Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~** ENSIKOT vko28 **~ 9-15.7.2007

09.07.2007 |

Tässäpä pino uudelle viikolle.

Viime viikon jutut löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10672808&p=1&tm…

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen päästiin kotiin sairaalasta ja saatiin kotiuduttua hyvin. Kyllä siinä olikin häsläämistä, kun laukut piti purkaa ja pyykkiä pestä, mutta onneksi miehen vanhemmat kävivät kaupassa puolestamme. Olen nopeasti lukaissut teidänkin jutustelut, mutta en nyt ehdi niitä kommentoimaan. Viikot ovat poksuneet niin monella ja täysiaikaisia odottajia on tullut vino pino lisää sairaala-aikanamme. (En ole myöskään vielä tuonne vauvapuolelle uskaltautunut...) Suppareita siis kaikille halukkaille, eritoten Jushkalle ja Hoytille, jotka kärjessä niitä toivovat.

Ensimmäinen vuorokausi on kotona mennyt hyvin. Vauva syö hyvin ja on ollut tyytyväinen ja olemme saaneet nukuttua hyvin. Toistaiseksi meidän vauva tuntuu olevan aika kärsivällistä sorttia, joka ei pienestä hermostu. Mies on myös innokas vauvanhoitaja (nytkin kantelee vauvaa kantoliinassa) ja itse olen lähinnä keskittynyt tuohon syöttämiseen. Rinnat onkin nyt kuin Pamela Anderssonilla! Nykyiset imetysrintsikat, jotka mies kävi sairaalaan ostamassa puolestani ovat kokoa DD, kun rinnat ennen raskautta olivat B-kuppia. Tänään oli aamulla myös ensimmäinen neuvola ja oli mukavaa, kun saatiin neuvolantäti käymään meillä kotona, vaikkemme omaa kätilöämme saaneetkaan, koska tämä oli lomalla. Kävimme myös vaunujen kanssa jätskikävelyllä ja oli kivaa päästä haistelemaan raitista ilmaa, kun olen ollut viikon sisällä. Samalla huomasin, miten hyvin olen toipunut synnytyksestä.

Tässäpä vielä kuva pikkumiehestä (toivottavasti toimii):

http://www.aijaa.com/v.php?i=720257.jpg

t. pikku-Juska ja pikkuherra 1 vk

Vierailija
42/56 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUSKAkaimalle vielä onskut, teidän pikkumies on AIVAN IHANA!!!!

Soittelin tänään äippäpolille ja tiistaiaamuna klo 08:00 on sitten yliaikaiskontrolli. Toivottavasti ei tarttis sinne saakka odottaa, mutta siihen nyt varaudutaan että sinne näytille mennään.

Ja sitten saankin käynnistysajan varmaan torstaille.

Ei ihmeempiä..

JAKSUJA, arvon loppupääläiset kanssakärvistelijät.

Jushka ja Naksu 41+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa sää on ainakin täällä savossa, vettä tulee ja on kylmää..

Mulla alkoi kesäloma, otin loma " ennakkoa" olemalla to-pe sairaslomalla. Flunssa iski, vieläkin on kamala kurkku kipu ja yskä =(

Tänään olis kuitenkin tarkotus lähteä lomareissulle mun kotiseudulle. Ollaan varmaan parisen viikkoa reissussa. En tiiä pääsenkö kuinka usein nettiin kurkkimaan juttujanne..

Siispä toivottelen hyvin meneviä synnytyksiä ainakin Hoytille, Jushkalle sekä Lisbetille!!! Voimia ja jaksuja viimeisiin päiviin ennen H-hetkeä!

pikku-Juskan vauveli on ihan yli-suloinen =) Onnittelut vielä koko perheelle!

Dajm, toivottavasti lakut auttaa alhaiseen verenpaineeseen, hyviä vointeja sinne =)

Huhuilin jo tossa aiemmin Juliaanaa??? Missähän meidän palstaemo on, huhuu?

Halit kaikille enskoille =)

hermione ja Onni 28+4

Vierailija
44/56 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi-uulle mun piti myös toivotella hyviä vointeja, jospa se sun vauveli syntyis pian =)

Buuffalle myös vilkutukset =)

Vierailija
45/56 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juskalle onnea ihanasta pojasta!!! kateellisena täällä vielä kärvistellään..

Jushkalle pidetään peukkuja, aattele ens viikolla voit olla jo äiti !! tai siis oletkin.. torstaina viimeistään.. :)

mä toivon tavallaan et vauva olis mahassa vielä ens viikon et pääsis paikallliseen kesätapahtumaan, Kotkan meripäiville.. olis kiva mennä ees päivällä kojut kiertelee.. iltajuhliin tuskin kehtaan tän jättimahan kanssa enää mennä.. ja eipä siellä kaljottelijoiden seassa oo kovin kiva seisoskella..

se ois ihan kiva jos vaikka ihan La syntyis.(24.7.). ukkokin kaipaa jo lomalle, ku on sanonnu et alkaa loman ku vauva syntyy.. ja mä pääsen sairaalasta.. isyyslomaa se ei vielä hakenu mut ehtiihän sen vielä..

sateista viikonloppua enskoille!!

millaste rv 38+4

Vierailija
46/56 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea juskalle!

TITI, mulla ei nyt mitenkään kovin rohkaiseva tarina ole, mutta mulle povattiin jo viikolta 37 asti, että vauva tulee IHAN JUSTIINSA ja niin vaan meni yli lasketun. Olis varmaan mennyt enemmänkin, jos ei oltais leikattu. Siis mulla oli paikat pehmmeneet, lyhentyneet yms., maha oli löysällä (oli kiva kun huomasin tämän ollessani LENKILLÄ useamman kilometrin päässä kotoa :/ uskot varmaan että oli aika tuskainen kotimatka pidätellessä...), vauvan sykkeissä tapahtui sellaisia muutoksia, jotka viittasivat lähestyvään synnytykseen, limatulpan olin bongaavinani ja mitä vielä. No laskettuna iltana supisteli napakasti reilu 4h, mutta loppuivat kuin seinään. Ei tosiaan taatusti yhtään lohduta ;) Mutta toivottavasti sulla ne merkit OIKEASTI viittaa siihen, että vauva olis tuloillaan :)

Han ja Sampo 5kk+

Vierailija
47/56 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ihanan poikavauvan johdosta!:)

Tulin vaan moikkailemaan tänne...tänään tein plussatestin...ja olo on jotenkin aivan epätodellinen. Ei voi miettiä kun, että " onko tää totta" :D Mut ilmeisesti on!

Mutta kumminkin...tulin vaan katsomaan, jospa vähän myöhemmin uskaltautuisi tänne oikein kunnolla kirjoittelemaan:)

Onko teillä kellään ollu ihan alkuraskaudesta semmonen olo, että menkat alkaa just? mulla nimittäin koko ajan sellanen olo. Mahaa juilii ja särkee....kuuluukohan asiaan? No..nyt ei auta kun toivoa parasta ja että kaikki menee hyvin.

t. Aleida rv4+0 (uusien laskujen mukaan:)

Vierailija
48/56 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleida: tervetuloa enskoihin! Vahvistusta tarvitaankin sillä aika moni on loppusuoralla ja siirtymässä sitten tuonne vauva puolen enskoihin. Minulla oli kans raskauden alussa menkkatunne. Itse asiassa se alkoi jo viikkoa ennen ku menkkojen ois pitänyt alkaa ja siitä vähän arvasinkin että raskaana ehkä ollaan. Sitä jatkui ehkä tuonne rv 8 paikkeille. Mulla menkka tunne tuli aina aaltoilevasti, eli välillä poltteli ja juili alamahaa niinkuin olisi kuukautiset alkamassa. Kai ne on vain niitä kohdun turpoamiseen ja kasvuun liittyviä juttuja.

Vierailija
49/56 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen epätodellisessa olotilassa, kun plussa tuli, viikkoja kyllä hyvin vaatimattomat 3+3, eli katsotaan kuinka käy.

Onnea Juskalla poikavauvasta!

T.Hobbie

Vierailija
50/56 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna ei paljon muuta voi sanoa kun että veetuttaa niin maan perkuleesti.

Edelleen siis yhdessä kasassa. =(

Kaikennäköisiä juilimisia on havaittavissa, muttei ne kunnon supistuksiksi ole yltyneet kertaakaan. Pää on niin piukassa tällä hetkellä että olen vähän turhan räjähdysaltis. =/

Mukavaa huomata että uusia enskoja pukkaa mukaan, kun tässä kuitenkin peräpään poistumaakin on.

Paitsi että mä varmaan jatkan täällä vielä seuraavat 9 kk... =/

Joko muut on jakautuneet? Ootte jättäneet mut yksin tänne kärvistelemään?!

Jushka ja Naksu 41+3

Vierailija
51/56 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo aamulla, että lähtö tulee, kun yöllä heräsin useamman kerran kipeisiin suppareihin. Aloin kellottelemaan niitä sitten tuossa seitsemän aikaan ja ne jatkuivatkin tasaisin välein tuohon kymppiin asti, mutta nyt sitten taas ei enää mitään! Eilen tuli aika reilusti limavuotoa ja tänään aamulla seassa oli muutama veripisara, joita ei kertaakaan aiemmin ole ollut. Tietty innostuin ihan hirveänä, mutta nyt kyllä taas potuttaa, kun missään ei tunnu miltään. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka supparit tulevat takaisin! Ei tää kroppa taas osaa päättää mitä sen pitäis tehdä!

Huomenna on onneksi se yliaikaiskontrolli, joten sielä ainakin asiat taas selviää. Pitää varmaan heittäytyä ihan hysteeriseksi eikä suostua enää kotiin lähtemään. No, siitähän se riippuu onko paikat tarpeeksi kypsyneet, että voisko jo käynnistellä. Onneksi olo on ollut pari päivää nyt vähän parempi niin olen saattanut syödäkin pientä suolaista.

Eipä tässä muuta kuin viettämään taas uutta pitkää päivää! Ja niitä suppareita kaikille haluaville!

Hoyt rv41+2

Vierailija
52/56 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päivä kai tuo alkaa jo olla. Mulla vaan tahtoo nykyään venyä ja venyä nämä aamut yhä pidemmiksi. Aamupalan jälkeen jumiutuu aina koneelle ja sohvalle makoilemaan.

tervetuloa HOBBIELLEKIN! Sinähän aikaisin olet saanut plussan testiin. Onko sulla lyhyt kierto, vai testasitko montakin päivää ennen ku menkkojen ois pitänyt alkaa? MInä sain kunnon plussan testiin kp 29, eli sillon oli viikot 4+1.

Pitäs varmaan lähteä maalle vähän ulkoilemaan. Mies lähti sinne jo etukäteen koirien kanssa. Miehen synnyinkoti on tuolla maaseudulla ja sielläpä se oikeastaan vapaa-aikansa kuluttaa koneita rassaten. Ei oikein tämä rivitalo elämä tässä kirkolla sykähdytä. Ja eipä tässä hirveästi kyllä mitään tekemistä olekaan. Mut toivottavasti mies viihtyy sit enemmän kotona kun lapsi syntyy, toivoa ainakin sopii.

Mulla oli eilen älyttömän monta harjoitussupparia. Tuntui että maha oli kovana jatkuvasti ja kiristi. Tai no ei nyt jatkuvasti, mutta kuitenkin.. Ihan sohvalla istuessakin niitä tuli ja sitten kun koirien kans pikkasen kävin kävelemässä. Mut ei kai niistä ole haittaa jos eivät kipeetä tee, vai mitä te muut ootte mieltä?

Joo pitää kai tässä ryhdistäytyä ja jonnekin alkaa liikkumaan.

Hyvää viikonlopun loppua kaikille!

Sanle ja DJ 22+5

Vierailija
53/56 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen pinoa ja samalla annan tilanneraporttia. Eli kipeät supparit ovat jatkuneet koko päivän, tosin epäsäännöllisesti. Välillä tulevat tunnin välein ja välillä taas alle 10min välein. Vuoto on aivan ruskehtavaa ja seassa veriviiruja. Saas nähdä miten tässä nyt käy!

Pitää yrittää tulla huomenna ilmoittelemaan mitä äippäpolilla sanoivat, jos ei iloisempia uutisia ennen sitä ole!

Hoyt rv41+2

Vierailija
54/56 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOYT ihan mielettömästi peukkuja että pääsisit tositoimiin ilman mitään äippäpolikäyntiä!!! Ainakin JOTAIN on tapahtumassa kun kerran on kipeesti suppaillut.

Täällä EI MITÄÄN sellaista tiedossakaan. =/

Tänään on ollut tosi surkea päivä, aamuinen suuri kiukutus purkautui turhautuneeseen itkuun.

Onneksi Ukkokulta on osannut sanoa juurikin oikeita asioita tänään koko päivän. <3

Jushka ja Naksu 41+3

Vierailija
55/56 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Kirjoitanpahan vielä tähän viikkopinoon, vaikka tunnin päästä viikko jo vaihtuukin. Avatkoon joku aamuvirkku sitten uuden pinon...

[b]Juskan[/b] vauveli on IIIHANA! Onnea vielä pojankoltiaisesta! :)

Iiks! Jokohan [b]Hoyt[/b] on tositoimissa?! Toivottavasti! bd

[b]Jushkalle[/b] sup-sup-suppareita lähetän!

Entäs [b]Lisbet[/b]?! Huomenna kertomaan neuvolakuulumiset, ellet ole liuennut laitokselle...?!

[b]Sanle[/b]: Mulla oli kans niitä harjoitussuppareita rv19, mutta niitä ei kestänyt kun sen viikon ja nyt vasta loppuajasta on ruennut uudestaan suppailemaan. Mullakin ne oli sillon rv19 sellasia aika kivuttomia mahan kovettumisia, varsinkin öisin heräilin niihin. Ihmettelin vaan kun niitä tosiaan oli vaan sen viikon ajan päivittäin ja sitten ne loppui siihen, että mikähän idea niilläkin oli...

[b]Hobbie[/b] ja [b]Aleida[/b] tervetuloa!

[b]Han[/b]: Kiva kun kävit moikkaamassa! Tosiaan kyllä tässä alkaa itsestäkin tuntumaan siltä että ei taida kaikista merkeistä huolimatta mitään tapahtua... Tai varmaan jotain tapahtuu, mutta tapahtuu turhan hitaasti... Ja tämä stressaaminen ei varmastikaan yhtään edistä vauvan syntymistä, mutta kun ei osaa olla stressaamattakaan. Koko ajan vaan miettii että joko joko joko... Ei kivaa... Pitäis nyt vaan osata asennoitua nin että kyllähän se sieltä kolmen viikon sisällä tulee, vaikka käynnistämällä jos ei muuten... Mutta kun ei vaan jaksais enää odottaa....

Ihmettelen muuten samaa kuin [b]Hermione[/b], että missäs meidän palstemo [b]Juli[/b] oikein on? Nostin jo tuota esittelypinoakin kun oli pudonnut...

Vilkutukset muillekin enskoille!

Täällä on nyt sitten tässä viime päivinä kokeiltu ihan kaikkia kotikonsteja synnytyksen käynnistämiseksi ja pakko kai se on alkaa uskoa että siihen ei pysty itse vaikuttamaan milloin vauva päättää tulla maailmaan. On kokeiltu siivoamista, rakastelua, orbitrekillä polkemista, lenkkeilyä, portaiden nousua, saunomista saunavastan kanssa ja ilman, vyöhyketerapiaa itsehoito-ohjeilla, syöty raparperia, kyykkyjumpattu, kannettu ja nosteltu sitä sun tätä ja eilen illalla ystäväni hieroi pikkuvarpaissa olevia akupisteitä, joilla hänellä käynnistettiin sairaalassa supistukset uudestaan kun istukka ei meinannut syntyä. Se kyllä tuntui kohdussa vihlontana, mutta ei aiheuttanut varsinaisia supistuksia. Ja tuosta listalta ainoat asiat, jotka minulle on kunnollisia suppareita aiheuttaneet on lenkkeily ja portaiden nousu. Vaan ei ne supparit ole säännöllisiksi muuttuneet sitten millään. Täytynee nyt vaan kiltisti tyytä kohtaloonsa ja uskoa että se vauva tulee sitten kun tulee. Huomenna lähden ostelemaan hääaskartelutarvikkeita ja keskiviikkona olis meininki mennä äidin kanssa neuvolan jälkeen etsimään hääpukukangasta! En uskokaan että lähtö tulee kun ei nämä merkit (=mahan laskeutuminen, yli 2 viikkoa kestänyt vaaleanpunainen vuoto, tasan viikko sitten irronnut limatulppa, hemoglobiinin nousu, äkillinen painonnousu 2kg/vko, löysä vatsa, ¿pöhnä¿ olo, välillä säännöllisetkin supistukset, jne...) näy merkitsevän yhtään mitään, niin kai sitä uskaltaa vähän viikko-ohjelmaa suunnitella. Eipähän tarvitse kotona kärvistellä ja saapahan jotain nyt niiden häiden osalta jo valmisteltua. Mutta nyt yritän tästä suoriutua nukkumaan tältä suoranaiselta v*****kselta... En tosiaan oo jaksanut edes kirjoitella aikasemmin kun ottaa niin kovasti kupoliin tämä paikallaan junnaaminen... No, ei voi mitään, turhaa tämä valittaminenkin on, mutta minnekäs muualle sitä valittais kun tänne... Kiitos kun jaksatte.

T:Titi ja Vimpula rv39+0 poks poks[/color]

Vierailija
56/56 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täällä on muitakin juuri plussanneita. En itse viel tänne varmaan kauhean aktiivisesti kirjoittele, mutta taustailen ainakin.:) huomenna pitäs neuvolaan soitella. Koska sä meinaat soittaa? Toivottavasti ei tarvitsisi oottaa minnee rv:lle 11-12...haluaisin jo aikasemmin tietää onko kaikki hyvin.

Mutta huomennahan se selviää kun soitan.

Paljon tarrasukkia ja liimaa sullekin mukaan odotukseen!

t.Aleida rv 4+1