Uskaltaisitko pitää häät ilman mitään lahjalistoja?
Eli laittaisit vaan kutsun ja toivoisit parasta. Ei lahjatiliä, ei lahjalistaa, ei mitään. Vieraat saisivat tuoda mitä huvittaa..
Kommentit (14)
Tulos oli useita kirjekuoria ja aika monta lasista maljaa :)
Joskin häihin tulee näillä näkymin maks. 5 henkeä meidän lisäksi.
koska arvasin, että siinä tapauksessa puoli sukua soittaa äidilleni ja kyselee mitä meille voi ostaa... ja äiti mulle... ja sitten äidin pitäisi pitää kirjaa siitä, että sanoi jollekin jo että pentikin herukkakulhosta ne vois tykätä... seuraavallehan pitäisi sanoa jotain muuta...
Koetin kirjoittaa häälahjalistakortiin, että tarvittaessa mikäli kaipaatte lahjavinkkejä, meillä on lista sokoksessa. (siis ettei mikään pakko sitä hyödyntää)
Emme odottaneet minkäänlaisia lahjoja, eivätkä lahjat olleet edes ajatuksissa ennen juhlia.
Saimme niin uskomattoman hienoja ja upeita lahjoja, että en olisi ikinä kehdannut sellaisia edes pyytää. Saimme mm. upeaa modernia taidetta, sähköpianon, Desing-valaisimen, huippulaatuisia satiinilakanoita, matkalahjakortin, kylpylälahjakortin, Moccamasterin, hopeisen kynttelikön ym. Osa lahjoista oli porukoiden keräämiä ja isoimmat lahjat tulivat minun ja mieheni vanhemmilta.
Kannattaa luottaa sukulaistensa ja ystäviensä arvostelukykyyn. Sen mistä luopuu, sen saa.
Muutama villi lahjakin tuli, toista käytetään ja toinen annettiin johonkin hyväntekeväisyyteen.
tuli kivoja lahjoja! pentikin sarjaa mitä kerätään, tuli tosi paljon! ja siinähän ei haittaa vaikka tulis samanlaisia (esim kuppeja, lautasia yms.) useampiakin. muita olivat mm. hackmannin wokki pannu, taulu, iso käsintehty kapiokirstu. lisäksi tuli melkein 3000¿ rahaa!
pidimme häät sillä periaatteella että jokainen voi tuoda mitä haluaa... kenenkään ei tarvitse ajatella, että " on nyt pakko viedä tuota ja tuota" .. =)
aina arkipäivän keskellä siitä erityisestä päivästä. Itse en ikinä kristallia ostaisi enkä edes lahjaksi pyytäisi, mutta olen jotenkin vuosien varrella esineisiin tottunut ja kiintynyt. Lahjassa se ajatus ja tarkoitus on kuitenkin tärkein!
Häät oli 2004. Vieraita oli kolmisenkymmentä. Ihania lahjoja saatiin ja vieläkin ihanampi hääpäivä!
Tosin kutsuttiin vain molempien vanhemmat ja sisarukset. Paljon saatiin kuitenkin myös lahjoja jälkikäteen läheisiltä sukulaisilta ja ystäviltä, vaikkei varsinaista hääjuhlaa ollutkaan.
Rahaa tuli myös paljon eli pistettiin olohuoneen ja keittiön kalustus kuntoon (= ostettiin uudet, kunnolliset huonekalut) niillä. Muutoin saatiin astioita (Pentik & kristallia) ja kynttilänjalkoja tuli myös aika paljon. Se ei pahemmin haittaa, kun meillä palaa tuikut ja kynttilät tosi paljon eli käytössä ovat kaikki.
Enpä osannut edes sellaista miettiä. Anoppi ostaa aina pönttöjä, ylikalliita, superrumia ja typeriä lahjoja, joten heille sanottiin tiukka summa ja lahjakortti-pyyntö.
niin vieraat kuitenkin tuo, vastoin morsiusparin toivomusta.
naimisiin mentiin vuonna 2000 ja eipä ollut valittamista lahjoissa.
meillä meni ihan hienosti, tuli kirjeitä ja taidetta ei yhtään samanlaista lahjaa.
vieraille on ehkä vähän enemmän mietittävää, mutta ihan hyvin se menee.
häät vuonna 2002.