Outo tapaus mökillä, ollessani kävelyllä.. jäi kaivamaan.
kävelin noin 5 km (rakastan pitkiä kävelylenkkejä) ja täällä päin ei ole karhuja. Niin ihmeekseni siellä syvässä metsässä, asumattomalla seudulla, jossa on eräs kauan sitten hyljätty vanha asuinrakennus ja joku piharakennus myös.
Ihmettelin selvää savun tuoksua ja ajattelin onko jossain tulipalo. No kävelin siitä eteenpäin ja kuinka ollakkaan näin siellä aution talon pihassa, nuotion!
Pysähdyin puitten taakse hämmästyneenä ja ajattelin että sen täytyy olla joku erämies, ehkä meidän mökkinaapuri.
Mutta hetken päästä talosta tuli joku tumma, ulkomaalaisen näköinen tosi pitkä mies joka kantoi jotain talosta jotain jonka heitti sitten nuotioon.
Säikähdin todella ja sydämeni löi volttia, ei ole mitenkään tavallista että erämaassa näkee jonkun tummahipiäisen.
Käännyin takaisin mökille vaikka tarkoitus oli jatkaa vielä pitempi lenkki, juoksin lähes koko matkan.
Mutta nyt aloin miettimään tapausta ja uteliasuus heräsi, mitä jos lähtisin takaisin sinne autiotuvalle ja ottaisin mukaan kiikarit ja kameran. Mitä mieltä uskallanko mennä? Mieheni sanoi että mökki ei kuulu meille ja ei ole meidän asia mitä ja kuka siellä on.
Kommentit (103)
Mutta ajattelin että lähden kävelylle sinne mutta tämä ei kyllä ole sellasta seutua missä turistit pyörii. Paikka on Kainuuta. AP.
Meillä on mökki, samoin tuttavaparilla, ja molempien miehet ei ole läheltäkään Suomea kotoisin.
Tiedän jopa mustaihoisen miehen, joka pyörittää maitotilaa Varsinais-Suomessa. Ei kai niitä tummaihoisia ole totuttu näkemään suomalaisen maatilan pihassa, mutta onhan niitäkin nykyään.
se mökki on tietääkseni suojelualuetta. Mutta lähden nyt sinne kävelylle kiikareiden kanssa. AP.
Vierailija:
Kuis sullla on netti mökilläsi.
kyllä se mies siellä edelleenkin on! Menin sinne pyörällä että pääsen nopeesti pois jos äkkilähtö tulee. Hän makasi nurmikolla jonkun vaatten päällä, katselin kiikareilla häntä ja täytyy sanoa että mies oli kyllä komea. Pitkä, tumma ja komea. Ihmettelin kyllä mitä hän siellä tekee yksin.
Sitten hän yhtäkkiä nousi siitä ylös ja laittoi kädet korvilleen ja ihmettelin mitä nyt, ihan kuin hän tekis jotain taikoja.
Sitten hän meni polvilleen ja tajusin että hänhän rukoilee! Minulle tuli hiukka outo olo, olin siellä metsikössä piilossa ja vakoilin häntä kun hän suoritti intiimiä hetkeä rukoilen jumalaansa. Jotenkin tuli tunne että minun on viisainta häiyä ja vähän äkkiä.
Soitin miehellenikin ja hän sanoie ttä anna ihmisten olla rauhassa ja hän vinoili siitäkin kun halusin soittaa poliisille siitä Porvoon metsässä elävästä mustalaisleiristä, johon tömäsin viikko sitten ( asumme Porvoossa). Tämä on totta, minä törmäsin siellä leiriin jossa oli ainakin 40 henkeä jotain romanialaisia mustalaisia. Mies ei silloinkaan antanut minun soittaa poliisille, eikä uskonut minua.
Olikohan se mun mies? ;) Meillä ei tosin ole Kainuussa mökkiä, vaan Airistolla saaressa, siellä se mun siippani nytkin on. Ulkona tuskin rukoilee, koska siellä sataa.
Mitä niin kummallista siinä nyt muka on, että siitä täytyy innostua ja suu vaahdossa kertoa? Ja miksei kukaan sitä uskoisi? Missä sä itse oikein asut, jos yksi muslimi herättää tuollaisen innostuksen ja reaktion?
Vierailija:
Mutta joka sana on totta. AP.
ja jopa turkkilaisia maanviljelijöinä kuten meidän mökin lähellä.
Onkohan mun muslimimies saanut vastaavanlaiset kyylät liikkeelle, kun on mennyt kesällä ongelle järvelle, ja talvella meren jäälle pilkkimään tai hiihtämään? :D
Vierailija:
Mitä niin kummallista siinä nyt muka on, että siitä täytyy innostua ja suu vaahdossa kertoa? Ja miksei kukaan sitä uskoisi? Missä sä itse oikein asut, jos yksi muslimi herättää tuollaisen innostuksen ja reaktion?Vierailija:
Mutta joka sana on totta. AP.
pihakin on pitkän ruohon peitossa.. Minusta tässä miehessä oli jotain jännää ja pelottavaa. Halusin mennä itseasissa juttusille, mutta pelkäsin liikaa.
Se mustalaisleiri on kyllä totta! siellä oli hirveesti mustalaisen näköstä sakkia ja teltatkin oli pystyssä.
ap.
Meidän naapurin pihassakin on pitkä hoitamaton nurmikko, vaikka kyseinen rivitalon päätyhuoneisto on ihan asuttu.
Muslimimiehessä on jotain jännää ja pelottavaa. Hmmm. Oliko se hirmu pitkä, viisikymppinen, pitkä musta parta jossa harmaata, ja ontuiko se toista jalkaansa? Jos oli, niin amerikkalaiset maksaa isot rahat kun kerrot että se lymyää siellä korpimökissä.
Vierailija:
pihakin on pitkän ruohon peitossa.. Minusta tässä miehessä oli jotain jännää ja pelottavaa. Halusin mennä itseasissa juttusille, mutta pelkäsin liikaa.
Se mustalaisleiri on kyllä totta! siellä oli hirveesti mustalaisen näköstä sakkia ja teltatkin oli pystyssä.
ap.
Enpä tullut ajatelleeksi että hän ois sen ostanut, toisaalta äitini kertoi että se on joku valtion rakennusperinne suojelukohde.
Se on hirsinen vanha talo jossa on hirsinen aittarakennus ja joku navetta.
Ihmettelen enkä saa mielestäni pois sitä että mitä ihmettä hän tekee täällä jumalan selän takana.
AP.
Vierailija:
Oliko se hirmu pitkä, viisikymppinen, pitkä musta parta jossa harmaata, ja ontuiko se toista jalkaansa? Jos oli, niin amerikkalaiset maksaa isot rahat kun kerrot että se lymyää siellä korpimökissä.Vierailija:
Minusta tässä miehessä oli jotain jännää ja pelottavaa.
Vierailija:
Ihmettelen enkä saa mielestäni pois sitä että mitä ihmettä hän tekee täällä jumalan selän takana.
AP.
ja kysyt mitä helvettiä se oikein tekee siellä!? Sanot sille että on todella ihmeellistä, että joku tummahipiäinen oleskelee jossain jumalan selän takana, varsinkin noin pitkä ja komea.
outoahan toi on. Onkohan siellä taustalla joku onnettomasti päättynyt rakkaussuhde?
Soitin äidillenikin ja hän sanoi että voi olla että hän on laittomasti maassa ja pakoilee viranomaisia.
Hänen on täytynyt kulkea tämän meidän tien ohi, sinne ei muuta kautta pääse,. Toinen tie on niin huono ja lähes ummessa.
Kannattaa myös piilottaa pari kännykkää eri puolille mökkiä että voi kutsua apua kun ne tummat tulevat teille. Itse lähtisin äkkiä pois ja soittaisin varmuuden vuoksi poliisit tarkastamaan mainitsemasi autiomökin, sillä et muuten saa tietää minkä sortin hulluja siellä on.
Mutta puhelin on minulla mukana koko ajan. Se mustalaisleiri oli siis Porvoossa ja tämä tapaus Kainuussa.
Minun on tarkoitus perussiivota ja maalata sauna täällä. Oma auto ja polkupyörkin löytyy, että pääsen täältä pois jos siltä alkaa tuntumaan.
Minua taas haluttas mennä sinne uudestaan vakoileen, mutta yksin en oikein uskalla. :(
Paatunut roisto epäilemättä. Ihan tuliakin polttelee... Poliisit tulee varmaan renkaat ulvoen selvittämään tilannetta. Kaikki rikoksen merkit täyttyvät tässä kuvauksessa :D
" Jos autiotuvassa on joku ulkomaalainen, niin ei se kyllä oikealla asialla ole. Ja vielä polttelee tulia mökin pihassa. Poliisi voisi ainakin tarkistaa tilanteen. "