Oletteko rukoilleet pelastusta ja uskoontuloa jollekin
läheisellenne ja onko hän sitten saanut uskon armon? Kertokaa kokemuksistanne.
Kommentit (63)
eli meidän joilla on paljon tulisi antaa vähäosaisille. Meidän tulisi auttaa köyhiä.
Vierailija:
Johan oli paksua!Siis tämä 41 teksti on oikein tyyppiesimerkki kristittyjen ylimielisyydestä ja ahtaasta ajattelusta! en voi mitään kirjoittaa, oli niin viimeinen niitti mulle!
t. ei uskova, ei alkoholia juova pienen lapsen äiti joka yrittää elää toisia kunniottaen ilman mitään uskonnollista yhteitöä
ja pimeyden orja, on janoinen ja etsii koko ajan sameaa vettä väärästä lähteestä, joka ei koskaan vie hänen janoaan, vaan kaikki hänen rahansa ja terveyden.
Ihminen ilman Jeesusta on synnin orja ja hyvin janoinen, joka ikinen ihminen tarvitsee yhteyttä Jumalaan, koska ilman sitä me olemme säälittävistä säälittävämpiä matkalla kadotukkeen. Jeesus on ihmisen ainoa pelastus.
selvinpäin. Uskovaiset huomio! Vaikka olisikin ateisti tai vapaasti ajatteleva, se ei tarkoita sitä että olisi ongelmia. Mitä jos elänkin ihan tavallista tasapainoista perhe-elämää, ei ole alko eikä muita ongelmia? Mitä jos otankin ihan itse vastuun tekemisistäni? Näinkin voi toimia. Onnistuu muuten ihan hyvin, kun on tällainen luonne, jolla on selvinnyt vastoinkäymisistään ja ymmärtää, että ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Tekee sitä toisille mitä toivoo toisten tekevän itselleen:) Minulla ei ole yhtä oikeaa oppia, joka sanelisi, että tekemällä näin pelastuu.
Nuorenpana tuli luettua raamattu, koraani ym uskonnoista kirjallisuutta.
Nyt tuntuu ihanalta, kun on löytänyt itsestään vahvuuksia, eikä tarvitse hakea ratkaisua elämän kysymyksiinsä painetusta sanasta. Uskonnot eivät enää jaksa kiinnostaa minua. En koe ahdistusta tai iloa toisten ihmisten puolesta muuten, kuin ymmärtäen omien tekemisteni ja tekemättä jättämisteni kautta syntyvien asioiden kautta että miten olen vaikuttanut toisten ihmisten elämässä. Omia virheitään voi yrittää korjata ja elämään kannattaa tarttua ilman, että pelkää tulevia vielä tekemättömiä virheitään. Elämätön elämä olisi suurin synti;)
Vierailija:
Toivon, että mieheni ja äitini löytäisivät Jeesuksen.Olen rukoillut pelastusta niin monille, mutta nämä asiat ovat Jumalan käsissä. Surullista, että niin moni kulkee pää pystyssä kohti helvettiä. Koko Suomen maa on suurelta osin rappiolla.
asiat ovat jumalan kädessä, niin eikö hän sitten halua, että kaikki pelastuisivat?
Vierailija:
Koettakaa nyt päättää onko se uskoontulo ihmisen oma vapaan tahdon valinta vai Jumalan toimintaa, molempia se ei voi olla yhtä aikaa.
En minä ole hylännyt Jeesusta enkä ole kävelemässä pää pystyssä kohti helvettiä, minä menisin oikein mielelläni taivaaseen jos mahdollista, mutta minkäs teen sille etten enää usko tuohon ristiriitaiseen hölynpölyyn enkä pysty alkamaan siihen uskoa ihan vain päättämällä että uskonpa nyt taas.
Koska Jumala on ajan yläpuolella, hän tietää ketkä pelastuu, mutta ihminen ei pelastu ilman kääntymistä Jeesuksen puoleen. Kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen ja syntien anteeksiannon, Jumala antaa lahjaksi hänelle uskon ja pyhän hengen, joka avaa hänelle uskon salaisuuksia ja Raamattua.
Ihmisen tulee nöyrtyä, kääntyä Jeesuksen puoleen, sitten hän saa lahjaksi uskon ja Pyhä henki tulee häneen asumaan ja opastaa häntä uskon tiellä. Jokainen uskova ei ole enää se sama, mikä hän oli ennen, vaan hänessä asuu Jumalan henki.
Kyllä sinä voit päättää pelastua. Polvistu Jumalan edessä ja lue syntisen rukous (löydät sen netistä), niin huomaat, että ihmeitä alkaa tapahtua elämässäsi.
Lainasit minun tekstiäni ja aloit paasata alkoholista. Ihan selvinpäin olen siellä kadulla kulkenut, usko pois.
mutta me ihmiset saamme itse tehdä sen lopullisen päätöksen eli otamme Hänet vastaan. Jumala ei ketään halua pakottaa. Mikä tässä on sellaista että sinä et ymmärrä. Minusta se on aivan yhtä selvä asia kuin jos minä kutsuisin sinut meille kahville koska haluan kutsua mutta sinä itse päätät haluatko tulla vai et.
Vierailija:
selvinpäin. Uskovaiset huomio! Vaikka olisikin ateisti tai vapaasti ajatteleva, se ei tarkoita sitä että olisi ongelmia. Mitä jos elänkin ihan tavallista tasapainoista perhe-elämää, ei ole alko eikä muita ongelmia? Mitä jos otankin ihan itse vastuun tekemisistäni? Näinkin voi toimia. Onnistuu muuten ihan hyvin, kun on tällainen luonne, jolla on selvinnyt vastoinkäymisistään ja ymmärtää, että ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Tekee sitä toisille mitä toivoo toisten tekevän itselleen:) Minulla ei ole yhtä oikeaa oppia, joka sanelisi, että tekemällä näin pelastuu.Nuorenpana tuli luettua raamattu, koraani ym uskonnoista kirjallisuutta.
Nyt tuntuu ihanalta, kun on löytänyt itsestään vahvuuksia, eikä tarvitse hakea ratkaisua elämän kysymyksiinsä painetusta sanasta. Uskonnot eivät enää jaksa kiinnostaa minua. En koe ahdistusta tai iloa toisten ihmisten puolesta muuten, kuin ymmärtäen omien tekemisteni ja tekemättä jättämisteni kautta syntyvien asioiden kautta että miten olen vaikuttanut toisten ihmisten elämässä. Omia virheitään voi yrittää korjata ja elämään kannattaa tarttua ilman, että pelkää tulevia vielä tekemättömiä virheitään. Elämätön elämä olisi suurin synti;)
alkoholista eikä ihminen enää tarvitse sitä. Näin ei toki aina ole, mutta usein on. Uskovaisten elämä ei ole ongelmatonta, vaan täynnä koettelemuksia, kipuilua ja taistelua syntiä vastaan, sillä synti ja taipumus syntiin on ja pysyy meissä. Meissä kaikissa on syntiä, ihminen ei voi teoillaan pelastua, vaan Jeesuksen Kristuksen sovitustyö on ainoa, joka voi meidät pelastaa, sillä hän maksoi ristillä kaikki ihmiskunnan synnit. Synti on sitä, joka vahingoittaa meitä ja ihmissuhteitamme ja jokainen ihminen on täynnä syntiä. Itse aloin elää vasta silloin kun tulin uskoon, sitä ennen olin kulkenut pimeydessä. Nyt elämä uskovana on oikeasti jännittävää, koska Jumala opastaa ja ohjaa monin eri tavoin ja puhuu eri tavoin. Uskossa on valtavinta se, että se on henkilökohtainen suhde Jumalaan, Jumala todella rakastaa meitä ja haluaa viettää aikaa kanssamme. Jumala on Isä, joka ei koskaan hylkää vaan on aina meidän kanssasmme.
Vierailija:
Kyllä sinä voit päättää pelastua. Polvistu Jumalan edessä ja lue syntisen rukous (löydät sen netistä), niin huomaat, että ihmeitä alkaa tapahtua elämässäsi.
Minä olen rukoillut ja itkenyt ja rukoillut niin paljon että en enää jaksa. En minä tästä tämän uskovaisemmaksi enää tule. Raamatun opetukset vaikuttavat minusta epätosilta ja omakin kokemus sanoo että rukoilemalla ei uskoa saa joten päätäpä tässä nyt sitten yhtäkkiä alkaa uskoa... Päätä sinä alkaa yhtäkkiä uskoa muumipeikkoon.
Vierailija:
asiat ovat jumalan kädessä, niin eikö hän sitten halua, että kaikki pelastuisivat?
mutta kun hän ei voi pakottaa ketään uskomaan. Suurin osa ihmisistä hylkää Jeesuksen aivan tietoisesti ja valitsee näin helvetin, ikuisen eron Jumalasta.
Vaikka Herramme sanoi, että kaikki hänen tekonsa ja toimensa ovat olleet alusta asti tiedossa, niin silti kaikille uskoville on täysin selvää, ja Raamatussakin se ilmaistaan, mikä kertakaikkinen merkitys hänen henkilökohtaisella kuuliaisuudellaan ja uhrillaan oli, sillä se ei ollut helppoa eikä itsestäänselvää.
Tätäkään keskustelua ei olisi käyty, mikäli Jeesus olisi lymynnyt piiloon Getsemanesta tai muuten kuulutelussa väistänyt sanastaan.
Vierailija:
mutta me ihmiset saamme itse tehdä sen lopullisen päätöksen eli otamme Hänet vastaan. Jumala ei ketään halua pakottaa. Mikä tässä on sellaista että sinä et ymmärrä. Minusta se on aivan yhtä selvä asia kuin jos minä kutsuisin sinut meille kahville koska haluan kutsua mutta sinä itse päätät haluatko tulla vai et.
Jos se kerran on minun päätökseni eikä Jumala päätä päätänkö minä niin tai näin niiin miksi sinä rukoilet _Jumalaa_ siitä että minä päättäisin niin enkä näin?
Vierailija:
mutta kun hän ei voi pakottaa ketään uskomaan. Suurin osa ihmisistä hylkää Jeesuksen aivan tietoisesti ja valitsee näin helvetin, ikuisen eron Jumalasta.
Mitä se rukoileminen hyödyttää jos se asia on pois Jumalan käsistä?
Vierailija:
Vierailija:Kyllä sinä voit päättää pelastua. Polvistu Jumalan edessä ja lue syntisen rukous (löydät sen netistä), niin huomaat, että ihmeitä alkaa tapahtua elämässäsi.
Minä olen rukoillut ja itkenyt ja rukoillut niin paljon että en enää jaksa. En minä tästä tämän uskovaisemmaksi enää tule. Raamatun opetukset vaikuttavat minusta epätosilta ja omakin kokemus sanoo että rukoilemalla ei uskoa saa joten päätäpä tässä nyt sitten yhtäkkiä alkaa uskoa... Päätä sinä alkaa yhtäkkiä uskoa muumipeikkoon.
Jos olet itkenyt ja rukoillut pelastusta, sinä olet saanut pelastuksen. Joskus se vie aikaa, ennen kuin usko alkaa näkyä ja vaikuttaa. Minulla meni siihen viisi vuotta. Rukoilin jo vuonna 2000 uskoontuloa, mutta vasta 2006 tulin todella uskoon. Näin vuonna 2000 unen, jossa löysin ihostani arven, jota aloin kaivaa ja ihon alta tuli lanka, johon oli kiinnitetty siemeniä, viisi ensimmäistä olivat pieniä ja tulivat helposti, kuudes ei meinannut millään tulla ja jouduin kiskomaan, lopulta se tuli, siemen oli iso auringonkukan siemen. Nyt ymmärrän, että uni oli Jumalan puhetta, jossa hän kertoi kuinka uskoni alkaa itää vasta kuudentena vuonna.
minä ainakin rukoilen Jumalaa että hän antaisi mieheni nähdä sen tosiasian että tarvimme uskoa ja että hän löytäisi Jumalan. Me tarvitaan siihen kaikkivaltiasta Jumalaa koska emme pysty siihen yksin.
Vierailija:
Mitä se rukoileminen hyödyttää jos se asia on pois Jumalan käsistä?
Ilmestyskirjassa eteemme maalataan voimakas kuva siitä, mikä voima rukouksella on.
Ilm 8
1 Kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, taivaassa syntyi hiljaisuus, ja sitä kesti puolen tunnin verran.
2 Minä näin, kuinka niille seitsemälle enkelille, jotka seisoivat Jumalan edessä, annettiin seitsemän torvea.
3 Vielä tuli yksi enkeli, joka asettui alttarin ääreen kädessään kultainen suitsutusastia. Hänelle annettiin paljon suitsuketta, jotta hän valtaistuimen edessä olevalla kultaisella alttarilla liittäisi suitsutusuhrin kaikkien pyhien rukouksiin.
4 Niin nousi suitsutuksen savu enkelin kädestä Jumalan eteen yhdessä pyhiltä tulevien rukousten kanssa.
5 Enkeli otti suitsutusastian, täytti sen alttarin tulella ja sinkosi tulen alas maan päälle, ja ukkonen jylisi, salamat leimusivat ja maa järähteli.
Ja tottakai sitä haluaa, ettei kukaan lähimmäinen joudu kadotukseen vaan pelastuu.
Jumala ei voi pakottaa ketään uskomaan, mutta hän voi taivuttaa ihmisiä esim. olosuhteilla niin, että he alkavat uskoa ja kääntyvät Jumalan puoleen.
ettekö voi rukoilla nälkäänäkevien ja sodan jaloissa asuvien puolesta? Voidaan sitten ensi viikolla katsoa kuinka paljon apua tuli.
puolesta mutta ei vastaus aina tule hetkessä.
Vierailija:
Jos Jumala päättää antaako ihmiselle uskon lahjan vai ei niin häneltä on tavattoman epäreilua heittää sitten ihmisiä helvettiin sen vuoksi että hän on päättänyt jättää heille antamatta uskon lahjan.
Olisi varmaan parasta että tällaista Jumalaa ei rukoiltaisi.