Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäkö lapsi vai ei... Asiallisia vastauksia kiitos!!!

Vierailija
12.07.2007 |

Ja heti alkuun, TIEDÄN ettei lapsia niin vaan " hankita" tai " tehdä" joten älkää takertuko siihen.

Kun tätä palstaa seuraa ja tuttavien kokemuksia kuulee niin tuntuu että lapsen hankinta ei välttämättä muuta elämän laatua parempaan suuntaan, vaikka niin luulisi... Olen 30 v. enkä osaa päättää haluanko lapsia vai en! Toisaalta haluaisin (miehellä on vauvakuume), toisaalta pelkään sen aiheuttamia muutoksia itsessäni ja elämässäni...

Mitä sanoisitte mulle, hyvät av-siskot?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eniten pelkäät? Monesti kun samaa pohtivia naisia kuuntelee, he kuvittelevat, että heidän täytyy äitiyden myötä muuttua ihan toisiksi ihmisiksi. Kiinnostua naapurin lapsista, opetella leipomaan,luopua harrastuksistaan ja viettää lomat Puuhamaassa.

Totta kai lapsen saaminen muuttaa ihmistä, mutta ei se minä katoa minnekään. Elämä voi olla oman näköistä ja hyvän tuntuista myös lapsen kanssa.

Vierailija
62/70 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi niin, ettei kumpikaan kaivata lasta. Elämä on täyttä ja hyvää näin, emme koe ette elämästä puuttuisi yhtään palasta. Mieti tarkkaan, että haluatko todella sitä lasta vai etsitkö vain itseäsi. Ei kaikkien tarvitse lisääntyä tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä maapalloa vaivaa liikakansoitus.

Vierailija
64/70 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lasten " tekeminen" tuntuu aivan liian usein olevan jokin hirmuinen projekti, jota mietitään ja johon valmistaudutaan huolella. Ja tämä ei ole todellakaan mikään hyvä asia. Toki täytyy pohtia omia motiivejaan ja kykyään vanhemmuuteen, muttei liiaksi. Muuten jäisivät monelta lapset tekemättä.

Itselläni on 3 lasta, yksönen ja kaksoset, vanhin on kohta 4 vuotta. Voin sanoa, että missään työssä en ole joutunut venymään niin äärimmilleni kuin näiden lasten kanssa. Silti hermostun ja väsyn päivittäin, mutta annan siihen itselleni luvan. Rankkaa on ollut, mutta toisaalta olen tyytyväinen, että olen tähän rumbaan ryhtynyt. Ennen omia lapsia en juurikaan pitänyt lapsista ja tunsin itseni lähinnä vaivautuneeksi vieraitten lapsien seurassa. Nyt taas pidän kutakuinkin kaikista lapsista :-) Että näinkin voi käydä, akateemisesta uranaisesta kuoriutui monen mutkan ja väännön kautta perheenäiti, kaukana superista mutta riittävän hyvä kuitenkin.

Vierailija
65/70 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mun käsitys perhe-elämästä perustuu lähinnä siihen mitä olen nähnyt kavereillani joilla on lapsia, eli aika pitkälti pienten lasten ehdoilla mennään, mutta ei se nyt mitenkään väkinäiseltä elämältä vaikuta... siis vanhemmat kyllä ihan tuntuvat nauttivan lapsistaan ja elämästään. Toisaalta meidän ystävillä on asiat aika hyvin, ehkä keskimääräistä paremmin, on mahdollisuus saada lastenhoitoapua jne., useimmilla talous hyvässä kunnossa joten vanhempien ei tarvitse rahallisesti kauheasti kärvistellä lasten takia...

Ehkä pelkään eniten sitä, että olen yksinkertaisesti liian itsekäs ja mukavuudenhaluinen ihminen, jotta minusta voisi ikinä tulla hyvä äiti! Enkä halua olla huono ja katkera äiti joka vaan valittaa joka asiasta ja on tyytymätön ja onneton! Olen oikeasti aika hemmoteltu, olin vanhempieni ainoa lapsi ja asiat on elämässä yleensä menneet tahtoni mukaan. Paitsi nyt, kun olen elämästäni vähän pihalla... kun en oikein tiedä mitä tekisin.

En halua jäädä lapsettomaksi. Kyllä olen vilpittömästi sitä mieltä, että elämästä puuttuu jokin olennainen palanen ilman lapsia. Ja uskon että pitkällä tähtäimellä elämä on hauskempaa ja antoisampaa kun siihen kuuluu omia lapsia. / AP

Vierailija
66/70 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää etukäteen kuinka karuksi elämä muuttuu, kun sinulla on ne lapset. Mutta siinä vaiheessa ei voi enää perua. Liikaa kuulen näitä katkeroituneita äitejä työpaikallani. Lapset on vaan pitänyt tehdä ja sitten ei ollakaan tyytyväisiä, kun elämä menee lasten ehdoilla.

Vierailija
67/70 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koskaan ei voi tietää etukäteen kuinka karuksi elämä muuttuu, kun sinulla on ne lapset. Mutta siinä vaiheessa ei voi enää perua. Liikaa kuulen näitä katkeroituneita äitejä työpaikallani. Lapset on vaan pitänyt tehdä ja sitten ei ollakaan tyytyväisiä, kun elämä menee lasten ehdoilla.

Vierailija
68/70 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä voi tulla rikkaampaa lasten myötä, mutta monta ihanaa asiaa jää samalla myös pois. Kaikkea ei voi saada tietenkään.

Vierailija
69/70 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna asian kypsyä, jos et ole asiaa tarkemmin pohtinut.

Vierailija
70/70 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se lapsiasia eroa loppujen lopuksi elämän muista asioista juurikaan, enemmän katuu tekemättäjättämisiään kuin tekemisiään.

anna mennä, se rakkaus on tosi hienoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi