Oletko tehnyt ruokia pakkaseen odotusaikana?
No otsikko sen jo sanoikin, mietin tassa lasketun ajan lahestyessa, etta onko hyva idea tehda ruokia valmiiksi pakkaseen ja minkalaisia ruokia olisi kateva tehda? Koitteko etta oli apua?
Kiitos avusta!
Ikimba 36+6
Kommentit (4)
...kun pitäisi tässä parin päivän sisällä sulattaa pakastin ennen uusien marjojen pakastamista. Aion kyllä loppuraskaudesta laittaa ruokaa pakkaseen, moni tuttu on kehunut että se on fiksuinta mitä voi sen ekan äitiyslomakuukauden aikana tehdä.
Lasagne toimii ainakin varmasti, samoin monet muut laatikkotyyppiset ruuat, tai vaikka kaalikääryleet tai papupihvit. Keittoakin olen joskus pakastanut, mutta perunat menivät jotenkin oudoiksi. Risottoa ehkä voisi kokeilla.
Ne jotka ovat jo tätä harrastaneet, kertokaa ihmeessä, mitkä ruuat toimivat pakastettuina parhaiten ja mitkä eivät ollenkaan!
makaronilaatikko säilyy mielestäni hyvin pakkasessa. Riisiä en suosittele pakastamaan enkä perunoita, kastikkeita vaan pakkaseen ja lihapullia/ pihvejä yms.
Muutama pellillinen erilaisia pizzoja pakkaseen. Helppo lämmittää nopsaan. Lasagne on hyvää pakastettunakin. Bolognesekastiketta keitän joskus ison kattilallisen ja pakastan. Kalakeittoon teen pelkän liemen valmiiksi ja pakastan sitten useammassa erässä sitä kalalientä, itse keittohan tulee varsin nopeasti eikä välttämättä tarvitse muuta kuin perunoita ja kalaa ja hyvää tulee.
Nyt kun alkaa marja-aika niin mustikkapiirakoita pakkaseen valmiina paloina tai jotain muita marjapiiraita. Muffinsseja yms. on kiva kanssa leipoa ja on sitten tarjottavia tai vain äidille herkuteltavaa imetyksen lomaan ;)
Esikoista loppumetreillä odottaessani tein kaikenlaisia, helposti lämmitettäviä ruokia (keittoja, laatikoita, kastikkeita) valmiiksi pakkaseen ja ostelin joitain valmisruokiakin. Onneksi, koska olin niin kipeä puolitoista viikkoa synnytyksen jälkeen (välilihan leikkaushaava tulehtui pahasti), että en pystynyt olemaan mitenkään päin, ja mies joutui hoitamaan sekä pojan että minut. Oli siis aivan ehdoton apu, että ruokaa sai vain lykätä mikroon tarvittaessa. Nyt meinasin tehdä saman jutun, saas nähdä ehdinkö, kun en ole vielä vauvan tavaroitakaan saanut laitettua. Suosittelen kuitenkin!
Moddey 33+5