Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydätkö kaupasta sinulle juuri sopivia vaatteita?

Vierailija
07.04.2023 |

Moni valittaa että muuton sopivat vaatteet puristavat rintojen kohdalta, liian lyhyet/pitkät hihat, reisistä sopivat on löysät vyötäröltä jne.

Löydätkö kaupasta sinulle juuri sopivia vaatteita?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dressmannilta yleensä löytyy sopivat. Ei ole toistaiseksi puristanut rintoja.

Vierailija
2/25 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos löytyy hyvä malli, värit ei sovi. Mikään pastelliväri ei sovi mulle yhtään, naytän sairaslta. Ja niitä rikkomattomia ns jalokivivärejä ei ole ollut vuosiin muodissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vissiin sit hauiksestakaan?

Vierailija
4/25 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suurimman osan vaatteista kirppareilta. Legginsit citymarketista kun ovat tarjouksessa, jotain joskus zizzin vähintään -50% (mielellään -70%)  alesta tilannut tai hakenut liikkeestä. Ostan joskus t-paitoja ja paitatakkeja dressmannilta. Miesten 9XL on oikein hyvä oversize-koko meikäpullerolle

Vierailija
5/25 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen vähän keskimittaa pitempi, 170 cm pitkä nainen. Lahkeita ei tarvitse lyhentää ja hihat ovat sopivat. Olen melko valikoiva, koska olen nykyään ylipainoinen, olen harteikas ja rintava, nämä puhvihihamekot/olkatoppaukset ei mulle sovi tai alaspäin levenevät paidat/mekot. Onneksi on yleensä vaihtoehtoja, vyötärön kohtaa pitää tuoda esille (esim. vyö/kietaisumekot), vaikkei se kapea olekaan. Hartialinjakaan ei saa olla laskettu. Näyttäisin vaan isommalta. Täytyy pukeutua oman vartalomallin mukaan,

Vierailija
6/25 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vissiin sit hauiksestakaan?

Olisin kyllä maininnut jos puristaisi.

Vierailija
7/25 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan Zizzin mallistosta netistä. Himpun alle 100 kg ja koko L. Hihat otan paitoihin 3/4 pituuksilla niin ei ahdista.

Vierailija
8/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noita ala löytymään jos pitää painonsa kurissa.

Vierailija
10/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee todella paljon, mistä löydän sopivia vaatteita. Joskus ei löydy mistään mitään. Toisinaan osuu sitten ihan yllättävästä kaupasta jokin todella hyvin istuva vaate.

Yleensä hartioista sopiva on keskivartalolta väljä, ja peffasta sopiva on vyötäröltä löysä.

Vierailija
11/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen 162 cm, isorintainen normaalipainoinen nainen. Housut on aina liian pitkiä ja puserot kiristää rintojen kohdalta. Takeissa liian pitkät hihat.

Usein mietin että kenelle ne housut myydään, kun eikö suomalaiset naiset ole keskimäärin jotain 165 cm pitkiä, mutta housut on jopa 20 cm liian pitkiä.

Vierailija
12/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä auta. Lisäksi pitäisi pidentää jalkoja ja leikkauttaa rinnat pois.

Vierailija
13/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy !Mutta ei rahaa nihin mitä itse haluaisin ostaa.Lisäksi kaapit täynnä niitä hetken mielijohteessa  ostetuista vaatteista ale myynit.Joita en käytä koskaan ja vien nitä kierätyskeskus.Ei omaa autoa,hitaasti kaapi tyhjenee kun ei ole kuin kaksi kättä.Joten kuljen verkat ja huppari naisena., sihen asti kun kaapit tyhjät ja sit satsaan marimekoon. Tuote sen kerralla ja säästän taas. Kun velaksi en osta mitään.

Vierailija
14/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löydän nyt paremmin vaatteita, kun olen saanut vähän lihasta ja rasvaa luiden ympärille.

Vierailija
15/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lihavana löytyy melkein paremmin kuin laihana.

Kun ei ole mikään standardimittainen, niin istuvia sopivia vaatteita on hankala löytää. Oma suurin ongelmani on pitkä selkä ja samalla korkea vyötärö. Jalkojen suhteen olen persjalkainen suomalainen eli jalat ovat suhteessa lyhyet koko pituuteeni nähden. Olen 175 cm pitkä. Etenkin silloin kun olin todella laiha oli hankala löytää housuja, joissa vyötärönauha olisi yltänyt lantioluiden yläpuolelle, korkeavyötäröiset mallit ovat minulle normaalikorkuisia. Olen myöskin leveälanteinen ja rintava. Pitkän selän takia vaatteiden rintalaskokset ovat väärällä korkeudella, rintaliiveissä olkaimet pitää yleensä säätää pisimpään mahdolliseen asetukseen jne.

Vierailija
16/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, olen 162 cm, isorintainen normaalipainoinen nainen. Housut on aina liian pitkiä ja puserot kiristää rintojen kohdalta. Takeissa liian pitkät hihat.

Usein mietin että kenelle ne housut myydään, kun eikö suomalaiset naiset ole keskimäärin jotain 165 cm pitkiä, mutta housut on jopa 20 cm liian pitkiä.

Sama, ollaan täysin samanpituisiakin. Tuossa odottaa taas yksi paita jota pitäisi kaventaa kyljistä. En meinaa saada tehtyä kun en ole mikään ompelija ja pelkään pilaavani vaatteen vaikka ne onkin aina onnistuneet, mutta kun harvoin tekee niin aargh mä niin vihaan tota hommaa...

Vierailija
17/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä auta. Lisäksi pitäisi pidentää jalkoja ja leikkauttaa rinnat pois.

Aika kipeetä kun miesten johonkin S-kokoisiin paitoihin mahtuu 75H kokoiset rinnat paremmin kuin naisten L-kokoisiin. :D

Vierailija
18/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en halua käyttää kaapuja, niin en. Vaatteet on tehty sillä olettamalla, että naisilla on B-kuppi, kapea vyötärö ja pullea peppu, pituus 174cm.

No, ei ole. Normaali paino, 170cm, leveä kroppa, isot rinnat, olematon peppu.

Vierailija
19/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydän kyllä, vaikka en missään mielessä helpon kokoinen olekaan, ehkä 170 cm pituus helpottaa verrattuna siihen nähden, että olisin lyhyempi. Olen 60-vuotias ja hyvin tottunut vaatteiden ostaja, mutta nykyään tarvitsen mielestäni uutta harvemmin kuin nuorempana. Makuni on joustavasti klassikko, joten pintamuotivaatteiden kanssa en joudu tuskailemaankaan, ja kauankin sitten hankittuun sopivaa yhdistettävää löytyy helposti. Tai paremminkin sellaiseen törmää, kun menee vaatekauppaan tai -osastolle, etsimällä voisikin olla vaikeampi löytää. Siitäkin syystä olisi hyvä hankkia valmiiksi vaatteita erilaisiin tilaisuuksiin kuten juhliin ja hautajaisiin, jotta välttyisi tälläkin palstalla näkyviltä vaatekriiseiltä, kun jotain arjesta poikkeavaa tapahtuu.

Vierailija
20/25 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 150cm, littana ja ei juuri olkapäitäkään. Harva vaate istuu päälle.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi