon netistä lukenut ja yleisimmin niitä on määrätty otettavaksi kierron päivinä 15-24. Mulle määrättiin 14. päivästä eteenpän 2 viikkoa, mutta menkat alkoi jo 11. päivä terojen aloittamisesta ja lopetin niitten syömisen siihen. Mulla oli kierrot ennen tero-kuuria 40-50 päivän pituisia. Eikö lääkärisi kirjoittanut siihen reseptiin, milloin sinun pitäisi niitä syödä?

Vierailija
30/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin tietenki mainita sen tärkeähkön seikan että oviksen tienoilla (silloin kun ovistesti näyttää plussaa) kannattaa toki touhuilla joka päivä, muuten saattaa missata oviksen. Sen ohjeen mukaan mitä noudatan tässä kierrossa, kun ovistesti näyttää plussaa seuraavat kolme päivää pitäs touhuilla joka päivä. Ovistestin plussahan näyttää lh-huipun, jonka jälkeen ovulaatio tapahtuu 48 h sisällä. En kyllä tiedä miksi heti ovisplussan jälkeen ei saisi touhuilla?

Hyvä Rizza, että sait ne terot! Toivotaan että auttaa ja lyhentää kiertoa. Et niitä Clomeja sitten saanut?

Vierailija
31/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majita ja muut!

" Greippimehu auttaa tuottamaan sitä ovislimaa jota tarvitaan siihen että siittiöt pysyy elossa."

Just näin. Greippi lisää estrogenitasoja, mulla ainakin paitsi lisäsi limaa, myös kohensi oloa ja elämänlaatua muutenkin kierron alkupuolella. join sitä aika paljon, yli puoli litraa päivässä! ja eilen siis testasin plussan.

toinen juttu on, et uuden tutkimuksen mukaan samainen hedelmä lisää just estrogeenitason nousun vuoksi rintasyöpäriskiä post-menopausaalisilla naisilla... mutta sehän ei meitä koske ;-)

Plussaonnea kaikille!

kalliope rv 4+5

Vierailija
32/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne ei halunnut vielä antaa Clomeja, kun haluaa ensin, että kokeilen niitä Teroluteja. Reseptissä muuten luki, että 1 x 1 Pd 15-24 eli tämä nyt sitten tarkoittaa näköjään sitä kiertopäivää. :) Enpä olisi ymmärtänyt...

Nyt päätin tikuttaa ovista vasta, kun limat tulee, etten ota siitä liikaa stressiä. Stressiä se gyne nimenomaan haluaa minun nyt välttävän varsinkin, kun keskenmeno ei sitä ainakaan ole vähentänyt.

Greippimehusta sen verran, että viime kierrossa kokeilin sitä ensimmäisen kerran lasillisen päivässä, ja sainkin neljä päivää kestävät kunnon limat tulemaan!

Rizza

Vierailija
33/115 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää nyt sitten miks sitä Greippimehua on hyvä juoda. Itse olen sitä vaan huvikseen juonut, kun täältä lukenut että jotain hyvää siinä on mutta sen tarkemmin en ole ajatellut asiaa heh.

Tänään aamulla oli taas menkkakipuja vatsassa mutta sitten ne hävis jossain vaiheessa ja eilen illalla oli hirveä päänsärky että piti ihan lähteä nukkumaan sen takia. Olen siivonnut tänään kun on semmonen suur siivous meneillään ja vienyt tavaraa kaatopaikalle.

Mitään ratkasevaa ei ole vielä tapahtunut suuntaan eikä toiseen. Nyt ajattelin lähteä nukkumaan... Hyvää yötä

Helmeeee

Vierailija
34/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotain kaupan greippimehua jota juotte, vai oikein greipistä puristettua? Mäkin aloin kiinnostua. Kaikki konstit on otettava käyttöön, kun niin kovasti toivoisin huhtihippusen saavani. :)

T: Annique, kp 6/27-29

Vierailija
35/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan!

Tässä kierrossa aloitamme yrityksen. Puolisen vuotta olen isosti jo haaveillut pienestä ja pillerit jätin pois kaksi kiertoa sitten, jotta saan kierrot selville.

Ikää minulla on 23vee ja miehellä 25vee. Asumme tällä hetkellä Vantaalla. Molemmille tämä on ensimmäinen lapsi ja reilun viikon päästä olemme menossa naimisiin ;)

Näin alkuun saatan kirjoitella vähän harvemmin. Mutta pyrin lueskelemaan juttunne päivittäin.

Paljon plussaonnea ++++++++

Kaktus 2/28 (-32)

Vierailija
36/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oviksesta taas...

Sain eilen ovistikkuun plussan ja samaa näytti tänäänkin (molemmat vahvaa punaista). Eilen jätimme pupuilut väliin, koska haaveenamme on poika ;)

Limaa on reippaasti ja greippimehua on lipitelty (ihan vaan rybb&deckers). Ovisjomotusta ei vielä ole, joten rakkula ei ole puhjennut (oletan). Toivon, etten ole myöhässä ja ehkä tänään olisi suotavaa pupuilla ;)

Niin, kun tuota limaa olisi saatava, oletan että alkoholia ei kannata oviksen aikaan ottaa, kun sehän kuivattaa limakalvot?? Jos sattuu kemut niihin aikoihin ;)

-fatmama-

Vierailija
37/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin nyt todenteolla laskeskella näitä kiertoja ja yritän pähkäillä mikä aika on otollisin... Viime kierrossa alkoi ovislimoja tulla ke 27.6. illalla ja tosi paljon limoja tuli koko päivän to 28.6. ja limat väheni pe 29.6. Missä vaiheessa se ovis sitten todennäköisesti oli? Silloin torstainako kun tuli kaikkein eniten limoja, vai tuleeko ne limat vasta oviksen jälkeen kuten olen käsittänyt?? Siinä tapauksessa ei oikein mee jakeluun tää juttu, kun perjantaina 13.7. alkoi pieni tuhrutteluvuoto ja varsinainen vuoto alkoi la 14.7. Siitä torstaista olis sitten ollut 16 päivää tädin tuloon. Epäilyttää että ajallisesti ovis olis sitten kuitenkin ollut vasta myöhemmin, mutta limojen suhteen ei sitten kuitenkaan täsmää. Auttais tietty jos hankkisi niitä ovistestejä, mutta jos joku ystävällinen asioihin enemmän perehtynyt sielu voisi mua vähän auttaa ymmärtämään. :)

T: kärsimätön Annique :)

Vierailija
38/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annique, mä olen ainakin jostain lukenut, että ovis on ohi sitten, kun limat on loppu. Ja ei se aika oviksesta menkkoihin kai välttämättä ole aina tasan 14 päivää, vaan sekin voi hiukan vaihdella. Niin olen ainakin ymmärtänyt.

Tässä kierrossa olen juonut Valion greippimehua ja ovis antaa edelleen odottaa itseään. Tämä kierto taitaa olla pitempi taas... tietäisi vaan, että kuinka pitkä. Viimeksihän oli vaan 22 päivää... Toivon hartaasti, että yleensäkin ovuloin tässä kierrossa!

Vierailija
39/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tuota kieroani vähän tarkkailla. Viidettä päivää on alavatsa ihan arkana. Ihan selvästi on ollut sellaisia merkkejä, että ovulaatio lähenee, vaikka normaalisti ollut myöhemmin. Limat lisäänty, välillä pientä toispuoleista vihlontaa vatsassa. Halukkuus lisäänty ihan selvästi, viime yönä yhtäkkiä heräsin siihen, että nyt vaan on saatava :) ja herätin sit ukonkin... Tänään onkin sit ollut jo kuivempaa, mutta toiselle puolelle alavatsaa koskee yhä... Heittäkäähän arvauksia. Onko ovulaatio siis tulossa mennyt vai jättänyt tulematta kokonaan...?

Vierailija
40/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo kuullostaa ihan ovikselta!! Jomotus johtunee puhjenneesta rakkulasta ja se " kirvelee" . Ja eikös limat lopu kuin seinään oviksen mentyä ohi?

Tietääkö joku, puhkeaako munasolu aina vuorokuukausin oikea, vasen, oikea, vasen.... ?

Viime kierrossa jomotus oli ihan selvä oikealla puolella ja nyt tällä hetkellä tuntuu lievää jomotusta kauttaaltaan (en usko että olisi siis puhjennut ihan vielä). En tiiä... ??

-fatmama-