Meillä on pienen pieni pääskysen poikanen!
Siis pesä pudonnut maahan ja kissa kerkesi syödä muut poikaset, vain tämä pelastui. Nyt mieheni pyydystää sille itikoita, heinäsirkkoja ja muita ötököitä ja syöttää sitä pikkuista. Ollaan tehty sille " pesä" meidän talliin! Kunpa selviäis siihen asti, kun pääsee itse lentämään!!
Kommentit (5)
Kamalaa kun kissa ehti syödä muut poikaset :(
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:14"]
Tässä yksi päivä huomasin kun menin puuliiteriin et siinä maassa onkin pieni linnun poikanen ja ihmettelin et mistä oli tullut mut arvasin kuitenkin et pääskysten poikanenhan se onkin sit kohta pääskyset alkoivatkin lennellä minua kohti ihan kuin sättivät minua kun tiesivät et heidän poikasensa onkin maassa ja yrttivät ajaa mua pois siitä läheltä ja ilmeisesi tämä poikanen on tiputettu pesästä pois jos se onkin jotenkin vaivanen ollut tai muuta vastaavaa ja eilenkin tää poikanen äänteli emälleen mut emme tiedä edes et ruokkiiko emo pääskynen poikastaan maahan koska nyt sit tää poikanen onkin liiterin kynnyksellä ja kyyhöttää siinä vain paikallaan eikä ilmeiseti elä enää pitkään koska emo ei ole ruokkinut poikastaan et aika surkea kuolema on pienelle poikaselle ja täytyy pitää sit pienet hautajaisetkin et raakaa on lintujenkin maailmassa. Voi pientä poloista itkuhan tässä ihan tulee ei voi mitään!!!
[/quote]
Pitkä lause sinulla :)
Ei kun pääskyset on kuulemma sellaisia (tervapääskyt oli puheena), että ne tarvitsee pitkän pesässä oloajan, ne ei opi lentämään kai niin nopeasti kuin muut linnut. Sitten niitä putoilee pesistä ja on maassa avuttomia kun eivät vielä osaa.
Kannattaa yrittää nostaa takaisin pesään jollain harjalla tai vastaavalla.
Meidän pihalla oli hiljattain sellainen pudonnut poikanen ja naapuri luonnontuntijana opasti ja nosti sen pikkuisen sitten harjan avulla katolle (kerrostalon ylimmän kerroksen parvekkeen kautta) kun ne pesii siellä räystäissä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 20:14"]
Tässä yksi päivä huomasin kun menin puuliiteriin et siinä maassa onkin pieni linnun poikanen ja ihmettelin et mistä oli tullut mut arvasin kuitenkin et pääskysten poikanenhan se onkin sit kohta pääskyset alkoivatkin lennellä minua kohti ihan kuin sättivät minua kun tiesivät et heidän poikasensa onkin maassa ja yrttivät ajaa mua pois siitä läheltä ja ilmeisesi tämä poikanen on tiputettu pesästä pois jos se onkin jotenkin vaivanen ollut tai muuta vastaavaa ja eilenkin tää poikanen äänteli emälleen mut emme tiedä edes et ruokkiiko emo pääskynen poikastaan maahan koska nyt sit tää poikanen onkin liiterin kynnyksellä ja kyyhöttää siinä vain paikallaan eikä ilmeiseti elä enää pitkään koska emo ei ole ruokkinut poikastaan et aika surkea kuolema on pienelle poikaselle ja täytyy pitää sit pienet hautajaisetkin et raakaa on lintujenkin maailmassa. Voi pientä poloista itkuhan tässä ihan tulee ei voi mitään!!!
[/quote]
Olen kuullut joskus jostakin, ettei tervapääskynen pääsisi maasta ponnistamaan uudelleen lentoon. En sitten ttiedä todenperäisyydestä.