Syöttekö illallista klo 17?
Työkaveri, joka asuu yhdessä 17 v. lapsensa kanssa kertoi että he syövät viideltä tai jopa vähän ennen päivällisen. Sen jälkeen hän saattaa lähteä vielä itse joogaan ja lapsi näkemään kavereitaan tms. Tiedän kyllä että monet syö illallisen aikasin, mutta en itse sitä koskaan ymmärtänyt. Meillä on 13 v. lapsi, päivällinen syödään klo 18:30 aikaisintaan, usein vasta 19:30. Viideltä syömme välipalaa jos nälkä. Mulla ainakin tulisi uudestaan nälkä jos päivällinen olisi jo viideltä. Lisäksi haluan siinä töiden ja iltaruuan välissä tehdä jotain muuta kuin kotitöitä. Saatan esim lukea, käydä lenkillä, muuten urheilla, ostoksilla jne. Myös lapsi tulee välillä harrastuksista vasta klo 19.Selittäkää aikasin syöjät miksi syötte niin aikaisin?
Kommentit (40)
Mä tuun kotosalle yleensä vasta kahdeksan jälkeen illalla, joten ei todellakaan. Normaalisti ajoitan suunnilleen puoli yhdeksän aikaan päivällisen ja katson samalla uutiset. Tai jos menee myöhempään päästä kämpille, niin voin syödä vaikka yhdeltätoistakin :)
Suomessa kyllä. Ulkomailla klo 19 tai 19.30. Jostain syystä sama rytmi ei onnistu Suomessa
Yrittäjä perheessä tehdään töitä 10-12 tuntia päivässä joten illastamme myöhään, joskus menee jopa kymmenen tienoille illalla. Päivällä syödään niukasti, tämä kuvio sopii meille ja saamme kaiken tarvittavan tehtyä päivän mittaan. Viideltä yleensä otetaan teetä tai kahvia.
Monet syö päivällisen jälkeen iltapalan ennen nukkumaanmenoa
Lapsuudessa aina klo 17 ruokailtiin. Tänään söin klo 17 pyttipannua, en joka päivä just siihen aikaa.
Jos syön 11-12 aikaan lounaan niin kyllä minä kaipaan kunnon ruokaa 16-17 aikaan. Syön mielummin kunnon aterioita kuin napsin välipaloja.
Me syödään myös iltapala mutta se on klo 21 terv. AP
On lounas, päivällinen ja illallinen. Illallisaika alkaa 19-20.
Aikasin syöjät: miten käytännössä kerkeette niin aikasin? Tietty jos työt päättyy klo 15 tai aikaisemmin...
Syön kyllä viiden aikaan. sitten iltatee joskus ysiltä ja iltapala vasta ennen nukkumaanmenoa.
Meillä on päivällinen 17 maissa. Iltapala 19 maissa. Sen jälkeen sitten lapset nukkumaan ja itse lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Me syödään myös iltapala mutta se on klo 21 terv. AP
Jos itse söisin päivällisen klo 19 niin ei minulla olisi tarvetta napostella välipalaa kahden tunnin kuluttua.
Jos joku syö klo 17 kunnon ruokaa niin kannattaa miettiä, että jollakin voi olla edellinen ruokia monia tunteja edeltävästi.
Ap:n työkaverin näkemys asiasta:
Työkaveri, joka asuu yhdessä 13 v. lapsensa kanssa kertoi että he syövät 18:30 tai jopa myöhemmin. Viideltä he syövät välipalaa. Hänelle kuulemma tulisi nälkä illalla, jos söisi kunnon päivällisen viideltä. Saattaa esim lukea, käydä lenkillä, muuten urheilla, ostoksilla jne. Myös hänen lapsensa tulee välillä harrastuksista vasta klo 19.Tiedän kyllä että monet syö illallisen myöhään, mutta en itse sitä koskaan ymmärtänyt. Meillä on 17 v. lapsi, päivällinen syödään klo 17, joskus jopa aiemmin. Selittäkää myöhään syöjät, miksi syötte niin myöhään?
Kunnon ruoka klo 17 niin nuori jaksaa illalla liikuntaharrastuksessa
Vierailija kirjoitti:
Täydellä vatsalla ei pidä urheilla, hmmm
Meillä mässytetään taukoamatta aamusta iltaan.
-Läskimooses
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellä vatsalla ei pidä urheilla, hmmm
Teen samoin ja jumppaan välillä
20-21.30
Silloin syömme päivällisen, illallista emme syö.
Päivällinen syödään klo 17 aikaan, koska siihen on totuttu ja useilla on kova nälkä. Illat halutaan rauhoittaa, että on aikaa tehdä mukavia asioita ennen nukkumaan menoa. Harva haluaa kokkailla ja siivota keittiötä enää klo 20.