~**ENSKAT vko 29**~
Aloitanpa uuden viikon, kun muut eivät ole kerenneet :) Kohta kuulumisia, kun aamupala on syöty, nälkäisenä ei voi keskittyä...
Pore
Kommentit (53)
Täällä yksi piiiiitkään omaa nyyttiä toivonut enska kurkkii hyvin varovaisesti tänne puolelle... Saako liittyä seuraan?
Perjantai 13. päivä kääntyi täällä onnenpäiväksi, kun tuona aamuna testasin selkeän plussan - melkein kahden vuoden yrityksen ja 9 kk:n hoitojen jälkeen. Yhteensä neljä testiä olen tehnyt :), viimeksi tänä aamuna, kyllä se plussa on! Eli nyt on menossa rv5+1 ja naksu on onnensa kukkuloilla!!
Tuttuja enskoja täällä on tuolta kuumeilu- ja lapsettomuuspuolelta, tuntemattomampiin ehdin toivottavasti tutustua odotuksen aikana! ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille!! (Huiiii, nyt sitten sain laittaa ensimmäisen viestini o-puolelle!!!!!!! :D !!!!!)
Noh jospa sitä vaikka uskaltautuis tänne puolelle kirjottelee=) Oon siis 21-vuotias esikoistaan odottava tyttönen. Mies 27 v. (Kirjottelen nää tiedot myös tonne esittely pinoon jossain vaiheessa, kun ehdin) Uudellamaalla asustellaan. Raskausviikkoja taitaa kohta olla kasassa 7, joten alkumetreillä ollaan. Ensimmäinen neuvola ois 1.8.
Aleida kyseli tuolla kuumeilu puolella että oonko menossa alkuraskauden ultraan. Vastaan nyt täällä, kun olit näemmä käynyt jo kurkkimassa täällä puolella. En siis ole menossa, koska rahapula on niin hirveä. Oisin kyllä niin kovasti halunnut tietää, että onko kaikki hyvin mutta ei mahda mitään... Täytyy malttaa odotella neuvolakäyntiä, jos vaikka sydänäänet kuulis sit siellä. Jokos sä ajan varailit itsellesi?
Milläköhän viikolla muuten siel neuvolassa niitä sydänääniä voi saada kuuluviin?!?
Onnea kaikille, jotka nyytin tässä viime aikoina ovat saaneet (nimimerkkei en nyt muista...):) Ja tsemppiä teille loppupään odottajille synnytykseen!!!
Terkuin Butterfly
Puhelimella nyt kirjotan,ku ei konetta käytössä. Ensinnäkin onnittelut jushkalle ja uudelle perheelle.:) onnea myös Julille avioitumisesta!:D Täällä ei kummempia,tätin luona kyläilemässä. Viime yönä paha migreeni pitkästä aikaa ja lääkettä ei meinannu löytyä kun omat panadolit jäi suomeen. Onneks sai ottaa alvedonia tääl ruotsissa sit.samaa ainetta ku panadolissa. Nyt jatkan lököttelyä. Hyvää vkonloppua kaikille. Rv 23+6
[color=red]Tänään on ihan suora v**tus/masennuspäivä... Kun ei jaksa niin ei jaksa, mikään ei huvita, tekis mieli repiä veitsellä itse tuo maha auki... Siispä voinnistani ei sen enempää, vastailen vaan minulle esitettyihin kysymyksiin...
[b]Pore[/b] kyseli milloin minulla on häät, ne on 29.9 ja samana päivänä kastetaan sitten vaavikin, jos nyt tuolta mahasta ulos aikoo...
[b]Peipposka[/b] kysyi tiedetäänkö vauvan sukupuoli. Ei ole varmaa tietoa, rakenneultrassa täti sanoi rv19+5 että ei tällä ainakaan kiveksiä näy ja veikkasi tyttöä, mutta ei siis varmaksi sanonut, joten jännityksessä eletään siinäkin suhteessa.
[b]Naksu[/b]!!! Hieno homma että vihdoin tärppäsi! ONNEA KOVASTI ja vauvaliimaa asukille kyytiin paljon! Tulisi nyt sitten Killa ja muut pitkään yrittäneet sieltä perästä pian tälle puolen...
[b]Butterfly[/b] onnea myös sinulle plussasta ja tervetuloa joukkoomme!
T:Titi ja Vimpula rv39+6 (Ja huomenna poksahtaa...)[/color]
..pikkusen myöhässä.. =)
rv 41+0 (20.07.2007)
paino -500g/vko
turvotus -
RR 124/92 (pysyny onnex alapaine nyt kun nostettiin Albetolin määrää, kuitenkin jo maanantaina sitten uudestaan mittaukseen..)
pissa puhdas
hemppaa ei otettu, kun 10.7 ollut 134 ja kuulemma se vaan nyt sitten " paranee" loppua kohden..
SF-mitta mitattiin, mutta unohti laittaa sen ylös, joten en tiedä oliko muuttunu viime kerrasta..
tarjonta RT
syke 127-140
liikkeet ++
Elikä maanantaina menen nyt sitten uudestaan neuvolaan, mutta mitataan vaan paineet ja katsotaan pissa..
En tiedä onko mulla sitten yks neuvolakäynti vielä ja sitten perjantaina on menoo sitten synnärille, jos ei mitään siihen mennessä ole tapahtunu.. Ja jos vauvalla kaikki hyvin ja paikat ovat auenneet/pehmenneet, niin käynnistävät. Mutta jos paikat vielä kiinni, niin luultavasti sitten maanantaina (30.7) uudestaan " näytille" .
Mitään tuntemuksia ei ole ollut että olis synnytys lähellä, muuta kun että nyt 4 iltana on tuntunut kun vauva " jyystää" päätänsä tuonne lantioon. Liikkuu edelleen paljon ja liikkeet EI TODELLANKAAN ole enään mitään pieniä!! Välillä tuntuu, että vatsapeitteiden läpi on tulossa!!!!!
Tänään on mulla sitten 26v synttärit ja kotona tulee ne vietettyä. Ei tarvi sairaalassa olla =) Kakun tein eilen illalla ja tänään tulee ainakin äiti ja siskokset käymään. Huomenna on appivanhemmat tulossa..
Mites on TITIn laita? Eikös sulla tänään tullu eräpäivä täyteen?? Onnittelut siitä!! =)
Ja oikeen paljon VAUVANTUOKSUISIA päiviä kaikille oman nyyttinsä noutaneille!! =)
Kirjoittelen taas joku päivä..
Lähdenpä tästä nyt nauttimaan ihanan lämpimästä ja aurinkoisesta ilmasta! =)
Rakkaudella
Lisbet ja poika, rv 41+2.
Onnittelut JUSHKALLE ja miehelle poikavauvasta. Kyllähän se vihdoin ja viimein syntyi pitkän odotuksen päätteeksi ja onkin jo syntyessään isompi kaveri, kuin meidän poitsu kaksiviikkoisena. Onnellista vauva-arkea siis teille!
Lisäksi vielä onnittelut palstaemollemme Juliaanalle naimisiinmenon johdosta!
t. pikku-Juska ja poitsu 16 pv
[color=red]Niin se vaan tämäkin päivä koitti vaikka kuinka itse ihan raskauden alusta saakka ajattelin että vauva syntyy ennen la:ta... Viime yönä taas elättelin toiveita synnärille lähdöstä kun supisteli säänöllisesti tasan 7min välein ainakin tunnin ajan ja supparit kesti kerrallaan 1-2min, mutta ei ne siitä taas ruenneet tihenemään ja olinkin sitten nukahtanut kesken kellottamisen (kellotin suppreita klo:01.30-02.30). Vähän masenti kun sitten viiden maissa heräsin eikä enää tuntunut missään mitään, hirmuinen nälkä vaan oli ja piti nousta syömään. Eilen illalla yritin ihan tarkoituksella saadakin niitä suppreita aikaiseksi ja mentiin kävelemällä käymään miehen vanhempien luona (matkaa 2,5km) ja minä yritin puuskuttaa mahdollisimman kovaa eteenpäin ja sitten välillä olin kaksinkerroin kun sain niitä suppreita aikaiseksi. Eipä ne silloin illallakaan kestäneet kuin sen kävelyn ajan ja heti kun asettui lepoon niin ne katosivat.
Alkaa tää olla aika rasittavaa jo. Ja odotettavissa on nyt sitten varmaan ihan kookas juniori tulossa kun lääkärin tekemän painoarvion mukaan (oli rv36+0 2700g) vauvan pitäisi olla ainakin 3500g jos kestää mukana laskettuun päivään... Eli toivottavasti ei nyt hirveesti tästä yli menis... Ja kun synnytystapa-arvion mukaan pystyn synnyttämään alateitse kolme ja puoli kiloisen, mutta entäs jos se ehtii vielä venyä neljä ja puoli kiloiseksi! Alkaa oikeesti koko synnytys sitten pelottamaan jos vauvakin kasvaa liian isoksi! Ja muutenkin on lähipiirissä ikäviä tapauksia useampia yliaikaisuuden vuoksi, jopa terveen vauvan kuolema yliaikaisuuden ja hoitovirheeen takia, niin ihan jo senkin takia alan pelätä tätä yli menemistä... En nyt halua ketään pelotella, mutta ikäviä kokemuksia on vaan kohdalleni sattunut ja tosiaan ihan lähipiirissä. Mutta yleensähän esikoiset taitaa mennä jonkin verran yli, pitää vaan sitten pitää oma päänsä ja vaatia käynnistämistä ellei muuten ala tapahtua rv42 mennessä.
Mutta nyt menen repimään miehen ylös sängystä kun vielä se vaan tuolla mötköttää ja sitten syömään " aamupalaa" ! :) Heh...
[b]Lisbetille[/b] synttärionnittelut! Sattuu sitten synttärit vauvan kanssa lähekkäin tulevaisuudessa!
Tänään olisi erityinen päivä Vimpulankin syntyä, kun tänään 1) on se ihan virallinen laskettu aika, 2) on minun ukin (jo edesmenneen kylläkin) syntymäpäivä ja 3) on ukin ja mummon hääpäivä. Mutta enpä usko että tänään on vielä mihinkään yksiöstään muuttamassa...
T:Titi ja Vimpula rv40+0 [b]POKS POKS!!![/b] (Enpä uskonut tuota lukemaa tänne kirjoittavani...)[/color]
Heippa vaan kaikille! NUt on jo pikkuhiljaa heräiltykin...hohhoijaa..vieläkin vähän väsyttäisi. Kotiuduttiin vasta siinä puol kolmen aikaan viime yönä. Olin meripäivillä " juoppokuskina" ...kyllä oli taas kokemus:D
Butterfly: en ole aikaa vielä varaillut, meinasin vasta varata alkukuusta...ja pitää juu katella jospa vaikka saisivat sydänäänet kuulumaan siellä neuvolassakin, on kyllä erittäin epätodennäköistä niin aikaisessa vaiheessa. Ei meilläkään ylimääräistä rahaa ole ollenkaan, mutta mulla on semmonen " ylimääränen" työhommeli tossa just alkukuusta, et suunnittelin säästäväni ne rahat siihen ultraan. Katotaan nyt miten onnistuu:)
Naksu:Voi miten ihanaa, että teilläkin vihdoin tärppäsi!!!! Muistan joskus lukeneeni sunkin kirjoituksia tuolla kuumeilupuolella...paljon,paljon tarrasukkia ja enkeleitä mukaan pikkuiselle!!:)
ON: ei ihmeempiä muutoksia omassa tilassa. Pahoinvointiakaan en ole liiemmin havainnut...välillä vaan pientä etovaa oloa. Nälkä kyllä tuntuu olevan useammin kuin ennen...ja rinnat edelleen arat (tosin tossa välissä...ehkä juuri testin tekemisen aikoihin rinnat oli ihan normaalit?!)
Eipä kummempia...
Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!
Minä lähden tästä kohta paiskimaan töitä...plaah..ei millään jaksaisi, ulkonakin on niin kaunis ilma!:/
-Aleida rv 5+1
Vautsi vau! Ihana uutinen kerrassaan! Teille tulee vauva :). En tiedä muistatko enää mua, mutta oltiin samaan aikaan viime kevät-syksy kuumeilupuolella. Nyt meillä on tälläinen pikkumies 2,5 vko vanha. Tsemppiä ja hyvää vointia raskauteen Naksu!
Peipposka ja pikkumies 2,5 vko
ushkalle ja koko perheelle onnittelut perheenlisäyksestä :)
Naksu: Tervetuloa ja onnittelut plussasta :)
heltsy ja Dragondream: tervetuloa joukkooon mukaan
butterfly: Tervetuloa. Mä kävin ekassa neuvolassa rv 9+6 ja silloin saatiin sydänäänet kuulumaan.
Lisbetille ja Titille supsup suppareita, pääsisitte pian hakemaan nyytin kotiin ja Lisbetille onnittelut synttäreiden johdosta
Ihanaa ku on ollut viikonloppu ja on vain saanut olla. tää on tosi harvinaista ku tuntuu että kaikki viikonloput kesästä on buukattu täyteen jotain. Kotonakin on saanut jotain tehtyä. Älyttömän väsynyt oon kyllä ollu, heti kun istahtaa johonkin niin uni meinaa tulla puseroon.
Osaako joku sanoa mihin asti uskaltaa ratsastaa? Mä tässä pähkäilen asian kanssa että mitään teen ratsastustuntien suhteen. Lopetanko sitten ku mun kymppikortti on ratsastettu vaiko jatkanko vielä..
-Sara-Maria rv 10+4-
Peipposka: Tokihan mä sut muistan!!! :D Ja onnittelut pienestä pojusta, mahtava juttu!! Nyt ei muuta ku vauva-arjesta nauttimaan, me tullaan sitten " jonkin ajan kuluttua" perästä!! ;)
Aleida: Onnittelut plussaamisesta! Mehän mennään nyt sitten suht samoissa, kiva kun voi sitten " vertailla" oloja! :) Täällä muuten ihan samalla lailla tuo rintojen kipeytyminen, ensin oli normaalisti " oviksen jälkeistä" kipuilua, sitten ei mitään ja plussaamisen aikoihin (vai oliko ennen/jälkeen, no kuitenkin) tuli taas kipiäksi - tosin aivan erilailla kuin normikierrossa. Nyt ovat kipeät tuosta ihan ylhäältä ja turvonneet myös - mulla on toisin sanoen nyt sitten tissit kun ennen ei ole ollut!! :D Eikä muuten ole pahoinvointia täälläkään, sitä jo tänään tuossa toivoin! :)
Titi se siellä poksuu - tai siis viikot, et sinä! Koitahan nyt jo poksua jottet ihan hermojas menetä!! :)
Sara-Maria: Joko noin monta viikkoa on sullekin kertynyt?! :O Ohhoh, toivottavasti olen itekin pian EDES tuossa vaiheessa! :)
Täällä oireita saisi olla enemmänkin - olisi mieli levollisempi... Rinnat tosiaan selvästi kipeät ja huimausta on ollut jo reilusti ennen plussaamista. Väsyttää, en tiedä tosin onko normaalista poikkeavaa. Iltaisin paleltaa ja hampaita pestessä tulee veren maku heti suuhun. Myös tisseihin on ilmestynyt oikein komea verisuonisto - ihan kauheen näkönen! ;) Pahoinvointia ei ole juuri ollut, ennen plussaamista oli tosin iltaisin toooosi öklö olo, mutta se on loppunut. Kai noita oireita tulee ja menee eikä kaikkia edes muista koko aikaa, kun eivät sentään ihan 24h ole läsnä! ;) Huomenna soittelen neuvolasta aikaa ja samalla kysyn tuosta huimauksesta, pitäisikös hemoglobiini käydä mittauttamassa tm...? Onko muilla ollut oireena, että silmissä sumenee välillä oikein pitkänkin aikaa?
Nyt lopettelen, ei tästä muuten tule loppua!! :)
Naksu rv 5+2
[color=green]Täältäkö ollaan kohta tulossa v-puolelle =D Ainakin LISBETIN ja TITIN bongasin pika-pika-kelauksella.
Ja voi Titi... Ei se pari viikkoa lopulta ole pitkä aika, vaikka sinne asti menisi :) Niin varmaan... Elämäni pisimmät päivät... ;) Mullahan siis lähti Arttu itsestään syntymään rv 42+1 aamulla lapsivesien menolla. Olin jo heittänyt kirveen kaivoon, ja odotin käynnistystä, mikä olisi tehty, kun 42+2 tulee täyteen (ja siinäkin ehtona, että ei ole muuten sairaalassa ruuhkaa). Paras neuvoni onkin, että yritä unohtaa odottaminen/synnytys - sitten alkaa tapahtua :) Helpommin sanottu, kuin tehty, I know...
Mutta tsemppiä viimeisiin päiviin, toivottavasti olette jo ähkimässä ja puhkimassa =D V-puolella odotellaan!
Pi-Ki ja Arttu 4,5kk
Niin se pitkä odotus palkittiin! Aikas monta poikaa on enskapinoon syntynyt. Olikos greetas/lisbet/titi teillä tiedossa sukupuoli? Mietin vaan, että mistäs meidän pojille saadaan tulevaisuudessa tyttöystävät ;). Tsemppiä loppumetreille!
Uusiakin oli tullut. Onnittelut teille plussista! Hyvä että enskapinoon saadaan uusia palstailjoita. Itse pitäis vissiin siirtyä jo tuonne vauvapuolelle...
Peipposka ja vaavi 2vko ja 4pvä