Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko rukoilleet pelastusta ja uskoontuloa jollekin

Vierailija
09.07.2007 |

läheisellenne ja onko hän sitten saanut uskon armon? Kertokaa kokemuksistanne.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänenkin puolestaan. Mutta valitettavasti en niin usko kuitenkaan olevan.

Vierailija
22/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa, kyllä kiinnostaa!

Olen niin kyllästytnyt uskovaisten ihmisten ylimieliseen jeesusteluun. Eikö saa kommentoida tässä ketjussa jos esittää kritiikkiä kritinuskoa kohtaan?

Minusta on vaan niin naurettavaa, että ihmiset rukoilevat esim. puolisoidensa puolesta.... kuten joku muu jo tuossa totesikin, kunnioitus kaukana jos ei voi hyväksyä puolisonsa omaa tahtoa ja ajatuksia.

kirjoitukseni ei ollut tarkoitettu pilkkavaksi, esitin vain oman näkemykseni.

Ja joo, pakko olla täällä ja paljon kiinnostaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

23 siksi kannattaa ottaa puoliso kellä sama vakaumus,niin ei tuu sulle tota ongelmaa

Minä en jaksaisi sellaista elämää että joku yrittäisi minua käännyttää, vaikkakin vain puolisalassa rukouksen voimalla. Onneksi mieheni on vain tapakristitty, minä sanouduin siitä irti kun erosin vihdoin kirkosta.

Vierailija
24/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala " kyselee" (en nyt keksinyt hätäpäissäni parempaa sanaa) jokaista meitä kolmesti elämän aikana ja on sitten ihmisen oma asia haluaako hän ottaa Jumalan vastaan. Me jotka rukoilemme toisten ihmisten puolesta teemme sen rakkaudestä häntä kohtaan emme siksi että vain meidän vuoksemme hän pelastuisi tai siksi että me saisimme siitä kunnian. T. ap

Vierailija
25/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kolmesti kysellään?

Tämä on vaan niin huvittavaa... kuinka joku voi ottaa tosissaan...? Siis, uskovaiset jälleen kerran tietävät mitä Jumala tekee ja miten monta kertaa!? Sehän on selvä että te siitä 2000 v vanhasta kirjasta ,joka on lukuisilta kieliltä useaan kertaan käännetty, osaatte tulkita kaikki asiat ja kertoa muille ihmisille (joita säälitte korkeudessanne) mitä Jumala tekee ja miten tulee elää...

HOH HOIJAA vaan minultakin vaikka en sama tyyppi olekaan...

Vierailija
26/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rukouksella pyritään vaikuttamaan Jumalan tekemisiin ja uskoon tulo on ihmisen oma päätös niin mitä ihmettä hyödyttää rukoilla Jumalaa siitä asiasta? Eihän Jumala sitä päätä tuleeko joku uskoon vai ei. Vai päättääkö kuitenkin?

Vierailija
27/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen raamatusta tiedän että Jumala kolmesti meitä kaikkia kutsuu elämämme aikana ja jokainen sitten tekee omat päätöksensä. Itse kun rakastan läheisiäni niin heille pelastuksen haluan. t.ap

Vierailija
28/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kiitetään.

Vierailija
29/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minäkin olen rukoillut mieheni puolesta jo vuoden päivät. Vielä ei ole mainittavaa edistystä tapahtunut. Eikä mies tietenkään tiedä että rukoilen hänen puolestaan. Toivottavasti mieheni tulisi uskoon. t. ap

ja voimme jättää asian Hänen hoitoonsa.

Mieheni on jättänyt alkoholin ja muutenkin paljon edistymistä on tapahtunut, mutta hänen järkensä vastustaa voimakkaasti uskoontuloa. Hän ei lue Raamattua. Minä rukoilen, että hän todella tulisi uskoon ja alkaisi lukemaan Raamattua, koska elämämme tulisi niin paljon helpommaksi, kun koko perheellä olisi yhteinen usko.

Kristityn velvollisuuskin on rukoilla tuntemiensa ihmisten ja ei tuntemienkin uskoontulon puolesta, koska vain Jeesus voi pelastaa ihmisen kadotukselta.

3

Vierailija
30/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mekanismilla rukouksenne vaikuttavat jonkun ihmisen päätöksiin ilman että Jumala puuttuu asiaan, jolloin se ei enää olekaan ihmisen oma päätös.

Näettekö te nyt ollenkaan sitä ristiriitaa mikä tässä koko jutussa on?

Vierailija
31/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että täyttäkää maa, se teki vahingon eikä tajunnut että meitä on pian 6 miljardia. Ja nyt se ei enää ehdikään joka paikkaan hätiin. Esimerkiksi kutsumaan kolmesti.

Kohta loppuu ruoka, maailma saastuu ja Jumalako se vaan heiluttelee varpaita pilven reunalla ja miettii, että: " Voi rähmä. Tästä nyt vasta soppa tulikin. Mites tämä ratkaistaan?"

Ja kun joku selittää mulle, että miksi mulla on ruokaa (ja läskiä) liikaa ja kehitysmaiden lapset kuolee sotiin ja nälkään, eikä Jumala tee mitään - mä alan uskomaan vaikka heti! Vain uskottavat selitykset vastaanotetaan.

Vierailija
32/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskonasiat ovat teille yhdentekeviä ettekä usko Jumalaan, miksi rukoileminen teitä ärsyttää. Onko se teiltä pois? Ehkä teillä nyt onkin jokin etsikkoaika, kun asiat teitä noin kiinnostavat ja ärsyttävät.

Vierailija
33/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli siis jos joku ei usko ja joutuu helvettiin, se on vain ja ainoastaan Jumalan vika.

Surullista nähdä, kuinka Suomessa, jossa varmasti kaikki ovat kuulleet evankeliumia, ihmiset hylkäävät Jeesuksen ja ovat kävelemässä suoraan pää pystyssä kohti helvettiä. Jeesuksen hylkääminen on aina tietoinen valinta.

Jos me rukoilemme ihmisen uskoontulon puolesta, se on varmin keino saada asia tapahtumaan. Jumala ei toimi ilman ihmisten rukoksia, rukous on mandaatti, jolla ihminen valtuutta aJumalan toimimaan.

Te, jotka ette ole uskossa, ja puolestanne rukoillaan. Jonakin päivänä olette onnellisia, siitä että puolestanne rukoiltiin ja pelastuitte.

Vierailija
34/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoittaa uskontoa joka perustuu helvetin pelkoon. Miten voi ola kyse ihmisen vapaasta tahdosta jos vaakakupissa on toisella puolella helvetti?

Yhä hallitaan suomessakin näköjään ihmisten mieliä keskiajan malliin... ei vissiin aneita enää osteta ettei joudu kuoleman jälkeen limboon (vai mikäs se nyt oli minne joutuu pyörimään...?), on se perinne korvaantunut jollain muulla.

Minua ei ainakaan ole mikään saanut vakuuttuneeksi että juuri kristinuskon Jumala olisi raamattuineen se oikea. Sorry!

Vierailija
35/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkupupu:

Etenkin jos kyseessä olisi oma puoliso. Eihän sellainen ihminen kunnioita minua ja vakaumustani yhtään, vaan kuvittelee olevansa jotenkin parempi kuin minä. Kyllä olisi siitä suhteesta tasa-arvo kaukana.

Niskakarvani nousevat pystyyn myös kaikista " Herran siunausta ja taivaassa tavataan" -mummoista ja " Jeesus rakastaa sinuakin" -huutelijoista jollain kävelykadulla, kun olen ensin kohteliaasti sanonut ettei heidän sanomansa minua kiinnosta. Siitä on kunnioitus lähimmäistä kohtaan kaukana.

Tuolla kadulla näen joka päivä näitä, jotka sanovat, että ovat vapaita, lähes kaikilla mäyräkoirat käsissä. Ovat synnin ja alkoholin orjia ja niin säälittäviä. Ovat janoisia ja etsivät sellaisesta lähteestä vettä, joka ei voi koskaan sammuttaa heidän janoaan. Jeesus on elävän veden lähde ja joka juo siitä lähteestä ei ole enää koskaan janoissaan, vaan muuttuu itsekin elävän veden lähteeksi. Jeesus on kirkasta, puhdasta, raikasta elävää vettä, joka muuttaa koko ihmisen elämän. Ihminen pääsee pimeydestä, jossa hän eli valoon ja vasta sitten näkee kuinka pimeässä kulkikaan.

On niin traagista, että ihmiset tietoisesti hylkää pelastuksen, ainoan pelastusrenkaan, joka heidät voi pelastaa kadotustuomiolta. Tulee päivä, jolloin ateistit ja kaikki muut paholaisen orjat joutuvat katkerin mielin havaitsemaan, että Jeesus on sittenkin Herra ja että he ovat Jeesuksen tuomiovallan alla. Ja jos silloin ei usko Jeesukseen, joutuu kadotukseen, ikuiseen eroon Jumalasta, joka on kammottavin paikka minne ihminen voi joutua.

Te ateistit, olkaa onnellisia, että puolestanne rukoillaan. Minä rukoilen jokaisen ateistin, pimeydenpalvelijan puolesta, että he eivät joutuisi helvettiin vaan saisivat pelastua.

Vierailija
36/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Surullista nähdä, kuinka Suomessa, jossa varmasti kaikki ovat kuulleet evankeliumia, ihmiset hylkäävät Jeesuksen ja ovat kävelemässä suoraan pää pystyssä kohti helvettiä. Jeesuksen hylkääminen on aina tietoinen valinta.

Te, jotka ette ole uskossa, ja puolestanne rukoillaan. Jonakin päivänä olette onnellisia, siitä että puolestanne rukoiltiin ja pelastuitte.

Pitäisikö sitä uskoa jokaikiseen satuun, jonka kuulen? Vaikka olen evankeliumia kuullut, en ole kuullut mitään minkä vuoksi pitäisin sitä totena.

Tuo toisen puolesta rukoileminen, " jonain päivänä hän vielä kiittää" , on juuri sitä ylemmyydentuntoa, jolla osoitat olevasi muka parempi ihminen kuin se, jonka puolesta rukoilet. Minun ystävieni pitää olla kanssani tasavertaisia, sellainen ihminen ei ole mikään ystävä, joka kuvittelee olevansa parempi kuin minä.

Vierailija
37/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos rukouksella pyritään vaikuttamaan Jumalan tekemisiin ja uskoon tulo on ihmisen oma päätös niin mitä ihmettä hyödyttää rukoilla Jumalaa siitä asiasta? Eihän Jumala sitä päätä tuleeko joku uskoon vai ei. Vai päättääkö kuitenkin?

Viime kädessä sen päättää Jumala, mutta Jumala ei toimi ilman ihmisten rukouksia. Jumala toimii vasta sitten, kun ihminen kääntyy hänen puoleensa, koska Jumala haluaa meidän rakastavat ja kunnioittavan ja palvelevan Häntä vapaaehtoisesti, ei pakosta.

Vierailija
38/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli paksua!

Siis tämä 41 teksti on oikein tyyppiesimerkki kristittyjen ylimielisyydestä ja ahtaasta ajattelusta! en voi mitään kirjoittaa, oli niin viimeinen niitti mulle!

t. ei uskova, ei alkoholia juova pienen lapsen äiti joka yrittää elää toisia kunniottaen ilman mitään uskonnollista yhteitöä

Vierailija
39/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Eli siis jos joku ei usko ja joutuu helvettiin, se on vain ja ainoastaan Jumalan vika.

Helvettiin joutuminen on aina ihmisen oma valinta, jos hän hylkää sen ainoan pelastuksen, Jeesuksen Kristuksen, joka hänelle on annettu.

Vierailija:

Jos me rukoilemme ihmisen uskoontulon puolesta, se on varmin keino saada asia tapahtumaan. Jumala ei toimi ilman ihmisten rukoksia, rukous on mandaatti, jolla ihminen valtuutta aJumalan toimimaan.

Koettakaa nyt päättää onko se uskoontulo ihmisen oma vapaan tahdon valinta vai Jumalan toimintaa, molempia se ei voi olla yhtä aikaa.

En minä ole hylännyt Jeesusta enkä ole kävelemässä pää pystyssä kohti helvettiä, minä menisin oikein mielelläni taivaaseen jos mahdollista, mutta minkäs teen sille etten enää usko tuohon ristiriitaiseen hölynpölyyn enkä pysty alkamaan siihen uskoa ihan vain päättämällä että uskonpa nyt taas.

Vierailija
40/63 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäisikö sitä uskoa jokaikiseen satuun, jonka kuulen? Vaikka olen evankeliumia kuullut, en ole kuullut mitään minkä vuoksi pitäisin sitä totena.

Tuo toisen puolesta rukoileminen, " jonain päivänä hän vielä kiittää" , on juuri sitä ylemmyydentuntoa, jolla osoitat olevasi muka parempi ihminen kuin se, jonka puolesta rukoilet. Minun ystävieni pitää olla kanssani tasavertaisia, sellainen ihminen ei ole mikään ystävä, joka kuvittelee olevansa parempi kuin minä.

ja ne, jotka sanovat että evankeliumi on satu, tulevat jonakin päivänä huomaamaan että se olikin totisinta totta ja he että he hylkäsivät ainoan pelastuksen, joka heidät olisi voinut pelastaa. Ylpeänä ja omaa itseään täynnä, selkänsä Jumalalle kääntyen ihminen päätyy helvettiin ikuisuuden ajaksi paholaisen orjaksi, josta ei enää pääse pois.

En puhunut mistään kiittämisestä, vaan onnelisuudesta, pelastunut ihminen on onnellinen, koska hän on saanut kalleimman aarteen, mitä täällä maan päällä voi saada, pelastuksen kadotustuomiolta ja ikuisen elämän Jumalan yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi