Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluisko joku jutella mun kanssa klassisesta musiikista?

Vierailija
15.07.2007 |

Kukaan ei halua. Ihan tyhmää. Ei mun kaverit tajua sitä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita klassisisa sinfonioita pääsisi kuuntelemaan kunnon orkan vetämänä? En osaa etsiä mitään lippuja mihinkään mistään, mutta todella haluaisin päästä kuuntelemaan jotain kaunista.

Itse rakastan klassista mutta en ole kovin syvälle siinä päässyt. Nautin suuresti Vivaldista ja Mozartista, ja melkein mitään en ole vielä kuullutkaan. AIna vaan ne samat biisit käyn läpi.

Vierailija
22/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan niitä huippukuoroja ois, ja sais laulaa oikeesti niitä huipputeoksiakin. Ja huippukaput ja kaikki. Siis tossa just kuuntelin Mahlerin 2:sta, CBSO kuoroineen ja Rattle kapuna. Siis se ois jotain. Jos mulla ois mahiksia tollaseen, muuttaisin vaikka Kiinaan.

Mut tietty, jos ei ole halua muusikoksi, niin ei voi pakottaa. Harmi vaan, jos lahjakkuus menee hukkaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään, ettei mikään tunnu sen jälkeen enää miltään. (OK, no toi orkesteri on mulle vähä turhan suuressa jumala-asemassa...) RSO varmasti parasta mitä Suomessa on. Tai en osaa kyllä asiantuntevasti näistä puhua. Saas nähdä millainen akustiikka siihen uuteen musiikkitaloon saadaan aikaiseksi. En oo itse asiassa käyny aikoihin täällä konserteissa, sitä tää yh-opiskelijan homma on. Pitäis kyllä, ois sitä kuuluisaa omaa aikaa.

Mutta tässä paljon noita maailman huippukapujen esityksiä seuranneena monet suomalaisista kapuista on aneemisia huitojia... Katsokaa jotain videotallenteita konserteista, joissa johtaa joku Rattle tai Haitink, niin siinä on vasta jotain. Ne on oikeasti osa sitä orkesteria. Jos mulla ois rahaa, kävisin vähä konserttireissuilla tuolla tiettyjä orkestereita kuuntelemassa.

ap

Vierailija
24/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin on siellä tietoja. Et ei kun selaamaan!

Vierailija
25/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pistän vielä Shostan 11:n soimaan, ja sit unille.

ap

Mä olin ihan varma, et tää ketju kuolee ihan heti. :)

Vierailija
26/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klassinen on ollut lähellä sydäntä jo kauan.

Suomessa enää harvemmin käyn konserteissa, mutta ulkomailla luuhaan yleensä kaikissa vähänkään mielenkiintoissa =)

Tällä hetkellä soi locatelli, joka on muuten mielenkiintoinen tuttavuus - suosittelen.

Vierailija
27/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruckner ja Mahler. Ihan kuin olisitte olleet ainoat maailmassa, jotka niistä diggaa.

Senkus vähän vaihdat tota kaveripiiriäs sellaseen suuntaan, että siellä immeisiä, jotka sellasesta tykkää.

Rakastan klassista musiikkia, mutten todellakaan Mahleria tai Bruckneria. Olen enemmän Berlioz, Händel, Bach, Mozart, Vivaldi, Beethoven, Saint-Saëns jne. -fani.

Vierailija
28/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkäs mä " vaihdan" sitä kaveripiiriä? Pistänkö lehteen ilmoituksen, että tykkääkö joku samasta musasta?

No siitä miehestä: Se tietty tuntu niin huikealta vihdoinkin löytää sellainen ihminen, joka tykkää samasta musasta ja tykkää vielä puhua siitä. Nyt onkin niin orpo olo, kun eipä oo ketään kenen kanssa rupatella.

En mä väitä, että oisin maailman ainoa ihminen, joka tykkää noista säveltäjistä. Tuskin niitä sillon maailmalla kauheesti esitettäis.

Jostain syystä vaan mun tutut ei lämpiä samoille jutuille kun minä.

ap

Vierailija
29/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Dvorakista saattaisi saada juttua jonkun kanssa. Siitä todella pidän.

Kuten tästä ketjusta huomaa, niin klassista musiikkia on niin monenlaista, ettei se pelkkä klassinen välttämättä riitä jutun juureksi.

Jos joku osais suositella jotain nettiyhteisöä, niin kiitos siitä. Taidan sitten suuntautua tonne virtuaalimaailman puolelle puhumaan. Täytyypä yrittää itsekin googlettaa, jos sattumalta löytäisi jotain.

ap

Vierailija
30/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä voisi kuvitella löytyvän alan harrastajia? Jos kamarimusiikki kelpaa, niin esim. Kuhmosta löytyisi samanmielistä seuraa aivan varmasti ;)

Vierailija
31/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en sitten osaa sanoa, kuinka aktiivisia nuo ovat.

Suomi24:n klassisen musiikin palstalla olen joskus pyörähtänyt, mutta siellä keskustelu on aika satunnaista ja välillä joku hörhö kirjoittelee metrikaupalla Haydnistä.

Vierailija
32/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käytännössä ei onnistu tänä kesänä. Oon yksin lapsen kanssa ja ihan pa. Samoin tuntuis tyhmältä mennä sinnekin yksin. Mä oon huono tutustumaan ihmisiin, jos mun pitää olla yksin suuressa väkijoukossa. Tuntuu olla näin naurettavan yksinäinen, että pitäis sielläkin kulkea huutomerkki pään päällä, että eikö kukaan haluais jutella mun kanssa.

Hitto kun ärsyttää. Täällä mä vaan päivät pitkät istun kotona ja kuuntelen musiikkia. Kirjotan päiväkirjaan, jos saan jotain " oivalluksia" . Tottahan sekin on, että ei täältä kotoa käsin kehenkään tutustu.

Jos ois rahaa ja lapselle hoitaja, niin mä kävisin jokaisessa konsertissa, joka vaan kiinnostais. Ulkomailla ois kyllä kiva juosta konserteissa, mut se ei oo kyllä mahollista nyt. Ehkä sit kun oon töissä joskus sadan vuoden päästä...

(Ja hei te tutut jotka arvaatte kuka mä oon, niin en mä oikeesti oo sekoamassa, mä oon vaan ihan **tun paskana.... Mutta kai näitä tosi outoja fiiliksiä pitää jossakin kirjotella.)

ap

Vierailija
33/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että menee yli osa jutuista vielä, mutta siinähän oppis kun viisaampien kanssa juttelis. :)

ap

Vierailija
34/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin koukuttua siihen last. fm:ään... Tai tässä pitää vielä käydä tutuksi systeemin kanssa, mutta hyvältä vaikuttaa, kun vähän selasin keskusteluja. :))

ap

Kerrankin tästä palstasta on jotain hyötyä!!!

Vierailija
35/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siitä ysistä kaks eri levyä. Hankalaa, kun toiseen on mieltyny joissain kohdissa enemmän, ja toisessa taas...

ap

Vierailija
36/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikolaus Harnoncourt ja Royal Concertgebow Orchestra se kasin levytys.

Ja levy itsessään näköjään jossain hukassa :(

Vierailija
37/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Wiener Philharmoniker ja Lorin Maazel. Tai siinä on kahella levyllä siis sinfoniat 7,8,9 sekä Carnival Ouverture. Ysistä mulla on myös se Concertgebouw ja johtaa Giulini. Itse tykkään ehdottomasti enemmän tuosta jäkimmäisestä levystä sen ysin osalta. Voipi tietty olla myös tottumiskysymys, kun oon tuota levyä vuosia kuunnellut, toista vasta hetken.

ap

Vierailija
38/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispas kiva saada joku kaveri mukaan kuuntelemaan. Toivottavasti saan lapsenvahdin, että vois ees osan mennä kuuntelemaan. Tosin paha kun osa konserteista on eri paikkakunnalla kun mä, niin ne lapsenvahtihommat menee vähä mutkikkaammiksi. Mutta en heitä toivoa, kyllä siellä konserteissa ihan varmasti on muitakin, jotka nauttii siitä kuin minä. :D

Jos ei muuten, niin meen kuunetelmaan HKO:n kenraaleja, ne kun on keskellä päivää. Hah. Kyllä mä musaa saan kuunnella.

ap

Vierailija
39/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis tällainen nykyaikainen.

www piste last piste fm

Siellä voi kuunnella musaa ja tallentaa tietoja koneella kuuntelemastaan musasta ja sitten keskustella siitä muiden kanssa. Mahleria on kuunnellut liki 30 000 tyyppiä tuossa palvelussa.

Siellä on keskusteluryhmiä eri aiheista, esim. early modernist music.

Rekisteröidyt sinne ja aloitat keskustelun muiden fanien kanssa. Näin helppoa se on! Ties vaikka unelmiesi mieskin sieltä löytyisi!

Vierailija
40/44 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on totta, että turha sitä kai täällä kotona on ruikuttaa...

Voi kun lapsenhoito järjetyis vielä, niin pääsisin vähä nautiskelemaan. Heti löytyi syksylle 11 kiinnostavaa konserttia. Ja toukokuussa luvassa Mahlerin 2, sinne on PAKKO päästä. No, en varmaan kaikkia pääse kuuntelemaan, mutta toivottavasti edes osa. :)

Niin, kai sitä voi tuttavuuksia saadakin, jos on joka konsertissa samat naamat.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme