Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko kaverin lapset 2 viikoksi hoitoon?

Vierailija
10.07.2007 |

Eli jos tilanne olisi se, että olisit itse hoitovapaalla kotona. Hoitoon tulevat lapset olisivat taapero ja leikki-ikäinen, itselläsi olisi yksi taapero. Tutun lapset olisivat normaalisti päiväkodissa, mutta Juhannuksesta syyskuun alkuun eivät. Muun ajan vanhemmat hoitaisivat lapsia itse ollessaan lomalla, mutta siihen väliin jäisi nuo 2 viikkoa, jolloin he molemmat ovat töissä ja lapset pitäisi saada jonnekin hoitoon.

Olivat jo keväällä (?) ilmoittaneet päiväkotiin, että lapset ovat syyskuun alkuun asti poissa, mutta minä kuulin siitä vasta äsken kun kysäisivät, että " voisitko hoitaa meidän X:ää ja Y:tä, kun kerran kotona olet."

Jos ottaisit hoitoon, niin pyytäisitkö jotain maksua tms. vaivannäöstä? Ärsyttää, kun ilman muuta oletetaan, että hoidan, ei edes olla paljon tekemisissä muuten.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vkon aikana kuluu rahaa ruokaan jne.

Vierailija
2/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi kaverin kullanmuruja kuin pariksi päiväksi... Miten ystäväsi voi pitää itsestäänselvänä. Ole topakampi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin mutta maksua vastaan.

Vierailija
4/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei oltais suunniteltu mitään matkaa perheen kanssa tuolle ajalle. Ja varsinkin jos mieheni olisi töissä niin olisi kivaa vaihtelua arkeen. Voisin pyytää jotain ateriakorvausta kun kuitenkin lapset syövät. Mitään palkkaa en varmaan pyytäisi.

Vierailija
5/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin vain että " jaa-a" kun kysyttiin. Nyt pitäisi kai jotain heille ilmoittaa.

t. ap

Vierailija
6/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ryhdyt hommaan, pyydä 30-50e/pv. Se on raskas homma yhtäkkiä ja iso vastuu. Ja menoja tulee.

Vierailija
7/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ilmoitti, asiasta on ärsyttävä. Saattaisin kieltäytyä. Kesällä voi olla muutenkin enemmän menoa kuin yleensä ja onhan sun paljon helpompi oman taaperon kanssa liikkua kun kolmen kakaran.

Toisaalta varmaan auttaisin jos tilanne olisi se, että kaveri tuskailisi hoito-ongelmiaan ja huomaisin, että oikeasti hän ei tiedä mitä tekisi. En tiedä haluaisinko siltikään ottaa joka päiväksi lapsia, mutta auttaisin parhaani mukaan. Omia suunnitelmiani en peruisi, ainakaan kaikkia. Ja kyllä, haluaisin korvauksen.

Vierailija
8/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekisin heti selväksi, että se maksaa, satasen viikko. Olisi ehkä tullut halvemmaksi viedä päiväkotiin, mutta heidänpä on valintansa.

Vierailija
9/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että pariksi päiväksi voisin ihan hyvin ottaa, olisihan se vaihtelua. Siltä ajalta en mitään veloittaisi, olisi niinkuin ystävän palvelus. Ärsyttää kun valittavat, että ei ketään hoitajaa heidän lapsilleen löydy kun toinen mummo on silloin matkoilla ja toinen töissä. Eivätkö voineet noita juttuja selvittää ennen kuin ilmoittivat päiväkotiin, että lapset ovat 2,5kk poissa sieltä.

Olisin ihan sidottu kotiin tuon 2 viikkoa, kun ei autoa ole ja matkaa leikkikentällekin on aika paljon, piha postimerkin kokoinen (taaperot kun tarvitsevat vielä rattaat ja tässä tapauksessa tupla-sellaiset).

Vierailija
10/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sovittava etukäteen tarkasti pelisäännöt:

- päivän pituus

- mahdolliset vastuut, esim tapaturma, sairastuminen (vanhempien jäätävä sillloin kotiin)

- korvaus ilman muuta, tässä tapauksessa tulee luultavasti pimeänä? Säästävät itse luultavasti noin 100 e/lapsi päivähoitomaksuissa tulta kahden viikon ajalata eli se olisi ehdoton minimi.

Vierailija
11/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama jo heittikin jotain summia. Jotenkin mua nolostuttaisi pyytää mitään, kun toinen lapsista on vielä kummilapseni ja ollaan vanhempien kanssa tunnettu 80-luvulta lähtien. Mutta on tuo 2 viikkoa aika rankka rupeama. Jos olisivat vain pari päivää, niin en mitään ottaisi, kuten jo sanoin.

t. ap

Vierailija
12/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onhan se kotiäipillä näemmä kiireistä se elämä...

voi jestas, mä olen töissä, ja ihan omasta lomastani hoidan kaverin taaperoa IHAN ILMAISEKSI. Siis tosi kivaa että mun omalla taaperolla ja eskarilla on seuraa. Lisäksi on kiva olla APUNA ystävälle.

Vierailija
13/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just oli ystävän poika 5 vrk kun ystävä lähti humppaamaan lontooseen, ja aina jos minä tartten ni kyllä apuja saan, samoin meille voi tuoda tyyliin kun soittaa vaan että tulossa oltas :)

se on yhdessä sovittu käytäntö.

sun tilanne eri, kun ilm ei ole kovin hyvä ystävä?? sano että olet mökillä just silloin, että olisitpa tiennyt ajoissa niin toki :)

Vierailija
14/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siitä, että meidän ovat ystävillämme.

ei kyllä edes mieleeni tulisi...

Vierailija
15/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minusta korvaus on ihan luonnollinen juttu, varsinkin noin pitkästä jaksosta ja kun perhe tosiaan säästää itse melkoisesti päivähoitokuluissa ilmoittamalla noin hövelisti että lapset on yli 2 kk poissa hoidosta (tietämättä etukäteen mite sen järjestää!). Muutaman päivän hoito olisi ihan eri juttu, sen voisi hoitaa kaveriperiaatteellaa ja vastavuoroisuudella (kun teillä on tarvetta, niin hoitopaikka löytyy vaikka viikonlopun ostosreissujen ajaksi tyyliin).

Sinulle syntyy väistämättä kuluja ja heille säästöä, miksi siis sinun pienempituloisena pitäisi se kustantaa? Vähin korvaus on päivähoitomaksua vastaava summa noin 2x100 e / 2 vkoa.

Sitä paitsi, he voivat kyllä hyvin ottaa lusikan kauniiseen käteen ja ottaa yhteyttä päiväkotiin että hoidon tarve on muuttunut. Jos/kun kyseessä lienee aika vasta elokuulla (?) muutoksen voi vielä hyvin tehdä.

PS. En ole kotiäiti, vaan duunarimamma, otsikosta huolimatta.

Vierailija
16/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

:-)

Vierailija
17/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko se sitten 4,20/tunti PLUS ruuat - olisi sikahalpaa vanhemmille jokatapauksessa. Eli 40h/vko = n. 170e/vko.

Hassua on, että tällä palstalla jos joku haluaa palkata jonkun sukulaistytön vaikka lapsenvahdiksi, niin ehdotetaan että ainakin 50e per päivä tytön pitää saada, mutta kotiäidille ei haluta maksaa mitään.

Ilmoita selkeästi että joko et hoida tai sitten että maksavat MLL:n taksan mukaisesti plus ruuat. Näin ainakin " kehtaat" tehdä.

Vierailija
18/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla tosi ystävistä kyse?!?!?

Vierailija
19/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 2 lasta, joista toinen on vielä taapero!!

Vierailija
20/40 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Katsos kun kaikki kotiäidit eivät välttämättä makaa siellä kotona kaiket päivät! Kun ottaa 2 viikoksi hoitolapsia, niin joutuu siksi ajaksi luopumaan omista suunnitelmistaan, joita on voinut olla paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi