Arka kysymys väkivaltaisten miesten vaimoille:
mikä saa pysymään yhdessä? itselläni syyt ovat lapsissa ja pelossa miehen täydellisestä sekoamisesta mikäli eroan. Esimerkkitapaukset mietityttävät ja pelottavat. Kosto olisi kuitenkin enemmän kuin todennäköinen, en pystyisi elämään sen pelossa, mieluummin yritän pitää mieheni suhkoht tasapainoisena kotioloissa.
Kommentit (15)
Uhkailua jatkui pitkään, kunnes exä löysi uuden naisen. Sitten kaikki muuttui :)
Hakekaa poliisilta lähestymiskielto, hankkikaa asunto valmiiksi, ja kaikki salaa. Vaihtakaa vaikka paikkakuntaa.
sietää. Mutta ehkä olen huono vastaamaan kysymykseen, koska olen ollut jo vuoden erossa hakkaavasta miehestäni. Viimeinen isku tuli lasten silmien edessä ja se riitti. Ja elämä on mennyt paremmin ilman miestä, ottakaa vaan naiset elämä omiin käsiin ja lähtekää tommosesta suhteesta, lapsetkin voi paremmin, kun ei koko ajan tarvitse pelätä koska isä lyö seuraavan kerran äitiä tai heitä.
Sisko ei ole kertaakaan seurustellut yli puolta vuotta, syönyt masennuslääkkeitä vuosia, miehelleni olen ensimmäinen vakava parisuhde, tavatessamme hän oli jo yli 30v. Sellaisenko tulevaisuuden haluatte lapsillenne? Ottakaa sosiaalityöntekijään yhteyttä, ne auttavat!!
Yhteiskunnasta ei löydy yhtäkään sellaista tahoa joka suojelisi eronnutta äitiä ja hänen lapsiaan väkivaltaiselta kostonhimoiselta mieheltä jokaikisenä arkipäivänä.
Saatan vain kuvitella, millasta kuria todella pitää, jos kerta vaimonsa hakkaaminenkin on ihan hyväksyttävää.
Ja sinä taas hyväksyt varmasti rankemmatkin kuritukset, sillä eihän mies kuitenkaan hakkaa lapsia (toivottavasti).
Anteeksi tylyyteni, mutta ainoa tyhmyytesi on se, että et lähde pois!!!
Minusta on kauheata, miten naiset Suomessa kuvittelevat, että eivät pärjäisi!!! Suomessa on kaikki järjestetty niin hyvin, että takuulla, että jää yksin, ilman tuloja, et ilman tukea, et ilman kattoa päätäsi päällä.
Jos et muuta keksi, niin mene neuvolaan ja kysy, minne mennä.
Toivon sydämeni pohjasta, että haet apua. Jos et itsesi takia, niin lapsesi eivät moista kohtaloa ansaitse. Muista, että ainoa, joka voi lapsiasi auttaa olet SINÄ!
Miehesi ei ole hyvä ihminen ja sekä sinulla, että lapsillasi on oikeus parempaan elämään ja väkivallattomaan mieheen ja isään!!!
heidän ei tarvitse elää väkivallan keskellä. Vaikutti meillä ainakin pojan kouluun ja tytön psyykkeeseen. Se on vaikea päätös mutta lopulta kannattaa ihan itsensä ja lasten takia. Kaikki neuvottelut lastenvalvojan kautta, mielellään niin että käytte eri aikaan yksin virkailijalla.
Meillä molemmilla nyt uusi liitto, sitä en tiedä miten ex-miehellä menee mutta meillä ainakin hyvin...
-nupsu-
itse sain sosiaalitoimelta todellakin apua, asuntoon takuumaksut, ensimmäisen vuokran, huonekaluja. Yhteisestä kodista otin vain sen minkä katsoin välttämättömäksi meille ja loput jätin miehelle. Kyllä sitä vaan pärjää kun on pakko.
Nyt olet kyllä hölmö. älä käytä lapsia tekosyynä sille ettet uskalla lähteä. Lasten vuoksi EI JÄÄDÄ, vaan nimenomaan LÄHDETÄÄN. Älä pilaa lastesi tulevaisuutta!!!!!!!
Voi voi teitä reppanoita. Ja sitten vingutaan kun mies hakkaa sairaalakuntoon tai tappaa vaimon tai lapset. Mun sääliä ei saa kaikenmaailman Paula Björkvistit joille kulissit on niin vitun tärkeät että!
pahinta olisi jos lapset menettäisi äidin koska mies sekoaisi. jos mies uhkailee sellaisella niin se pelko on todellinen!! ap
että miehen fyysinen sekä henkinen väkivalta mennyt niin pitkälle, et nainen lulee olevansa säälittävä orja, joka ei pärjää itse missään asiassa. Siinä vaikea lähteä enää mihinkään kun on itsetunto ja omanarvontunto viety. Olen tyhmä, olen ruma, en osaa kasavttaa lapsia, en osaa käydä pankissa, en osaa mitään enkä opi
Lähdin silti, koska en halunnut pilata lapseni elämää.
t. 3, joka sai huomattavasti useammin turpiinsa avoliitossa kuin yh-uran alkuaikoina. Ai niin, nyt olen uusperheellinen,l apset alkavat pikkuhiljaa toipua. Hidas prosessi se kyllä on.
Vierailija:
pahinta olisi jos lapset menettäisi äidin koska mies sekoaisi. jos mies uhkailee sellaisella niin se pelko on todellinen!! ap
Miksi kuvittelet, ettei miehesi voisi seota, vaikka jäisit kotiin? Juuri sen takia naiset menettävät henkensä, koska kuvittelevat kaiken olevan hyvin, kun jäävät sen hakkaavan miehen luokse!
Olet ilmeisesti valmis heittämään henkesi - vie edes lapet sitä ennen jonkun luo turvaan!
jos mä nyt lähden tästä niin millä mä sitten elän? Ei ole asuntoa eikä rahaa enkä mä ole koskaan hoitanut mitään virastoasioita yksin. Olen sellainen avuton perustumpelo, tyhmä, niin kuin mieskin sanoo. Siis reilusti keskimääräistä tyhmempi, myönnän sen. EN minä osaisi enkä uskaltaisikaan. Siksi se mies minua hakkaakin, kun olen niin tyhmä etten muuten mitään ymmärrä. Ei se tahallaan eikä pahuuttaan, ei se edes haluaisi, mutta sen on pakko kun minä olen tämmöinen. Ja lapsille se on kuitenkin hyvä isä, pitää kuria ja rakastaa ja tuo ruokaa pöytään. Se opettaa lapsille vastuuntuntoa ja hoitaa niiden asioita opettajien kanssa, kun en minä osaa ja olen liian löperö. Ja lapsetkin rakastaa isäänsä.