Miten kolme lasta hoitoon neljäksi yöksi kun mummolat ei auta?
Olis pakko päästä lomalle miehen kanssa kun pä meinaa hajota ainaiseen lastenhoitoon. Mummeista vaan ei ole apua, eli mitäköhän sitä keksisi, mihin noi lapset voi sijoittaa? Iät on 1 v., 4 v. ja 6 v.
Kommentit (89)
ja tehdä lapsia niin monta, ettei selviä hommasta.
Ja juu, minusta on laiskuutta työntää lapset jaloista, kun keksii, ettei hotsita.
Etkö voi odottaa että joku mummoista voi ottaa lapset ?
Vai oletko minä-mulle-kaikki-nyt tyyppi ?
kestä. On pakko päästä lomalle, vaikka lapset sijoittaen tuikituntemattomien hoitajien luokse tai tuikituntemattoman hoitajan tuleminen omaan kotiin.
Olis kannattanyt pitää ne kinkut ristissä vähän useammin.
Vierailija:
Hoitakaa parisudettanne hyvin ja antakaa aikaa myös toisillenne. Lapsen koti on vanhempien hyvä suhde.
Olen täsmälleen samaa mieltä!
Toisaalta olen sitä mieltä, että 1 vuotiaan voisi kyllä jättää esim. tutuille isovanhemmille tai kummeille neljäksi yöksi (eikä siitä pahene sorry vaan kaikki jotka olette eri mieltä) mutta tuntematon hoitaja neljälle päivälle voi olla aika rankka kokemus. Onko tuttua opiskelijaa joka mielellään ottaisi lisätienestiä tms. Tosin olen sitä mieltä, että jos pakkorako niin sitten mieluummin se tuntematon hoitaja kuin, että vanhempien parisuhde lähtee menemään alamäkeä.
Olisko teille mahdollista pitää vaikka 2 kertaa kahden yön loma kerrallaan?
Ottakaa nyt pieni aikalisä, te tuomitsijaäidit, hyvänen aika on se elämä kireetä joillakin!
Vierailija:
jättää mummolaan, kuin että jättää vieraalle. Ihmettelen, että joku tekee noin monta lasta putkeen ja sitten valittaa, että pitää päästä lomalle.
Mikä ero siinä on jos mummo ei ole perheelle läheinen?
Ja miten niin kolme on paljon? KolMeTOISTA olis paljon, mut kolmehan on ihan vähän!
Tunteettomia, empatiakyvyttömiä ja mielikuvituksettomia. Eivät osaa ajatella, miltä jostain voi tuntua jos ei saa koskaan mitään apua. Emme edes tiedä minkä luonteisia lapset ovat tai millaista työpäivää tekevät tai muista asioista.
Te tunteettomat kylmät ihmiset, minä todella säälin teitä ja lapsianne.
viikon loma kerran vuodessa pelastaa parisuhdetta, jos elämä yhdessä muina aikoina on sellaista että " pää hajoaa" . Jos ei ole aikaa olla yhdessä arkena ja omassa kodissa, niin sille arjelle on tehtävä jotain sen sijaan että vaan pakenee sitä.
Me ollaan kaksin iltaisin kun lapset nukkuu ja muutaman kerran vuodessa viikonlopun verran (ykis yö), muu aika eletään perhe-elämää ja lomaillaan koko perheenä. Etenkin nyt kun ollaan molemmat töissä, en missään nimessä raaskisi lomailla pidempään ilman lapsia - sen aika koittaa sitten 10 vuoden päästä, kun nuo eivät enää edes halua vanhempien kanssa kaupunkilomille :-9
Mummon tuntee niin hyvin, että tietää lapsen olevan hyvässä ja rakastavassa hoidossa. Miten joku raaskii jättää täysin ventovieraalle.
Vierailija:
viikon loma kerran vuodessa pelastaa parisuhdetta, jos elämä yhdessä muina aikoina on sellaista että " pää hajoaa" . Jos ei ole aikaa olla yhdessä arkena ja omassa kodissa, niin sille arjelle on tehtävä jotain sen sijaan että vaan pakenee sitä.Me ollaan kaksin iltaisin kun lapset nukkuu ja muutaman kerran vuodessa viikonlopun verran (ykis yö), muu aika eletään perhe-elämää ja lomaillaan koko perheenä. Etenkin nyt kun ollaan molemmat töissä, en missään nimessä raaskisi lomailla pidempään ilman lapsia - sen aika koittaa sitten 10 vuoden päästä, kun nuo eivät enää edes halua vanhempien kanssa kaupunkilomille :-9
Vierailija:
Tunteettomia, empatiakyvyttömiä ja mielikuvituksettomia. Eivät osaa ajatella, miltä jostain voi tuntua jos ei saa koskaan mitään apua. Emme edes tiedä minkä luonteisia lapset ovat tai millaista työpäivää tekevät tai muista asioista.Te tunteettomat kylmät ihmiset, minä todella säälin teitä ja lapsianne.
Minä en jaksa ymmärtää, miksi ottaa stressiä jostain lasten hoitopaikasta, jotta pääsisi väkisin matkustamaan miehen kanssa. Ei meillä ole ollut koskaan mitään apua ja paras apu siihen on ollut, että olen hyväksynyt tilanteen. Ei ole stressiä, kun ei siitä ota stressiä. Kun tietää, että ei ole ketään, jolle antaa hoidettavaksi, niin sitten ei väkisin yritä vääntää tilannetta miksikään muuksi.
Vierailija:
Mummon tuntee niin hyvin, että tietää lapsen olevan hyvässä ja rakastavassa hoidossa. Miten joku raaskii jättää täysin ventovieraalle.
Meillä ei tosin ole mummolaakaan, jonne lähettää lapsia, mutta silti koen, että mummola olisi aivan eri asia kuin joku täysin vieras ihminen.
jos itse käy viidesti yhden yön lomalla joka vuosi, se on ihan ok, mutta neljä yötä kerrallaan yhden ainoan kerran on jo sitten tosi tuomittavaa. Tai että jos on mummoloita joka nurkan takana, on ihan ok sinne jättää omat lapset silloin tällöin, mutta jos jollakin ei ole koskaan ketään lastenhoitajaa ja väsyy siihen tilanteeseen, sitä ei sitten toki saisi koskaan valittaa. Hohhoijaa.
Ymmärrän ap sinua oikein hyvin. Meillä on ollut lapsia perheessä jo 16 vuotta, ja yhtään lomaa ei sinä aikana ole lomailtu ilman lapsia. Jos meille yksi yö järjestyisi, en viitsisi edes lähteä, se olisi ihan yhtä tyhjän kanssa tässä väsymyksessä. Pitäisi tosiaan olla joku 3-4 yötä, jolloin pari yötä voisi nukkua väsymystään pois ja sitten ehtisi vielä loppulomasta hiukan siitä nauttiakin. Lapset ovat ainakin minulle kaikkein rakkainta elämässä, mutta se ei tosiaan poista sitä, ettenkö kaipaisi edes joskus lepoa ja sitä, että voisi miehen kanssa edes keskustella rauhassa ilman että lapset kuuntelevat.
Te tiesitte lapsia hankkiessanne tilanteen. Helpompi on vaan sopeutua siihen.
(Ajatelkaa: vuosisatojen ajan ihmiset ovat pärjänneet ilman lomia omista lapsistaan. Mihin sitä muka maatalosta lähtisi yhtäkkiä puolisoineen matkalle ja kuka hoitaisi 10 lasta. Älkää valittako, vaan nauttikaa nykyajan mukavuuksista.)
meitä 1960-ja 70-luvuilla syntyineitä on varmaan aika lailla mummot hoitaneet. Äitini syntyi 1940 ja häntäkin hoiti mummo lapsena, kun vanhemmat olivat lomalla.
meillä vähän sama tilanne kuin ap:llä, eli 3 lasta joista pienin vielä himpun alle yksivuotias. Olemme järjestäneet parisuhdeaikaa niin, että viemme isommat kaksi kummeille viikonlopuksi ja menemme vaikkapa hotelliin/kylpylään viikonlopuksi yksivuotiaan kanssa. Yksivuotias nukkuu pitkät päiväunet, isä voi hoitaa ja äiti mennä välillä hierojalle/hoitoihin ja sama toisin päin, hotellissa usein lapsiparkki hetkiseksi ja illalla saa loistopäivällisen myös huoneeseen kun lapsi nukkuu. Toimii todella hyvin kun vaan muistaa varata hotellista perhehuoneen, jossa vähintään iso alkovi tai mahdollisesti kaksi huonetta...
Isommat eivät tule kateellisiksi kun pääsevät kivaan paikkaan hoitoon ja yleensä vielä luvataan joku reissu vain isommille -- esim. elokuviin, korkeasaareen tai heurekaan ja jäätelölle isän kanssa...
Toinen konsti on miniloma. Yhdeksi yöksi saatte varmaan jonkun tutun/ystävän hoitamaan koko katrasta -- lähdette vasta illalla, menette teatteriin tai elokuviin, syömään hyvin ja hotelliin ja varaatte itsellenne vielä kahdenkeskisen aamusaunan. Varaatte jonkin hoidon molemmille tai kläytte vaikka kahden kesken vähän ostoksilla/jossakin näyttelyssä. Syötte hyvän lounaan ja tulette kotiin kun yksivuotias herää päiväuniltaan -- tämmöinen pikaloma ainakin meillä vierkistää ihan älyttömästi, eikä tule turhan kalliiksi ja hoitajakin yleensä löytyy.
Jos menee sanomaan että ei pääse miehen kanssa mihinkään kun mummot ei hoida niin johan tulee kommentteja MLL:sta ja Väestöliitosta ja ties mistä että mitäs valitat, onhan noita hoitajia tarjolla. Mut ei sitten sekään ole hyvä.
Vierailija:
MLL:stä on tosi vaikea saada hoitajaa, me ei olla koskaan saatu. Väestöliittoon harvoilla on varaa, oliko se viikonlopun 4 tunnin hoito jotain 140 euroa vai miten. Onko sulla paljon hyviä kokemuksia molemmista?
väestöliitto ei täällä meilläpäin toimi mutta MLL:ltä olemme ajatelleet palkata jonkun, ovat vaan tällä hetkellä kesälomalla eli menee elokuun puolelle... MInäkin kuulen mielelläni kokemuksia. T: 81
Vierailija:
MLL:stä on tosi vaikea saada hoitajaa, me ei olla koskaan saatu. Väestöliittoon harvoilla on varaa, oliko se viikonlopun 4 tunnin hoito jotain 140 euroa vai miten. Onko sulla paljon hyviä kokemuksia molemmista?
todella paljon palkkaa tai sitten ole joku tuttu. Ei mll:n hoitaja noin monelle tule.