Kuinka paljon annat miehesi tavata naispuolisia ystäviään?
Ja mitä miehesi kertoo tekevänsä naiskaverin kanssa, kun aikaa viettävät kahdestaan? Kiinnostaa tietää. Olettaen ettei seksi kuulu heidän välille vaan ystävyys on platonista. Kyse siis hetero ihmisistä. Eikä niin, että mies hengaa jätkämäisen lesbon kanssa joka myös kenties tykkää tuunailla autoja ja puhua naisista.
Kommentit (19)
Mies ei tarvitse naisen lupaa. Ystäviä ja kavereita saa tavata ilman kumppanin lupaa. Jokaisen oma päätös.
Jos miehelle joku naiskaveri ilmaantuisi niin saisivat jäädä puuhailemaan ihan keskenään.
Annan? En minä ole mieheni holhoaja, mies päättää ihan itse kuinka usein tapaa naispuoleisia ystäviään.
Ei siihen lupaa tarvita. Eikä lupaa kysytä. Jokainen tapaa kavereitaan kuten haluaa ja - pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehelle joku naiskaveri ilmaantuisi niin saisivat jäädä puuhailemaan ihan keskenään.
Paitsi jos nainen on rumempi, tyhmempi ja läskimpi?
Miehen paras ystävä on nainen ja hän tapaa ystäväänsä silloin kun heille sopii. Ei mulla ole asiaan mitään sanottavaa niin kauan kunhan ei meidän treffejä sen takia peru, eikä ole perunutkaan.
Miehellä on aina ollut tosi monipuolinen ystäväpiiri, löytyy homoja, heteroita, trans-ihmisiä, miehiä ja naisia ja hän osaa nauttia naisten seurasta ilman, että siihen täytyy liittää mitään seksuaalista tai romanttista.
Jotkut näköjään täällä ei vedä mitään rajaa siihen kuinka paljon mies viettää aikaa toisen naisen kanssa tai luona. Eli onko heille myös ok jos mies viettää ystävättären luona muutaman yön loma-aikana jos ystävä on muuttanut vaikka 200km.n päähän toiselle paikkakunnalle tai viihtyy enemmän ystävättären seurassa kuin oman vaimon. Mun on vaikea kuvitella, ettei joku pitäisi mitään rajaa mikä on liikaa. Eihän miehen tarvitse vaimolta lupaa kysellä (ainakaan kaikkien mielestä) eikä vaimo ole holhoaja, mutta kysymys onkin minkä verran itse sietäisi ja mitta tulisi täyteen, että nyt riittää ja minä lähden.
Miehelläni ei ole naispuolisia ystäviä. Eikä itselläni ole miespuolisia ystäviä. Minulla on ollut tasan 1 miespuolinen ystävä, joka oli pelkkä ystävä eikä seksin perään ja sekin jäi muinoin eri paikkakunnalle ja silloin harrastus yhdisti. Ei yhdistä enää sekään.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut näköjään täällä ei vedä mitään rajaa siihen kuinka paljon mies viettää aikaa toisen naisen kanssa tai luona. Eli onko heille myös ok jos mies viettää ystävättären luona muutaman yön loma-aikana jos ystävä on muuttanut vaikka 200km.n päähän toiselle paikkakunnalle tai viihtyy enemmän ystävättären seurassa kuin oman vaimon. Mun on vaikea kuvitella, ettei joku pitäisi mitään rajaa mikä on liikaa. Eihän miehen tarvitse vaimolta lupaa kysellä (ainakaan kaikkien mielestä) eikä vaimo ole holhoaja, mutta kysymys onkin minkä verran itse sietäisi ja mitta tulisi täyteen, että nyt riittää ja minä lähden.
Mielestäni otsikon muotoilu tarkoittaa eri asiaa. Tulkitsen sen niin, että kyseessä on nimenomaan ajatus siitä missä vaiheessa aletaan kontrolloida toisen tekemisiä. Aloituksessa on taustaoletus, että jos mies viettää aikaa naispuolisen kaverin kanssa "liikaa", se ei voi olla platonista. Jostain syystä sukupuoli on nyt tärkeä. Itselleni se ei olisi, miettisin vain että laiminlyökö puoliso meidän parisuhdetta asettamalla kaverinsa meidän ja minun edelle. Vastaan, että puolisoni valitsee itse tärkeysjärjestyksensä enkä minä ala aikuista ihmistä opettamaan ihmissuhteista ja parisuhteista. Kannettu vesi ei pysy kaivossa, vanha kansa sanoi. Jos puolisoni esim kokee selkeästi esim pakonomaista tarvetta olla jatkuvasti yhteydessä kaveriinsa esim tunteja päivittäin eikä mitään viikonloppua tai lomaa voida viettää ilman kaverin näkemistä niin sitten miettisin onko puolisoni henkisesti liian kiinni kaverissaan, olipa kaveri mitä sukupuolta tahansa. Minä itse laitan parhaalle kaverillr viestiä useita kertoja viikossa, lähetellään meemejä, kommentoidaan ja kysellään kesken työpäivän (joskus) jotain. Sitten voi mennä päiviä ettei laitella mitään. Nähtäis useasti jos ei ois välimatkaa, varmaan jos naapureita oltais niin käytäis lenkillä useinkin. Viikko reissussa jossain? Helposti! En itse tykkäis huonoa tuollaisesta jos oma puoliso toimisi noin. Vastuu kuitenkin on sillä puolisolla, pettääkö vai ei. On miehiä jotka ns.pettää miespuolistenkin kanssa, henkisesti. Siis että kaverit menee aina edelle, niitä kuunnellaan ja uskotaan ja ollaan valmiita pomppimaan niiden pillin mukaan ja nainen jää aina kakkossijalle.
Vierailija kirjoitti:
En minä ymmärrä miten tämän asian pitäisi liittyä ystävän sukupuoleen? Kai se nyt on ihan sama onko kyse miespuoleisista vai naispuoleisista ystävistä tai vaikka jostain harrastuksesta joissa mies viihtyy enemmän kuin kumppaninsa kanssa, niin silloinhan suhteessa on isoja ongelmia. Eikä ne ongelmat häivy sillä, että yrittää kontrolloida toisen ajankäyttöä ja tapaamisia.
Miehelläni ei ole naispuolisia ystäviä muita kuin minä :)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni naispuolinen ystävä oli mieheni luona yötä silloin, kun emme vielä asuneet yhdessä. Hän asuu satojen kilometrien päässä eikä tällä paikkakunnalla ole hotelleja, joten minusta oli täysin luonnollista, että hän yöpyi mieheni luona.
En puutu mieheni ystävätapaamisiin. Tietääkseni hänellä ei nykyisin ole sellaisia naispuolisia ystäviä, joita hän tapaisi kahden kesken vaan naiset ovat kavereiden puolisoita (kuten tuo em. nainenkin alunperin oli).
Mieheni tekee kirjallisen anomuksen, joka käsitellään kerran kuukaudessa tapahtuvassa perhekokouksessa. Epäselvissä tapauksissa tarvitaan power-point esittely.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni ei ole naispuolisia ystäviä muita kuin minä :)
yksinäinen tapaus, varmaan aika tylsä, niin ei vedä puoleensa.
Parisuhteessa kummallakaan ei saa olla muita ystäviä tai ihmiskontakteja. Kahdestaan ollaan 24/7 ja kaikki tehdään yhdessä. Myös töissä ollaan samassa paikassa. Vanhempia voi tavata jouluisin lyhyen vierailun aikana. Jos tällainen alkaa ahdistaa, se ei sitten ollut todellista rakkautta!
Miehelläni on 1 naispuolinen ystävä, eivät tapaa yleensä kaksin vaan porukassa (harrastusporukka), kerran kävivät syömässä ravintolassa kahdestaan, eivätkä ole toistensa luona öitä kahdestaan (nainen on meillä joskus yötä, jos käy täällä, mutta olen ollut kotona myös). Asuvat kyllä kaukana toisistaan. Tällainen ystävyys ei haittaa ja nainen saa tulla meille millon vaan. Tiedän etteivät ole ihastuneita toisiinsa ja nainen on minullekin ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Miehen paras ystävä on nainen ja hän tapaa ystäväänsä silloin kun heille sopii. Ei mulla ole asiaan mitään sanottavaa niin kauan kunhan ei meidän treffejä sen takia peru, eikä ole perunutkaan.
Miehellä on aina ollut tosi monipuolinen ystäväpiiri, löytyy homoja, heteroita, trans-ihmisiä, miehiä ja naisia ja hän osaa nauttia naisten seurasta ilman, että siihen täytyy liittää mitään seksuaalista tai romanttista.
Ihana mies sulla! Oma ystäväpiirini koostuu niin heteroista, homoista kuin transsukupuolisistakin, ilmeisesti vedän puoleeni niitä ns.ei tavallisia. Arvostaisin, jos miehenikin ymmärtäisi 😊
Ihan sama mitä sukupuolta ystävät ovat, mutta siinä vaiheessa kun ystävien tapaaminen, reissut ja illanvietot menee jatkuvasti parisuhteen edelle, niin huomautan asiasta.
Jos ei auta, niin jatkossa on sitten miehellä niin paljon aikaa kavereilleen kuin haluaa.
On enää 0 naispuolista ystävää
Vuosien mittään vedin ne piuhat poikki 👍