Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten periaatteessa ihan kivojen ja mulle tärkeiden ihmisten seurasta saa aina kamalan päänsäryn...

Vierailija
12.07.2007 |

Oltiin päivä anoppilassa, jossa myös käly lapsensa kanssa. Tykkään miehen perheestä, jokaisesta erikseen. Mutta kun kaikki on koolla, niin tapahtuu jotain mulle käsittämätöntä: aivan järjetön hössötys ja sähellys!

Ohjelmassa ei siis tänäänkään ollut mitään erityistä. Anoppi lämmitti eilistä makaronilaatikkoa ja juotiin kahvit. Ja kuitenkin näiden toimien takia anoppi ja käly pitävän valtavan kaakotukset, hälinän ja hössötyksen. Desibelit kohoaa, talo käy ahtaaksi, muut hakeutuu jonnekin rauhalliseen soppeen pois tieltä, lapset villiintyy...

Yhtäkkiä ilma on vaan sakeana jotain räjähdysherkkää kaoottista vauhko-ainesta ja naisilla kierrokset vain kiihtyy.

En oikein tajua mitä tässä tapahtuu, mistä se johtuu tai miten tähän pitäisi suhtautua.

Ainoastaan voin vain odottaa, että pääsisi pois omaan rauhaan ja saisi päänsärkylääkkeen.

Osaako joku kertoa mulle, mikä tämän ilmiön nimi on ja miten sen kanssa voi selviytyä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oiskohan jollakin vinkkiä.

Vierailija
2/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anoppi ja käly jotenkin stressaavat emäntänä olemista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että taloon sopii vain yksi emäntä kerrallaan. Vaikka oltaisiinkin ihan sovussa mutta kumminkin näin on!

Vierailija
4/5 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoinen yleinen hössötys ja hysteria tarttuu helposti, jotkut ihmiset oikeasti luulevat, että saadakseen jotain aikaan, pitää alkaa pahkuta ja hysterisoida.

Jos joku yrittää sua patistella hommiin, sano vain rauhassa, että " mikäs hätä tässä meillä on, eihän se makaronilaatikko/kahvi minnekään juokse" .

Vaikeaa, mutta ei mahdotonta. Itse opin tarjoilijavuosina, että vaikka tilauksen asiakas oli miten hätäinen tahansa, piti vain hymyillä, pitää pää kylmänä, rauhoitella ja samalla konkreettisesti näyttää, että " nyt tapahtuu näin" .

Tai miettikää vaikka, miten kätilö voi rauhoitella hermostuneita vanhempia. Tai miten te voisitte rauhoitella ihmisiä, jotka hössöttävät. Yleensä toiminnan selostaminen auttaa ja vaikka jonkun osuuden haltuun ottaminen " voisinko minä kattaa pöydän, menkää te vaikka tuonne nurtsille/?, niin 10 min päästä kaikki on valmista" .

Vierailija
5/5 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti samanlainen. Hän saa aikaan aivan hirveän hössötyksen ihan mistä tahansa normaalista jutusta. Hänen kanssaan jos vaikka lähtee ulos syömään, niin edes ruokalistan lukemisesta ei selviä ilman hirveää hössötystä ja kaakotusta. Sama homma jatkuu koko syömisen ajan ja paisuu valtaviin mittasuhteisiin kun lasku pitää maksaa =p

Se on todella rasittavaa ja ärsyttävää vaikka joskus huvittaakin.

Kun äitini saapuu huoneeseen, tuntuu siltä kuin hän täyttäisi koko tilan.

Tiedän tunteesi ap, mutta en osaa auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän