Outo tapaus mökillä, ollessani kävelyllä.. jäi kaivamaan.
kävelin noin 5 km (rakastan pitkiä kävelylenkkejä) ja täällä päin ei ole karhuja. Niin ihmeekseni siellä syvässä metsässä, asumattomalla seudulla, jossa on eräs kauan sitten hyljätty vanha asuinrakennus ja joku piharakennus myös.
Ihmettelin selvää savun tuoksua ja ajattelin onko jossain tulipalo. No kävelin siitä eteenpäin ja kuinka ollakkaan näin siellä aution talon pihassa, nuotion!
Pysähdyin puitten taakse hämmästyneenä ja ajattelin että sen täytyy olla joku erämies, ehkä meidän mökkinaapuri.
Mutta hetken päästä talosta tuli joku tumma, ulkomaalaisen näköinen tosi pitkä mies joka kantoi jotain talosta jotain jonka heitti sitten nuotioon.
Säikähdin todella ja sydämeni löi volttia, ei ole mitenkään tavallista että erämaassa näkee jonkun tummahipiäisen.
Käännyin takaisin mökille vaikka tarkoitus oli jatkaa vielä pitempi lenkki, juoksin lähes koko matkan.
Mutta nyt aloin miettimään tapausta ja uteliasuus heräsi, mitä jos lähtisin takaisin sinne autiotuvalle ja ottaisin mukaan kiikarit ja kameran. Mitä mieltä uskallanko mennä? Mieheni sanoi että mökki ei kuulu meille ja ei ole meidän asia mitä ja kuka siellä on.
Kommentit (103)
Kuinka hän on päässyt sinne? uskaltasinko mennä sinne vielä? jos menisin autolla reilusti, niin että hän näkisi minut?
Äiti suositteli ap:tä antautumaan romanttiseen suhteeseen miehen kanssa. Äidillä on kokemusta romantiikasta komean ulkomaalaisen miehen kanssa 70-luvulta.
Tuskinpa sellanen kiiltokuvapoika tälläsestä pyörykästä muutenkaan kiinnostuis. Mutta minulla palaa halua lähtä taas kurkkiin sinne. Oikeesti mun pitäs siivota täällä mutta ei nyt huvita. Onhan tässä koko viikko aikaa, ei silti.
onkohan sillä ramada vai mikä se niitten paasto on? tiedä vaikka suuttus kun sinne ruokaa lähtisin kuskaan.
Täähän on puoleksi leikkiä mutta kiva kirjoitella täällä mökillä ja miettiä sitä sulosilmää Suoniityn tuvassa, ihan kaikessa rauhassa kun oma ukkokaan ei ole tuossa kitisemässä.
AP.
kun äitikin sanoi että on hyvä ilmoittaa.
Mutta tästä ei kuulma kannata kellekkään kertoa, enkä muuten kuvittele olevani vitsikäs.
Vierailija:
Soitin äidillenikin ja hän sanoi että voi olla että hän on laittomasti maassa ja pakoilee viranomaisia.
Eli mene vaan piirakkaa tarjoamaan ;)
Vierailija:
onkohan sillä ramada vai mikä se niitten paasto on? tiedä vaikka suuttus kun sinne ruokaa lähtisin kuskaan.
AP.
Vaimo tai ystävä on vienyt sen mökille, ja lähtenyt itse kaupunkiin koska ei ole kesälomalla.
Monet ulkomaalaiset on hulluna erämaahan, se on totta. Samalla lailla kun moni suomalainen rakastaa hiekkadyynejä, palmupuita ja pitkiä valkoisia rantoja. Erilainen viehättää aina.
Vierailija:
Siis eikö tällä kaverilla ole autoa siellä?
jos ei ole, niin onpa ihmellistä. Jotkut ulkomaalaiset ovat vaan ihan hulluina erämaahan.
Hullua ei tarvii paljoo yllyttää, mä olen jo puoliksi menossa. Uskaltasitteko te mennä? AP
miltä sinusta tuntuisi, jos joku ulkomaalainen mies tulisi kiikaroimaan ja vakoilemaan sua, kun olet yksin mökkinne pihassa?
Pysy sä vaan mökillä ja tietokoneen ääressä, ja anna toisen nauttia yksityisyydestään. Tirkistely on törkeää.
Vierailija:
Hullua ei tarvii paljoo yllyttää, mä olen jo puoliksi menossa. Uskaltasitteko te mennä? AP
Joku muslimimies saattaa loukkaantuakin siitä, jos nainen tulee käsi ojossa itseään esittelemään. Ja ennen kun joku ärjyy että maassa maan tavalla, niin muistutettakoon että nyt ei olla kaupungissa vaan keskellä metsää, missä jokaisella on oikeus olla ihan omassa rauhassaan, ilman että vieraat änkeää tontille luvatta tai vakoilee puiden takaa.
Sitäpaitti tällä seudulla on vaan meidän mökki, seuraava mökki on n. 15 km päässä. Jos sillä jotain sattuis niin kuka häntä auttaisi?
AP.
Kun ovetkin ovat aukia ja muutenkin luulisi siellä olevan aika ankeeta yksin. Vaikka se onkin hirsirakennus ja aika hyvässä kunnossa. Ap.
niin pitää olla melko typerä jos lähtee yksin jossain korvessa kyttäämään ja sitten tervehtimään vierasta miestä,jota pitää epäilyttävänä ja joka majailee autiossa mökissä...
äly hei älä jätä
tai soittaisin poliisille jos on varmaa että henkilö on siellä luvatta.
Ne luuli että niin saa tehdä. Samoin kävivät yöllä lypsämässä ohikulku matkalla meidän lehmät.
, kun meinaat poliisit kutsua? Käsittääkseni jokamiehen oikeudet kuuluvat kaikille ihmisille myös romaaneille. Spurguja asunut kaupunkien lähimetsissä aikojen alusta ja ihon väri on varmasti ollut milloin mitäkin. AP ota lääkkeesi.
niin oletko varma ettet näe harhoja? Ihminen ei yleensä itse tiedosta esim. alkavaa skitsofreniaa.
Toinen vaihtoehto on että tumma mies on oikeesti henkiolento.
jos ei ole, niin onpa ihmellistä. Jotkut ulkomaalaiset ovat vaan ihan hulluina erämaahan.