Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Huhtihippusten höpinät vko 29! *

16.07.2007 |

Linkki edelliseen ketjuun http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10716431&p=1&tmo…

Mitä kuuluu huhtihippusille? Helmeeeellä ja CalZalilla näytti piinailut jo pikkuhiljaa alkaneen. :)

Täällä on vatsakivut ohi, elämä jatkuu. Nyt on kp 8 ja joka toinen päivä -tekniikka lähti alulleen toissapäivänä. Eilen testasin ovulaatiota ekan kerran ja juuri ja juuri nähtävä haamu tuli. No, sehän ei vielä kerro mitään.

Greippimehua oon litkinyt tässä kierrossa jo vaikka kuinka, ja nyt jo näkyy vähän ovislimaa, tosin ihan pieniä määriä vasta. On se kumma että joku greippimehu saa tollasta aikaan, normaalistihan mulla ei ole limoja ollenkaan.

Eilen oli vähän suruinen ilta kun meille hyvin rakas naapuri ja ystävä joutui sairaalaan epäillyn sydänkohtauksen takia (on jo aika vanha mies). Kyseessä ei kuitenkaan ollut sydänkohtaus ja pääsee jo tänään kotiin. Mutta monenlaisia ajatuksia kerkes käydä mielessä eilen kun ei vielä tiennyt mikä on tilanne. Yö tuli nukuttua huonosti, aamulla vasta kuultiin hyvät uutiset.

Noh, ei muuta ku sitä lemmenintoa ja hyvää mieltä, muistetaan ajatella muitakin asioita välillä! :) Niinkuin varmaan ollaankin muistettu kun on ollut niin hiljaista viime aikoina... ;)

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenki en ois uskonu et oon oikeesti näin pihalla, ku ei oo aikoihin ollu normaalia kiertoo... naurattaa vähän et jos se on ollu esim. yöllä, niin oon ollu aika hyvään aikaan liikenteessä, ku läpi yön pitää pupuilla... Mä oikeesti heräsin niin oli vaan sellanen pakottava tarve :) !!!!!!!!!!!!

Mulla on sellanen käsitys, että ei mee välttämättä ihan vuorotellen oikeelta ja vasemmalta, et saattaa olla ihan kummalta puolelta vaan, mut viisaammat korjatkoon, jos oon väärässä... Mä tunnen ihan tarkkaan aina kumpi puoli on kyseessä, mut en oo kiinnittäny huomioo, onko tullu vuorotellen.

Vierailija
42/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää kaikille,

mä en ole oikein ikinä ovislimoja seuraillut, mutta joskus huomannut, että limaa on tullut ja ajatellut, että nyt on ovis (tuntuu, että lima ollut selvempää synnytyksen jälkeen...)mutta onko se lima niin olennaista, jos ovistestejä tekee??Mikä sen liman tarkoitus on? (tehdä hedelmöittyminen otollisemmaksi?) Auttakaa tyhmää:)!

Meen kyllä itekin ostamaan heti tänään sitä greippimehua, sillä minäkin haluan niin kovaa huhtihippusen. Tänään tein toisen ovistesti (kp 9) ja jotenkin sitä oli pettynyt, kun ei LH ole vielä kohonnut (niin kuin ei vielä pidäkään) mutta sitä ovista odottaa niin kovaa. Sitten vasta jännittääkin, Jos/kun testi näyttää LH-huippua!

Mulla on sellainen käsitys, että munasolu irtoaa vuorotellen..Niin olen mielestäni jostain lukenut. Mun tämä pitäisi ammatin puolesta melkein tietää " nolona täällä" Äkkiähän se selviäisi, kun netistä munasolu nimellä googlettais

On käynyt niin monta kertaa mielessä, kuinka masentavaa on jos ei alkaa tärppäämään, kun tää kuukausikin tuntuu niin pitkältä.

-Neppis08, kp9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen nyt ekaa kertaa tänne huhtihippusten puolelle kun sain kyytiä maaliskuisista perjantaina. Nyt siis vasta kp 6, joten ovistakin saa vielä odotella. Positiivista oli, että kierto oli vain 30 pv. Mulla se saattaa olla ilman pillereitä ihan mitä vaan 28-35(-40) päivissä. Monilla täällä kuuluu olevan vielä epätasaisempikin :(

Esittelyä sen verran, että toisen yritys aloitettiin kesäkuussa eli nyt on yk2. Tyttö syntyi 11/05 ja minä olen 29 v ja mies 34 v. Meilläkin mennään tuolla joka toinen päivä -tekniikalla. Sillä esikoinen sai alkunsa aika nopeasti.

WANNABE_AMMA: minunkin mieheni on intialainen :) Ja kuule sillä oli aivan sama homma, kun ei ekalla kerralla tärpännyt niin oli ihan itku kurkussa, että mikä vika hänessä oikein on ;) Yritin sille teroittaa, että ei se yleensä ihan heti tärppää. No toisesta sitten tärppäsi kuitenkin :) Tällä kerralla se on kyllä paljon rennompana asiasta. Katsoinkin muuten tuota sinun nimimerkkiäsi, että jäiköhän amma-sanasta m-kirjain pois, mutta se selittyikin tällä, että miehesi on myös Intiasta. Mistä päin hän on? Miten tapasitte? Vastaa jos haluat, ei ole pakko jos tuntuu, että tungettelen! Minun mieheni on ihan alkujaan Belgaumista, mutta asui pitkään Mumbaissa. 9 vuotta asunut Suomessa, tuli töihin (Nokiaan vai Nokialle...??? mihis muualle ;)). Olemme olleet yhdessä kuutisen vuotta, joista reilu 2 vuotta naimisissa.

No niin, tyttö tuolla itkustaakin, joten jäi nyt vähän lyhyeen. Lisää sitten seuraavalla kerralla!

Kielo kp6/28-35 yk2

Vierailija
44/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysteeri nimeltä ovulaatio... paljon löytyy pohdittavaa! :)

Joku kysyi mitä greippimehua juodaan, mä juon kaupasta ostettua 100 % mehua hedelmälihoineen eli käytännössä samaa kuin hedelmistä suoraan puristettu. Luulisin et nää sokeroimattomat täysmehut ajaa asian tehokkaammin kuin tiivisteestä tehdyt.

fatmama, hyvä pointti tuo alkoholi, täytynee munki vältellä jo nyt, ensin ajattelin et oviksestä lähtien... ja kahvia oon vähentänyt jo paljon, eikö sekin kuivata?

Ovislimoista sen verran et se on hyvin yksilöllistä milloin sitä esiintyy. Joillakin alkaa monta päivää ennen ovista, joillakin loppuu vasta pari päivää oviksen jälkeen... ja kaikkea tuolta väliltä. Limoista ei siis oikein voi mitenkään päätellä oviksen ajankohtaa kovin tarkkaan. Joku kysyi mihin sitä limaa tarvitaan, vastaus on siihen et siittiöt pysyttelis elossa tarpeeks pitkään. Ilman limoja pysyvät hengissä vain parisen tuntia, limojen kanssa taas jopa 5 päivää.

Mun gyne sanoi mulle että ovulaatio tapahtuu millon miltäkin puolelta, eli ei se tapahdu vuorotellen (välttämättä). Mulla oikea munasarja ovuloi selkeästi useammin ku vasen, vaikka tutkimusten mukaan molemmat on ihan normaalit. Ja niitä jomotuksiahan voi tuntua jo ennen ovista, kun munarakkula kypsyy ja suurenee. Mulla jomottelee nyt, kp 10/25, molemmilla puolilla, vaikka enemmän oikealla. En silti usko et on vielä ovis käsillä. Pian kylläkin, toivon...

Annique, tosiaan limat yleensä tulee ennen ovista ja oviksen aikaan, ja se on ihan normaalia et luteaalivaihe, eli aika oviksesta menkkoihin, kestää 16 päivää.

).( Niin, eli kp 10/25 ja alkaa niitä limoja näkyä jo enempi, ja sehän tekee mielen iloiseksi! :) Ovistestiin on kyl toistaiseksi tullut vaan just ja just nähtävissä olevia haamuja, mutta käsittääkseni se lh-huippu voi tulla ihan äkillisestikin näkyviin... Ja onhan mulla noita pikkasen pitempiäkin kiertoja ollut että voi olla et vielä muutama päivä täytyy odottaa ovista.

No, nyt täytyy alkaa hommiin... siis ihan työjuttuja tekemään. ;)

Vierailija
45/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos perusteellisesta selvityksestä!! Netistä en löytänyt, että ovuloiko vuoronperään molemmin puolin. Kiitos tästä!

Ukkokultakin kotiutui töistä ja on hyvin tietoinen, että tänään " irtoaa" . Raasu " juoksee karkuun" ja valittaa väsymystä ;) (herjalla tietenkin)

Ehtiihän sitä illallakin... ;)

Ja lapsetkin pyörii ovista ees taas...

Vierailija
46/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies on kotosin Keralasta, mutta asunut lapsuutensa Delhissä ja opiskeluajat Mumbaissa. Ja töiden mukana hänkin tänne Suomeen tupsahti ' 02 keväällä. Ei sentään ole Nokialla töissä, mutta saman alan hommia tekee =) Suomessa siis tavattiin ja naimisissa ollaan oltu ens lokakuussa 3 vuotta (kauheeta kun aika rientää!). Ensimmäinen vaavi on nyt työn alla..

Puhuuko sun mies jo sujuvasti Suomea? Meillä on vielä vähän harjotteluasteella ja kotikielenä on pääasiassa englanti..

Missäpäin asutte?

Vierailija
47/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luskelin noita teitin juttuja, ja mietin, että vaikka ikää on " jo" 27 ja yksi poika tuossa konttailee, niin olen kyllä ihan tietämätön noista kaikista ovis jutuista, vaikka luulin olevani tietoisempi =o)

Muistan kyllä, että poikaa " tehtiin" 8kk ja ne ekat 7kk pupuiltiin vain silloin kun hutsitti ja sitte vasta aloin nk seuraamaan mahdollista ovulaatiota ja yks ilta sanoin miehelle, että jos nyt millään jaksaisit, niin nyt vois olla saumoja saada jotain aikaiseksikin ja niinpä se sitten tärppäsi =o)

Meillä kun minä olen suhteessa selvästi aktiivisempi osapuoli..

Siitä tulikin mieleen galluppi:

Kumpi on teidän parisuhteessa aktiivisempi " normaalioloissa" ?

Meillä on joskus jopa pientä riitaa siitä, kun mua kiinnostaa niin pljon ueammin kun miestä.

Mulla olis sitten vielä reilu viikko aikaa odotella tuleeko täti käymään =o) Uskon kyllä tulevan, en uskalla vielä innostua " turhaan"

Näinhän sitä aina miettii, ja sitten kuitenkin pettymys on suuri, jos menkat sitten alkaa.

Jahas, pitänee mennä kakkapyllyn pesuun...

Mam80

Vierailija
48/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä pitkästyttävää tämä kierron alku pää.. Ei voi harjotella vauvan tekoakaan vielä ku täti pysyy sitkeästi kylässä... Tänään käyn minäkin ostamassa geippi mehua! Jos se vaikka johonkin auttaisikin.. :) Kaikkeahan saa kokeilla. Huoh kun väsyttää täällä on todella painostava ja kosteahko ilma :(. Jos tässä kierrossa ei nappaa niin ens kierrossa malttamattomuus vain nousee, millonhan minustakin on tullut näin malttamaton...hups omaa napaa vain koko ajan..

Joku on menossa naimisiin onnea teille!

Oli mielenkiintoisia nuo jutut oviksesta. itekki olen koittanut googlata mutta aika hajanaisesti tietoa olen löytänyt joten kiitos kaikille aiheesta kirjoittaneelle.

Vierailija
49/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Vieläkö mukaan mahtuu?Ensimmäsitä haaveillaan tai ollaan haaveiltu jo puoli vuotta ilman tulosta...yritys aloitettu 02/07. Kovasti innoissaan ollaan miehen odoteltais uutta tulokasta. Mentiin keväällä naimisiin. Itse olen 25-v ja miehellä ikää 27. Jotenkin pikkuhiljaa oon alkanut huolestua, kun tulokasta ei kuulu, vaikkakin varmaan ihan normaalia että hommassa kestää...ollaan pupuiltu ahkerasti, ovistestit on käytössä ja plussaa oon niillä saanut...vaan ovislimoja en meinaa edes huomata ja muutenkin huolettaa kun menkat on mulla tosi niukat, vaikka kierto onkin ihan säännöllinen...

yritän päästä juttuihin mukaan. LA toiveissa 3.4.08. Ensi viikolla jännätään...

Vierailija
50/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa muutama kirjoitusvirhekin, mutta ymmärrätte varmaan, hih:)

Vierailija
51/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa seela-matilda!

huh, kun nyt on oikeesti tuskanen olo. Tämä on ihan tuttu tunne jo, niin on alavatsa kipeä ja turvonnu. Sitä vaan mietin, voiko se ovis olla menny jo ku kivut vaan yltyy, tosin nyt se ei enää oo toispuoleista. Oikein pahaa tekee esikoistakin kantaa... En taidakaan kävelylle lähteä niinkuin olin suunnitellu.

Nälkäkin on ihan kauhea, tekis mieli kaikkee ihanaa, mut en pääse kauppaan, ku ei tosiaan kestä kävellä... mozzarellakanaa haluan!

Vierailija
52/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jooo ei tahdo päivät kulua, kun niitä nyt vaan seurailee. 2 edellisen kuun oharit harmittaa vieläkin..missä vika kun ei tärppää? mitä teen väärin? yms.typerää miettii vieläkin..oikeaa itsesääliä:)..hohhoijaa.siis nyt menossa kp8,että touhuaika taas lähenee. En ole ovistesteihin vielä sortunut(monesti jo meinannut), mutta tunnen oviksen niin selvästi, enimmäkseen vasemmalla puolen,viimeksi kuitenkin oikealla puolen..sekä liman koostumus tosiaan muuttuu. Tuota greippimehua en ole testannut, mutta eipä se olisi mistään pois jos aamun aloittaisi moisella " ihme" mehulla. Ja jossain luki että punaviini lisää kohdun verisuonitusta, joten kiinnittymiselle olisi täten otollisemmat olosuhteet???onko tästä jollain jotain tietoa? No ei tässä nyt pulloja varmaan kannata alkaa kumoamaan, mutta viikonloppuna vois siis illalla lasillisen nauttia..ja ovulaatioaika..että..siinä samoilla tulilla sitten toimintaa!!!!hehheeeh!!!

Joko siellä ensimmäiset huhtikset kohta testailee???? Onnea paljon ja plussia kehiin...saadaan korjata hyvä sato keväällä!

Muille sitten tarkkaa tähtäilyä ja kestävyyttä piinailuun!

-klematis-

Vierailija
53/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!! Eilen tehtiin raskaustesti, kun menkat oli myöhässä ja plussahan sieltä tuli. Aika sanoin kuvaamaton fiilis. Tänään aamulla piti tehdä varmuuden vuoks uudestaan kun oli vaan niin käsittämätöntä. Nytkin kokoajan ajattelee et tää ei vois olla totta... Täytyy toivoo et kaikki menis hyvin. Toivon monia plussia muillekkin :)

Vierailija
54/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tosi outo fiilis, kun plussan saa. Onko tämä esikoinen?

Vierailija
55/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mikä tunne varmasti!!Toivotaan kaiken menevän hyvin.

En sitten muistanut sitä greippimehua hakea, muta nyt kun tiedän, mihin se lima vaikuttaa, niin huomenna kyllä haen!!Kiitos vastauksesta Majita. Kuinkahan nopeaa se vaikuttaa?? ehtiikö vaikuttaa jo muutamassa päivässä...

Itsellä on niin pitkä aika siihen, kun saa testata. Vasta elokuussa...

Vierailija
56/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tonne yhden, mutta en huomannut ensin kysyä, haluaako muut, että sellasia laitetaan?

Tuolla vauva puolella kyllä niitä paljon viljeltiin, mutta nyt en oikein jaksa siellä kirjoitella, kun sinne on syntynyt sellainen " ydinryhmä" , johon utntuu olevan aika vaikea " mahtua" .

Vierailija
57/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia onnitteluista!! Kyllä tämä ensimmäinen tulokas on. Tuntuu jotenkin tosi itsekkäältä hekumoida täällä omaa onneaan, kun moni joutuu kovin kauan yrittelemään. :( Meillä kävi niin joutuisasti. Tosiaan yhdet menkat pillereiden syömisen jälkeen kerkes tulla ja sit tärppäs. Eikä mulla ollut mitään tietoa mistään oviksista, kun tuolla laskurilla katsoin, että milloin olis ovis ni olivat kerenneet jo mennä ja ajattelin, että vasta ens kuussa yritellään... No mutta hyvä näin ja toivotaan, että pysyy matkassa mukana! ...Plussa tuulia... :)

Vierailija
58/115 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan ihmeellinen tunne ja ihan epätodellinen olo! 3 testiä piti itse tehdä ennen kuin uskoin ;)

SEELA-MATILDA tervetuloa mukaan!

WANNABE_AMMA: mieheni ymmärtää suomen jotain 90%:sti, mutta puheentuottaminen on vaikeampaa. Osaa hurjasti sanoja, mutta kielioppi teettää vaikeuksia. Saa tällä hetkellä suomen kielen yksityisopetusta työpaikan puolesta. Työ ja kaikki kokoukset hänellä on englanniksi, siitä johtuu tuo, ettei osaa kunnolla. Sama varmaan miehelläsi. Puhumme keskenämme englantia. Tytölle minä puhun suomea ja mies omaa kieltään eli marathia. Varmaan puhe vähän viivästyy kolmen kielen takia, mutta foniatrin mukaan se ei ole haitta vaan pikemminkin rikkaus. Kunhan puhumme vaan johdonmukaisesti omaa kieltämme emmekä sekoita niitä. Asumme Oulussa. Entäs te?

MAM80:n galluppiin: meillä tällä hetkellä mies on aktiivisempi osapuoli. Ennen ekaa raskautta oltiin yhtä aktiivisia, mutta raskauden jälkeen minulla on ollut vaikeuksia löytää innostusta.. Tai no tuossa oviksen aikaan kiinnostus kummasti kasvaa ;)

KLEMATIS sanoppa muuta! Nämä alkupäivät ovat tosi tylsiä :( Pääsis nyt ovikseen asti..

Mielenkiinnolla olen lueskellut keskusteluanne ovislimoista. Kiitokset hyödyllisestä tiedosta! Minäkin aion käydä huomenna ostamassa greippimehua vaikken siitä niin tykkääkään ;)

Vierailija
59/115 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea tosiaan, äläkä tunne oloasi itsekkääksi. Saathan sinä olla onnellinen, vaikka kaikilla ei yhtä helposti sujuisikaan, eihän ne varsinaisesti liity toisiinsa! Ota kaikki ilo irti siitä plussasta!!!

Mulla sit tosiaan hävis vielä eilen ne kivut kuin seinään. Pieni sormenpäänkokoinen alue oli alavatsan vasemmalta puolelta arka vielä illalla, mutta sekin hävisi. Eli sinne tais mennä se ovis... Jotenkin en oikein usko, et vielä tässä kierrossa tärppäis. Täähän on eka yritys vasta, mut mielenkiintosta nähä, miten tää kierto menee nykyään.

Vierailija
60/115 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että se plussaaminen on sitten ihanaa! toivottavasti minäkin tässä kierross...

Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin!

Kävin itekkin eilen ostamassa greippi menua. Eihän tuo kovin hääviä ole mutta juoohan sitä meinaan alkaa juomaan ainakin lasillisen päivässä..

Mariatar6/28-29 yk2