* Huhtihippusten höpinät vko 29! *
Linkki edelliseen ketjuun http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10716431&p=1&tmo…
Mitä kuuluu huhtihippusille? Helmeeeellä ja CalZalilla näytti piinailut jo pikkuhiljaa alkaneen. :)
Täällä on vatsakivut ohi, elämä jatkuu. Nyt on kp 8 ja joka toinen päivä -tekniikka lähti alulleen toissapäivänä. Eilen testasin ovulaatiota ekan kerran ja juuri ja juuri nähtävä haamu tuli. No, sehän ei vielä kerro mitään.
Greippimehua oon litkinyt tässä kierrossa jo vaikka kuinka, ja nyt jo näkyy vähän ovislimaa, tosin ihan pieniä määriä vasta. On se kumma että joku greippimehu saa tollasta aikaan, normaalistihan mulla ei ole limoja ollenkaan.
Eilen oli vähän suruinen ilta kun meille hyvin rakas naapuri ja ystävä joutui sairaalaan epäillyn sydänkohtauksen takia (on jo aika vanha mies). Kyseessä ei kuitenkaan ollut sydänkohtaus ja pääsee jo tänään kotiin. Mutta monenlaisia ajatuksia kerkes käydä mielessä eilen kun ei vielä tiennyt mikä on tilanne. Yö tuli nukuttua huonosti, aamulla vasta kuultiin hyvät uutiset.
Noh, ei muuta ku sitä lemmenintoa ja hyvää mieltä, muistetaan ajatella muitakin asioita välillä! :) Niinkuin varmaan ollaankin muistettu kun on ollut niin hiljaista viime aikoina... ;)
Kommentit (115)
Aattelin kun tunnun olevan ainoa, joka oikeesti tykkää siitä, niin voikos sitä juoda liikaa...? minä vedän sitä kyllä yli litran päivässä...
Onnea plussasta Heili! Ei tarvi kokea huonoa omatuntoa omasta onnesta! Joillakin se raskautuminen vaan onnistuu helpommin kuin toisilla. Olenkin ollut havaitsevinani lähipiiristä että monet tulevat hyvin nopeasti raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen. Osaako joku sanoa mistä tuo johtuu? Itse en ole pillereitä syönyt vuosikausiin, kun ne eivät sopineet minulle.
mam80: meillä mies on normaalioloissa aktiivisempi. Itsellä kylläkin aktiivisuus lisääntyy oviksen aikoihin ihan tiedostamatta. Nyt yrityksen aikaan luonnollisesti minä olen ollut hyvinkin aktiivinen. :)
seela-matilda: tervetuloa mukaan! Suosittelen kokeilemaan greippimehua! Pitäis auttaa tuottamaan limoja. Itselläni ei vielä tuosta ole kokemusta, mutta aion nyt kokeilla.
klematis: tiedän tunteen noista kierron ensimmäisten päivien turhauttavuudesta. Ei muuta kuin greippimehua lipittämään ainakin ajan kuluksi, niin tuntuu niinkuin tekisi jotain asian hyväksi. :)
Mariia83: kiitos tuhannesti tuosta linkistä! Oli todella hyödyllistä ja valaisevaa tietoa. Eiköhän nyt se oviksen bongaus onnistu ja pystyy olemaan parhaaseen mahdolliseen aikaan asialla! :)
).( Ostin eilen greippimehua. Ensimaistamalta se oli tosi pahaa, mutta jotenkin makuun turtui ja join melkein litran sitä illan aikana. Ei se niin pahaa sitten ollutkaan. Ovistestejä en vielä ostanut, ehkä ensi kierrossa jos tässäkään kierrossa ei tärppää. Ensi kierrossa ollaan kotona, joten siellä on helpompi mittailla lämpöjä ja tikuttaa ovista. :) Yritän unohtaa kärsimättömyyden ja yritän ottaa rennommin. Huomenna alkaa loma ja lähdetään reissuun. Toivottavasti saadaan sieltä mieluisa tuliainen. ;)
T: Annique, kp 7/26-29 (?), yk 5
ONNEA HEILI!
Ilmoittaudun mukaan huhtihippusiin. Lukaisin läpi noi aiemmat keskustelut ja täytyy varmaan ostella itsekin greippimehut ja tarkkailla limoja. Eipä ole tullut mieleen aiemmin.
Mulla olisi kolmas lapsi suunnittelilla, miehen kanssa alettiin puhumaan asiasta, koska 4-kympin synttärit alkaa kummallakin kolkutella ovella. Jokin ikäpaniikki ehkä päällä. :) Oikeasti tämä on ollut jo haaveissa jonkin aikaa.
Jotenkin tajusin nyt että voinkin olla raskaana, kun kp28. Tosin järki sanoo, ettei ehkä nyt ekasta yrityskierrosta voi tulla, mutta tunteet eivät ole samaa mieltä. Tosin vierailuni huhtihippusissa voi jäädä kovin lyhyeksi tai sitten ei. Toivotaan jälkimmäistä. Millaisia oireita muilla loppukierrossa olevilla on? Mulla on pientä nieleskelyä, mutta voi johtua saamastani kesänuhastakin ja sitten on nuo suuret tunteet tästä asiasta. Ajattelin testata vasta jos menkat on myöhässä jotain viikon, jos kärsivällisyys kestää.
Voi kun tänä ketju kasvaa, on meitä monta jotka toivovat huhtihippusta. Nyt alkaa jännittämään, kp9 menossa ja ovulaation merkkejä alan odottelemaan. Vielä ei mitään, paikat on kuivat. Tänään myös MINÄ, skeptinen kyynikko, menen ja ostan sitä greippimehua. Jospa se sitten saa ovulaation merkit selkeämmäksi. Mutta edelleen ajattelen niin, että ei niitä lapsia pelkällä mehulla tehdä, tämän vain totean itseäni rauhoitellakseni, en väheksyäkseni greipin voimaa :)
Mahtavaa, että plussia on jo ilmestynyt, toivotaan niitä paljon lisää!
Pupujen puuhia jokaiselle!!!
Merikukk@
Tulen tuolta maaliskuisista, kun ##### täti tuli eilen!!! :( Voi kun huhtivauva tulisi meille kaikille!
Me yritetään toista lasta, esikoinen on 10/05 syntynyt ja tuli 3.kierrosta. Nyt toista olemme yrittäneet vuoden vaihteesta. Ei ole helppoa näköjään,ei.
Joka toinen päivä-tekniikka meilläkin käytössä, ja ovistikkuja olen käyttänyt muutaman kuukauden. Greippimehua juon kierron alusta ovikseen asti ja raskaus-vitskuja syön päivittäin.
Mulla ei joka kuukausi ole tullut yhtä vahvoja ovisviivoja, joten voi olla, etten ovuloi aina. Lääkäriin menemme elokuussa, ihan on hyvä saada juteltua ammatti-ihmisen kanssa. Mun pitäis varmaan jättää tämä palstailu ihan kokonaan ja tikuttelutkin pois, mutta en nyt sit kuitenkaan :)
Minä en tunne ovista mitenkään, enkä suoraan sanottuna osaa erotella ovislimoja ja spermaa =) Mut toivon, et greippimehulla olis tehoa.
Olikos se siis niin, että kun saa ne viivat siihen ovistikkuun, niin olis hyvä peuhata JOKA PÄIVÄ 3 päivän ajan? Siis heti testaamisen jälkeen?
On tää kaikki niin vaikeeta..Oliskin niin helppoa, ettei tarttis miettiä ovista, mut ku pakko, muuten saattaa mennä kokonaan ohi, ku ei tuntemuksia ole. Nyt vaan on yritettävä relata, ajatella positiivisesti, elää terveellisesti ja nauttia arjesta uhmiksen kanssa :)
Kaikille toivotan plussaa tähän kiertoon!
Nelliina kp2/23-28 yk8
nyt ne kivut alko taas!!! Ihan selvästi samanlaista ku oviskipu, mut ite oon jo alkanu miettiin et voikohan se olla jotai tulehdusta? Jos jonku aikaa viel seurailis... tosiaan nuo limatki lisääntyny ihan kunnolla et on sellanen deja vu -fiilis siitä edellisestä... Yhtään en enää ymmärrä!!!!!!!!
...että ovuloinko tässä kierrossa ollenkaan?? Voiko liuskat näyttää plussaa, vaikkei munasolu irtoa??? Sain kaksi päivää selvää plussaa ja tänään en enää saanut, eli ovis olisi ollut eilen. Mutta en tuntenut oikein mitään jomotusta, sellaista kunnollista. Alkoi vaan masentaa, että menikö tämä kierto ihan hukkaan... nyyh :(
Noh, nyt alkaa sitten piinaviikot.... 8 päivää odottelen ja sit varmaan testaan jo ekan kerran. Jotenkin vaan arvaan et ei tärppää.... voiko sen vaan arvata/tuntea??
Plääh, jaahas, hieno ilma... täytyy hilpaista ulos.
-fatmama 14/26-
Luin foolihaposta seuraavaa:
" Raskaana olevien ja raskautta suunnittelevien on huolehdittava riittävästä foolihapon saannista, sillä äidin matala foolihapon saanti saattaa lisätä keskenmenojen ja sikiön kehityshäiriöiden riskiä (mm. hermostoputken sulkeutumishäiriö, NTD-vaurio). Uudistettujen ravitsemussuositusten (VRNK 2005) mukaan hedelmällisessä iässä oleville naisille (18-30-v.) sekä raskaana oleville ja imettäville suositus on 400 mikrog/vrk"
Kuinkas moni teistä syö foolihappoa? Ajattelin poiketa kotimatkalla apteekkiin. Eipä tuosta ainakaan haittaakaan ole. Ulkomailla tuota kai korostetaan aika paljon, mutta Suomessa oon kuullut tuosta vain satunnaisesti joskin lisääntyvässä määrin.
fatmama05: Lueskelin eilen netistä tietoa noista ovulaatiotesteistä. Mun käsittääkseni ne testit näyttää vaan sen että LH-taso on riittävän korkea ovulaatiolle. Sain sen käsityksen että ovulaatiota ei silti välttämättä tule, vaan testi näyttää vain milloin on LH-huippu.
Onnea heili82:lle plussasta! :) Taidatkin olla ensimmäisiä plussanneita tähän pinoon. Rutkasti vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuselle matkaan. Toivottavasti mahdollisimman moni seuraa perässä.
En oo tässä kuussa kovin ahkerasti tänne käynyt kirjoittamassa. Osin siksi, että nettiyhteys on viime aikoina takkuillut ja eipä oo hirveesti ollu aikaakaan. Oon muutenki yrittäny rauhottaa tilanteen, enkä oo ees ovistikkuja tähän kiertoon hankkinu, ku niillä saa kyllä aika hyvästi stressiä lisättyä. Joka toinen päivä- taktiikalla on tähän asti tässä kierrossa menty, enkä ainakaan vielä oo kyllä ovislimoja bongannu. Kai se kohta ois senki aika. En kyllä ees tiiä mikä kiertopäivä on meneillään.:P Pitäneeki laskea se, että tietää, missä sitä oikeen mennään.
Täällähän on käyty mielenkiintoista keskustelua greippimehusta ja ovislimoista.:) Itekki oon parin kierron ajan sitä lipittänyt ihan päivittäin. Aikasemmin join sitä vaan sillon tällön, mutta kun täältä vauvakuumepalstalta luin sen suotuisista vaikutuksista, niin aattelin, ettei kai tuosta mitään haittaakaan oo, jos sitä kokeilee. :) Sitä paitsi sehän on hyvää.:)
Luultavasti ens viikolla tulee taas palstailtua enemmän, vaikka ihan tietoisesti oon yrittäny sitä vähentää ja olla suuremmin ajattelematta koko vauvakuumeilua. Huomenna nimittäin viimeinen työpäivä ja vihdoin alkaa loma.:) Ukkokullan kesälomat jo meni, niin että varmaan kotona löhöilyn merkeissä lomaa vietän. Onpahan hyvää aikaa lukea se viimenen potteri. :)
Plussapuhureita kaikille!!
Khaos, koopeet pikaisen laskutoimituksen jälkeen 11/25-30, yk8
..... arvelinkin, että ovis jäi nyt väliin kun en tuntenut mitään.
Nyyh, sentään..... noh, odotellaan nyt kuitenkin.
Hauskaa iltaa kaikille!!
Onnea Heili82 hienosta plussasta...
teillä onkin täällä ollu vilkkaat keskustelut ja koko ajan tulee lisää huhtihippusen haaveilijoita.. mukaan vaan kyllä tänne mahtuu.
Itsellä nyt menossa kp24 ja olen malttanut olla testaamatta ja syykin on se että tilasin testejä vasta niin eivät ole ehtineet vielä tulla. Näihin aikoihin se täti pitäisi tulla jos on tullakseen. Viime kierto oli kyllä harvinaisen pitkä 32 mutta se kai on vielä ihan " normaali" kuitenkin.
Täytyy myöntää että on ollut kaikenlaisia " oireita" jotka taitaa johtua vaan tästä kuumeilusta, on ollut väsymystä ja päänsärkyä ja yks päivä tuli hirveä raudan maku suuhun jne... No odotellaan nyt vaan kiltisti testiä että voi testata.
Helmeeee
Aika hyvältä näyttää Helmee, kun sulle tuli tuo raudan (joku metalli kuitenkin:)) maku suuhun. Sehän on yksi merkki raskaudesta! Ja tuskin sellaista muuten vaan tulisi. Vai odottaako sitä niin lujaa plussaa, että psyyke tekee tepposet fyysisesti....:)No nyt ei auta kuin odotella.
Niin no mulle ainakin oli uusi juttu tuo raudan maku suussa. En ollut aikasemmin kuullut siitä joten ehkä jotain toivoa on...
Tulehan sitten kertomaan miten kävi. Jospa sieltä nyt plussa tulis! Hope so!
ON: Täällä tylsän tylsä odottelu jatkuu! Ens viikolla pitäs olla ovulaatio.. sitten pupuillaan koko viikko ettei vain mene ohi.. Ihanaa huomenna pääsen kaverin häihin! Tulee niin omat häät mieleen jotka oli vuosi sitten. Samassa paikassa on juhlat kun meillä oli. :)
Mariatar7/28-29
pidetään peukkuja täällä sulle, pitäähän niitä plussia saada lisää. Mulla menee jo niin oudoks tää vatsakipu (viikon ollu ny) et tänne ei sellasta taida paukahtaa.
Minä kanssa tilasin juuri eilen testejä. Mies ihmetteli että tarviiko niitä, että kai me nyt laskea osataanM. Mutta kuume mikä kuume, pakko olla kaikki haitekit mukana ;)
Vitsi kun ei tiedä mitkä olis fiilikset. Toisaalta pelottaa, että täti ei tuliskaan ja olisin raskaana. Meidän suvussa kun kiertää sellainen mukava geeni, että keskenmenon riski on hieman normaalia suurempi :(
Toisaalta taas ahdistaa jos se tuleekin. Vauva olis viimein tervetullut. Kuumeillut olen jo monta monta vuotta, nyt papin aamenen jälkeen annoimme luvan että saat tulla, pikku kaveri.
Helmeelle peukkuja!
Lueskelin netistä seuraavaa:
" Rintojenaristus ennen kuukautisia on merkki siitä, että hormonitoiminnan pitäisi olla kunnossa. Ovulaation aikaan lämmön pitäisi nousta ehkä jopa yhden asteen normaalilämpöön nähden. Kun lämpö alkaa kierron loppuvaiheessa laskea, niin kuukautiset alkavat todennäköisesti parin päivän sisällä. Jos lämpö taas laskee huomattavan pian ovulaation jälkeen, niin keltarauhashormonituotannossa on jotain häikkää ja sen saa korjattua hormonilääkityksellä. Kun keltarauhashormonia on vähän, ei kohdun limakalvo ole otollinen munasolun kiinnittymiseen ja siksi se kaipaa hieman apuja."
Tämä varmaan oli monelle ihan selvä juttu, mutta jospa tuosta olis jollekin muullekin apua. Itse olen miettinyt tuota lämpöjen laskemista. Viime kierron loppuvaiheessa mittailin lämpöjä piinaillessani ja todellakin muutama päivä ennen tädin saapumista lämpö laski 37,1:stä 36,8:aan. Jos olis tärpännyt, niin ei olis ainakaan pitänyt laskea.
Kierto on lopuillaan ja negaa näytti erittäin herkkä testi, joten siirryn jo tänne tätiä odottelemaan.
Lyhyt esittely meistä uusille tuttavuuksille: Olemme naimisissa oleva pariskunta. Ikää itselläni 31 (-75) ja miehellä 31 (-76). Meillä on vuonna 2006 tammikuussa syntynyt esikoispoika. Nyt toivomme pojalle sisarusta. Yritystä on ollut joulukuu-06 asti, helmi-maaliskuu oli väliä ja huhtikuusta yritystä uudelleen. Nyt siis yrityskierto 6 lähtee käyntiin. Toivottavasti tämä olisi SE kierto, jolloin tärppäisi.
Paljon onnea myös muille huhtihippusta toivoville!
Pikkupapu kp 28/30 yk 5 vielä pari päivää
Meinas mennä hermot, kun äsken kirjoitin pitkän vietin, mutta se hävis jonnekin bittiavaruuteen..
Eli tiivistelmä:
Just nyt toivoisin tätin tulevan tässä kuussa. Ollut uskomaton aamu pojan 8kk kanssa tänä aamuna ja viime yönä.
Normaalisti herttainen ja mutkaton poika ollut nyt ihan mahdoton ja sain sen just nukkumaan, kun yleessä mene jo puol ysiltä aamupäivä unille...
Mun paino on noussut 2kg tän kierron aikana!!! Ihan kamalaa. Se on muutenkin ihan liian korkealla.
Muistan, ettö kun aloin odotaa esikoista, niin paino ehti nousta 4kg ennen ekaa neuvolaa. Laski kyllä sitten hieman, terkka sanoi sen olevan hormonaalista turvotusta, jota joillekin tulee raskauden ensi viikkoina... No saa nähdä parin viikon päästä. Mitähän mulla nyt oli ehkä kp 19/26-28
Mietin tossa, että jos nyt pian raskautuisi, niin mitenkähän suku ja ystävät reagoi? Munikohan hiljaa mielessään miettii, ettö onkohan käynyt vahinko? Mua NIIIIN inhottaa, kun noin ajatellaan tosi usein. Oletteko kukaaa törmännyt vastaavaan? En muista kuinka monella oli lapsia ennestään ja minkä ikäisiä..
Nyt olis kiva keksiä jo etukäteen kuinka mahd. raskaudesta kertoisi lähipiirille niin, että tulisi heti selväksi, että lapsi on toivottu. Ehdotuksia?
Kaikkea sitä miettiikin =o)
Mut nyt pitäis mennä eilen kerättyjä mustikoita putsailemaan, kyllä kiinnostaa ihan kympillä..
mam80
Onnea heili!! Vauvalle tarrasukkia ja liimaa valtavasti! Millä kp päivillä teit testin?
Greippimehu keskustelustanne, itse aloin km jälkeen juomaan sitä, valion greippimehua. Kierrossa juon noin kp1-ovulaatioon asti vähintään lasillisen päivässä. Oli iloinen yllätys kun oltiin viikon etelänmatkalla ja hotellin aamupalallakin tarjoiltiin greippimehua. Mies taas naureskeli mun jutuille. Ovislimat on kestäneet jopa viisi päivää ja helposti havaittavia. Itsekin olen miettinyt että koska se ovis sitten on (tässä kierrossa en tikutellut), mutta kaikkialla sanotaan että viimeisenä limapäivänä. Miehen kanssa nähtiin vasta silloin viimeisenä päivänä ja toivon niiiin että ehdittiin saada vauvan alku liikkeelle. Nyt siis piinaviikkoa vietetään :) tuskaa... En tiedä vielä koska uskallan testata. Epätoivo iskee aina välillä ettei kuitenkaan tärppää. Maha nippailuja on edelleen useasti päivässä.
Annique, uskon että oviksesi oli silloin to-pe välillä. Liman koostumus kertoo myös hedelmällisimmästä ajasta, lue tämä sivu
http://www.schulzmedia.no/mei/Ovulaatiomenetelma.htm
Kalliope kirjoitti: ¿Greippimehu auttaa tuottamaan sitä ovislimaa jota tarvitaan siihen että siittiöt pysyy elossa¿ ja olen myös lukenut että greippimehu myös auttaa ¿ylläpitämään¿ kohdun limakalvoa ja paksuntamaan sitä.
Kaktus-84, onneksi olkoon häiden johdosta!
Nyt täytyy jatkaa työntekoa ;) mutta palataan!
Mariia kp30/31-36 dpo6