Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo karvan tunne kurkussa- Mistä johtuu?

Vierailija
08.02.2025 |

Mistä johtuu sellainen outo karvan tunne kurkussa? Ei lähde pois vaikka syö ja syö. 

Onko kellään ollut tällaista?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
2/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla joka talvi, johtuu kuivuneista hengitysteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpykarva kurkussa?

Vierailija
4/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko sulla sellainen tunne niinku karva olis kurkussa? Sellainen outo tunne?

Ap

Vierailija
5/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on karva kurkussa

Vierailija
6/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus tai muut psyykkiset syyt voivat aiheuttaa tuntemuksia kurkussa. Yleensä se on palan tunne, mutta ehkä joku voisi kuvata sitä karvan tunteenakin. Voi kuulostaa ihan hullulta, mutta näin se vaan kuitenkin on, tästä on ihan varteenotettavia julkaisujakin olemassa Onko elämässä nyt menossa jotain erityisen kuormittavaa?

Karvan tunne voi myös ihan todellisuudessa olla myös karva. Hiusalalla tämä on ihan tuttua, yksittäisiä hiuksenpätkiä voi mennä jopa ihosta läpi tikun tapaan.

Jos ei mene muutamissa päivissä ohi (eikä psyykkinen kurkun ahdistus ole sinun tapauksessasi oikea vaihtoehto), menisin lääkäriin.

Vierailija
7/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko sulla sellainen tunne niinku karva olis kurkussa? Sellainen outo tunne?

Ap

On juuri sellainen tunne. Olen käynyt jopa lääkärissä joskus sen vuoksi kun luulin että siellä olisi joku patti yms. mutta ei siellä mitään näkynyt. Ja tosiaan on joka talvi, pahin tunne on silloin kun olen esim. nukkunut suu auki. 

Vierailija
8/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkauta nenään esim 100% seesaminsiemenöljyä apteekista, valuu nieluun. Ei tule räkääkään. Voi myös olla ettei pöpöt tartu eli suojaa flunssalta ehkä.

Vierailija
9/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla psykosomaattinen oire jostain muusta kuormittavasta asiasta. Mitä enemmän ajattelet sitä, sitä selkeämmin tunnet sen .

Vierailija
10/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen saa kurkkunsa tukkoon miettimällä tuota. Kokemusta on.

Keskity henkittämään nenän kautta syvään.

Vierailija
11/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla psykosomaattinen oire jostain muusta kuormittavasta asiasta. Mitä enemmän ajattelet sitä, sitä selkeämmin tunnet sen .

Psykosomaattinen, tuo suomalaisen koululääketieteen humoraalioppi.

Vierailija
12/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaappa suuhun ja tarkista kieli. Ettei vain olisi sammasta.

Vierailija
13/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitä pitää joka ilta pillua nuolla. 

Vierailija
14/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkussa voi olla jokin vaaraton pikku kysta. Yleensä ne poistuvat itsestään, mutta joskus jäävät häiritsemään, saattavat kasvaa ja lopulta voivat aiheuttaa kipuakin. Silloin korva-nenä-kurkkulääkäri voi poistaa kystan kirurgisesti polikliinisenä toimenpiteenä.

Siellä voi olla myös sammasta, eli hiivasienikasvua. Senkin pystyy knk-lääkäri toteamaan varmuudella ja määräämään  tarvittaessa lääkekuurin.

Vierailija
15/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös monta viikkoa. Todella inhottavaa. Lisäksi tunne, että kurkkuun tarttuu pillerit ja ruokaakin välillä. Kurkkukorva-lekuri katsoi kurkkuun eikä mitään näkynyt. Tätä on nyt ollut silloin tällöin. Kyseinen lääkäri suositteli apteekista saatavaa vesipiippua ja se on mulla vienyt nämä tuntemukset pois eli käytän tarvittaessa muutaman päivän. Asiakaspalvelutyö kuivattaa kurkun tai mistä sitten johtuukaan...

Vierailija
16/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku leivänpala tms. on osunut kurkkuun ja jäänyt tuntoaistimus. Joka ei lähde heti pois. Tuskin ruoto tai karva kurkussa, vai onko kalaa syöty ja ruodosta jäi tunto vaikka meni kai alas? Onko kurkkuärsytystä tai kuivuutta. Onko joku mehu tai lisäaine ollut, tulinen sipsi. 

Vierailija
17/17 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proppu, ainakin itselläni tuntui kuin joku olisi pistänyt tai kutittanut koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan