Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaslomaa supistuksista??

14.11.2006 |

Onkohan ihan yleistä että kivuliaista supistuksista huolimatta käsketään jatkamaan työssäkäyntiä ihan normaalisti?

Mulla nyt rv 21 ja kävin tänään Jorvin gynegologilla tarkistuttamassa kohdunsuun, koska kivuliaita (kuukautiskipuja vastaavia) supistuksia on nyt ollut reilun viikon (kivuttomia ollut jo rv14 alkaen) ja viikonloppuna olivat yhtenä yönä yltyneet hetkeksi jolloin säikähdin että jotain todella on vialla, nyt niitä on n. 4-8 päivässä ja yleensä suurin osa tulee työpäivän aikana, vaikka työ sinänsä ei raskasta olekaan, teen toimistotyötä, työmatkaa on suuntaansa 70km ja jostain syystä erityisesti ajaessa saan yleensä vähintään pari supistusta, lääkärillekin tästä sanoin että ajaessa supistelee aika herkästi, niin eipä siihen kommentoinut mitenkään, lopuksi vain sanoi lähtiessäni että koita vältellä tilanteita missä supistuksia tulee, no, on vähän vaikea vältellä kun töihin on kuitenkin mentävä!!

En ole sairaslomaa juuri pitänyt äitiysloman aikana, kerran 3 päivää kovan päänsäryn takia, vaikka syytä saikkuun olisi ehkä ollutkin, sen verran vaivoja on ollut, mutta nyt kun ei ole enää pelkästään omasta jaksamisestani kyse vaan vauvan parhaasta ettei vain syntyisi ennenaikojaan, niin käsketään vaan töihin, taidan kyllä varata ensi viikolle neuvolalääkärille ajan ja katsoa mitä mieltä hän on, nyt täytyy sitten työpäivän jälkeen olla tosi hissukseen ettei ainakaan iltaisin näitä suppareita kovin montaa tulisi.

Viime raskaudessa sain koko raskausajan kivuttomia supistuksia, ja silti vauva syntyi yliaikaisena, mutta silloin ei mitään kipuja ollut vasta kun synnytys lähti käyntiin, siksi nämä kivut nyt kuitenkin hiukka hirvittävät, en ainakaan toista samanlaista yötä haluaisi enää kuin mitä viikonloppuna oli.

Onko joku muukin joutunut töissä käymään huolimatta kivuliaammista supistuksista? mielestäni lääkäri ottaa aika ison riskin jos kuitenkin sitten nämä supistukset tästä yltyvät joku päivä ennenaikojaan. vai hysterioinko nyt itse ihan liikoja tässä...?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain ainakin viime raskaudessa kivuttomista suppareista sairaslomaa. Nyt tässä raskaudsesa on supistellut jo jonkun aikaa kivuttomasti (oon yli puolenvälin) , ja viime aikoina yltynyt niin että tuli sarjassa yhtenä päivänä ja muina päivinä tullut yli 10 supistusta. Tänään soitin synnärille. Käskivät käydä neuvolalääkärin luona ja pyytää lähetettä tarvittaessa synnärille sekä sairaslomaa. Sanoivat, että lepo olisi nyt hyväksi (teen myös toimistotyötä). Tai sit jos supparit illalla tai viikonloppuna yltyy, niin käskivät tulla suoraan synnärille. Käypä sinäkin neuvolalääkärillä vielä, minäkin aion heti huomenna varata ajan.

Vierailija
2/2 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene heti huomenna neuvolalääkärille ja sano että HALUAT sairaslomaa, koska työmatkat aiheuttaa supistuksia ja supistukset saavat sinut huolehtimaan ja stressaamaan vauvan puolesta.

Itse odotan nyt kolmatta ja kahdesta aiemmasta olen joutunut jäämään saikulle supistusten takia. Ekassa viikolla 24+ ja tokassa viikolla 20+. Toisessa raskaudessa sain riesakseni myös selkäkivut jotka olivat ihan hirvittävät jo viikolla 14+ kuitenkin sinnittelin töissä tonne 20+ viikolle ja kun asista lääkärille mainitsin myöhemmin hän sanoi että raskausaikana ei kuuluu huolehtia tollaisista asioista vaan niistä kerrotaan neuvolassa joka huolehtii niistä puolestasi.

Eli rohkeasti vaan lääkärin juttusille, hän takuulla kirjottaa saikkua. Ensin varmaan muutaman viikon ja jos supparit ei ota loppuakseen tai alkavat töihin mennessä uudelleen niin sitten loppuajaksi saikulle :)

Hyvää loppuodotusta sinulle ja pidä nyt puolesi, sinä vauvastasi kuitenkin päävastuussa olet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla