Yhdyntöjen määrästä viikossa??
Kertokaas nyt hyvät ihmiset jotka täällä käytte, ihan rehellisesti, että kuinka monta kertaa viikossa, kuussa tai puolessa vuodessa teillä on kumppaninne kanssa yhdyntöjä?
Tarkoitan noin niinku keskimääräisesti, sillä itselläni on erittäin hyvä, turvallinen, rehellinen ja avoin 12-vuotta vanha parisuhde, molemmat olemme avoimia eri välineiden käytössä, itsetyydytyksessä ym. mutta meillä ei ole koskaan seksi näytellyt suurtakaan osaa suhteessa. Mies on kyllä 99% aina mukana jos olen yhdyntää ehdottanut, mutta onkos tuo ihme, itse voisin olla ihan hyvin puoli vuottakin ilman seksiä, eikä se minua kutittaisi suuntaan ei toiseen, ei siis karvakaan värähdä ja silloin kun sitten mieli tekee, mies on luonnollisesti valmis.
Saatan saada unissani orgasmeja jos taukoa on ollut vaikka 2 kuukautta, sekin on kai luonnollista. Me molemmat voimme aivan avoimesti harrastaa itsetyydytystä, se ei toista haittaa, se on ns. helppo ja nopea käytännön tapa päästää paineita pois ilman mitään kauheeta ähräämistä ja öljyillä läträämistä sängyssä, jos ei kerran jaksa niin ei jaksa, tai ei vaan kiinnosta itse yhdyntä vaan haluaa vain purkaa paineita. Tässä tapahtumassa ei siis ole välttämättä takana mitään seksuaalista halua jonka voisi esimerkiksi suunnata itse yhdyntään.
Kaikki naistenlehdet toitottaa että hyvässä parisuhteessa seksiä on vähintään 3 kertaa viikossa?? Miten helvetissä sitä jaksaa työn ja lasten ohella? Kenellä noin vilkasta on kammarissa? Onko teillä?
Tunnen itseni täysin vajavaiseksi jos minun pitäisi tuohon kertamäärään yltää. Puuttuukohan minulta jokin hormoni joka virittyneisyyttä pitää yllä?
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia joihin olisi saanut helpotusta esim. jotakin hormonia (estrogeenia) syömällä sillä ehkä noin kolmena päivänä kuussa minua haluttaa ja juuri kuukautisia ennen, ehkä siis juuri sillä tavoin kuin sen normaalisti pitäisi haluttaa eli olen ajatellut että silloin minulla erittyy jotakin hormonia varmasti enemmän, joka sen saa aikaan!?
Kiihotun kyllä porkkareita katsoessa, oikeastaan ihan heti, myös lasi viiniä ja vähän hierontaa saa minut syttymään, mutta miksi siinä aina tarvii olla jokin toimenpide takana että sytyn? Miksi minua ei vaan haluta ihan rutiininomaisesti?
Tunnen voimakasta vetoa aviomieheeni, hän on komea, rakastava, hyvä isä ja hyväkäytöksinen, olen hänestä terveellä tavalla mustasukkainenkin:D...syy haluttomuuteen ei varmasti löydy suhteen laadusta tai toisesta, vaan se on minusta itsestäni johtuvaa, siitä olen varma.
Minua ei vain haluta ilman sytykkeitä.
Kertokaa siis hyvät ihmiset onko teillä samanlaisia kokemuksia.
Haluaisin haluta enemmän ja useammin.
Kommentit (43)
kyllä päivästä löytyy 2 tuntia aikaa harrastaa seksiä, enemmän on haluista kuin ajasta kiinni miten paljon kukin harrastaa seksiä. Se on erittäin paljon kumppanista kiinni miten paljon haluja löytyy ja kuinka intohimoista se on. Kyllä vieläkin olen sitä mieltä ettei 3 kertaa päivässä ole liikaa
Hienoa, että jollakin seksielämä on järjestyksessä. Aika ja halut kohdallaan. Meillä homma alkoi tuolla 1-3 krt päivässä, siis siinä alkuhuumassa, mutta varsin tasaisesti se on siitä hiipunut. Ensimmäisen lapsen jälkeen seksiä oli noin 3 krt / vko ja nyt toisen lapsen jälkeen hyvä jos kaksi kertaa kuukaudessa. Tuntuu, että vaikka aikaa olisi niin vaimoni ei halua.
Itse olen kertonut edelleen halujeni olevan lähtötilanteen mukaiset, mutta hän pitää mielipidettäni outona. Myönnän, että tämä on ajanut itseni kiusallisiin tilanteisiin.
Kuulostaa varsin tutulta jutulta. Aktiivinen seksielämä oli olennainen osa arkea ja elämää ennen lapsen syntymää, mutta sen jälkeen se katosi lähes kokonaan. Tällä hetkellä, kohta kaksi vuotta syntymän jälkeen, seksiä on maksimissaan 3 krt/kk.
Mielipiteeni on että kyse ei ole ensisijaisesti ajan puutteesta vaan hormonaalisista muutoksista, halujen puutteesta ja erilaisesta rytmistä. Halut eivät kohtaa. Miehille tällainen tilanne vaikuttaa olevan useimmiten vaikeampi kestää kuin naisille. Monet miehet miettivätkin, itseni mukaanlukien, rakastajan hankkimista. Tutulta kuulostaa myös sanat " halut ovat lähtötilanteen mukaiset" , itse kärvistelin aikani, lopetin ruinaamisen ja tyydyn, ainakin toistaiseksi, vähäiseen yhteisen seksin määrään ja sooloiluun.
(M32)
Itse olen kertonut edelleen halujeni olevan lähtötilanteen mukaiset, mutta hän pitää mielipidettäni outona. Myönnän, että tämä on ajanut itseni kiusallisiin tilanteisiin.
[/quote]
Vaikea on laskea kertoja per viikko. Tänä keväänä kerran. Edellisen vuoden vaihteen molemmin puolin oli pitkä kausi kun kerran kuussa, mutta se olikin silloin kun tehtiin lasta. Ja sitten viime keväänä, raskauden aikana, kerran. Että olisko se sitten niinku 0.02-0.2 kertaa viikossa...
Juuri tätä tarkoitin realismilla. Et oikein ymmärtänyt vaan aloit selittelemään. Kaikista asioista saat vaikean ongelman jos haluat. Kommentoin tekstiäsi:
---
Joidenkin perheessä on monen ikäisiä lapsia, joista kaikki ei nuku päiväunia.
- Toinen nukkuu, toinen pelaa tai katsoo lastenohjelmaa. Meillä on lisäksi makuuhuoneessa ovi.
Samassa perheessä voi myös olla 2 vuorotyötä tekevää aikuista, jolloin ollaan ehkä yhtäaikaa kotona 7t, josta nukutaan iso osa.
- Monet ovat töissä viikkoja putkeen, mutta työn ja vapaa-ajan suhde on aina suunnilleen sama. Jos 7 tunnissa ei ehdi rakastelemaan, niin jo on kumma! Jos nukkuminen voittaa rakastelun, kyse on halujen puutteesta, ei ajan puutteesta.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta EIKÄ halua laittaa lapsia kerran viikossa hoitoon siksi, että vois sekstata.
- Ei mahdollisuutta? Ei yhtään sukulaista, isovanhempia, tuttavaperheitä, kavereita..? Eikä MLL:n puhelinnumeroa? Ai niin, eikä halua? Siinähän se taikasana olikin.
Silti, meilläkin on seksiä sen 2-3x viikossa. Enempiki toisella haluttas, mutta kun toisella ei, niin tuo on molempia tyydyttävä kompromissi.
- Kysehän on nimenomaan yksilöllisistä tarpeista. Kompromissi ei tarkoita sitä, että mennään sen mukaan jota haluttaa vähiten, eikö niin? Jos toinen haluaa 2 ja toinen 6 kertaa viikossa, niin silloin seksiä harrastetaan 4 kertaa/vko. Molempien pitää tulla vastaan!
Niin, kuka sanoi että mennään vähemmän haluavan mukaan? Itselleni riittäisi kerta /vko, mies haluais vaikka joka päivä. Ja kompromissi on siis jotain tuosta väliltä.
Ja mitä tulee ajankäyttöön. Tottahan se on, että se on järjestelykysymys. Eilen esim. mies oli töissä klo 4-12 eli eikö lie ymmärrettävää, että alkoi edellisenä iltana nukkumaan 21 aikaan, vaikka minä olin silloin vielä iltapesulla lasten kanssa. Minä lähdin töihin klo 16 ja palasin 1 aikaan viimeyönä, jolloin todellakin mies nukkui (lähti taas aamulla 4 aikaan töihin).
Tuossa 12 ja 16 välillä ei ihan oikeasti ollut tilaisuutta seksiin, jos ei sitten laita ovea lukkoon ja jätä lapsia itkemään sen taakse. Mielestäni kuitenki me ollaan aikuisia ja vaikka himottais, niin lapset ajaa edelle. Meillä kun ei 3-v vielä pelaa eikä katso lastenohjelmia!!! Ei myöskään nuku päiväunia.
Meillä on kyllä mummit ja papat lähellä, mutta heillä on oma (työ)elämänsä eikä tulis mieleenikään rasittaa heillä lastenlastenhoidolla muuta kuin silloin, kun TODELLA tarvimme apua, eli esim kun olin leikkauksessa sairaalassa. Vierasta hoitajaa ei voida käyttää, koska 2 nuorinta ovat ujoja /vierastavat.
Tottahan se, että nämä on järjestelykysymyksiä, mutta mielestäni lasten perusturvallisuus ja -tarpeet ajavat aikuisten seksuaalisten himojen ohi!
Tottakai lasten tarpeet ajavat edelle. Seksin harrastaminen ei ole lapsilta pois, sehän on koko asian ydin. Mikään ei korvaa sitä perustaa, jonka hyvä parisuhde antaa lapsille.
Selittelyn makua sinulla...
Vierailija:
Tottahan se, että nämä on järjestelykysymyksiä, mutta mielestäni lasten perusturvallisuus ja -tarpeet ajavat aikuisten seksuaalisten himojen ohi!
ku äiti ja isi jyystää makarissa. Haloo???????!!!!!!
eikä siitä traumojakaan jää. Jos nyt pystyy panemiseen keskittymään, kun joku rääkyy oven takana. Itse en pysty.
Logiikkasi mukaan lapselta on myös pois, jos istuu 10 minuuttia paskalla ja lapsi huutaa oven takana.
Vierailija:
No kyllä se ON lapsilta pois, jos lapsi (2v) itkee oven takana
Missä tilanteessa näin käy? Jos meillä herätään joskus päiväunilta itkien, niin kyllä sen verran voi touhut keskeyttää että nukutetaan uudestaan. Vai mitä oikein tarkoitit?
Teet asiasta todella vaikean :)
Vierailija:
No kyllä se ON lapsilta pois, jos lapsi (2v) itkee oven takana
Eli kohta 11 vuotta ollaan oltu yhdessä, meillä on kolme alle kouluikäistä lasta ja sekstailemme 3-4 kertaa viikossa, joskus useammin, jos on pikapanojakin. On tosi hiljainen viikko, jos peuhaamme vain 2 kertaa viikossa. Joskus on aamusella tai päiväsaikaan ns. pikapano, mutta aika vähän niitä, kun haluan aina itse saada orgasmin (pikapanoissa en ehdi kiihottua tarpeeksi saadakseni, joten ne on enemmänkin muuten läheisyystankkausta ja miehen tarpeen purkua).
Suhteessamme tosi vähän ristiriitoja, ja läheisyyttä päivän mittaan paljon muutenkin, samoin vihjailuja seksiin illemmalla. Monesti menee myöhään valvomiseksi, kun sekstaillaan, kun vanhin nyt kesäaikaan sinnittelee nukkumaanmenon kanssa. Mutta siis kyllä tunti puolitoista hyvään seksiin menee iltasella (touhutaan usein siinä 22-00.30 aikaan). Katsotaan leffoja, käytetään välineitä, suuseksiä, välillä anaalia, fantasioita, yms. Vaihtelua ja kiihokkeita pitää olla, itselleni ainakin jotta kiihotun. Mies tuntuu olevan helpommin valmis, jos hän vain hieroo itseään minua vasten takaapäin esim. kun laitan ruokaa tms. niin heti seisoo, ja onhan se minustakin kiihottavaa että hän haluaa minua niin kovin. Ja illalla kun riisun vaatteet niin hän on heti valmis, mutta hän haluaa minunkin olevan, joten ihanasti hän alkaa silloin " lämmittelemään" minua eri tavoin.
Olen todella tyytyväinen parisuhteeseemme ja seksielämäämme, eikä pettäminen kävisi kummankaan mielessä, kun saamme toisiltamme rakkautta ja seksiä niin paljon kuin haluamme. Seksi on minustakin (kuten nro 7 mainitsi) myös läheisyystankkausta, hitsaa paria vielä enemmän yhteen. Itsetyydytystä harrastamme jos olemme erossa reissujen takia, tai päivällä vain haluttaa niin kovin eikä toinen ole siinä (mies on päivisin töissä, minä hoidan lapsia kotona). Itse harrastin paljon raskausaikoina itsetyydytystä yhdyntöjen lisäksi, kun joka raskausaikana olen ollut huippuseksuaalinen, en vain saanut tarpeekseni, vaikka kuinka usein harrastimme.
Tsemppiä kadonneen halun metsästykseen!:-)
Useimmiten seksi on mitään pitkän kaavan mukaan rakastelua, siihen ei aleta kuin ehkä 3-4 kertaa kuussa. Mutta sitten me runkataan yhdessä, toisiamme, otan suihin mieheltä tai hän nuolee, tai sitten ihan vain parin minuutin pikapano.
Me olemme molemmat vähän obsessiivisia ton seksin suhteen varmaan, ja molemmilla meillä on nukahtamisvaikeuksia, varsinkin stressin alla. Pikapano tai runkkaus on meillä se tapa, millä saadaan vähän höyryjä pois, ei sillä aina niin libidonkaan kanssa ole tekemistä.
Yhteistä meillä on lisäksi se, että sen jälkeen kun 11v aloitimme molemmat omalla tahollamme masturboimisen, se on kummallakin ollut lähes jokailtainen tapa. Ja useimmiten ollaan siis masturboitu ihan vain nopeuttaaksemme nukahtamista. Tai sitten läksyjen teon lomassa. Suihkussa.
Meillä molemmilla on sellainen suhtautuminen, että seksi on jotain, mitä MINÄ saan. Eli me sitten molemmat otamme siitä sen, minkä haluamme.
silti ei ollut iltaakaan, ettemme harrastaneet jotain TOSI nopeaa... Lapset kyllä nukkuivat.
Tunnet kehosi ja osaat käyttää sitä. Olisipa vaimoni tuollainen.
Vierailija:
alkoi edellisenä iltana nukkumaan 21 aikaan, vaikka minä olin silloin vielä iltapesulla lasten kanssa. Minä lähdin töihin klo 16 ja palasin 1 aikaan viimeyönä, jolloin todellakin mies nukkui (lähti taas aamulla 4 aikaan töihin).
ymmärrän kyllä, etteivät kaikki sellaista halua. Eikä tarvitsekaan. Meillä se vain toimii näin, eikä lasten tarvitse kärsiä.
että molemmat ovat tyytyväisiä määrään ja laatuun.
Mies haluaisi päivittäin, itselleni riittäisi viikoittain. Kinuaa usein, mutta kun en jaksaisi. Kuten joku muukin sanoi, haluaisin haluta useammin. Kun sitten pääsen vauhiin, nautin kyllä seksistä. Mieheni olisi valmis kehittämään seksielämäämme. Haluaisi kaikkea uutta. Minulle riittää usein pikapano. Meillä vissiin mennyt sukupuolierot päälaelleen.
Itsellä tarve olisi saada 3 kertaa PÄIVÄSSÄ. Vaimo taas antaa 3 kertaa VUODESSA. Voi räkä....käsi on kipee.......
Olipa hienoa huomata kuinka paljon kysymykseni sai aikaan vastauksia:D Välillä esiintyi syytöksiäkin, mutta sehän on aina tällaisissa kirjoituksissa se välttämätön paha. Onneksi nyt kukaan ei ihan hurjaksi heittäytynyt:)...Silti joku oli lähimpänä sitä asiaa, jota hain: halun puuttumista.
Ajan puutteesta tai väsymyksestä en itse maininnut, koska ne ovat aina lapsiperheessä päälimmäisiä syitä ihan mihin tahansa, ja aivan aiheesta toki, mutta jos minä olen sinkkuvuosinani harrastanut ravintolan wc:ssäkin pikapanon, ei siinä ajanpuutetta voida syyttää kun toiset seisoo jo oven takana:), ajan kyllä löytää jos vain on sitä HALUA!! Lasten " takia" tai heidän vuokseen on valmis joskus uhraamaan yhden jos toisenkin kahdenkeskisen hellittelyhetken, koska minäkään en raaski jättää lasta oven ulkopuolelle itkemään vain siksi, että saisin harrastaa seksia, se ei sovi minulle mutta koska matkustamme monta kertaa vuodessa ilman lapsia ulkomaille, tilaisuuksia harrastaa seksiä kyllä olisi, ja ihan ilman häiriötekijöitä,mutta ei, ei edes silloin useimmiten kiinnosta:(
Sehän juuri ongelmani on, kun ei ole sitä halua:(...mikään ei siis värähdä alapäässä, ei vaikka kuukausia kuluisi, ilman että katson niitä porkkareita, luen eroottisia novelleja yms. noin niinku normaalissa olotilassa, nythän minä odotan kolmatta lastamme, ja halut on viikoittain ihan taivaissa, ja olenkin ollut siitä ikionnellinen, sillä nyt tiedän, että vaivani on fysiologinen: jotakin hormoonia erittyy nyt ihan eri tavalla kuin ilman raskautta eli vaivaani on varmasti myös silloin olemassa lääkekin. Siinä toivossa elän. Kunhan lapsi on syntynyt, hakeudun gynekologini vastaanotolle ja vaadin perusteelliset tutkimukset sillä minäkin haluan haluta useammin. Kertoja en osaa sanoa, riittää kun seksiä on useammin kuin 3krt/puolessa vuodessa sillä minä pidän seksistä ja läheisyydestä, eri välineiden kokeilemisesta ja öljyistä, en vain mekaanisesti ilman halua rupea edes yrittämään, se tuntuisi väkinäiseltä. Seksin haluan tunne pitää tulla luonnostaan, ei pakottamalla.
Mieheni on senkin suhteen ihana, ettei hän ole koskaan painostanut minua, toteaa vain, että onhan hänelläkin kädet joten homma hoituu. (No nyt hänellä onkin todettu sitten hiirikäsi;D) Olemme keskustelleet asiasta monen monta kertaa, joten tiedän, että asia todella on niin, hän ei sano niin vain päästääkseen minut syyllisyydentunteesta.
Joku laittoi juuri uuden ketjun jossa viittasi minun ketjuni aiheeseen, kiitos siitä:). Aiheena on FRIGIDIT ÄIDIT! Kirjoittaja " kiinnostaisi lukea naisten tuntemuksia, mielipiteitä ja kommentteja mitä synnytyksen jälkeisessä elämässä tapahtuu naisille, jotka menettävät kiinnostuksensa seksiin. Jotain, joka valottaisi tätä aluetta.
Jos karsitaan vastauksista pois väsymys ja ajan puute, niin miten kuvailisitte suhdettanne erotiikkaan ja seksiin? Mikä asiat korvaavat seksin? Miksi seksi miehenne kanssa ei enää maistu tai se tuntuu jopa vastenmieliseltä? Mitä tapahtui?" ...minusta erittäin mielenkiintoinen ja hyvä näkökulma haluttomuuteen.
Itse vastaisin helposti, että juurihan se AJAN PUUTE JA VÄSYMYS ovat niitä päälimmäisiä syitä lapsiperheiden äideillä mutta on totta, että ajan kyllä löytää (kuten minä ravintolan wc:ssä) mutta jos halua ei ole, ei ole sitä seksiäkään. Mikä aiheuttaa minunkin haluttomuuteni kun kaikki, ihan kaikki asiat ovat parisuhteessani mielestäni kohdallaan. Raskauden päätyttyä, häviää jonnekin, hyvin kauas minun haluni, ehkä minun hormoonini jäävät sinne synnärille, kuka tietää. Olisi ihanaa jos täällä vierailisi joku seksologian ammattilainen, tai lääkäri joka asiasta osaisi meille tietämättömille kertoa vapaa-ajan harrastuksenaan kertoa:)
Joidenkin perheessä on monen ikäisiä lapsia, joista kaikki ei nuku päiväunia.
Samassa perheessä voi myös olla 2 vuorotyötä tekevää aikuista, jolloin ollaan ehkä yhtäaikaa kotona 7t, josta nukutaan iso osa.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta EIKÄ halua laittaa lapsia kerran viikossa hoitoon siksi, että vois sekstata.
Silti, meilläkin on seksiä sen 2-3x viikossa. Enempiki toisella haluttas, mutta kun toisella ei, niin tuo on molempia tyydyttävä kompromissi.