Hoitovapaalla omasta työpaikasta. Voisinko tehdä toisella firmalla silti töitä? Mitä oma pomoni siihen tuumisi?
Kommentit (5)
Itselläni sama homma, vakityö ei pysty tarjoamaan mulle osa-aikatyötä ja teen muualle pari iltaa viikossa ihan muita hommia.
Jos tekee toiselle töitä hoitovapaalla, niin helposti tuo peruste ei ole enää voimassa. Eli normaalitapauksessa ei voi, mutta joissain poikkeustapauksissa lienee mahdollista.
Työnantajan kanssa ei saa siltikään kilpailla.
mainintaan ettet saa tehdä muille töitä. Ravintola-alalla saattaa olla tällainen ehto sopimuksessa. Itse olen hoiva-alalla ja olen tehnyt töitä muihin sairaaloihin hoitovapaalla. Ainoa este on vain ettet voi viedä lasta kunnalliseen hoitoon ja nostaa samalla palkkaa ja kotihoidontukea. Mutta jos lapsi hoidetaan kotona, niin saat sekä palkkaa että perusosan kotihoidontuesta. Pomolle ei tarvitse kertoa, että teet muille töitä hoitovapaalla ellei tosiaan työsopimuksessa ole tätä ehtoa.
Vierailija:
mainintaan ettet saa tehdä muille töitä. Ravintola-alalla saattaa olla tällainen ehto sopimuksessa. Itse olen hoiva-alalla ja olen tehnyt töitä muihin sairaaloihin hoitovapaalla. Ainoa este on vain ettet voi viedä lasta kunnalliseen hoitoon ja nostaa samalla palkkaa ja kotihoidontukea. Mutta jos lapsi hoidetaan kotona, niin saat sekä palkkaa että perusosan kotihoidontuesta. Pomolle ei tarvitse kertoa, että teet muille töitä hoitovapaalla ellei tosiaan työsopimuksessa ole tätä ehtoa.
Eli niin voi että teet esim siivoustyötä jos olet vaikka muuten toimihenkilö.