Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~** ENSIKOT vko28 **~ 9-15.7.2007

09.07.2007 |

Tässäpä pino uudelle viikolle.

Viime viikon jutut löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10672808&p=1&tm…

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enkä yksinkertaisesti kykene mihinkään erityisen häikäisevään viestiin nyt.

HOYTille ihan mielettömästi kanssa jaksuja, tiedän tunteen kun ei auta kun odottaa.

Sitähän tässä on tehty jo ihan riittämiin mutta MIKÄÄN ei viittaa siihen että Naksu ois ilmaantumassa tähän maailmaan lähihetkinä.

Huonosti nukutun yön jälkeen vielä sitä on ihan loppu ja finaalissa tähän ikuisesti jatkuvaan odotukseen.

Mä taisin jossai kohtaa raskautta unohtaa ottaa sen vuoronumerolapun jolla synnyttämään päästään.. =/

Hyviä vointeja kaikille ja supsupsup loppupään menijöille.

Jushka ja Naksu 40+6

Vierailija
22/56 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti tsemppaamaan Hoytia ja Jushkaa, teillä alkaa olla tukalaa. Kyllä ne vauvat sieltä lähimmän parin viikon aikana maailmaan tulevat, koittakaa nyt vain kestää. Eiköhän se ole sitten kaiken vaivan arvoista. Toivottavasti Hoyt saat jotain syötyä ja olo sitäkin myöten paranee.

Kiitos Hermionelle tsempityksestä, se yhden illan masennus oli tosiaan jotain hormonihäiriötä koska muuten en ole taipuvainen synkkyyteen enkä yleensä herkästi itkekään (paitsi erityisen koskettavia leffoja katsoessa, hulluimpana esimerkkinä Fievel matkalla Amerikkaan, joka saa mut aina ihan Niagaran putouksiksi).

Täällä Helsingissä sataa vettä, toivottavasti muualla paistaa aurinko!

Tipu & Mini 32 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi perjantaina 6.7. kello 17:58 terve poika raskausviikolla 40+1. Painoa pikkumiehellä oli 3190 g, pituutta 49 cm ja päänympärys oli 35 cm. Synnytys meni ihan helposti, vaikka episiotomia jouduttiinkin tekemään. Mitään traumoja ei jäänyt ja alankin toipua aika hyvin. Toistaiseksi oleilemme vielä sairaalan perhehuoneessa, sillä vauva alkoi eilen kellastua ja joutui valohoitoon. Toivottavasti huomenna päästään kotiin.

Nyt ryhdyn vilkuilemaan teidän juttujanne lopulla nettiajallani... Kirjoittelen lisää sitten kotiin palattuamme.

t. Juska ja pikkumies 5 pv

Vierailija
24/56 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkailenpa minäkin omia vinkkejäni synnärille lähtijöille. Tosiaan: imetysliivit ovat must. Lisäksi maidonkerääjät ovat tosi kätevät olla mukana, nimittäin kun nännin päät kipeytyvät, saa maidonkerääjillä nännit irti rintsikoista. (Tosin älkää tehkö niin kuin minä: Olin pitkään pystyssä ja maidonkerääjät rintsikoissa. Heittäydyin sitten pitkäkseni ja sain valtaisan maitotulvan päälleni, joka kasteli ainoat imetysliivini...) Silmälaput olisivat myös aika kätsyt, kun päiväsaikaan yrittää levätä ja huonetta ei saa kunnolla pimennettyä. Toisaalta tähän käy myös sairaalan puklurätit hyvin... Omia siteitä kantsii olla mukana. Alussa käytin kyllä sairaalan pölkkysiteitä...

t. Juska

Vierailija
25/56 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaimakulta JUSKAlle paaaaaaaaaljon onnea pienestä ihanasta miehestä!!!! Ja tietysti iskälle kanssa.

Ja pienelle prinssille enkeleitä mukaan matkalle.

Ihan pikkasen kateena täällä kun la-kaima jo on saanut monta päivää nauttia omasta pienokaisesta, täällä mietitään kaikenlaisia poppakonsteja tuon Naksulaisen ulostuttamikseksi... =)

Jushka ja Naksu 40+6

Vierailija
26/56 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että synnytys meni hyvin ja pieni mies on saatu maailmaan. Paljon onnea koko perheelle.

Minä kävin tuossa aamulla lenkillä ja makkaria siivoilin. Tuli inspiraatio alkaa raivata tilaa vauvelin tavaroille. Sitten väänsin lohikeiton ja nyt ähkyssä makaan sohvalla. Voimat kaikkosi täysin jonnekin...mutta ukkeli mahassa tuntuu saaneen lisävirtaa ruokailun jälkeen.

Sanle ja DJ 22+2

Vierailija
27/56 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Mulla oli tässä aamupäivällä jo lupaavalta tuntuva supistussarja, reilun tunnin ajan tuli 30-40 sekuntia kestäviä supistuksia säännöllisesti 6 minuutin välein ja nyt ne sit yhtä äkkiä vaan loppuivat. Kiva kiva... Ajattelin että jos väli rupee yhtään tihenemään niin sitten soitan miehelle että alkaa valua töistä kotiin kun on iltavuorossa, mutta eipä tarvinnut näköjään soittaa... Supistusten aikana taas tuli sitä vaaleanpunaista vuotoakin, eli kyllä siellä kohdunsuulla kuitenkin jotain taas tapahtui... No, tämän aamuisia neuvola-kuulumisia sitten:

RV 38+3

Painon muutos/viikko: +2000g! (Yhteensä 14,3kg)

Turvotus: +

RR: 137/80

Pissa puhdas

Sf: 36cm

Tarjonta: rt

Sydämen syke: +

Liikkeet: ++

Neuvolan täti sanoi että vauva on lähtöasemissaan, siis laskeutunut alas. Siltä tosiaan tuntuukin, kävellessä ja varsinkin kyykistellessä tuntuu että vauva tipahtaa kyydistä! Ja vauvan pää painaa virtsarakkoa ja nivusia vihloo ilkeästi. Alkais nyt ne supparit uudestaan... Menen ottamaan päikkärit tähän väliin.

[b]JUSKALLE ONNITTELUT POJASTA![/b]

T:Titi ja Vimpula rv38+3[/color]

Vierailija
28/56 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=redTulin väliaikatietoja ilmoittamaan, voipi olla että synnytys on nyt lähelläkin. Mulla on ihan ihme olo ollu koko päivän ja maha ihan kuralla! Oon pitkin päivää juossut vessassa (varmaan 20 kertaa) kakkos tarpeella. Maha on kipeä ja p***a lentää ihan kirjaimellisesti. Muistan jostain lukeneeni että löysä vatsa vois ennakoida synnytystä, saas nähdä... Suppareitakin on tässä pitkin iltaa tullut mutta ei ne ole olleet säännöllisiä niin kuin oli päivällä. Menkkasärkyä on selässä kyllä ollut koko ajan tänään. Vimpula ei ole tänään hirveästi liikkunut, tai liikkuu kyllä mutta ei myllerrä koko ajan normaaliin tapaansa, josko sekin merkitsis jotain... Jotenkin vaikee tätä oloa kuvailla mutta ihan sellanen ihme pöhnä koko ajan ja sellanen olo että tässä kohta oikeesti pääsee/joutuu tositoimiin... Nyt pitää kyllä lähtee suihkuun kun on niin hiki, huh...[/color]

Vierailija
29/56 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Juskalle ja koko perheelle vauvelista!!

Titille tsemppiä jos vaikka synnytys on alkanut, kuulumisia jäädään odottelemaan..

Jushkalle lähettelen paaljon suppareita ja voimia!!!!

hermione ja Onni 28+2

Vierailija
30/56 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa kuka täällä. No Jushkahan se!!! =/

Mä jo innostuin tänä aamuna että NYT tuli lapsivedet, mutta paskan marjat, mulla on niin vetistä valkovuotoa että sehän siellä pitkin reittä lirahti. Selvästi siis valkovuotoa, sellaista kermamaisen valkoista ja vähän paksua.

Mullahan on ollut toooosi vetistä valkovuotoa koko raskauden ajan, mutta nyt se sitten jo valuu.. *yih*

Onkos TITI lähtenyt tositoimiin?! Epistä...

Mulla on tänään iltapäivällä neuvola ja saan sitten lähteetten TYKSiin yliaikaiskontrolliin joka ois sitten ens viikolla. Huomenna saan sinne soitella ja varaillaa aikaa sitten.

Oisko ma tai ti sitten kun ne ottaa mut sinne, varmaan maanantai, sillon on 41+4. Ja sitten se ois viikon päästä torstaina kun VIIMEISTÄÄN tää kaveri otetaan ulos, eli käynnistetään 19. päivä kun 42+0 tulee täyteen.

Ei oireen oiretta synnytyksen suuntaan siis. Pitää vaan yrittää jaksaa ja kestää.

HOYTkin lienee synnytyspuuhissa tai ollut jo, kun ei ole kuulunut pariin päivään mitään. Epistä x2. Mutta tsemppiä kanssa tottakai jos näin on!!!

Tänään siis viikot pokspoks jälleen, komeat 41+0 on kasassa. =P

Jushka ja sitkeääkin sitkeämpi Naksu

Vierailija
31/56 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Juskalle ja koko perheelle! Toivottavasti pääsette pian kotiutumaan, tai ehkä olettekin jo kotona.

Ovatkohan Titi ja Hoyt jo tositoimissa? Jännää... Jushka vielä kärvistelee kotona, tsemppiä sinne!

Omaan napaan ei kuulu mitään kummempaa, mitä nyt Mini pitää sietämätöntä vauvajumppaa jo toista päivää putkeen. Ihmettelen taas että ehtiikö se missään välissä nukkua kun koko ajan maha heiluu puolelta toiselle ja kylkiluut alkavat olla tohjona. No, eipähän ainakaan tarvi ihmetellä onko se hengissä kun toinen muistuttaa itsestään puolen minuutin välein...

Vihdoinkin aurinko paistaa, ihanaa! Taidan lähteä ulkoilemaan.

Tipu & Mini 32+1

Vierailija
32/56 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep paljon onnea Juskalle pojusta!!

Titi-uu: jokos säkin oot tositoimissa.. tsemppiä synnytykseen.. :) tuuhan kertomaan uutiset hetimiten... jännätään sun puolesta..

Jushka.. toivotaan että säkin pääset toimintaan.. sitä on nyt ilmassa..

täällä tosiaan tuntuu sakkia putoovan sellasella tahdilla et ei meina perässä pysyä.. jäänkö mä kohta tänne yksin kärvistelemään? no kohtahan mullakin pitäis olla kriittiset hetket.. enää vajaa kaksi viikkoa laskettuun...

eilen oli taas neuvola.. paino +600g, hemppa 120 (noussu vihdoin raudansyönti auttanut), pissat ok, rr 114/73, sf 36,5cm (aina vain kasvaa..ei siis vieläkään laskeutunut) rt, 130syke liikkeet ++.. pieniä vaikeuksia mahankoettelussa ku mulla oli kokoajan supistus päällä :) siis mahankovettumis-suppari.. on vissii aika suppariherkkä, kosketuksesta supistelee..

yöllä taas ei aamuyöstä nukuttanu yhtään.. valveilla 01-04.30 kuuma ja närästi.. oon juonnu melkein jokapäivä kahvia.. siitä se varmaan johtuu.. eilen olin poimimassa mustikoita, noin 3litraa laitoin pakkaseen.. ompa vauvalle sitte talveksi vähä marjoja :)

millaste ja napsu 38+2

Vierailija
33/56 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, täälä edelleen kärvistellään! Mihinpä tässä kiirettä ois? Olen vaan niin tympääntynyt, että vaan joka toinen päivä olen saanut aikaiseksi ilmoiteltua itsestäni. Ja kun ainoa hyvä asento enää on joko maata tai seistä niin ei jaksa yksinkertaisesti tässä koneella istua. Voi, kun omistas läppärin!

Kyllä tässä kovasti vaan tähdätään ajatuksissa sinne maanantain äippäpolille. Tänään on tosin mahaa jomotellut koko päivän, mutta ei siitä toiveita jaksa nostattaa. Vauvakin liikkuu ahkerasti ja etenkin iltaisin mykertää päällänsä tuolla luissa niin, että varmasti tuntuu. Huomenna on neuvolakäynti, vaikka periaatteessa tälle viikolle tutkimukset tehtiin jo synnärillä. Halusin kuitenkin vielä käydä, jotta saan rauhan viikonlopuksi.

Pikku-Juskalle perheineen valtavasti onnea! Ja kaikkea hyvää tulevaan!

Titiuulle tsempitykset! Oon kyllä kade, jos näin raakasti meidän muutamien edelle kiilaat! ;) Toki en ikinä sois kellekään, että joutuu näin odottelemaan la:n yli.

Jushka, kohtalotoverille, myös vaan jaksuja ja tsemppiä! Ei tässä perhana enää voi kauaa meillä käydä!!

Kaikille muillekin hyvät voinnit!

Hoyt rv40+6

Vierailija
34/56 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOYTille ihan mielettömästi haleja ja rutistuksia. Tiedän niiiiiiin tasan mille susta tuntuu. *pusitus*

Mä kävin siis neuvolassa vimppaa kertaa tänään, terkka toivotti hyvää synnytystä ja kirjoitti läheteen TYKSan äippäpolille yliaikaiskontrolliin. Soittelen sinne huomenna ja varaan aikaa, joka on sit ma tai ti.

Neuvolassa kaikki ok joten ei tässä muuta kun jatketaan odottamista.

Murehdin sitä lähinnä terkalle että minkähän kokoinen kamu täältä tulee ulos kun ei aiemmin ole ymmärtänyt tulla. Terkka sanoi samaa kun viime viikolla, että vauva on selvästi pitkä, reilusti yli 50cm, jopa yli 52cm. Mutta että vauski ei ole paksu, että veikkasi sitä n. 3800 gr - 4000gr syntymäpainoksi, muttei missään tapauksessa yli 4000gr. Tämä mua lohdutti suuresti koska mä olen jo nähnyt silmissäni kauhukuvia 5kg köntistä joka alkaa painaa pihalle meikäläisestä... *help!!!*

Tuli oikeastaan sellainen olo neuvolassa että noh, odotellaan sitten vielä viikko ja nautitaan koko rahan edestä tästä yksinolemisesta ja rauhasta. Seuraavaan vähintään 15 vuoteen ei tällaista mahdollisuutta omaan rauhaan olekaan. ;)

Sori nää järjettömän omanapaiset viestit, mutta sattuneesti sitä elämä tällä hetkellä pyörii aika pitkälle oman navan ympärillä.

TITI on ilmeisesti lähtenyt hommiin kun ei ole mitään kuulunut.

Hurjasti tsemppiä sitten vaan, vaikka, niinkuin Hoyt sanoi, tuollalailla kiilaillaan... =)

Jushka ja Naksu 41+0

Vierailija
35/56 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäkin pääsi taas koneelle. :) jonkinlaista eroahdistusta olikin jo havaittavissa.

Onnea Juskalle pojasta. Toivottavasti pääsette pian pois sairaalasta.

Emkalle kiitokset synytyskertomuksesta, näitä on aina yhtä mielenkiintonen lukee.

Sanle oli pohtinut vaunuasiaa. Me hommattiin brion happy vaunut joissa compact runko ja jarrut sekä etu että taka toimii kyllä niin että ennemmin pyöristä tulee kumivanat asfalttiin kun jarru antaa periks. Tosin kaippa niissäkin on maanantai kappaleita liikkeella. Me mietittiin kanssa emmaljungaa, en muista mikä malli se oli, mutta postokappaleita oli edullisesti. Ja kun mies laski istuinselkänojaa alas että oltais kokeiltu niitä kantokassin kanssa niin se meni naurettavan helposti niin pitkälle että sitä ei enään saanu nostettua ylös kun lähti irti niistä hahloista missä sen piti liikkua. Mies ei todellakaan käyttänyt tähän voimaa yksinkertaisesti vaan selkänoja on mahdollista laskea liian alas. Silloin tuli kyllä ostopäätös tuonne brion suuntaan. Toinen vaikuttava asia oli että kokoontaitettuina olivat kyllä lättänät mutta pitkät. Farmariautoon varmasti hyvät mutta ei tavalliseen henkilöautoon,ellei siten aikonut kasata kaikkia muita tavaroita vaunujen päälle.

Tipulle vessakäynneistä....oo onnellinen jos joudut vaan parin tunnin välein käymään. Mulla on niin että iltasin kun on menossa nukkuun Nuuro alottaa niin raivokkaan mylläyksen että saatan joutua käymään kolmekin kertaa tunnissa kun muuten on sellanen olo että kuset tulee housuun seuraavsta potkusta. Enkä kyllä tajua mista sitä pissaa oikeen riittää mutta sitä tulee siis joka kerta ihan kunnolla. Tätä rallia kestää yleensä 2-3 tuntia. Sit kun Nuuro suvaitsee lopettaa niin pääsee vasta nukahtaan. Yleensä kello on siinä 2 tai 3. Päivällä kun ei oo Nuuron suosikki mylläysaika riittää yleensä toi parin kolmen tunnin välein käynti.

Mukavaa loppuviikkoo enskoille.

T:Buuffa ja Nuuro 32+4

Vierailija
36/56 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]En ole vielä mihinkään lähtenyt, kaipa se Vimpula kunnioittaa isänsä toivetta ehtiä jäädä lomalle ennen synnytystä... Miehellä siis huomenna viimeinen työpäivä ja sitten alkaa 4 viikon loma. Minä oon käytännössä nukkunut koko päivän, kyläkaupalla käytiin kyllä miehen kanssa aamulla ostamassa vähän täytettä jääkaappiin (mies siis iltavuorossa) ja tuttu nainen oli siellä tankkaamassa ja tokaisi että ei mene kuin korkeinaan viikko niin kuulemma synnytän, on maha niin alhaalla. Sellainen on tunne kyllä oikeasti itsellänikin, että kyllä se lähtö ennen la:ta tulee. Mutta eihän sitä auta kuin odotella, kyllähän se joka tapauksessa sieltä joskus pois tulee! Kovasti kyllä toivon että Vimpula syntyisi heinäkuun puolella, koska häät ja ristiäiset ovat jo syyskuussa ja mielellään sitä itsekin olisi niitä järjestelemässä, eikä puoli kuolleena sängyssä makaamassa! Ja tietty olis kiva jos ehtis pudottaa vähän kiloja ennen häitä, mutta en aio kuitenkaan mitään rajua laihdutusta rueta järjestämään synnytyksen jälkeen että Vimpulalle varmasti sitten maitoa piisaa, se on minulle tärkeämäpää kuin se, näytänkö hääkuvissa hoikalta vai en. Mutta nyt lähden vähän koiran kanssa kävelemään, ei vaan uskalla hirveän kauas yksin enää lähteä kun siihen malliin pystyasennossa alkaa aina supistelemaan. Ja sitten on tuo eilen mainitsemani vaiva, eli p***a lentää vieläkin... Tosi kiva... Toki vilpittömästi toivon että pääsisitte neljänkympin rikkoneet jo kans tositoimiin, on varmasti turhauttava olo kun la on jo ollut ja mennyt...

T:Titi ja Vimpula rv38+4[/color]

Vierailija
37/56 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla ilmoittamaan, että edelleen täällä kotona kärvistellään. Ei oo mitään merkkejä antanu, että lähtö olis tulossa.

Tänään on sitten meikäläisen eräpäivä myös täynnä ja maanantaina on mulla sitten neuvola taas. Eilen illalla oli semmosta möyrintää tuolla masussa, eli siis vieläkin on pojalla hyvin tilaa liikkua siellä..

Kävin eilen päivällä " viimeisellä" hemmottelureissulla, eli kampaajalla. Sain ihan uuden lookin ja tänään ajattelin sitten vielä värjäyttää itse tukan. Blondi olen, mutta ku tää tukka on auringossa vaaleentunu aikalailla, niin ajattelin laittaa astetta tummemman.. Saa nähdä minkä värinen siitä nyt sitten loppujen lopuksi tulee =)

Mies on nyt viimeistä päivää töissä, sitten jää 4:si viikoksi kesälomalle ja pitää vielä 3:en viikon isyyslomankin sitten perään =)

TITI:n miehellä tais kans kesäloma osua samaan aikaan =) Tuleppas kertoilemaan tilannettas, vai ollaankohan sitä jo parasta aikaa hakemassa nyyttiä kotiin?? =)

Mites te muut loppupääläiset? Ketäs meitä vielä kärvistelee täällä??

Nyt ajattelin mennä katsomaan Salkkareiden uusinnat ja sen jälkeen siivoan koko kodin (imuroin, pyyhin pölyt, pesen lattiat sekä wc ja vaihdan meille puhtaat lakanat). Miehus meinas, että tänään saunotaan ja sen jälkeen lähdetään jonnekin syömään. Saa nähä mikä siivoomisen jälkeen on tilanne =)

PALAILEN VIIMEISTÄÄN MAANANTAINA NEUVOLAN JÄLKEEN!! =)

=) Lisbet ja poika, 40+0!!

Vierailija
38/56 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]No jopas on samat suunnitelmat sulla siellä! Minä nimittäin kans tässä aamusella imuroin, pesin pyykkiä, tuuletin petivaatteet ja vaihdoin lakanat ja eilen illalla pesin WC:n ja värjäsin tukan (tai juurikasvun piiloon). Blondi olen minäkin! :)

Minun miehus ei pidä isyyslomaa ainakaan vielä tässä vaiheessa, saahan sitä halutessaan pitää sitten myöhemminkin. Eikä se isyyslomalla olo ole taloudellisestikaan kovin kannattavaa ja sit toisekseen jos se olis pitänyt isyysloman nyt niin se ei olis saanu pitää kesälomaansa vasta kun syyskuussa, kun töissä on pula työntekijöistä niin ei siellä moni taida kesällä saada lomiansa pitää... Tekivät sitten työnantajan kanssa kompromissin että mies pitää kesälomansa nyt eikä isyyslomaa ollenkaan (ainakaan vielä siis), onhan se työnantajallekin helpompi niin ei tarvitse isyysloman ajaksi etsiä sijaista kun kerta miehet on vähissä muutenkin!

Viime yönä supisteli ja tänään on kans suppaillut koko aamupäivän, mutta ei säännöllisesti... Blaah... Menenkin tästä päiväunille kun mies lähti töihin, pitää sitten keksiä vaikka jotain puuhastelua koiran kanssa kunhan heräilen. Tänään on muuten aika runsaasti tullut taas sitä vaaleanpunertavaa valkkaria, että josko siellä kohdunsuulla taas jotain tapahtuis... Toivossa on hyvä elää ¿ sanoi lapamato...

T:Titi & Vimpula rv38+5[/color]

Vierailija
39/56 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on viikko taas hurahtanut! Eikä pinoutumaan edes ole ehtinyt...

Pikku-Juska: Oikein lämmin onnitteluhalaus pienen prinssin syntymän johdosta!

Titi: Siellä vielä kärvistellään, vaikka limatulppaakin jo irtoillut. Tsempitystä ja suppareita!

Jushka: Ja siellä myös vielä yhdessä kasassa, tsemppiä ja suppareita! Hyvä, että sait vähän painoarviotakin ja eihän tuo nyt pahalta kuulostanutkaan.

Hoyt: sielläpä onkin sulla ollut kurja olo! Mikäs tilanne nyt? Tsemppiä kovasti ja suppareita.

Lisbet: ja sielläkin LA paukkuu! Tsempitystä vaan ja suppareita!

Live: Mukavaa, että on ollut neuvolassa kiva sijainen ja osannut tsempata loistavasti. LA lähestyy kovaa vauhtia jo, mikäs olo?

Pore: kiitos ultraonnitteluista! Mulle silloin niskapoimu-ultrassa (rv 12) jo varasivat automaattisesti ajan rakenneultraan, joten ei hajuakaan, miten paljon aiemmin se pitää varailla. Vaihtelee jonot varmaan vähän paikkakunnittain. Voisithan tuota vaikka neuvolassa kysyä, että jokos varaillaan. Nyt ei sitten tarkempaa aikaa seuraavaan ultraan vielä varattu, sanoivat vaan, että rv 32 olis sitten seuraava. Kyllä sinullakin on varmasti kaikki siellä masussa kunnossa, älähän liikoja huolehdi.

Peipposka: moikat sinne, olipa mukavaa lukea kuulumisia vauva-arjen keskeltä. ja hyviä vinkkejä sairaalaa varten: pitää laittaa ihan muistiin.

Emka: onnea pojalle komeasta nimestä! Ja kiitos synnärikertomuksesta: niitä on aina kiinnostavaa lukea.

Sanle: Meille ostettiin Emmaljungan Smartit. Eli ihan se perusmalli, yhdistelmät, joissa erillinen vaunukoppa ja ratasistuin. Olivat sopivasti alessa ja tuntuivat muutenkin hinta-laatu ¿suhteeltaan näppärimmältä paketilta. Briojakin harkittiin, mutta nuo sopivat paljon näppärämmin meidän autoon. Kyllähän ne nuo miehet on niin hauskoja välillä tuon tekniikkansa kanssa : ) Meillä tosiaan uutena vaunut ostettiin myös: muita tarvikkeita saadaankin sitten käytettyinä, mutta hyväkuntoisina siskoltani.

Kaikille muillekin enskoille vilkutukset ja hyviä vointeja!

(.) Oma napa ¿osuus lyhyesti (nyt on jo kiire, kun ollaan lähdössä viikonlopuksi reissuun): iltaisin ollut pikkusen kurja olo matalan verenpaineen takia. Huippaa ja korvissa humisee... valittelin asiaa neuvolan tädille, joka soitteli labratuloksista (kilpirauhasarvot ei olleet korjaantuneet, vaan lääkeannosta nostettiin). Sain neuvoksi lepäillä mahd. paljon ja syödä lakua. : )

Dajm + Pätkis 21+1

Vierailija
40/56 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbetille onnittelut eräpäivän täyttymisestä! Toivottavasti pääset nopeammin synnytyspuuhiin kuin me eräät!

Pitääkös Jushka tänään palstailutaukoa?

Neuvolassa kävin aamusta ja sielä kaikki mittaukset ok. Vauvan pää tuntuu olevan kovasti jo tulppana tuolla alhaalla terkan mukaan. Tänään sitten alkoi supistelemaan klo12 lähtien tuolla alamahalla, mutta olivat kivuttomia, mutta väliä vain 7-10min. Suppareita on jatkunut tähän asti, mutta vähitellen tuntuu väli pitenevän ja kun ei kerta niissä kipua ole niin ei tässä mihinkään tarvi lähteä. Vaan kyllähän tuo toiveita nostatteli! Ja kovasti on painetta tuolla luussa tuntunut koko päivän. Muuten olo ollut parempi ja olen saattanut vähän ihan oikeaakin ruokaa syödä.

Jeps, lähdenpäs tästä taas lepäilemään telkun ääreen!

Hoyt rv 41+0 (poks, poks)