--------Syyssissien loppuviikko--------
Ei ollu kukaan vielä kerenny avaamaan loppuviikoks uutta, jote tässä yritän.Joku taitavampi voi linkittää alkuviikon.
Olin eilen töissä 7h ja koko ajan jotain 27astetta lämmintä.Meinas viimeinen tunti olla jo aika tuskallista.Kuumuus vie mehut, muuten ok, kun ei mulla mitään suppareita tule tai mitään, mut vähän muuten valju olo.Pitää pyytää jos sais vähän lyhempiä päiviä/enemmän taukoja.
Laitoin tuossa nyt ekan koneellisen äippäpakkauksen vaatteita koneeseen, kun sain vihdoin piirongin/hoitopöydän, johon voin noita kamoja laittaa.Tosin sain pakkauksenkin vasta eilen aamulla, joten nyt siis vasta rupeen laittamaan yleensä mitään tavaroita kuosiin.
On varmaan ollu turvakaukaloista jossain vaiheessa puhetta, mutta millasia teillä on?Meillä ei oo vielä mitään (eihän tässä mitään hätää, 2kk aikaa ;), joten joku pitäs hankkia...Onko teillä noita Isofix-systeemejä?Olis varmaan aika kätevä ja autossa meillä mahdollisuus siihen on, mutta on ainakin uutena koko paketti aika kalliita.
No, tässä tärkeimmät, pyykkejä virittelemään ja henkisesti työpäivään valmistautuu
Hansu ja Hemppa 31+5
Kommentit (25)
Kyllä ihminen voikin olla väsynyt. Eilen en jaksanut häissä olla kuin kaheksaan. Jalat, persaus ja selkä tulivat niin kipiäks ja lopulta alko väsyttääkkin niin paljon ettei hereillä tahtonu pysyä. Onneks vanhempani lähtivät samaan aikaan nukuttaan veljeni lapsiakotiin, niin pääsin itekkin ajoissa nukkuun. Jos häät olisivat olleet esim kuukausi myöhemmin, en enää olisi lähtenyt ollenkaan.
Häät olivat kivat ja hääpari todella kaunis. Itse vaan päätin entistä vahvemmin et en halua koskaan tuollaisia juhlia. En vain kestäis olla huomion keskipisteenä ja seurustella kaikkien vieraiden kanssa. Tuntidin itseni vaivautuneeksi kaikkien vieraiden edessä. Joten kun me menemme naimisiin tapahtuu se tosiaankin ihan pehepiirissä tai kahden todistajan läsnäollessa.
Pikkuselle selitin perjantaina, että masussa ois kasvettava vielä neljä viikkoa ja et kun isi tulee kotiin saa syntyä milloin vain. Toivottavsti sopimus syntyi. Mielikin on jo parempi. Pakkohan se on olla. Eipä tälle tilanteelle mitään voi. Eikä se miehestäkään kivaa ole, mutta saapahan olla pitkään kotona kun tulee. Kun kerta saa kolmen kuun palkan työstään jne. Mieskin sanoi et saa sit keskittyä odottamaan vauvan syntymään jne. Eiköhän se neljä viikkoa kulu suht nopsaan. Täytyy vaan koittaa rauhoittaa omia tekemisiään,jottei enää supistelisi niin kovasti.
Keskiviikon neuvolassa saattaa sit tulla vähän sanomista. Meinaan painosta. On nimittäin tullu viime aikoina vähän syötyä. Kohta olen lähössä vanhempieni luokse saunomaan ja pizza kesteille. Veljenikin on siellä perheineen. No otetaan sit huomisesta alkaen vähäen kevyemmin taas.
Mutta mukavaa sunnuntainn jatkoja!
Uma81 31+2
...ei ole kyllä kirjoittanut ollenkaan, vaikka lueskelen keskustelua päivittäin.
Eli raskaus etenee, supistelee hirveästi, mutta ei kipeästi. Koko ajan on kuuma, onko masuvauva lisäpatteri??? Painoa tullut +9kg, sanotaan että maha on pieni. Sf mitta oli 26, eli taas mennään alakärryillä (esikoinen meni 2viikkoa yli ja silti painoi vaan 2,8kg). En tiedä mistä johtu että vauva pieni, itse kun olen pitkä? Sisko minusta 10cm lyhyempi ja esikoinen syntyi hiljoittain 4,7 kiloa ja 56cm!!!
Meillä siis edessä vauvan syntymän jälkeen muutto ulkomaille. Oltiin tutustumassa siellä ja minä ei tykkä kyllä ollenkaan! Hirveän kuuma, likainen, paljon ihmisiä, ulkoileminen lasten kanssa vaikea yms. Niin että ma vaan toivon vauvelin pitkään mahassa pysyvän, että muutto pitkittyis. Ei ole vielä miehen kanssa kunnon puhevälissä, voi olla että jään tänne Suomeen, vaikka miten täällä yksin kahden pienen kanssa pärjään...Ikäero siis tulee 1,5 vuotta. Koirasta oli pakko luopua, ei vielä ole päässyt tästäkin ylin, vaikka ihana perhe löytyi yms. (' Koiralle Koti' -ohjelma ensi talvella, siellä meidän rakas lemmikki mukana...)
Mies matkustele paljon, taas kolmeksi viikoksi pois... En tiedä onko paikalla kun vauva syntyy. Ei välttämätta sairalaan mukaan halua, mutta olis joku kuka katselee esikoista se pari päivää. Huhhh, että tämmöistä valitusta ja sekaisia tunteita!
Turvakaukalo on esikoisesta, halpa-malli, mutta toimii. Esikoinen oli niin itkuinen, että ei ollut kyllä väliä minkälainen kaukalo, autossa vaan huusi. Äitiyspakkausta ei ottanut, kaikki vaatteet vielä pojasta ehjät ja siistit. Pari kietaisubodyja ja pieniä potkuhousuja ostin, muuten saan pärjätä vanhoilla. Kyllä ma ostin 50 ja 56 cm vaatteita, poika oli niin pieni että upposi 50cm vaatteisiin aluksi, vaikka sitten nopeasti kasvoikin (+9cm ja +1,5kiloa kuukaudessa...) Kaksostenvaunut tilasin Saksasta, kohta pitäis saapua.
Terkkuja ja jaksamista kaikille,
kewa ja toukka 30+6
ainakin siltä tuntuu. Kadotin jo kerran tekstin, joten nyt täyyy olla nopeampi.
Meillä on takana aika kiireinen viikko, paljon erilaista toimintaa, kyläilyjä, vieraita meillä ja kodin uudelleen organisointia. Pieni vauva saa aikaan melkoisen mullistuksen myös kodissa. Vauvan sänky haettiin viimein ja se aiheutti järjestelyjä makuuhuoneessamme, lisäksi entisestä tv-huoneesta tuli työhuone ja taas olkkariin kannettiin tv, streot yms. laitteet. Työhuone toimii vierashuoneena siihen asti, kun vauva kyllin iso siirtymään sinne eli remontointi edessä sitten joskus. Äippäpakkauksen vaatteet on nyt myös pesty ja aseteltu muiden vauvanvaatteiden kera kaappeihin. Kaikki alkaa olla kutakuinkin valmiina, vain masu-asukki puuttuu.
Neuvolassa kävin keskiviikkona ja suht ok kaikki. Verenpaineet ja hb edelleen alhaiset. Hemppa 108, joten aloittelin Kräuterblut Saftin juomisen. RR 108759, fundus mitta 32, sydämensyke noin 140. Vauva on perätilassa, aktiivisesti potkii virtsarakkoon tämän tästä. Paino ei ollut noussuut yhtään, vaikka turvotus on kyllä selkeästi lisääntynyt mm. nilkoissa ja sormissa.
Supisteluja on edelleen, nyt hieman enemmän taas...Välillä tulee tunne, että neito ei kyllä aio odottaa määrättyä sektiopäivää, vaan lähtö synnärille taitaa tulla aiemmin. Mies epäröi lähtöänsä lappiin tämän tästä, mutta olen kehottanut kaikesta huolimatta lähtemään. Kalastusreissu on elokuun eka viikolla. Minun olisi tarkoitus mennä Ouluun lasten kanssa vanhempieni luokse silloin, mutta en taida kyetä ja jaksaa. Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä sinne Tallinnaan, täytynee sitä ennen käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne, jotta uskaltaa uida ja kylpeä.
Jatkan vielä myöhemmin kirjoittelua...
Haikarapolska ja neiti masukki 32+6
http://www.aijaa.com/v.php?i=725359.jpg
Rv 32
Taas on tultu viikon mökkireissun jälkeen tänne kaupunkiin. Kivaa vaihteeksi olla täälläkin!
Huh, onneksi PippuriMamma on vielä yhtenä kappaleena. Jokainen päivä on vauvalle hyväksi!
Typykkä, ota vaan iisimmin, jos on tullut erilaisia suppareita. Ne voivat hyvinkin saada aikaan paikkojen aukeamista. Rakkausvauvalle myös tsemppiterkut, toivotaan, että supistelu hieman vähenee!
Kiva kuulla myös Kewasta, mietinkin välillä, että mitä sulle kuuluu, kun ei ole kuulunut. Toivotaan, että saatte välinne miehesi kanssa kuntoon. Tosi harmittavaa tuo muutto vastoin tahtoasi! Onko sulla muuten suomalainen mies?
Umalle myös hali täästä! Toivotaan, että vauva tosiaan syntyy sopivasti miehesi paluun jälkeen ja sitten voitte fiilistellä ekat viikot yhdessä!
Marjoista oli puhetta: minäkin olen pakastanut useamman satsin mansikoita ja mökillä poimittiin reilusti mustikoita, ainakin 20 pakettia sain pakkaseen. Olihan se suht hidasta mulla, kun piti aina pitää taukoja ja ojennella selkää, mutta suht hyvin jaksoin sellaisia puolen tunnin sessioita. Nyt on talveksi namia! Sitten saadaan vielä mun vanhemmilta vattuja ja hilloja! Että meillä marjat maistuvat. Suunnittelin jo antavani masuasukillekin kevätpuolella mustikoita ainakin! Wau!
Sain serkultani taas pari kassillista vauvanvaatteita, mutta kyllä sen huomasi, että ovat pojan vaatteita ja minä kaipailin niitä hempeämpiä... Että otin osan jemmaan ja osan vien Uffille. (Kiittämätön... =))
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!
apinaemo 32 tasan!!
siis toi yksi lause pitäis kuulua, että esikoinen kyllä ylensä nukkuu yönsä heräämättä. Onneks.... mitähän noi muut sanat siel välis oikein tekeen... Sama pää kesät talvet.