Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Suurperheodottajat viikko29****

16.07.2007 |

Heips Kaikille! Uusi pino, uudet jutut!

Annlinn

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on monta viimemetreillä olijaa ja on niin kiva odotella että koska niitä uutisia uudesta tulokkaasta tulee.

Meillä kaikki samallalailla kuin aiemmin, lapset on niin suloisia mua kohtaan ettei voi uskoa. Ne keittää mulle aamuteen sänkyyn ja muutenkin auttelee aina kun kerkiää.

Me ostettiin uusi yhdeksän hengen minibussi, ei mennyt kuin viisi minuuttia kun mieheni isä aloitti pilkkaamisen että " miksi te tollasen lestaadiolaisbussin oikein ostitte?" jotenkin ei huvittais mitenkään kertoa kellekkään tästä vauvasta, kun sitä arvaa mikä häly siitäkin nousee. Mun oma äiti peloittaa mua eniten kun hän saattaa olla aivan pohjattoman ilkeä. Vielä kun nyt onkin niin hauskasti että tälle siskoni hullulle perheelle syntyy samaan aikaan toinen lapsi ja mun äiti niin markkinoi sitä positiivisenä asiana en todellakaan aio kuunnella mitään solvauksia. Mieheni etsi tuolta lapin perukoilta sellaisia erämaatupia minne me voitaisiin muuttaa pakoon ilkeitä sukulaisia. Kyllä ne varmaan kun pari vuotta joutuisi miettimään mitä ne meille oikein sanoo niin oppisivat käytöksen kultaisin säännön. En hauku, en arvostele enkä keljuile.

Mun piti aloittaa viikko ihanilla asioilla mutta kuinka sitten päädyinkin taas sukulaisiin.

Mulla on kauhean yksinäistä täällä kun kaikki tutut lasten koulukavereiden vanhemmat on jossain reissussa eikä mistään oikein löydä juttu seuraa tai muuta seuraa. Tällä viikolla lapsilla ei ole ainoakaan kaveri täällä eli ohjelmaa pitäisi keksiä mutta mitä? Me ollaan sovittu Puuhamaa retki ensi viikkoon, ja lintsille me mennään vasta elokuussa. Mieskin on koko viikon todella ahkerasti töissä eli olen taas yksin kaikkien viiden kanssa. No ajan saa niin hyvin kulumaan siivotessa, vaikka täällä kyllä on jo siistiä.

Täytyy lähteä ulos!

Annlinn

Vierailija
2/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän terrorisoin näköjään tätä pinoa ihan päivittäin :)

Mutta tuo Annlinnin juttu tuosta auton vaihdosta sai mut kirjautumaan ja kirjoittamaan. Meillä nimittäin minun isäni heittelee jatkuvasti tuollaisia lestadiolaisbussi-juttuja ilmoille :( Viimeksi otti asian puheeksi, kun vietimme ennen vauvan syntymää kolmen lapsen yhteissynttäreitä ja sukulaisia oli siis enemmänkin paikalla. Kahvipöydässä tämä fiksu isäni siis kysyi, että " jokos se uskovaisten busssi on katsottuna?" Me olemme mieheni kanssa jo tottuneet näihin heittoihin, mutta osa porukasta kyllä vähän ihmetteli. Ja vielä kun äitini alkoi puhua, että meidän pitäisi hankkia sellainen bussi, joita käytetään esim. Tampereella palvelubusseina (tämän sanoi kyllä oikeasti hyvää tarkoittaen), niin mulla meinasi revetä peliverkkarit :( Sanoin heille vain, että ovat täysin vapaita hankkimaan itse sellaisia autoja, me voidaan sitten tarpeen vaatiessa lainata sitä heiltä! Ja puheet, edes hymyillen puhutut, mahdollisesta kuudennesta lapsesta saavat kaikki isovanhemmat joko pudistelemaan päätään tai katselemaan seinille :/

Ihana puoli asiassa on kuitenkin se, että viimeksi eilen illalla mieheni itse, siis aivan oma-aloitteisesti, puhui minulle kuudennesta vauvasta ;) Ja sitä " lestadiolaisbussia" hän etsii ihan aktiivisesti koko ajan, sillä meillä alkaa tuosta Opel Zafirasta loppua tila ja siksikin isompi auto olisi tarpeen. Vaikka sitä kuutosta ei meille koskaan suotaisikaan. Joten, Annlinn, ymmärrän tunteesi täysin. Miten ne omat sukulaiset voivatkin välillä olla ihan täysiä ääliöitä, jos suoraan saan sanoa...

Onneksi te täällä ymmärrätte! :)

Yritän ehtiessäni tulla laittamaan teille pari kuvaa tuosta meidän pienimmästä neidistämme, joka muuten viime yön nukkui vain yhdellä syötöllä :)

Nyt täytyy alkaa hommiin, siskoni on tulossa perheineen käymään tänään. (Hän muuten ei ollenkaan usko, että meidän lapsilukumme olisi jo täynnä. Piristävä poikkeus sukulaisten joukossa :) )

Misti ja viisikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka Mistin ja Annlinnin vanhemmat kehtaavatkaan noin " keljuilla" ,itse tuskin pitäisin vähään aikaan yhteyttä tai ainakin keskustelisin,kuinka loukkaavina tuollaiset kommentit ottaisin.

Tänään oli ihana heräytys aamulla,eilisen touhusin yläkerrassa liki koko päivän,aamulla alakertaan tullessa esikoinen(joka siis 13 poika) oli siivonnut koko alakerran,joka jäi illan jäljiltä lelujen valtaan.

Toinen poika täytti astianpesukoneen,kun kehuin kuinka kivalle tuntui,että on tehty kotiaskareita ihan pyytämättä.

Täs valmistaudun hiljalleen äippäpolikäynnille,soitin terkalle,että mitä teen(siis perunko ajan) kun vauva on kuitenkin nyt rt:ssa,mut kovasti mieltäni askarruttaa kysymykset perätilasynnytyksestä ja sektiosta,mikäli kiepahtaa uudelleen perätilaan.Hän suositteli menemään kuitenkin käymään,saan kokoarviota ja vastauksia kysymyksiinkin.

Tilaa vauvalla ilmeisesti vielä sivusuunnassa reilustikin,kun en tuntenut edes kummoista myllerrystä,kun hän kääntyi.

Lumina ja Lahja rv 37+3,ihanaa,enää ei ole montaa viikkoa!!!

Vierailija
4/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ PLUSSASIN! OLEN RASKAANA!!! Ihana yllätysraskaus alkoi... ei vielä edes yritetty vauvaa, mutta näin kävi, että haikailu ja unelma muuttui todeksi! Kuopuksen syntymäpäivänä 13.7 tein testin ja olin pudottaa silmäni kun näytti plussaa! ;) En osannut ollenkaan varautua.. Tässä on nyt viikonloppu sulateltu ja pikkuhiljaa alkaa riemu nousemaan voimakkaana! LA on viimeisten menkkojen mukaan 5.3, mutta epäilen, että siirtyy viikolla-parillakin pitkän kierron vuoksi.. Neuvolaan soittelen vasta elokuun alussa kun tuttu täti palaa lomaltaan. :) Mutta tästä se alkaa... viidennen pikkuompun odotus! :)

Omppis, onnellisena neljän pikkuompun äitinä, viides vielä omenankukkasena... :) Ja hihkuu!!! :)

Vierailija
5/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppuäippä etkö sinä suunnitellut sitä kesävauvelia vai väärinkö muistan sieltä vauvakuumeisista. Aivan ihanaa kun tulit tänne ja mulla on tyttö syntynyt maaliskuussa eli ihana kuukausi sekin saada vauveli.

Misti: Juuri tollasta on meidänkin sukulaisten käytös jos vähänkin heittäis että kyllä meille vielä pari lasta olis tervetulleita, niin seinille silmäillään ja aivan hiljaisiksi mennään ja jotain mutistaan että hoitaisin nyt edes nämä jotka teillä jo on aivan kuin en niitä olisi hoitanu. Mun äiti juuri lupasi että se ei viikkoon hauku mua, eikä arvostele mua eli täytyy vielä oikein kirjallisena pyytää ja sitten räväyttää että meille tuleekin se kuudes vauveli. Musta olis niin ihanaa jos mä olisin lestaadiolainen niin eipä silloin tarvitsis hävetä sitä että haluaa suurperheen.

Muuten kysymys kaikille teille suurperheisille:

Onko teillä kaikilla lapsilla vakuutukset? Meille kun odotettiin esikoista joskus 14v sitten niin kaikki selitti että se on aivan vältämätön kun ne korvatulehduskierteet alkaa, no ensi me otettiin se mutta kun me molemmat opiskeltiin niin mä irtisanoin sen muutama viikko oton jälkeen kun meillä ei yksin kertaisesti ollut rahaa sellaiseen. Silloin me päätettiin että me ei voida yksinkertaisesti maksaa monelle lapselle sellaisia vakuutusmaksuja ja me kun toivottiin sitä suurperhettä jo silloin.

No näin jälkikäteen täytyy sanoa että meillä se ei olis maksanu itseään takaisin, lisäksi jos on ollut jotain suurempaa niin meidät on heti ohjattu puhelimessa jo lastenklinikan päivystyksen ja siellä on vain se poliklinikka maksu joka ei montaa kymppiä ole. Koska meidän pojat on aika eläväisiä ja niille tapahtuu ja sattuu niin kaikille lapsille olen ottanut tapaturmavakuutuksen ja se on kyllä maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin.

Eli olenko ainut jonka lapsilla ei ole vakuutuksia?

Annlinn

Vierailija
6/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla lapsilla henki ja tapaturmavakuutus,sekä matkavakuutus.Hoitokuluvakuutusta ei ole,mut meil on(luojan kiitos) lapset pääosin terveitä....Yksityisellä lääkäriasemalla ollaan käytetty heitä aina silloin,kun ollaan epäilty,et tk:ssa ei olisi tarpeeksi tietoa tai taitoa...

Olin äitipolilla,vauva oli raivotilassa(tää on niin ruman kuuloinen sana musta!)ihan kuten aavitin.Painoa tytöllä on 2800g ja syntymäpainoennuste on nyt 3400g....Kasvanut nyt liki 300g viikkovauhdilla!Kaikki oli oikein hyvin ja lääkäri epäili,ettei enää kääntyisi perätilaan takaisin.

Juttelin kuitenkin vaihtoehdoista ja sektiokammosta ja jos vauva kääntyykin vielä,lantio kuvataan,josko hän mahtuisi syntymään alateitse.

Lumina ja Lahja

Vierailija
7/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas aikaa kuluttamassa. Yleensä niin tiivistahtiseen elämään tottuneena tuntuu tosi oudolta, kun on tälleen keskellä paivääkin aikaa surffailla netissä! Ihanaa, kun on kerrankin loma. Koitan nyt kerätä voimia tulevaan, sillä tiedän tämän olevan tilapäistä ja hetken päästä on taas täysi tohina meneillään... =)

Sukulaisista tuntuu olevan harmia yhdellä jos toisellakin. Itse olen koittanut aktiivisesti olla välittämättä ihmisten kommenteista, mutta ainahan ne kurjilta tuntuu... Surullisinta minusta on lasten kannalta, sillä ensimmäisestä ja toisestakin vielä monet olivat innoissaan ja osallistuivat lasten elämää. Kolmas on jo jäänyt vähälle huomiolle monien sukulaisten taholta ja neljäs on tietysti melkein kaikille liikaa. Meillä toisaalta auttaa se, että sukulaiset ovat kaukana, eivätkä osallistu jokapäiväiseen elämäämme. Siksi heidän mielipiteillään ei ole niin suurta painoarvoa. Ikävää se on silti... Sympatiat kaikille, jotka kärsivät sukulaisten ikävistä asenteista!

Annlinn kyseli vakuutuksista. Meillä ei kellään lapsella ole vakuutuksia, eikä niille onneksi ole ollut tarvettakaan. Meillä ei olisi varaa maksaa kalliita vakuutusmaksuja ja luotan vielä siihen, että hoitoa saisi ilman vakuutuksiakin. Kokemusta terveydenhuollon nykytilanteesta on kyllä mahdollisimman vähän onneksi. Toivottavasti tämä neljäskin nuppunen olisi terve ja säästyisimme isommilta sairasteluilta, mutta eiköhän sitä jotenkin selvitä joka tapauksessa ilman vakuutuksia.

(.) pullistuu yhä... Viime yönä oli ekan kerran sellaisia supistuksia, että harkitsin jo sairaalaan lähtöä, mutta laantuivat sitten kumminkin, kun nousin pystyyn. Lähteminen hirvittää edelleen, kun ei millään viitsisi turhaan järjestää lastenhoitoa ja ajaa pitkää matkaa, mutta kotonakaan ei kauaa uskalla seurailla. Vaikka muuten rakastan maalla asumista niin nyt kyllä toivoisin asuvani jossain vähän lähempänä sairaalaa... Lähimmässä sairaalassa (25km päässä) on synnytetty vielä joitakin vuosia sitten, mutta nykyään nuo kaikki pienet synnärit on suljettu. Onhan isossa sairaalassa tietysti hyvät valmiudet, mutta kaltaiselleni nopealle synnyttäjälle kelpaisi vähän vaatimattomammatkin palvelut, kunhan olisi joku vauvaa vastaanottamassa. =) Eipä siitä synnytyksen nopeudesta silti tällä kertaa tiedä, voihan se tällä kertaa olla pitkällinenkin punnerrus edessä...

Synnytystä odotellessa... Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Meiramiina 39+3

PS. Vieläkö olet Ulmeri kotona?

Vierailija
8/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalta palattu ja kiloja lisää 1,2 ja vyötäröllä 6 senttiä lisää!!! apua!!!

Omppis!! tervetuloa!! meidän molempien vitoset on sitten matkalla maaliskuuhun :o) kirjoittelen myös tuolla maaliskuisissa aina kun ehdin.

Onko mahdollista että viides raskaus poikkeaisi aikaisemmista täysin?? mulla kun ei ole ollenkaan pahoivointia ja sitä oli viimeksikkin puoleen väliin asti. Huimaa aina välillä ja nälkä on valtava :o) oisko siinä syy vyötärön levenemiseen...?

Plussasin silloin esikon synttäripäivänä 4.7 ja äiti kun tuli synttäreille oli käynyt ennustajalla ja kailotti heti eteisessä että hänelle povattiin uutta lapsenlasta,tyttöä! arvatkaa oliko vaikea pitää pokkaa kun juuri olin plussan testissä nähnyt? Kellekkään ei ole kerrottu kun ei jakseta sitä taivastelua ja kauhistelua vaan nautimme vielä ja olemme iloisia mieheni kanssa.

Mekin saamme jatkuvasti kommentteja lessubussista (pitäis hankkia kuulemma) ja oma lehmä olisi kuulemma kans hyvä niin ei tartte kantaa kassi kaupalla paupasta maitoa... itse vedän huumorilla nuo jutut ei niitä muuten kestä. Viimeksi kun nelosta odotin sain tosi rumia kommentteja perhekerhossa " sattuuhan niitä vahinkoja" ," mitä nyt aiot" ," oletko tullut uskoon?" joo todellaki tatuoitu,blondi reikiä naamassa :o) ihan heti en uskovaiselta näytä.

Yksi kaaverini sanoi että ehkä siksi joidenkin on vaikea sulattaa suuri lapsimäärämme koska emme ole uskossa. Näytän ulospäin nuorelta huligaanilta mutta kun kuljen neljän lapsen kanssa kontrasti ulkonäön kanssa on liian suuri monille käsittää.

Eivätkä monet usko että joku haluaa monta lasta ilman että olisi erityisesti missään uskossa.

Tiedän jo nyt joutuvani itkemään kommenteja joita saan kunhan paljastun mutta se on sitten se.

omppis:jääköhän tämä oikeasti tähän vai ollaankohan joskus täällä haaveilemassa kuudennesta? ;o) nyt kyllä olen ihan varma että tähän jää mutta koskaan ei saa sanoa ei koskaan :o)

Niiloakseli rv6 tasan

Vierailija
9/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksista. Meilläkään ei ole otettu vakuutuksia lapsille, eikä myöskään onneksi ole tarvittu. Usein on käynyt mielessä, mutta tuntuu noita rahanreikiä olevan niin paljon muutenkin , että on jäänyt ottamatta.

Ja sukulaisista. Oma äitini ja sisarukseni ovat innokkaasti kannustaneet meiän " suurperhettä" . Miehen siskolla on kaksi lasta ja hän se ei nykyään tunnu keksivän minulle muuta sanottavaa kuin, että -MÄ EN YMMÄRRÄ SUA KUINKA SÄ JAKSAT JA HALUAT NOIN PALJON LAPSIA.

Miehen isä ei tarkoita pahaa, mutta vääntää aina vitsiä meidät nähdessään, että hankkikaa bussi tai että, eiks teilläkin oo tarpeeksi noissa entisissä vahdittavaa. ( Eikä meillekään oo sentään tulossa kun vasta neljäs). RASITTAVAA. Ja tuun aina pahalle päälle kun oon kuunnellut tota samaa vitsi litanjaa siitä asti kun uudesta vauvasta kerrottiin. Miehen äiti taas kannustaa ja on vilpittömästi ilonen meiän puolesta.

Kerran puhuttiin miehen kans, että pitäis oikein piruuttaan tehä heti uusi vauva pian perään niin meitä ois 7 ja auto täynnä...

Ihmiset ärsyttää kommenteillaan. Ei se kuulu muille kuinka monta muksua meillä on, vaikka ois täys tusina. Itsepä ne hoidetaan ja ruokitaan.

Tämäkin päivä meni siivotessa. Huomenna tulee keskimmäisen lapsukaisen kummit kylään, joten onneksi on huomiseksi aikuista juttuseuraa. Mies ajaa rekkaa ja päivät on järkyttävän pitkiä.

Eipä tässä taas muuta kuin jaksakaa mahojenne kanssa ja ollaan ylpeitä isoista perheistämme!

Risella rv 31+3

Vierailija
10/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen unohtanut tämän palstan olemassa olon kokonaan...

Meillä vietetään lopun aikoja =) Vaavin laskettu aika on 27.7 ,eikä kommelluksilta olla vältytty!

Jäin sokereista kiinni 30+ viikoilla ja tietty passituksen äitipolille. Rutiiniultrassa todettiin pikkuisen olevan perätilassa ja käännösaika sovittiin samalla.

37+ viikolla käytiin kääntämässä pikkuinen oikeenpäin ja siitä alkoikin tuskien taival :( Selkä meni ihan mahottoman kipeeksi ja supistelee -> eikä tietenkään toivottua tulosta. Verensokerit heittelee miten sattuu ja nyt on kokoajan (pari kolme päivää) ollut pahaolo ettei saata kunnolla edes syödä :X

Lapsen kokoarvio oli 9.7 tehdyssä ultrassa n. 3,8kg (siis sillä hetkellä) elikkäs suurehko vaavi ois tuloillaan!!

Isompien muksujen kanssa on ollu ihan kivaa olla ,vaikkakin kesälomareissut ovat jääneet tekemättä tyystiin. Enää en mahdu ajamaan autoa ja mies ei uskalla lähteä edes 130km päähän kyläilemään!! (on se kiva että muut huolehtii olotilastani)

Joillakuilla oli ollut ilkeitä vihjailuja isomman auton suhteen. Samoin meillä vaikka tää tulokas on 4. (vasta). On sutkauteltu lestabussista, linkkarista ties mistä kulkupelistä *murisee* Mun isoveljen perheelle on tulossa 7. lapsi ja hekin ovat valitettavasti saaneet kuulla kettuiluja lapsimäärästä (inhoittavaa)

Mitä jos rupies haukkumaan kaikkia alle 3 lapsisia perheitä ,miehiä tuhkamuniksi ja naisia mahoiksi!!! Yhtä loukkaavaa!!

Meille jokainen lapsi on ollut yhtä rakas ja toivottu. Eikä kyllä olla haudattu haavetta uuteen nyyttiin *huokaa*

Onkos joukossa vielä montaa pian vauvoja saavia?? Niin ja onnittelut uusille suurperheodottajille!!

Waimo72 & masu 38+3 sekä tytöt -98, -05, poika -00 + ikki

Vierailija
11/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin ihan kokonaan jäänyt tämä suurperhepalsta paitsioon... No, sattumalta vilkaisin kuulumisia ja sitten olikin sellasta juttua että on pakko kommentoida :)

Meillekin on siis tulossa neljäs (rv 17+6) Ja kyllä on saanut selitellä. Neuvolassa ja lääkärissä on kyselty että oliko varmasti suunniteltu ettei yllätysraskaus. No tavallaan yllätyshän se on aina, mutta lupa vauvan tulolle oli annettu! Tympäsee kun mun mielestä nvlassa olis nimenomaan tärkeää tukea perhettä, eikä epäillä heti vahinkoa. Entisissä raskauksissa on kyllä ensimmäiseks onniteltu, mutta ei nyt :( Tosin paikkakuntakin on vaihtunut välillä, joten en tiedä onko terkalla tapana yleensäkään onnitella äitiä raskaudesta...'

Auto meni meilläkin vaihtoon ja ollaan mekin saatu vihjailuja että olis ollu järkevä ostaa bussi samantien ku näköjään joutuu yhtenään autoa vaihtaa perheen kasvun takia... Saa nähä, ehkä me se bussikin vielä joskus hankitaan, mutta otetaan nyt rauhallisesti eihän sitä tiedä milloin viimeisen vauvan saamme (Haaveilemme siis todella suurperheestä, eli tuskin tähän neljään lapsiluku jää...). Mies kun on niin autojen perään että tykkää vaihtaa aika ajoin nii et meillä kerkee kuitenkin moneen kertaan auto vaihtua ennen kun joskus ehkä se isompi auto tarvittais... Nyt 7hlön tila-auto.

(.) Puoliväli alkaa häämöttää ja masukin pikkuhiljaa pömpöttää jo vauvamasumaisesti! Mikään suuri vatsa ei vielä ole ja toiset luulevatkin että oon hieman lihonut... Vaavin liikkeet tuntuvat jo päivittäin kun olen rauhassa ja joskus napakoita potkuja tuntuu ihan touhutessakin!

Ovikello soi tiuhaa tahtia, pitää mennä päästä tytöt sisälle ku voi olla kiire vessaan :) Tuo 2,5vee on vasta oppinu kuivaks ja hätä on aina melkonen kun sisälle tulee...

Vointeja mammoille ja masuasukeille! toivottelee daisy82 rv 17+6

Vierailija
12/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ku tuntuu että leveän taas ku ankan paska heti :o) maha on ku jalkapallon nielleellä ja farkut puristaa :o/

rv:t vasta 6+0 edellistä odottaessa jouduin mamma housuihin rv10+.

Antaako tuo maha periksi aina vain aiemmin ja aiemmin. Jostain luin että hyvät vatsalihakset pitää mahan kasassa pidempään mutta eipä pitänyt minulla paikkaansa,minulla oli vielä reilu kuukausi sitten sikspak mutta nyt on mäyräkoira levinneenä ;oD

Niiloakseli ja kirraavat pöksyt

Vierailija
13/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Niiloakseli, mulla ainakin ihan samat tuntemukset tästä odotuksesta

kuin sullakin. Viikkoja ei vielä ole paljoakaan, mutta mahaa on jo.

Tavoitteena on, että saisin lomalta paluuseen asti kärvisteltyä töissä,

pari viikkoa pitäisi vielä koittaa pitää masu piilossa. Helppoa ei tule

olemaan ja kommenttiakin on jo tullut.

Olo ei paras, syöminen ainua apu ja se näkyy. Pukamatkin vaivaa,

eikä apua ole tiedossa ennen 12 vkoa. En tiedä miten tästä selvitään.

Vaiva ei ole ihan lievemmästä päästä...

Onnea Omppu, mukavaa, että saadaan lisää porukkaa tälle puolelle

niin ei tarvitse kenenkään olla yksin loppumetreillä!

Vakuutuksia ei ole meilläkään, hyvin ollaan ainakin vielä pärjätty.

Mieheni ei ole suomalainen ja viimeksi pääsiäisenä saatiin hänenkin

kotimaassa apua lääkäristä ihan heti, ei odotettu, eikä maksettu

mitään.

Mulla on 1. ultra viikon päästä tiistaina, mielenkiintoista nähdä

missä mennään. KK mukaan nyt 9 +4, kierto kuitenkin niin pitkä

et tod.näk takapakkia tulee. Masun kokoa katsellessa vois olla vkoja

paljon enemmänkin!

Pearl

Vierailija
14/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan! Hermot piukalla mutta vielä sen verran kasassa että pakko jaksaa. Supistelee välillä oikeen pitkiä supistuksia, mutta ei tule säännöllisenä montaakaan peräkkäin. Joten kasvatetaan sitten loppuun asti tätä palloa!

Meiramiina, oletko Jms:n seudulta kotoisin? Mietin kun siellä on joku vuosi takaperin vielä synnytetty, muttei enää.

Meillä lapsilla vain tapaturmavakuutus. Ja täytyy sanoa että vaikka jouduimme käymään tytön kanssa yksityisellä kasvain asioiden takia niin joka tapauksessa olis laittanut HUSiin lähetteen vaikkemme siltä alueelta olekkaan. Ja rahaa paloi silloin paljon kun sairaaloita koluttiin, mutta KELA tuli vastaa kaikkinensa (matkat, yöpymiset ja hoitorahat) niin hyvin että loppupelissä vakuutuskaan ei olis tullut niin halvaksi kuin yleisen tason hoito. Meillä viimeiset 7 vuotta ollut myös kaksi astmalasta ja niittenkin hoito on onnistunut sujuvasti ja vakuutusta ei olla kaipailtu. En usko että meillä olis edes varaa kaikille vakuutusta ottaa. Eli näin on hyvä nyt.

Lapset oli tänään menossa kuka missäkin; yksi oli koulukaverin synttäreillä, yksi naapurin nimipäivillä ja yksi oli mummon kanssa mökillä. Mulla ei siis ollut kuin 3 kotona ja lapsenlikka touhus niiden kanssa aktiivisesti. Itse kävin kaupoilla ja laitoin pyykkiä ja lopun aikaa olin vain. Aloitin kirjan Kymmenen riivinrautaa, josko se pitäis ajatuksia pois h-hetkestä. Jatkuva synnytyksen miettiminen ei ainakaan kasvata pinnaa...

Autosta tuli mieleen että meille ei ole kauheesti kukaan vinoillut auton koosta. Meillä ukko rakastaa amerikkalaisia autoja joten ne on luonnostaan aikas isoja. Mun pitäis ajaa kuorma-autokortti jos isompaa amerikkalaista mielis saada ja vielä en ole valmis siihen. Ja luulen että kaikki tutut ja ystävät tietää että meille voi tulla isokin sakki. Olen aina sanonut että rakastan lapsia ja olen ollut jo pienenä lapsirakas ja hoitanut ympäri kyliä ihmisten pienokaisia.

Kuuma! Täytyis mennä hetkeks pihalle lukemaan kun aurinko on laskenut. Tänään on ollutkin tosi lämmin päivä näillä nurkilla ja huomiseksi luvattu kanssa. En jaksa enää aurinkoa ottaa. Jotenkin alkaa olla niin täysinäinen olo että varjossa on mukava istua.

Mutta antakaas kuulua kun pääsette lähölleen ja saatte valmista aikaiseksi!

T: Ulmeri rv 38+4

Vierailija
15/71 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä lukemaan teijän kuulumisia. Mies ja poika 6v (kohta 7) on kalalla ja muut lapset nukkuu,hiljaista on.

Tänään oli se eka lääkäri ja samalla oli neuvola käyntikin. Kaikki oli ok! Hg oli 117,ei käsketty rautaa syömään. Mietin että pitäsköhän alottaa jokin vitamiini missä olis rautaa lisänä... Väsyttää vaan niin älyttömästi! Lääkärin kanssa juteltiin ultra käynneistä Jyväskylään. Tämä meijän nuorimmainen yllätti syntymäpainollaan koko sairaalan ja neuvohenkilökunnan. Pikku ukkeli kun painoi 4500g ja synnytyskin kesti 10h ja tätä edellinen synnytys kesti 4h. Sairaalassa lääkäri sanoi,että jos vielä joskus raskaaksi tulen,niin täytyy tehdä ylimääränen ultra ja tutkimuksia. Nyt tämä neuvola lääkäri sano,että loppu puolella sitten pääsen äippäpolille ultraan ja painoarvioon. Lääkäri kyllä totes,että mahtuu ihan hyvin tulemaan 4,5kg vauva!! Mutta ei se vaan hääviä hommaa ollut....

Meillä ei ole ollut vakuutuksia lapsilla,joskus oli vanhimmalla tytöllä vakuutus. Lopetettiin se kun oli rahat vähissä ja nyt ei ole ollut enää varaa ottaa... Tarvetta ei ole kyllä ollut!!

Me ei olla vielä vanhemmille vauva uutisista kerrottu. Mun äiti ei varmaan ymmärtäs,kun jo edellisestä vauva uutisesta ihmetteli... Tuumas sillon,että te sitten urakalla lapsia meinasitte tehä. Anopin kanssa otettiin yhteen tässä keväällä mun jaksamisesta,niin nyt on vähän hankalaa sille mennä kertomaan,vaikka sillä on 5 lasta itelläänkin.

Mua ahistaa oma äiti ja anoppikin näissä lapsi asioissa... Nykyään ei kumpikaan mielellään yökylään lapsia ota ja ei lapset päivisinkään hoidossa niillä usesti ole. Niin minkätakia niitten täytyy olla tympeitä vauva uutisista,kun ne ei hoidakkaan lapsia??

Kun tämä raskaus tulee suvussa ilmi,niin vissinä silmiä pyöritellään ja kummastellaan. samoin on kylälläkin...

Nyt tuli poijat kalareissulta kotiin. Öitä!

Vierailija
16/71 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulmeri:tsemppiä tulevaan synnytykseen!

Mä hämärästi tajusin yöllä uneen vaipuessa,että tyttö taisi kiepahtaa taas perätilaan,klo 4 heräsin,kun tyttö potki suoraan kohdunsuulle ja tuntui tosi ilkeälle.

Pää tuntui selvästi pallean alla ja kotidopplerilla kuunnellessa syke kuului vasemman kyljen alta.

Vasta eilen tyttö oli täydellisessä rt:ssa,nyt aamun tunteina tuo alkuyön jalkatarjonta on muuttunut täydellisex perätilaksi.

Joten ei muutakuin taas aamulla neuvolaan soitto,että mitäpä nytten.Käännöstäkin on ihan turha tehdä,kun tyttö pyörii ihan miten päin kulloinkin haluaa.

On kyl hassua,kuinka hyvin mahtuu pyörimään näil viikoilla(37+4)

Itselläni ei oo kyl mikään kiire synnytttämään,ellei tyttö käänny oikeinpäin ;)

Lumina ja Lahja 37+4

Vierailija
17/71 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luminia: Huih, tuntuuko ilkeältä nuo masukin käännökset :-o Hyvin tuntuu vielä vauvalla olevan tilaa, kun monta kuperkeikkaa tehnyt muutamien päivien sisään! Toivottavasti ymmärtäisi vielä yhden tehdä ja pyörähtää " oikein päin" .. *peukutus*

Vakuutuksista: Meillä ei ole otettu noille lapsille vakuutuksia, jälkeen päin olen katunut sitä nuorinta lukuunottamatta, mutta jälkiviisaus... Meillä noilla lapsilla astmaa, allergioita, refluksia, näköongelmia jne.. Julkiselle ei tahdo saada erikoissairaanhoidon puolelle aikoja, mutta onneksi meillä on lastenpolilla mukava lääkäri jonka saa puhelimella kiinni ja neuvoja nopeastikin! Tälle masuvauvallekaan ei vakuuutusta raskita ottaa.

Autosta, sukulaisista: Meillä vaihdettiin juuri keväällä Chrysler Voyageriin, 8 hengen tila-autoon. Minibussia mekin etsittiin, mutta uutta ei raskittu ostaa, joten tyytyminen oli tuohon pienempään :-) Kommentteja on kuulunut enemmän ja vähemmän.Olen yrittänyt jättää ne omaan arvoonsa, mutta kyllä ne vain silti satuttavat, kerta toisensa jälkeen, vaikka tuskin kaikki pahalla niitä kommentteja jakaakaan!

Tätä raskautta " piilottelin" omalta äidiltäni viikolle 15+ asti. Yleensä äitini ja isäni on huomanneet raskauden jo reilusti ennen 10 viikkoa, mutta liekö niin että huomaa sen minkä haluaa :-/ Ei vanhempieni suhtautuminen tähän raskauteen ole kovinkaan kannustava, vaikka eivät varmasti ole hoitaneet meidän lapsia! Itse on lapset ruokittu ja hoidettu, joten eipä luulisi olevan muilla syytä puuttua asiaan ;o)

Minulla oli eilen taas neuvola. Vauva on jo laskeutunut ja limatulppakin irronut. Epäilin jo viime viikolla että lapsivettä olisi alkanut tihkumaan, mutta onneksi se oli vain väärä hälytys! Huomenna kuitenkin taas lääkäri ja arvioidaan vieläkö saan kotona kasvatella vauvaa mahassa vai onko syytä lähteä " hautomoon" ja kortisonipiikeille.. Raskausviikkoja kun on kasassa vasta 29+. Supistuksia tulee ja menee, ei onneksi mitään säännöllisiä, mutta paljon kuitenkin :-( Edellinenhän syntyi meillä viikolla 33+.

Mutta nyt täytyy mennä siivoilemaan tuo keittiö aamupalojen jäljiltä. Esikoinen nukkuu vielä, mutta muut on jo ruokailleet. Aurinko paistelee ulkona kivasti, taidetaan suunnata uimarannalle heti aamupäivästä ja isot pojat (6 ja 8v) olivat vailla urheilukentällekin tänään. Ovat innostuneet yleisurheilusta. Onneksi meillä tuo kenttä ihan parin kilometrin päässä, niin pääsee käymään melkein niin usein kuin mieli tekee =)

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille suurperheodottajille!!!

Hattara ja masukki 29+ ja isot lapset 4/99, 3/01, 7/04, 5/06

Vierailija
18/71 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin kiva aamusta tulla lukemaan teidän kaikkien juttuja. Pikaiset kommentoinnit näin alkuun:

Lumina 29: sulla on kyllä vilkas ja notkea tyttö tulossa. Ties vaikka uusi Suomen telinevoimistelijoiden toivo( vitsi, vitsi).

Toivotaan kuitenkin että Lahja suostuisi kääntymään synnytyksen ajaksi oikein päin ettei sun tarvitsisi murehtia. Mulla toinen lapsista syntyi jalat edellä mutta nyt kun tieto on lisääntynyt en todellakaan enään olisi valmis sellaiseen. Silloin lääkäri kusetti mua sanoen että kyllä ne vauvat syntyy useinkin jalat edellä ei se sen kummoisempaa ole. No se synnytys oli nopea ja vauva oli pieni (3370g) esikoiseen(4kg) verrattuna joten kaikki meni oikein hyvin.

Inger: Kyllä sulla on ollut kova työ sen 4,5kg vauvelin kanssa kun mä luulin kuolevani kun esikoinen painoi 4kg.

Ulmeri: Onko teillä ukkovalta vai akkavalta, Meille tarvittais tosiaan lisää tyttöjä kun meidän tyttö on yksi pojista. Jos pojat kiusaa sitä niin sepäs puree poikia takamuksesta eli kyllä puolensa pitää varmaan vaan liiankin hyvin.

Pearl ja Niiloakseli: Mulla myös maha nyt kuudetta odottaessa isompi kuin aikaisemmin mutta uskon että siihen vaikuttaa mun alkupaino joka oli 7kg enemmän kuin aikaisempien raskauksien kanssa ja onhan toi maha joutunut venymään niin monta kertaa aiemmin.

Meille myös pitäis kuulemma hankkia oma lehmä, anopin kommentti kun sanoin miehelleni hänen kuullen että tuo sitten sieltä kaupasta muroihin maitoa kuusi litraa.

Daisy82: Ilkeitä siellä neuvolassa sulle. Mulle sanottiin kun ensimmäistä odotin ja oltiin juuri menty naimisiin, kun kysyin että onko normaalia että valkovuoto lisääntyy raskauden aikana niin että ei ole vaan se viittaa klamudia tartuntaa kun nykyaikana (noin 14v sitten) tän neuvola tädin mukaan kaikilla miehillä on useita seksi partnereita. Vaihdoin neuvolatätiä.

Waimo72: Mun täytyy kertoa mitä kysyin yhdeltä äidiltä jolla oli kaksi lasta ja joka tuli multa utelemaan että miksi mulla on viisi. Mä kysyin häneltä aivan pokkana että miksi sulla on vain kaksi ettekö te saa enmpää vai mikä on, aika hiljaiseksi toi meni. Toinen eukko taas kysyi multa että onko mun lapsilla sama isä aika uskomatonta koska kaikki viisi on syntyneet seitsemän vuoden sisällä joten ukon vaihto olisisi ollut aika mahdotonta. No mä kysyin häneltä, hänellä oli vain yksi lapsi että kukas sun lapsen isä on joku muu, vai sun mies. Eli aivan hirveä olen jo luonteeltani, susi lampaan vaatteissa.

Risella : sullakin kivat sukulaiset, myötätuntoa sinne

Meiramiina: sulla on kyllä se h-hetki milloin vai eikö sulla ollut la kaikkein lähimpänä vai väärinkö muistan.

Hyviä synnytyksiä kaikille joilla se jo ovea kolkuttaa.

Annlinn

Vierailija
19/71 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä painoinen teillä oli pikkuinen joka syntyi vk 33+? Mulla on kaikki lapset ollet eri painoisia kun mulla on niitä raskausmyrkytyksiä ollut eli molemmat raskausmyrkytysvauvat oli päälle pari kilosia viikolla 35+(2270) ja 37+ (2450). Jotenkin vaan toivon että tämä vauva syntyisi joko etuajassa tai sitten en sairaastuisi. Toivossa on hyvä elää.

Annlinn

Vierailija
20/71 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen tulin piipahtamaan, neuvolassa kävin aamusella ja kaikki oli ok. Positiivisin yllätys oli ettei painoa ollut tullut kuukaudessa kun kilo vaikka herkuteltu on yllinkyllin...

Kuopukset olivat mukana kuuntelemassa ja katselemassa ja ihan intona olivat kun kuulivat vauvan sydänäänet.

Tänään on vapaapäivä ja mökki on kun pomminjäljiltä joten tietää mihin tämänkin päivän käyttää siivoamiseen ja pyykkäämiseen..

onneks ei ole kun 3 työpäivää ja pääsen 4.n viikon kesälomalle..

Ai että mua ahistaa aina noi sivullisten kommentit lestadiolaisuudesta ym kun perheessä on useampi lapsi ja olen oppinut että voin sanoa aikas ilkeästi takasinkin mutta siinäpähän miettivät kenelle suustaan sammakoita päästelevät...

ja nyt olen kuunnellut koko ajan kommentteja että onkos varmaa ettei tälläkin kertaa niitä ole kahta...kerran tokaisinkin etä kolmea yritettiin tälläkertaa tehdä mutta saldo oli valitettavasti vaan yks ja on meillä isäntä jossain kaupan kassajonossa möläyttänyt kyttääjille ja kommentoijille aikas rumasti kun on sanonut että on meillä tykätty mul...lla muutakin tehdä kun kus...a ..

on siinä kommentit hiljentyneet..

ja siks toiseks eipä ole kukaan sivullinen joutunut mun pentujani elätämään eikä hoitamaan että voipi pitää suunsa kiinni...

Meillä kun ei ole kuin yhdet isovanhemmat eikä näiltä ole koskaan eikä milloinkaan tullut minkäänlaista apua ei lastenhoidossa eikä taloudellisesti mutta eivätpä ole mitään ilkeyksiä kyllä sanoneetkaan tästä lapsiluvusta !!

Sanoisinpa että kateellisten panettelua tuollainen ilkeämielisyys...

Nyt kahville ja sitten luuttuamaan....

Mukavaa päivää kaikille !!

Isotikru ja tikrunpentu 21+5