Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolo vaiva (häpeää) - pakarat täynnä finnejä. :´(

Vierailija
29.05.2012 |

Olen kärsinyt murrosiästä asti pakaroissa olevista finneistä. Niitä ei ole vain muutama, vaan ovat kokonaan punaiset, kauttaaltaan näppyjen, finnien ja niiden arpien peitossa.

Aikoinaan kävin moneen kertaan ihotautilääkärillä, joka määräsi jos jonkinmoisia rasvoja ja lääkkeitä, mutta mikään ei tehonnut. Häpesin vaivaa niin paljon, etten kehdannut enää näytell' paljaita pakaroita lääkäreille, vaan annoin asian olla, ja olen yrittänyt elää asian kanssa.

Asia on vaivannut minua aina, ja häpeä on valtava. n edes tiedä mikä tuo minun vaiva on virallisesti.

Onko kenelläkään kokemusta samasta vaivasta? Entä onko siihen parannusta?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiä suun kautta, puuvillaiset pikkuhousut (pesu väh. 60 asteessa), kookosöljyä ohut kerros puhtaalle iholle siveltynä, maitotuotteet pois.

Vierailija
22/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi herranen aika. Kyllä muakin 16-vuotiaana ekan poikaystävän kanssa hävetti tää vaiva, muttei todellakaan enää aikuisena. Talvisin vaiva helpottaa, mutta kesällä esimerkiksi pitkät hikiset bussimatkat farkkushortseissa saattavat aiheuttaa finnejä takamukseen.

En jaksa stressata asiaa, ei se miehiä haittaa. Tosin mun finnit on ihan pienen pieniä eikä mitään puristeltavia paiseita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla, minullakin on tämä vaiva, tuota käsidesiä ihan ensiksi. Tulen parin viikon päästä raportoimaan!

Vierailija
24/45 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellen kuori joka aamu, rasvaa sen jälkeen ja kotiin tullessa huuhdon ja rasvaan uudestaan. kotiin tullessa myös pikkarit pois ja pelkät lökärit jalkaan. noin ollu nyt monta vuotta ilman finnejä :D

Mitä kuorinta-ainetta käytät ja mitä rasvaa? Huuhteletko vain vedellä?

Itsellä siis sama vaiva, iho on ollut aina virheetön muualta, mutta pakarat kukkii :( Olen myös käynyt ihotautilääkärillä ja menen taas ensi viikolla, mutta ei tunnu löytyvän apua.

Ruokavaliosta en ole huomannut olevan apua, sama vaiva syökö "pelkkää salaattia tai pelkkää suklaata". Nuorempana laiheliinina sama vaiva kuin nyt kohta keski-ikäisenä ja normaalipainoisena :(

Vierailija
25/45 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies yhdistelee mun peppufinneistä kuvioita esim. tähtikuvioita:) eipä sitä ainakaan häiritse.

Vierailija
26/45 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilin hiustenhoitoaineen olevan syynä. Eli suihkussa peseydyin aina niin, että hoitoaineen huuhtelin viimisenä, ja seisaallani niin, että huuhteluvesi valui selkääni pitkin.

Aloin huuhtelemaan hoitoainetta kumarassa niin, että selkään ja pakaraan ei enää jää hoitoainetta. Lisäksi usein lopuksi pesen selän vielä sebamedillä.

Minulla on lievästi atooppinen iho, eli talvisin on pakko rasvata. Käytän apo base tms. perusvoidetta, ja pakarat on muuten tosi karheat joskus jos ei ole kunnolla rasvattu. Mutta finnejä on enää tosi harvoin.

Vierailija
27/45 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos pyöräilette paljon, niin kiinnittäkään huomiota siihen pyörän satulaan. Tietynlaiset satulat jostain syystä aiheuttaa just noita finnejä.

Vierailija
28/45 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuvat vehnästä. Jättäkää vehnä pois ruokavaliosta viikoksi, huomaatte, että finnit häipyy sen siliän tien.

Vierailija
29/45 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuvat vehnästä. Jättäkää vehnä pois ruokavaliosta viikoksi, huomaatte, että finnit häipyy sen siliän tien.

Ikävä kyllä, ei auttanut vehnättömyys. Olin monta kuukautta täysin ilman vehnää, sokeria jne. Jos mahdollista, niin iho oli sinä aikana entistäkin huonompi :(

Vierailija
30/45 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kehtaat rakastella? Kiva miehen hyväillä finnipakaroita

kenelläkään muulla ole oikeutta tai häpyä seksielämään kuin ns. ulkoisesti täydellisillä ihmisillä!

Voi hyvänen aika taas mikä aivopieru jollakin.

:D ohikulkija finnipeppusineen

Vierailija
31/45 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niistä jääneet arvet ottaisin peppuun kuin naamaan! Olkaa onnellisia ettei teillä ole näkyvillä paikoilla iho-ongelmia.

t. arpinaama :(

Vierailija
32/45 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirvelee hetken, mutta tappaamahdolliset sienet ja infektion aiheuttajat 80%. Ihan firmojen suositus, käytetään osastoilla potilaiden ihohautumiin ym.

Vierailija
33/45 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks eri voidetta vaivaan, basiron(lääkäri määräs) ja toista en muista mutta saa apteekista ilman reseptiä. Haisee rotanmyrkylle mut auttaa, yöksi rasvaus ja avot.

Vierailija
34/45 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perään ruiskautan Septidiniä.

Vierailija
35/45 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tosiaan on teini-iästä saakka. Kasvoissa ei mitään. Muutaman antibioottikuurin oon vetänyt, tehonnut huonosti. E-pillereitä syödessä vaiva pysyy jotenkin poissa, muttei kokonaan. Auttaskohan roaccutan?

mun mies on onneksi ihana, eikä välitä näpyistä yhtään :)

Vierailija
36/45 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin apua semmoisesta rasvasta kuin fusidin:)

Vierailija
37/45 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös näppyjä pakara täynnä, ja tosiaan pakara, sillä jostain kumman syystä vain toisessa pakarassa on huono iho ja toisessa melkein normaali. Ihmeellinen ja ärsyttävä vaiva! :(

Apua en ole saanut ihotautilääkäristä, en diane novasta, en ruokavalion muutoksista. Kokeilen nyt näistä vinkeistä tuota käsidesiä, vaikka se aika äärimmäiseltä kuulostaakin :)

Vierailija
38/45 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttoi solarium, se kuivatti näpyt pois ja säännöllisesti käytynä ei finnejä enää tule.

Vierailija
39/45 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on väppyjä pakaroissa ja olen testannu vaihaa ruokavalioo, oon ollu vehnätön muutaman kuukauden, testannu kaikki mitä voi mutta ei vaan lähde pois

Vierailija
40/45 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄISTÄ EI PÄÄSE IKINÄ EROON! Helvetin perseakne, pilaa seksielämän.