Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttärellä alkoi kuukautiset!

Vierailija
09.07.2007 |

Mun 9-vuotiaalla tytölle alkoi kuukautiset, ja on itse tosi surullinen niistä :( Itsekin olisi ollut kiva pitää se " lapsena" vielä vähän aikaa. Miten voisin tyttöä piristää? Ja ennen kun kukaan haukkuu tyttöäni läskiksi, niin tiedoksi, että tyttö on ihan normaalipainoinen!

Onko kenenkään muun tytöllä alkanut kuukautiset näin nuorena?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla 10 vuotiaallani ei ole vielä alkanut kuukautiset. Hän muuten on isokokoinen, vaan ei läski. Hän on siis pitkä ja tukeva, mutta ei lihava.

Vierailija
2/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla itselläni alkoi yhdeksänvuotiaana kuukautiset. Olin pelooissani, surullinen ja epätietoinen. Halusin tietää, että se on normaalia. Mutta äitini ei sanonut juuta ei jaata

käykää jossain kaupungilla tai jotain, kuukautisten KUNNIAKSI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni alkoi menkat 10-vuotiaana ja häpesin niitä niin, etten uskaltanut kertoa kenellekään ennen kuin olin 15. Mikäli äitini olisi suhtautunut eri tavalla niin ehkä olisin itsekin ajatellut toisin.

Vierailija
4/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä muuten voi piristää, kun kertoa miksi kuukautiset tulevat ja sen, että jokaisella ne alkaa ajallaan.

Vierailija
5/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alle tuon 150cm, jää kovin lyhyeksi. Lääkäri voisi stopata kehitystä lääkkeillä ja tyttö voisi saada esim. 10 cm lisää pituutta.

Vierailija
6/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos on alle tuon 150cm, jää kovin lyhyeksi. Lääkäri voisi stopata kehitystä lääkkeillä ja tyttö voisi saada esim. 10 cm lisää pituutta.

Vierailija
7/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ny olen 178 cm =D

Vierailija
8/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrät varmasti, että poikkeuksia löytyy jokaiseen sääntöön. Mutta suurin piirtein se näin menee.

Vierailija
9/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kyllä tietää mitä kuukautiset tarkoittaa ja että kaikille naisille ne tulee. Mutta ei olisi halunnut näin pian jo tulevan, enkä olisi minäkään. Olisiko hyväksi käydä lääkärillä, jos pituus jämähtääkin tähän?

Ajattelin jotain shoppailureissua ja ravintolassa käyntiä, mutta luuletteko, että tyttö luulee sitten, että kuukautiset ovat elämää suurempi asia?

Ai niin, isälle ja pikkuveljelle ei kuulemma saisi kertoa. Mitä mieltä olette tästä?

Vierailija
10/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse kertoa muille jos toinen ei halua. Noloksi menee, jos kerrot. Anna sen olla teidän naisten keskeinen salaisuus.

Vierailija
11/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini lörpötteli saman asian kohdallani kaikille, enkä vieläkään pysty häneen luottamaan.

Vierailija
12/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tyttö kyllä tietää mitä kuukautiset tarkoittaa ja että kaikille naisille ne tulee. Mutta ei olisi halunnut näin pian jo tulevan, enkä olisi minäkään. Olisiko hyväksi käydä lääkärillä, jos pituus jämähtääkin tähän?

Ajattelin jotain shoppailureissua ja ravintolassa käyntiä, mutta luuletteko, että tyttö luulee sitten, että kuukautiset ovat elämää suurempi asia?

Ai niin, isälle ja pikkuveljelle ei kuulemma saisi kertoa. Mitä mieltä olette tästä?

Kunnioita tyttäresi toivetta, jos hän ei halua, että kerrot, niin silloin et kerro. Pikkuveljelle tuo asia nyt ei edes kuulu, mitä ihmettä hän sillä tiedolla tekee? Isä nyt on vähän hankalampi juttu, sitten ehkä kertoisin, jos miehesi on sellainen, että tajuaa pitää suunsa kiinni siitä, että olet kertonut, niin sitten ehkä. Itsellä kun alkoi kuukautiset, niin äitini oli kertonut isälleni, ja olipa tosi kiva juttu, kun oli jotain väittelyä, niin isäni on: " älä minulle kiukuttele, ei se ole minun syyni, että sinulla on kuukautiset alkanut."

Tuo kuullostaa ihan kivalta, että käyt kaupungilla, jos tyttäresikin sitä haluaa.

Vierailija
13/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan!

Ymmärrän hyvin, että asia masentaa tytärtäsi! Asia on oikeasti tosi masentava, varsinkin tuon ikäiselle=)

Ei nyt asian kunniaksi varmaan mitään juhlia tarvitse järjestää, mutta voitte ihan muuten vain lähteä shoppailemaan, niin asia unohtuu hetkeksi ja teillä on muuten vain kivaa.

Vierailija
14/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kyllä ymmärtää, etten ole voinut kertoa. Voihan tietenkin olla, että tyttö yhtäkkiä haluaa itse kertoa :)

Ap

Vierailija
15/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä kerro ainakaan pikkuveljelle! Miehelle voit kertoa, mutta niin että ei kerro tytölle että tietää.

Mua ärsytti ihan suunnattomasti kun mulla alkoi kuukautiset 12-vuotiaana enkä halunut että äiti kertoo isälle ja isosiskolle (jolla ei ollut vielä kuukautisia), mutta se vaan kertoi ja yhdessä sitten " kummastelivat" asiaa.

Ja muista pitää vessassa AINA terveyssiteitä. meidän äiti osti vaan silloin kun sillä oli kuukautiset ja sit niitä sai " kerjätä" tai tunkea jotain paperimönttiä housuihin.

Vierailija
16/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan muuten vaan käydä kaupungilla shoppailemassa ym. mutta ei tarvitse mitenkään erikseen mainita, että teette näin vain kuukautisten takia. Itse en ainakaan olisi halunnut silloin mitään juhlia kuukautisten takia.

Vierailija
17/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytönkin on opittava, ettei kuukautisissa ole mitään hävettävää. Minä saattaisin kertoa myös opettajalle, jotta opettaja pitäisi luokan tytöille jotain infoa murrosiästä!

Vierailija
18/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ajatus juhlista on vieras, mutta jos se teille tuntuu luontevalta, mikäpä siinä.

Mutta tärkeintä on, että suhtaudut luontevasti, kerrot miten siteitä käytetään, ostat ensimmäiset paketit ja muutenkin neuvot hygieniasta kuukautisten aikaan tms. Ja siitä mitä tehdä, jos ohivuotoja tulee jne.

Minä sanoisin tytölle, että isän olisi hyvä tietää, mutta että voit kertoa hänelle ohimennen vähän myöhemmin. Pikkuveljelle en missään nimessä kertoisi, ala-asteelaiset (?) vekarat voivat olla tosi ärsyttäviä, jos alkavat lällättelemään asiasta ja pienempi taas suotta ihmettelee juttua. (äidin kuukautisista kannattaa tietysti kertoa asiallisesti pienellekin, jos sattuu tilanteeseen, jossa keksii kysellä)

Voi ihan hyvin olla, että seuraavat menkat tulee vasta monen kk päästä. On yleistä, että alussa niitä on harvoin ja ovat niukkoja.

Vierailija
19/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kuitenkin outo ja huonokin 9-vuotiaalle?

Ap

Vierailija
20/34 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tytönkin on opittava, ettei kuukautisissa ole mitään hävettävää. Minä saattaisin kertoa myös opettajalle, jotta opettaja pitäisi luokan tytöille jotain infoa murrosiästä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme