Hävettää käyttää kertiksiä päiväkodissa
mutta kun energia ei enää työssäkäyvänä riitä jokailtaiseen vaippapyykkiin. Hävettää siks, kun nyt se viereisen vaippalokeron kestoperhe luulee, ettei meidän perhe välitä ympäristöstä tuon taivaallista.
2 vuotta kestoiltiin, mutta nyt se on kai sitten loppu:( Opettajan kesälomalla olisi aikaa keskittyä maailman pelastamiseen, mutta poika on toivottavasti ensi kesänä jo kuiva...
No käytetään sentään niitä uusia NatureBabyja, joissa on ymp.ystävällisemmät materiaalit, kuin myrkkypampersseissa.
Kommentit (13)
Kyllä hörhöjen pitäisi ajatella muitakin ennen kuin alkavat maailman pelastajiksi! Mitä olette saaneet pelastettua?
sen useammin vaihdeta kuin kertiksiäkään, että en ymmärrä mitä törkeetä siinä on?
Eikö kestoja tartte vaihtaa sen useammin, jos ne hyvät ja oikein taiteltu.
varmaan käytääte myös kangas nenäliinaa ja pyyhettä vessapaperin tilalla?! Jos alkaa hörhöillä, niin eikö sitten pidä mennä loppuun asti??
Ai on nolompaa olla tieodostava ja huolissaan siitä,minkälaisen ympäristön jätämme lapsillemme, kuin jättää lastemme huoleksi vuoret maatumattomia vaippoja??
Haloo järki! Kyllä on vaikeaa ihmisille nähdä omaa nenäänsä pidemmälle, esim.omien lastensa tulevaisuuteen, maailmaan jossa he joutuvat olemaan, ja heidän lapsensa.
Lyhytnäköistäja tiedostamatonta porukkaa, surullista.
Kertikset on sentään nykyisin pääosin selluloosaa, monin verroin maatuvampaa tavaraa.
Mutta hävettää myös, koska ryhmässä on näköjään yksi tiedostava ja jaksava kestoperhe vaippalokero täynnä Fuzzeja.
mua ei ainakaan hävetä käyttää kertiksiä. kaikki ihmiset ei van joka asiassa voi toimia "oikein"
Jos katotaan sitä jätemäärää minkä kertiksiä käyttävä lapsi jättää jälkeensä, ja vastaava kestoja käyttävän, niin mahtaa olla aikamoinen ero. Varsinkin kun ottaa huomioon että kestot myydään yleensä eteenpäin, eli kierrätetään nekin.
ihan sama kestoileeko joku vai ei, mutta jätemääräykset pitäisi saada omakotialueilla kuntoon ja pian. Tämä vain yksi mielipide näihin ympäristöasioihin.. tuli vaan mieleen.
Fuzzin märkä fleece lisäksi tuntuu iholla paljon epämukavammalta kuin kertikset joten vaihtovälikin paljon lyhyempi. Itse erehdyin noita hautovia muovikääröjä ostamaan ja petyin pahasti.
Jotkut luonnonkuituvaipat vaikka villaiset on paljon parempi vaihtoehto.
Jos katotaan sitä jätemäärää minkä kertiksiä käyttävä lapsi jättää jälkeensä, ja vastaava kestoja käyttävän, niin mahtaa olla aikamoinen ero. Varsinkin kun ottaa huomioon että kestot myydään yleensä eteenpäin, eli kierrätetään nekin.
Ei helvetti mitä urpoja tyhjäpäitä taas palsta täynnä...
Ja joo, mulla on itsellänikin kestositeet.
varmaan käytääte myös kangas nenäliinaa ja pyyhettä vessapaperin tilalla?! Jos alkaa hörhöillä, niin eikö sitten pidä mennä loppuun asti??
Kertikset ovat todellakin niin paljon huonompi vaihtoehto ympäristön kannalta, kun mietitään mitä kaikkea kertiksiin liittyy:
- valmistus, materiaalit, enrgian käyttö tehtaissa
-kuljetukset tehtailta varastoille, varastoilta kauppaan, kaupoista kotiin, kodista taas kaatopaikalle
- se jätemäärä kaatopaikoilla.
SIinä ei todellakaan joku pesukoneessa pesu luontoystävällisillä pesuaineilla (Charlies soap, pesupähkinät) ole mitään tuon törkymäärän rinnalla.
Ja mun puolesta kukin käyttäköön mitä parhaaksi näkee, kunhan nyt ei ihan paskaa aleta suoltamaan.
Fuzzin märkä fleece lisäksi tuntuu iholla paljon epämukavammalta kuin kertikset joten vaihtovälikin paljon lyhyempi. Itse erehdyin noita hautovia muovikääröjä ostamaan ja petyin pahasti.
Jotkut luonnonkuituvaipat vaikka villaiset on paljon parempi vaihtoehto.
Mulle kestot oli myös paljon imagokysymys, tunnustan. Vaikka koin ne usein hankalimmiksi kuin kertikset, niin aina neuvolaan ja kaupungille mentäessä laitoin tietysti kivoimman ja helpoimman näköset kestot että Stockan hoitohuoneessa levittäisin omalla esimerkilläni sanomaa eteenpäin. Kun lähdin ulkoilemaan ja tiesin ettei vaippaa vaihdeta missään julkisesti, laitoin sumeilematta kertiksen. Kotona aina kestot,myös yöllä.Ja hyvin toimi! Ihanat kestot!
Mutta kun aloitin työt en jaksanut enää ison lapsen ammoniakilta haisevia vaippoja, joita olisi pitänyt pestä joka päivä, kun ennen riitti joka toinen päivä. enkä ehtisi taitella varmasti pitäviä vaippoja joka päivä päiväkotiin.
Mutta hävettää myös, koska ryhmässä on näköjään yksi tiedostava ja jaksava kestoperhe vaippalokero täynnä Fuzzeja.