Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMET maanantaijonoon***

09.07.2007 |

Aloitin nyt taas sitten uuden päiväpinon, eikös se näin ollut että arkena päiväpino :)

Oon herännyt jo klo 6, valitettavasti, esikoinen heräs kun mies lähti duuniin, joten nyt tulee odotuksesta aika pitkä..ultra on klo 13 :/ Onneksi on vielä tälle päivälle varattu kaamee pyykkivuori, viime viikko oli töissä tosiaan niin haipakkaa menoa etten kotihommia tehnyt juuri lainkaan, joten niitä siis riittää..

Ja mielialat taas tälle aamulle on lähinnä skitsofreeniset, sillä hetki sitten taas tuli tuhrua, nyt sitä ei tuu enää muuten kuin ponnisteltaessa, vaikken nyt enää oikeestaan ummetuksesta kärsikään, kiitos levolacin..joten saa nähdä mistä toi ruskee sit johtuu, vanhaa vertahan se kaiketi on..

Apua, inkiväärikö kielletty?? Miksi, mitä aiheuttaa? Ostin silloin toissa vkolla multitabs raskaus-inkivääriä, onkohan sekin kiellettyjen listalla? Mulle se on kyllä auttanut, estää oksentamisen, huonoa oloa ei kyllä paranna, vatsassa aamuisin velloo ja yökkäilenkin, mutten oksenna, onneksi..joten aika kurjaa siitä inkivääristä ois luopua, kysyn tänään gyneltä jos sattuis se tietämään tarkemmin asiasta..

Mutta, nyt pitää luovuttaa kone esikoiselle, joka täyttää muutaman päivän päästä kuusi vuotta, jotta hän saa katsottua turtles sivuilta tarkempia lahjatoiveitaan..kuvitelkaa kuinka rankkaa hänelläkin on, kun joutuu valitsemaan turtlesien ja transformereiden välillä, kun kaikkea ei voi saada ;)

Aurinkoista päivänjatkoa, palaan iltapäivällä asiaan :)

poco & nestori 7+3

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10721569&p=1&tm…

Tuossa vielä viikonlopun tarinat mukaan, et voipi tarkistella, kuka sanoi ja mitä :)

Aamut ne alkaa vaan ajallaan tuon esikon kanssa... Olis äiti voinu taas nukkua, mut tenava oli klo7 sitä mieltä, et nythän me noustaan... :P

Pocollakos se ultra tänään (mun muisti on täysin onneton...) oli... Eiköhän siellä kaikki ole hyvin!!! Toivotaan porukalla näin!

Ja niin. Jollakulla muullaki taisi olla se hampaiden pesuongelma. Et kun lykkää harjan suuhun, ni yökkäyttää... Mulla oli samaa viime raskaudessa ja nytki joka ikinen aamu ja ilta saa silmät punasena ja vetisenä pestä purukalustonsa... Mut varsinaisesti oksentaa ei oo kyllä tarvinnu kertaakaan *kop kop*

Noh, nyt aamupalalle.

Luuk@ 7+

Vierailija
2/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta hampaiden pesusta, mukava kuulla että jollain muulla sama ongelma, luulin kuvittelevani omiani. Hampaiden pesu menee just ja just, mut anti olla, jos harja koskeekin kieleen, yöks!

Väsyttää!!!!!

täysikuu työpaikalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni rompetorilla makkarakojussa, makkaroita myyden. Mukavaa oli mutta iltasin olin ihan tasaraha, kun kotiin päästiin. Tänään sitten selkä vähän kiukuttelee :( ei tykänny seisoskelusta, vaikka yritin istua kyllä aina tilaisuuden tullen.

Huomasin sitten senkin, että ei parane meikäläisen juoda limpsaa. Siitä tulee hetken päästä painostava olo, tuntuu että ei sais henkeä kunnolla. En tosin juo sitä usein muutenkaan, mutta nyt jätän kokonaan pois.

Muuten olotilassa ei mitään uutta, kuvotusta ilmassa aina syönnin jälkeen, mut kun ei oikein voi syömättäkään olla, kun sitten tulee kurja olo muuten.

suko81: meillä sama synnäri ja melkein sama la. saa nähdä ollaanko siellä yhtä aikaa :)

Vierailija
4/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä linkki viikonloppuun...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10689209&p=1&tm…

Omalla kohdallani toteutuu täysin sanonta, " lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia..."

Sorry... ;)

Vierailija
5/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄSYTTÄÄ!!

Tämä väsymys ei voi olla tämmöstä, ei jaksa tehdä yhtikäs mitään, kaikki tuntuu ylitsepääsemättömän vaikeelle ja raskaalle. Eilenkin tuli nukuttua kahdet päikkärit.. Tuskin tänäänkään jaksaa ilman pieniä unia. En muista näin voimakasta väsymystä aiemmista raskauksista..

Kuitenkin oon onnellinen että oireita piisaa, sehän on vain merkki siitä että jokuhan niitä aiheuttaa;)

Rinnat on arat edelleen, yököttää, väsyttää, pissittää useemmin, repäsykipuja ja ajatuksen hitautta havaittavissa..

Olis tarkotus soitella neuvolaan ja varailla aikaa, kun ei tiiä minne asti se sitten menee kun on kesälomia terkkareilla ym..

mami rv 7+5

Vierailija
6/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vähän sekavissa tunnelmissa, kun paha olo ja kuvotus päättivät poistua kehostani viime perjantaina. ei ykätä, ei tee pahaa, ei mitään. Ja nyt tietty pelko päällä että onhan kaikki hyvin...:/ Miehen mielestä olen ihan hupsu ja kaheli, ensin valitan kolme viikkoa kun ON paha olo, sitten alan valittaa kun EI ole paha olo. Voi minuu pientä...:)

Mies on ruvennut ihan hoopoksi, on kamalan huolissaan mun voinnista ja varsinkin syömisistä, koko ajan tuputtaa sapuskaa etten vain " kuihtuisi" . Ehei ole ihan heti pelkoa... Ja sitten pitää huolta että otan vitamiinit aamulla, keittelee aina aamukahveetkin mulle yms. Ihan outoa tuolta, on aiemmin ollut vähän sellainen " älä siinä valita" -äijänköriläs... Ja sattui tietty lukemaan jostain lehdestä harvinaisemmista nimistä, ja on nyt ihan vakuuttunut, että jos lapsesta tulee poika, sille pitää antaa nimeksi Rambo. Olin _hieman_ eri mieltä asiasta... Mutta nyt takaisin töihin...-->

Vierailija
7/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Pocolle ultraan!!!

Ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista, toivottavasti niitä saadaan jatkossakin!

En ole paljoa ehtinyt koneelle, vikonloppuna oli juhlahumua tarjoalla ja maalausurakka vie edelleen aikaa vaikka lopppusuora alkaakin häämöttää. Tosin nämä sateiset päivät jarruttavat nyt hommaa.

Täällä oli muitakin joille hampaiden pesu tuottaa ongelmia, täällä sama vika. Ja kyllä pahaa oloa on edelleen muutenkin, näin ne raskaudet tosiaan eroavat toisistaan sillä aikaisemmissa raskauksissa en todellakaan tiennyt mitä pahoinvointi on=)

Ja väsymyskin on mukana edelleen mutta eiköhän sekin ala jossain vaiheessa väistymään. Masu pömpöttää hassusti, tuskin maltan odottaa kunnon vauvamasua potkuineen päivineen=)

Viikon kuluttua olisi ensimmäinen neuvola ja toivottavasti ultraisivat niinkuin viime raskaudessakin ensimmäisellä käynnillä niin saisi konkreettisia todisteita siitä että masussa olisi kaikki kunnossa. Sydänääniä kun taitaa olla näillä viikoilla vielä turha edes yrittää kuunnella (neuvolaan mennessä viikkoja 9+0).

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille vaikka täällä ei kesäisissä säissä mennäkkään vaan kovin sateiselta ja synkältä näyttää=/

p02p06 ja pikkuinen 8+0

Vierailija
8/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista nimiehdotuksista... Mulle passaa sekä helmihaikarat, että pelkkä helmikin oikein hyvin.. joten lisääkin ehdotuksia voi tulla mutta voi kyllä ihan hyvin päättää noista kahdestakin sitten.

Ja Poco: Tosiaan se odottavan aika on pitkä vaan toivotaan, että ultrassa on kaikki hyvin päin! Kurjaa nuo vuodot.

Mantelipulla: Siihen listaan tosiaan voisi laittaa muidenkin lasten iät. Kiva tieto olisi kyllä. Ja niin, mullahan on tytöt syntyneet -00 ja -06.

Ja sitten omaa napaa vähän: Eli olo jatkuu suht hyvänä. Ei sen enempää ole huonovointisuutta havaittavissa ja unenkaan tarve ei ole enää niin suuri. Mitä nyt tänään nukuttiin kymmeneen :) mut tällä ilmalla saakin nukkua pitkään. No, se neuvola on sitten torstaina ja saa nähdä milloin saan sen lääkäriajan. Toivottavasti pian. Noista ultrista muuten, että ainakin aikaisemmin täällä piti valita haluaako mennä np-ultraan vai rakenneultraan.. eli molempiin ei suoraan päässyt. No, onhan se yksityinen sitten se mahdollisuus.

Mutta nyt hermostuu pienimmäinen joten myöhemmin lisää!

Vimpula

Vierailija
9/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli Helmihaikaroiden yahoo-listaa. Kyllä se on olemassa ja uusi modekin on. Hiljaista on ollut, mutta siithän se vilkastuu kun kirjotellaan.

Eli jos kiinnostaa privaatimpi keskustelu niin sekaan vaan

http://groups.yahoo.com/group/helmihaikarat/

Vierailija
10/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neuvola tänään, ihanaa olla raskaana. Pelkään vain niin kauheasti että mulle sattuisi jotain pahaa ja käyn kokoajan vessassa tarkistamassa että onko mitään verenvuotoa alkanut. Tämä on vaan liian ihanaa ollakseen totta ja kun olen kauhean onnellinen eikö se ole enemmän kuin sääntö että ylhäältä tullaan ja kovaa alas.

täytyy rauhoittua vähän palailen sitten tänne kun olen psyykannut itseni vähän positiivisemmalle päälle....

Annlinn

Vierailija
11/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä öllötellään olot päällä 7+6 ..eli terkkuja ja onnitteluja vaan muillekin olottajille :)

Kovasti samanlaisin oireita kuin muillakin, kuvittaa ja väsyttää. Sen verran epätodellinen olo on että joka aamu pitää kokeilla että onhan rinnat vielä kipeinä onhan :) Kaksi keskenmenoa takana, ilmeisesti molemmat olleet kohdunulkopuolisia. Itse olin jo virittäytynyt ajatukseen että odottelen kolmatta km:a että alkavat tutkia mistä on kysymys. Mielen rauhoitukseksi kävin viime viikolla ultrassa yksityisellä ja sielläpä pieni sydän sykki niin reippaasti että mahoton, eli kaikki hyvällä alulla ja oikessa paikassa :))

Viikonlopun pihahommissa oksakasaa nostaessa tuntui vähän huonolta, illalla tuli muutama punainen veritippa, olisiko jotain kiinnikkeitä ripsahtanut. Vuoto loppui siihen eikä sen kummempia kipuja tullut eli en ole sen koommin huolinut. Tämä jättää nyt suosiolla nostelut miehelle.

Kuulumisiin

Vierailija
12/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ja ytimekäs ja kertoo kaiken tarvittavan. Mulle siis sopii " Helmet" hyvin.

Soitin tänään sitten itselleni neuvola-ajan. Tekee jotenkin konkreettisemmaksi tämän raskauden. Puhuttiin samalla ultrasta, voin mennä kunnalliseen ilman että otetaan seulontoja. Eli np-ultra ilman np:a. *heh* Eipä tarvitse maksaa yksityiselle.

Täällä olivat toiset jo kertoneet, en vielä itse uskalla. Ensimmäisestä raskaudesta kerrottiin rv 9 tienoilla ja se päättyikin sitten parin viikon sisällä keskenmenoon (sikiö oli tosin kuollut jo rv 6). Joten esikoista odottaessa kerrottiin vasta ultran ja rv 12 jälkeen, maaginen takaraja. Ja varmaan nytkin..

Paitsi että se mun yksi kaveri (paras ystäväni oikeastaan vaikka välimatkaa onkin normaaliarkena reilusti) arvasi, mutta hän onkin sellainen, että osaa tukea jos sellainen tilanne tulee, ei kerro eteenpäin eikä kysele liikoja.

Oireita on tullut lisää väsymys, mitään ei jaksa, eilen otin päivätorkutkin.. *haukotus* Ja kun ei kahvi maistu niin ei saa laillisia piristeitäkään..

Hauskaa maanantain jatkoa!

Mrs.Marple rv 6+5

Vierailija
13/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule helmeä meille, ultrassa todettiin tuulimuna, rv 6+6-7+2 mistä nyt sitten laskeekaan, kuitenkin sikiön olisi pitänyt näkyä..sikiöpussi ja ruskuaispussi olivat, muttei muuta. Ensi viikon keskiviikkona uudelleen ultraan, gyne antoi vielä omien sanojensa mukaan luonnolle mahdollisuuden, mutta tiedän että aivan turhaa se on..sitten luultavasti antavat lääkkeet joilla keskenmeno käynnistyy.. kaavinta tarvittaessa..mä oon aivan shokissa..en oo kokenut koskaan keskenmenoa tai tätä ennen, joten typeränä ajattelin että tottakai kaikki on ok..! kaikki raskausoireet on täydelliset verrattuna noihin kahteen oikeaan raskauteen, joten onneksi menin alku-ultraan, muutenhan tää vois paljastua vasta paljon myöhemmin, luin että tuulimunaraskaus voi jatkua jopa rv12 saakka..joten jotain hyvää on se että paljastui nyt...

Nyt on pakko lähtee nukkumaan, väsyttää niin vietävästi..

Onnellista odotusta kaikille helmille!

Palaan asiaan kun tämä asia on lopullisesti viety loppuun, en jaksa itse uskoa että mitenkään vois enää kääntyä onnelliseksi lopuksi.. nyt taustalle itkemään `: ((

poco

Vierailija
14/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ensiksi vastaan viime pinoon jääneille kysymyksille:

Mrs.Marple: voi miten samanlailla sä ajattelet kuin minä. Mä en myöskään voisi missään tapauksessa tehdä aborttia vaikka sikiö olisi niin sairas ettei eläisi juurikaan syntymän jälkeen. Mun mielestä juuri luonto hoitaa ja jos kuitenkin juuri meille syntyisi todella vammainen lapsi niin hän olisi kuitenkin meidän lapsi sellaisena kuin hän on. Mun miehen suvussa on juuri tälläinen vaikeasti kehitysvammainen lapsi ja hänen äitinsä sanoi mulle että hän ei voisi kuvitellakkaan heille muunlaista lasta, ja heidän elämä on juuri siksi erilaista ja niin onnellista kun heille on tämä lapsi suotu. Nyt he ovat saaneet toisen terveen lapsen ja tämä kehitysvammainen lapsi elää normaalia isoveljen arkea ja voi tällä hetkellä hyvin.

Mantelipulla: Mun raskausmyrkytys on geneettinen sairaus jolloin isän geenit, äidin geenit sekä vauvan geenit vaikuttaa ja tytön geenit on eri kuin pojan geenit eli tätä syytä mun lääkäri tarjosi mulle näiden mun rajujen raskausmyrkytysten syiksi. Siksi odotan kuin kuuta nousevaa josko masuvauvelini olisi tyttö niin saisin elää vähän vapaammin, muuten meille on kyllä sukupuoli aivan sama mutta jos kävisi niin että meille tulisi nyt tyttö ja mulle ei puhkeais raskausmyrkytys se olisi tutkimuksellisesti todella arvokasta tietoa.

Mä sain neuvolasta sellaisen vihkosen kuin " meille tulee vauva" ja sitten toisen kierrekantisen kuin" vauvan odotus" . Mun lapset nappas ne mun käsistä voi miten niistä oli hauskaa katsella kuvia ja lukea juttuja vauvan kehityksestä. Musta on niin ihanaa kun mun lapset odottaa aivan kauheasti tätä uutta tulokasta.

Annlinn

Vierailija
15/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jo kyyneleet tulvii, mä oon aivan valtavan pahoillaan sun puolesta ja toivon että vielä olis toivoa että kaikki menisi hyvin ja vain vauvelin viikot heittäis niin ettei siksi näkyneet. Voimahaleja sulle aivan kauheasti ja jaksamista.

Annlinn

Vierailija
16/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin halaus...

Itse varasin samasta syystä tänään alku-ultraa... Eka raskaudessa kun oireena oli oireettomuus, on mieleen hiipinyt väkisin se mahdollisuus, että tämä ei olekaan ihan oikea raskaus...

En voi edes kuvitella, miten pahalta tuntuu...

Voimia!!!!!

Luuk@

Vierailija
17/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poco ihan ekaks... Mua sieppas niin syvältä sydämestä kun luin sun viimeisimmän viestin! Älyttömästi voimia sulle! En osaa kuvitella miltä tuntuu kun elää jo raskautta mielessään niin todeksi ja sitten saakin shokkiuutisen! Kaikki muuttu vielä varmasti hyväksi... Ajan kanssa ainakin!

Sininen kirsikka: Mukava kuulla että samaa " sarjaa" ollaan!=) Mulla tuli tuo esikko kaks vkoa etuajassa että saa nähdä kuinka tämän toisen kanssa käy!

Oliko se Valentine80 joka puhui miehensä huolenpidosta... Meillä hyvin samanlainen tilanne. Läinnä kai siksi että olen ollut niin väsynyt eikä meinaa syömiset maittaa niin mies soittelee päivisin töistäkin ja kyselee miten olen voinut ja olenko syönyt... Ihanaa huolenpitoa! Iltaisin tekisi mulle aina jotain leipää tm. mutta silloin just huonoiten maistuu.

Kävin eri linkeissä katsomassa vanhoja uskomuksia merkeistä, että tuleeko tyttö vai poika ja kyllä meille niiden mielestä poikaa pukkaa. Tosin osa toimi myös ekassa raskaudessa. Hauska noita oli tutkia, mutta ultrassa toiv. sitten selviää!=)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
18/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poco olen sanaton :( voimia ja iso halaus!

suko81, meillä esikoinen syntyi kans hiukan etuajassa, joten katotaan kuis käy tällä erää.

Kävin töissä (olen hoitoalalla) pyörähtämässä tänään muuten vain (hoitovapaalla siis olen vielä) ja nyt käynkin sitten heittämässä keikan sinne pe aamuna. Hiukka jännittää kuin menee... asukkaat ja hommat suht tuttuja, mutta reilun kaks vuotta olen ollu nyt kotosal, ni saatan olla hiukka ruosteessa...

nyt taidan piipahtaa esikon kanssa vielä pihalle ennen ilta puuhia!

sininenkirsikka ja kuopus 10+3

Vierailija
19/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ikävä lukea viestisi. Itse olen tuulimunan kokenut, ja oli se kamalaa menettää lapsi jota ei edes ollut... Itselläni se huomattiin myös alkuraskauden ultrassa. Sain lähetteen sairaalaan, jossa ultrattiin noin viikko, puolitoista myöhemmin. Siitäkin meni vielä kaksi viikkoa kaavintaan, eli siinä vaiheessa viikot oli jo vissiin 12. Eli " pahimmillaan" olisin tosiaan ehtinyt np-ultraan ja vasta siellä saanut tietää ettei vaavia olekkaan. Paljon voimia kuitenkin sinulle tähän hetkeen, anna itsellesi aikaa surra, ja kun olet valmis, uutta yrittämään!

Itselläni on eka ultra huomenna, ja kyllä minun mielessä vanhat (2) keskenmenoa kummittelee. Toisaalta kokemuksesta tiedän senkin, että aina tulee se uusi virstanpylväs jota odottaa kuin kuuta nousevaa, ja kuitenkin kokoajan on pelko per*eessä. Näin se luonto muokkaa meistä huolehtivia ja taistelevia tikeriemoja!

Vierailija
20/23 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Poco, oon niin pahoillani sun puolesta :´(

Kiitos Heltulle tuosta esittelypinosta, kiva tietää ketä muita on helmikuuta odottelemassa.

Hampaiden pesun ongemista oli puhetta. Onneksi olen niiltä ja varsinaiselta yökötykseltä säästynyt, toistaiseksi ainakin. Pahaolo on kuitenkin vihdoin nostanut päätään ja samantyyppisiä keskusteluja on käyty meillä kuin oli Valentinellakin ;)

Loppuviikosta on meillä ultra ja tietenkin aika m-a-t-e-l-e-e... Kunpa kaikki olisi kunnossa, voi kunpa!

Sikuri