Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^Isot Enskat^^

10.07.2007 |

Tässä vanhat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10705503&p=2&tmo…

En laittanu mitään päiviä tohon... Tehään uus pino ku siltä näyttää, et tartteis. Nyt ainaski tuntuu olevan isoilla enskoilla muutakin elämää paitsi vauvapalsta. ;) heh. paitsi mulla ja heidillä ;D

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meidän Elli-neitikin siirtyy nimpparipäivänä tänne isojen vauvojen puolelle, juhlaan on siis aihetta, hih :)

Puolivuotisneuvolakin oli ihan täsmälleen samana päivänä ja kaikki hyvin, painoa ja pituutta ja pollan kokoa kertyy kuten pitääkin ja hyvin oli hanskassa ne taidot joita pitääkin... Mieskin pääsi lomallaan neuvolaan mukaan pitkästa aikaa.

Elli on parina päivänä saanut makuannoksia perunaa ja porkkanaa... pelkästään peruna ei oikein uponnut, lähinnä puistatti mutta porkkanan kanssa höystettynä tuli ihan maiskutustakin ja ehkä nielaisikin jotain. Pikkuhiljaa siis alkaa rintamaidon kaveriksi tulla ihan ruokaakin.

Miten muuten te täysimettäneet (miamik, burde, queen ainakin?) , osaatteko neuvoa ja muistatteko että missä välissä aluksi sitten imetitte? heti ruuan perään vai myöhemmin? ennen nukkumaan menoa? Mietin vaan että sitä maitoa tulisi edelleenkin tarpeeksi ruuan lisänä.

Meillä siis syödään yöllä ainakin kertaalleen vielä jokatapauksessa.

Niin ja ollaan naureskeltu pari päivä Ellin passikuvalle, kun haettiin passi ensviikon Pärnun matkaa varten. Mennään omalla autolla muutaman sukulaisen kansas, kiva pikkureissu edessä siis. hassua kun meidän hangon keksi -pallopää oli naama peruslukemilla :)

Mutta omista ja Ellin jutuista muiden kuulumisiin:

ihanaa Jenni että teillä yöt on jo noin hyviä! Ja kiva kun et vielä karannut kokonaan sinne taaperoihin kun mekinvasta tänne päästiin.

Q, toivottavasti olosi on jo parempi! Ja tosiaan kirjoitat kyllä aina niin kauniisti äitiydestä ja pojastasi. Ihana lukea moista. Ja kiva noi muistelulinkin, sieltä löytyi munkin eka kirjoitus odotuspuolelle (silloin vielä nimimerkillä iisa) ja muidenkin ihania masujuttuja. :) Ja pikkuquulle onnittelut kävelytaidosta!

No höh, lyhyeen jäi mun kommentit kun mies aikoo katkaista netin ja tietty just nyt! Mutta pikaisesti vielä jaksuja MM ja mörötin, virtuaalihalauksia lähetän.

ainiin ja burden galluppiin: mä ajattelen mun exää aina välillä (harvoin) ja pelkästään pahalla, hihi. Toivon että sillä menee tosi huonosti. Ai miten niin katkeraa? hihhihi....

Aikaisempia exiä mulla onkin aika iso pino (hih) mutta heitä vain hyväntuulisella hymähdyksellä joskus mietin...elettyä elämää... liikaa ei viitsi miettiä, onneksi kaikki on nyt hyvin.

jepulis jee, palaillaan!

t. iiris ja nimppari-Elli tasan 6kk

Vierailija
22/28 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkunut kävelyharjoitukset. Tänään päivällä poitsu vain muutamaan kertaan tapaili askelia mummun nähden, mutta illalla sitten kylvyn jälkeen taisi tapahtua läpimurto. Ennen nukkumaanmenoa quu jo meni olohuoneessa muina miehinä ristiin rastiin! Uskomatonta, miten nopeesti se sitten tapahtui! Saas nähdä miten käy huomenna ulkona, kun tänään ei päästy sinne treenailemaan vaan vietettiin sisällä sadepäivää ja siivoiltiin.

Voi kiitos Pikku-milli ja Iiris! Lämmittää tosiaan sydäntä teidän sanat!

Kiva, että muutkin oli saanut iloa vanhojen viestien lukemisesta. Kuten Aurora taisi todeta, minäkin mietin niintä lukiessani, että tosiaan oltiin silloin niin alkuvaiheessa odotuksessa, täysin tietämättömiä siitä, miten ihanaa on olla äiti, ja toisillemmekin oltiin täysin vieraita... Nyt moni meistä onkin jo tavannut treffeillä ja kaikilla meillä on rakkat lapset jo kainalossa!

Osse, vastasin sun ulkoilukysymykseen tonne taaperopuolelle.

Ellille ja Iirikselle tervetuloa isojen joukkoon!

Kiva, kun mörötin oli myös käynyt kertomassa kuulumisia! Toivottavasti saatte pian neuvoja, miten Kassun kädentaitojen kehitystä voisi tukea. Mutta virkeältä pojaltahan hän kuulostaa, joten varmasti saatte pian uusia tuttavuuksia sekä äiti että poika! Käyhän taas pinoutumassa!

MiaMikille ja miehelle voimia! Olemme hengessä mukana!

Ja nyt vihdoin nukkumaan. Kohtahan tuo " taapero" tuolta herääkin jo (Ai minäkö innoissani? ;)

-Q- ja -q- 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Möröttimestäkin ja Kassusta :) Toivottavasti Kassun kädet kohta puoliin tajuavat mitä niillä tehdään ja äiti ja isikin saavat olla huoleti :)

Iiris ja Elli, tervetuloa isoihin enskoihin nyt näin niinkuin oikein virallisesti :) Kyselit tisulin ajoituksesta ;) Tai siis soseen... Aluksi kun annokset oli niin pieniä niin ei oikeastaan ollut ajalla niin väliä. Mehän annettiiin jo kolmantena päivänä 2x päivää maistiaisia. Noin puoli tuntia tissuttelun jälkeen :) Sitten alle viikon päästä syötoon jo puolisen desiäx2 päivässä niin silloin piti olla jo tunti tissuttelusta :D Eli pikkuhiljaa kokeilemalla ne ajat napsahtaa kohdilleen. Aika pian spseiden aloituksen jälkeen Idalle tulikin sellainen vaihe että ei meinannut enää tissi kelvata. Siinä vaiheessa oli pakko antaa tosiaan ensin tisukkaa ja sitten vasta soseet eikä toisinpäin jne. Mehän aloiteltiin jo 1½ viikon päästä potun aloittamisesta lihat :)

Idan vaarin tilanteesta sen verran, että koomassa on ja aivoissa tosi pahat vauriot, ei reagoi mihinkään...

Nyt ei ehdi muuta kun pitää mennä antamaan typylle puuroa...

Vierailija
24/28 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris ja Elli, tervetuloa!

Meidän neuvolakuulumiset: 73,4 cm ja 8710 g. Melkoisen pitkä tyttö siis, pituutta oli kahdessa kuukaudessa tullut 5 cm! Toki oli uusi neuvola ja uusi mittaaja, mut kuitenkin. Painossa pieni notkahdus, mutta kuulema nyt on ollut pituuskasvukausi ja paljon liikuntaa, joten eiköhän se siitä asetu taas ensi kuussa. Meillä muuten seuraava lääkärineuvola on vasta 1,5-vuotiaana, mites muilla?

Yöllä tyttö heräs taas vissiin kolmesti, mut nukahti tutilla heti. Saa nähdä, kuinka pian aloitan tuttivieroituksen, jos nää tuttiheräämiset alkaa paheta. Tietty vois joskus koettaa, et rauhoittuisko typy itsekseen, mut ku sitä unenpöpperössä aina vaan vaeltaa pistään tutin suuhun ja takas omaan sänkyyn. Aamulla neitiä olis kyllä väsyttänyt, piti herättää neuvolareissulle.

Mut nyt mä menen hetkeks pitkäkseni, ku valvottiin illalla pitkään. Muutaman tunnin päästä on mulla kampaaja, kiva kiva!

-Osse ja pitkätypy 8kk

Vierailija
25/28 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Ossella ja Jennillä on sujunut kivasti unikoulu. Meillä en vielä oo harkinnutkaan moista, kun vielä(kään) ei puuroja ole ruokavaliossa. Pe:na neuvolaan, ja sen jälkeen otetaan joku vilja (kaura tod.näk.) kokeiluun. Mutta Aleksikaan ei onneksi syö enää kuin parhaimmillaan kerran yössä, joten edistystä on tapahtunut. Tuttia joutuu sitten pari kertaa laittamaan, ja iltayöt (ennen kuin itse olen vielä päässyt edes nukkumaan) on melkoista hulinaa - seisomaannousutreenejä itkun säestämänä.

MiaMikin perheelle kovasti voimia.

Möröttimelle myöskin voimia, eiköhän ne Kassun kädentaidotkin siitä vielä kehity, hän on panostanut sosiaalisiin taitoihin ja kädet tulee varmasti sitten perässä :) Kiva kuulla teistäkin!

Sitten huhuilen Ladieta, Fiorellaa ja Elinaa, jos satutte vielä palstalla käymään. Mitäs teille kuuluu? Meillä on suht saman ikäiset vauvat joten olette jääneet mieleen :)

Hurjalta kuulostaa että pikku quu kävelee jo noin hienosti!! Ja yhdyn edellisiin että sinä se osaat kirjoittaa tunteistasi aina niin syvällisesti.

Ja tippa tuli linssiin siitäkin kuinka onnittelit meitä niin kaunein sanoin :)

Ellille onnea ½ -vuoden etapista ja tervetuloa tänne puolelle. Niin ja myöhästyneet nimpparionnittelut :)

Me aloitettiin soseet jo 5kk:n iässä mutta vastaan silti, eli meillä on alusta asti otettu tissiä heti jokaisen kiinteän aterian jälkeen. Koska soseet uppoaa huonommin kuin maito, niin siitä syystä kiinteä ruoka ensin. Tissi kelpaa edelleen lähes aina vaikka on vetänyt isonkin satsin possua. (N. 5xpäivässä siis vieläkin rintamaitoa, ja yöllä kerran.)

Varmaan kokeilemalla huomaat mikä tapa teille sopii parhaiten, maitoa ennen vai jälkeen ruuan, vai ehkä vasta vähän ajan päästä.

Sitten kysymys, minkäikäisenä teidän vauvat on alkaneet istua marketin ostoskärryissä? Siis siinä edessä olevassa istuimessa? Aleksi istuu vielä ostoskärryn " vauvaistuimessa" mutta ei tykkää siitä yhtään kun joutuu olemaan niin vauvaisessa asennossa.

Jep, nyt puuhastelemaan valokuvien parissa. Jestas että meillä on paljon hääkuvia, varmaan parisataa... :S Se on tätä digiaikaa. No luulisi jokunen kelvollinenkin otos noista löytyvän ;)

Viipero & Aleksi 8kk[/color]

Vierailija
26/28 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero, me laitettiin Ida ostoskärryihin istumaan n. 6,5kk iässä ja vieläkin saattaa joskus istua siinä kaukalossa mutta useimmiten kuitenkin siinä edessä istumassa.

Pakko oli tulla kertomaan. Laitoin äsken Idan potalle ja menin pakkamaan kassia makkariin. Tulin hetken päästä olkkariin ja neitiä ei näy missään :D Potta oli nurin lattialla (onneksi tyhjä) ja neiti piilossa keittiössä tuollaisessa välikössä :D Ei oo neiti ennen päässyt pois itse potalta :) Toivottavasti ei usein tee näin, ainakaan jos kakkaa potassa...

Vierailija
27/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit... Niin iso pino jo meillä ja mulla oli paljon kaikkee kommentoitavaa, mutta äh... Onki niin paljon että en ny sit jaksakaan. :) Noh. Ens yönä kun oon yövuorossa, ni kommentoin sit kaikessa rauhassa. Ellen oo sit valvomisesta ihan tillintallin. :D

Jos mä sit kirjotan omaa napaa ny?! Kun kerran lupasin kommentoida yöllä.

Eli Heidin yövierotus on menny ihan hienosti.

1. yö -> heräs 1:34 ja nukahti 2:45. aamuherätys 8-8.15

2. yö -> heräs 3:41 ja nukahti 4:43. aamuh. 8.00

3. yö -> heräs 3:50 ja nukahti 4:24. aamuh. 7:40

4. yö -> heräs 4:58 ja nukahti 5:19. aamuh. 7:35

5. yö -> heräs 6:09 ja nukahti 6:23. aamuh. 7:30 (meni nukkumaan tunnin normaalia myöh.)

Tassuttelu on siis toiminu ilmeisesti ihan hyvin. Mä oon tosiaan tehny niin, että jos on itkeny/huutanu IHAN HIRVEESTI ni oon ottanu syliin, mutta muuten oon antanu olla sängyssä ja oon sit silittäny päästä peppuun... ja sit kun on ihan kunnolla rauhottunu ni pitäny vaan kättä selässä. Kahtena ekana yönä piti ottaa syliin, muuten on riittäny silittely.

Mä tos äsken kerroin MiaMikille mesessä, että sain JUST kuulla, että mun sedällä on pahanlaatunen eturauhassyöpä. Se oli todettu eilen ja nyt sit selvitetään, että onko se levinny ja mitkä on hoito mahdollisuudet. :/

Sit mun isä ajo eilen pienen kolarin. Oli työreissulla täällä pirkanmaalla ja posautti taysin risteyksessä yhen peräkärryn perään. Onneks kellekkään ei sattunu mitään. Isän auto tosin joutu korjaamolle. Mä hain isän meille ja mies vei sen sitte junalle, että pääs JKL:n kautta kotiin. Ihan kiva, kun se tosiaan tekee aika paljon reissuhommaa ja nyt kun ei oo autoo, ni hiphei. :S

Vierailija
28/28 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mun piti painaa meseruutu näkyviin, ni painoinki ton edellisen tekstin pois... :) Joopa joo...

Sitä mun piti vielä sanoo tohon mun galluppiin, että mulla on noita exiä jonkun verran ja aika monet käy mielessä ihan vaan sillain hetken verran ja just tyyliin " mitähän sille kuuluu?" . Mut 2 exää on sellasia jotka viipyy mielessä hitusen pidempään. Eka on ENSIRAKKAUS.. oikeen viimesen päälle kunnon ensirakkaus... se kesti ala-asteelta yläasteelle ja oltiin sen kans kahdesti yhdessä. Sen kans jäi kuiteski jotain selvittämättä, ni se on välillä sit pyöriny mielessä. Sit toinen on semmonen jonka kans jäi myös asioita auki.

Mut siis vaikka nuo ukot mielessä välillä käykin, niin ei sillä ettäkö ne takasin haluisin tai että en rakastais nykyistä miestä tai mitään. :) Nou vei. Mä oon aatellu sen niin että se on ihan normaalia... Esim. Olihan se ensirakkaus hyvänen aika yksi mun elämäni suurimmista ihmissuhteista. ;) Heh..

Jaahas. Pitikö mun kirjottaa vielä jotain. Ei kai. Johan siinä asiaa jo olikin. Mut siis hoh! On tää elämä kyllä semmosta että huh huh!

Nyt mä meen ettii sen tamperelaisten treffipinon... jos me vaiks vihdoin päästäis taas treffaamaan.

burde ja heidi 9kk