Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ ELOISAT uuteen viikkoon ma-ke ~~~

09.07.2007 |

Innovatiivinen otsikko, mutta ei tällä höllöpäällä muuta keksi :o/ Valvottua siis tulee kuten kellonajasta huomaa. Tänään, tai siis sunnuntaina, heräsin 12:30 ja siihen malliin. Tosin kuopus (11/05) nukkui yhtä pitkään ja ukko myös että eipä ketään haitannut. 4 vanhinta olivat isänsä kanssa mummolassa, joten joudettiin hyvin nukkumaan. Minulla on siis unirytmi sekasin....

Nyt alkaa tuntumaan et aika ei kulu millään. Sitä yrittää keksiä tekemistä ja jo ihan senkin vuoksi ettei mieti koko ajan että masu on tiellä :oD Pianhan tässä aletaan synnyttelemään urakalla ;o)

Olo on nyt ollut ihan hyvä sikäli että närästys on vähentynyt huomattavasti. Liekkö vauva laskeutunut niin ales ettei enää paina sisuskaluja kurkkuun.... Rennietä kuluu vain pari / päivä.

Ens viikolla pe neuvola ja seuraavalla viikolla äitipoli. Saas nähä miten meidän vauveli on taasen kasvellut. Isoahan tästä on ennustettu ja aion kyllä tuolloin pyydellä jotain lupausta käynnistykselle jos uhkaa 4 kg mennä rikki. Yksikään näistä viidestä kun ei ole noin iso läheskään ollut !

Nyt jos vielä netissä surffais ja sit nukkumaan..... Jaksaa aamulla tuijotella Salkkareiden uusintoja ;o)

Rapuäiti ja rakas Lahja 35+6

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mukavaa,kerrankin meilla Englannissa paistaa aurinko,ilmat ovat toistaiseksi olleet kaikkea muuta kuin kesaisia...Noh en valita,nain loppuraskaudesta viileat kelit ovat olleet mulle oikein sopuisia.

Vastarakki2,oikeassa olet,taallapain maailmaa on aika viileat oltavat sisatiloissa etenkin talvisaikaan,etta ei mitenkaan huono idea katsella oikeaa pikkupeittoa vauvalle talvikuukausiksi.Tosin aika suosittuja ovat myos nuo vauvojen makuupussit,eri paksuuksilla,taytyy tutkailla asiaa. Kaikkea tahan vauvan tuloon liittyykin!

Hannele9,helpottavaa kuulla etta sinulla on ollut myos nivelet jaykkina loppuraskaudesta,kiitos tiedosta,etta ohimenevaa on,helpotusta luvassa.

Meilla jatkui eilen perhevalmennus,kivunlievitys ja erilaiset synnytykset aiheena,siis imukupit,pihdit ym mukavuudet. Mulle uutta oli se etta ponnistusvaiheessa kaytetaan push and pant,eli katilo kaskee ennen paan syntymista pidattamaan ponnistusta ettei paikat repea,eli 2 askelta eteenpain yksi taaksepain,jne. Ma vaan luulin etta ponnistetaan niin kovaa kun pystyy ja paikat repee jos on revetakseen...Hmm...

Kauan te muut olette ponnistelleet, siis kenella on jo kokemusta? ja pystyyko sita nyt tollai edes pidattelemaan ponnistusvaiheessa?

ihmettelee ikimba,la 1.8.

Vierailija
22/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli ponnistamisesta.Itselläni takana 4 ponnistusvaihetta ja kesto on vaihdellut 2-10 minuuttiin.Se pidättäminen on omalla kohdalla ollut ihan muutamia kymmeniä sekuntteja ja on kyl ihan siedettävä tunne,kun tietää,että se kestää vain hetken.

Täällä touhuttu koko aamu,kohtapuoliin,kun mies kotiutuu,niin lähdetään ostamaan tuplat.

Huomenaamuna onkin neuvola,sit alkaakin olemaan jo viikon välein käynnit.

Lumina ja Lahja rv 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla yksi ponnistusvaihe takana ja kesto 1t. tosin musta se alku puoltuntia oli sellasta " harjottelua" .kätilökin sanoi aluksi että harjoittele ensin =) hiki ja tuska tuli vasta viimeisen 20min aikana,joka oli oikeaa työtä.kyllä mä muistan kun ei saanut ponnistaa.vauvan pään jo tunsin hieman ulkopuolella ja sain koskettaa sitä jos halusin,mutta piti päästää takaisin.siitäkös mulle tuli pontta vasta lisää,että ei hemmettei nyt se ulos sieltä.ja seuraavalla ponnistuksella taisin sitten rutistaa ulos.kamalin tunne musta koko vaiheessa oli se järkyttävä kireyden tunne tuolla alapäässä. itse en revennyt yhtään,mutta tuntui kun koko komeus olisi ratkennut joka suuntaa,ihan sen parin sekunnin ajan,kunnes pää oli kokonaan ulkona.se loppu ei sitten tuntunutkaan miltään eikä istukan tulo yms.

ihanaa,mun kamala yskä alkaa helpottamaan.olenkin neljä yötä valvonut sen tiimoilta,ja koko kroppa on ihan kipeä yskimisestä.vauva voi virkuisesti.olen tainnut säikyttää sen jatkuvalla köhimisellä =)

huomenna neuvolakuulumisia.

neitiniiskunen rv 33+5

Vierailija
24/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli tavallsita enemmän supisteluja ja myös hieman kivuliaitakin, meni aaltoilemalla alavatsalla sekä selässäkin hieman tuntui. Mutta lyhytkestoisia ja harvakseltaan. Nukkumaan mentyäkin vielä pari tunsin ennen nukahtamista.

Täälläkin on väsymystä ollut jo viimeviikosta alkaen, kun välillä tuntuu että vaikka yön nukkuisikin hyvin ja pitkään, niin aamupäivän silti väsyttää ihan älyttömästi ja päiväunet on monesti tarpeen. Nytkin väsyttää todella paljon, taidan lähteä pötköilemään.

Ponnistamisista ei mulla ole kokemusta, kun ekaa odotan.

vauva2006 rv36+3, la 4.8.

Vierailija
25/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalta oli pisin ponnistusvaihe, 20 min. Sitten se lyheni kerta kerralta ollen seuraavilta 10 min, 6 min, ½ min ja tältä kuopukselta ei ollut ollenkaan koko ponnistusvaihetta mitattavissa. Kyl ne kohdun lihakset työntää sen vauvan aivan ponnistamattakin ulos ;o) En nimittäin ole tuntenut yhdeltäkään pakottavaa tarvetta ponnistaa ja hyvin nuo ovat ulos tulleet. Tälä viimeiseltä vain nuuhkuttelin ilokaasua ja annoin kohdun tehdä työnsä.

Joillakin kyllä ponnistamisen pakko on niin suuri ettei sitä voi pidättää :o/ Eikä tarve olekkaan, mutta haluan vain sanoa että luonnistuu se ilmankin sitä tunnetta.

Vierailija
26/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin oli tulossa TYKSiin synnyttämään ja loppukuusta? Itsellä nyt 33+1 ja siis TYKSissä nähdään ;)

Yöt täälläkin menee pyöriessä ja kääntäessä ja levottomista jaloista kärsiessä. Todella inhottavaa kun jalat on vaan itsepintaisesti sitä mieltä että pitäisi kävellä ympäri taloa ja itse kun haluaisi vaan nukkua. Onneksi esikoinen on hyvä nukkuja joten aamut meilläkin nyt venähtäneet melkein kymmeneen =0 Mielessä on myös käynyt että pitäisi varmaan lähteä koiruuksien kanssa lenkille yöllä kun ei kerran untakaan saa ja muutenkin aina sellainen olo että ne saavat nyt ihan liian vähän liikuntaa. Pienempi koirista kun on vasta 7kk ja energinen kuin mikä, huoh. On kyllä ollut sen tuhannen kertaa lähdössä takaisin kasvattajalle nyt kun ollaan kesälomalla ja se pyörii jaloissa ja tekee pahojaan minkä ehtii. Pahempi tuo on kuin pienet lapset...

Nyt täytyy väsäillä perheelle sapuskaa ja barbivideokin kuulemma loppui!

JAv@ 33+1

Vierailija
27/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen vietettiin esikoisen 5v synttäreitä ja kyllä olin illala poikki ja viel tänäänkin. tietty taas seisoin ja hyörin ja häärin. otti jalkoihin ja selkään. masuasukaskin kun on kyl melkoisen alhaalla ni kyl tekee toi kävely tiukkaa.

eilen aamul käväsinlabrassa. hb taas ja pieniverenkuva. maksaarvoja.tänään oli neuvola lääkäri. kohduun suuntilanteen totesi olevan epäkypsä, mut kun tämä kolmas lapsi niin saattaapi nopeestikin sit kehittyä tilanteet. pää alaspäin siellä köllitään. koko arvio täl hetkel sellaset 2300-2500.

hb oli 116(maltofer tabletteja syön).

verenpaine 117/

painoa tullu noin 300g viikossa.

itelläkin on tota valvomista vaivana. viime yönä nukuin paremmin ,olin varmaan tavallista väsyneempi noista juhlista.

tänään on esikon ihan oiken synttäripäivä. vuokrataan leffa ja tilataan lemppari pitsaa.huomen sit varmaan ostoksille, prätkähiirtä tai jotain semmosta.

tää mamma ei paljoa jaksa kun toi kävely hankalaa .painaa tuonne luihin.

saa nähdä kaunko viel menee kun välil masu tosi alhaalla.

tersalle: onnea tyttövauvan johdosta.hyviä vointeja koko perheelle.

ny voisin syödä jätskin ja kohta lähteä lylleröimään leffan vuokraukseen. huomen taas pari koneellista vauvan vaatteita pyörimään.

tosiaan viikot viilettää menemään.

voikaa hyvin ja nautitaan pyöreistä vatsoistamme vielä.

äippä ja masuasukas 35+1

Vierailija
28/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimpas kirjoittaa vaikka taidanki nyt olla sitten vähän niinku ulkopuolinen näissä teidän keskusteluissanne, minullakun massuasukas tuhisee sairaalan keskolassa kasvamassa.

Massu ja kaikki tulleet ja vähän muutki kilot hävinneet jo kokonaan. Tosin ei niitä kiloja mulle ehtiny kovin montaa kertyäkkään.

meidän tytsy ois tänään siis tänään 34 rv ja huomenna tulee 2 vko täyteen tätä massun ulkopuolista elämää.

Paljon ollaan meillä jo edistytty maitoa saadaan nenämahaletkunkautta 52 milliä 3 tunninvälein. ja pikkuhiljaa aletaan jo opettelemaan tutista imemistä. Toinen on vaan vielä niin pieni ettei kauaa jaksa kerralla imeä.

lisähappea tarvii vielä välillä kun unohtaa nukkuessa,että pitäis hengittääkki. Muita apuvälineitä ei enää tarvitakkaan,lämpöpatjan lisäksi.

Eli kun lämpö alkaa pysymään kohdallaan ja maito alkaa maistua pullosta päästään seuraavalle tasolle, eli pois tehohoidosta ja osaston puolelle kasvamaan.

mutta onnea teille tuleviin koitoksiin lueskelen ja käväisen aina välillä kertoilemassa meidän kuulumisa

Teresa81 ja Saana tytsy huomenna 2vko

Vierailija
29/42 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikki todella pitkästä aikaa. Olen kovasti lueskellut kuulumisia, mutta pitkä aika siitä kun itse osallistuin.

Ekaks onnittelut Teresalle tytöstä!!! Ja jatkahan ihmeessä meiän pinossa uutisten kera, eiköhän pian muillakin ala masulaiset ulos pyrkimään =)

Voimia kaikille turvotuksesta, närästyksestä, ummetuksesta, liitoskivuista ja supisteluista kärsiville.

Omasta navasta senverran, että oon ollu viimeaikoina aikas naatti, verenpaineet jo pitkään alhaiset ja hb myös. Paineet ollu 100/60 ja melko pienikin rasitus tai pidempi pystyssäolo on aiheuttanu huimausta ja pahillaan tosi pahan olon ja melkein menny taju (korvissa suhisee, silmissä mustenee), mitä oli pahimpaan aikaan useamman kerran viikossa. Kaupassa käyntikin oli silloin aika kova koettelemus. Eli nyt jo toista kuukautta sairaslomalla ja aika hiljaiseloa. Onko muilla alhaset verenpaineet aiheuttanu noin isoja oireita?

Sormien jäykkyydestä oli jossain vaiheessa puhetta. Mulla turvotus (just lähinnä aamuisin) saa aikaan sen, että sormet tuntuu kankeilta ja varsinkin käden nyrkkiin laittaminen vaikeaa.

Tänään oli neuvola

rr 106/60

hb 117 (mikä noussut raudan avulla)

sf 34

paino nyt noussut reippaasti viimekerrasta, tällä hetkellä kiloja tullut yhteensä n. 10 (lähtöpaino 50kg, tänään 60.1kg) Pituutta mulla vaivaiset 155cm, mikä selittänee nuo kilogrammat

Tarjonnasta ei neuvolantäti osannut sanoa mitään, jotenkin hassusti oli poika mahassa mennyt, epäili että saattais olla perätilassa ja laittoi huomenna lääkärille, jonka kautta sitten lähete TYKSiin kääntämistä varten, jos siihen on tarvetta (nyt vaan kaikki sormnet ristiin, että huomenna olis oikein päin poika mahassa). Huomenna tarkoitus kattoa myös lantion tilavuus ym. synnytystä ajatellen.

Helga: aikas hurjaa oli kohtelu kun yrittivät vauvaa kääntää, nyt vaan sitten levon kannalta.

TYKSiin on muutamakin lasketun ajan mukaan menossa loppukuusta. Mulla la 13.8 ja TYKSiin siis käy myös mun matka. Katsotaan kehen kaikkiin siellä sitten törmääkään.

ihanan raikasta viikonjatkoa (oon nauttinut näistä niin sateisista ja hieman viileämmistä ilmoista todella paljon)

MamaAfrica ja masulainen 35+1

Vierailija
30/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MamaAfrica: Mukava kun olet tullut mukaan keskustelemaan. Verenpaineista sen verran, itelläni on aina ollut alhaset paineet, jotka nyt raskaus aikana on pehentuneena ruenneet vaivaamaan, sillä aiemmin teininä huimauksista kärsin ja vuosia ollut välillä ilman huimauksia yms. Siis itselläni on koko raskauden ajan aina silloin tällöin kausia, kun huimaa enemmän. Aamupäivät ovat pahimpia, silloin saa tosi varovaisesti lähteä liikekannalle ja mulla voi huimaus tulla seisaaltaankin, ei siis ainoastaan ylösnoustessa. Kaikkein pahinta on jos joutuu käymään esim. paasto verikokeissa, kun ei saa mitään syödä, niin aina pieni pelko olemassa huimauksesta, mutta täytyy vaan yrittää kuulostella oloaan ja edetä hitaasti aamupäivät. Vieläkin huimausta on tosina päivinä enempi ja toisinaan ei juuri lainkaan, mutta ei ole kokonaan hävinnyt missään raskauden vaiheessa.

Teresa:Mukava kuulla kuulumisiasi, hienoa että pienokainen alkaa syödä jo isompia ruoka-annoksia ja kasvamaan. Toivottavasti saat pian Saanan kotiin ja pianhan meistäkin useat alkaa jakautua.

Tänään olis neuvola, käyn sitten myöhemmin kuulumiset sieltä kertomassa. Sen vuoksi näin aikaisin olen hereillä, kun piti aamupala saada syötyä hyvissä ajoin, kun ottaa kuulemma sellasen verensokeriarvon, jossa piti olla aamupalan syömisestä 1½ tuntia aikaa. Vaikka viimeksi pissassa ei ollut yhtään sokeria, niin silti seurailevat näköjään, en ymmärrä.

( . )Viime yönä heräsin puoli kahden jälkeen, kun päähän koski armottomasti. Minullahan on migreeni epäily ja muutaman kerran olen saanut sellaisen kipukohtausken, että ensiavussa olen joutunut käymään ja saanut piikin oloa helpottamaan, kun Panadolista ei ole oikeastaan mitään apua. Yöllä otin Panadolia, eikä sillä merkittävää apua ollut. Nyt vielä aamullakin päähän koskee, saa nähdä mitä mieltä ovat neuvolassa asiasta, onneksi aika heti yhdeksän jälkeen. Hartiat on kyllä kans ihan jumissa, että voihan se siitäkin johtua, mutta joka tapauksessa todella kiusallista. Supisteluja tulee oikeastaan päivittäin, sekä kovotteluja että muutamia vähän kivuliaampiakin, joissa hieman kuukautiskipumaisia tuntemuksia. Selkä väsyy todella helposti, eikä enää jaksa olla yhtäkauan seisaallaan kun vielä muutama päivä sitten. Väsymys on myös edelleen voimakasta ja lepoa tarvii paljon.

Mutta kuulumisia sitten neuvola käynnin jälkeen, nyt jalat ristissä istumaan, kun pistäs olla pari tuntia vessassa käymättä. Mitenkähän pystyn antamaan sen pissatulehdus kontrolli näytteen tämän viikon aikana, kun siinä pitää olla 4 tuntia pissaamatta, kun pienemmätkin ajat tuntuvat kauheilta.

vauva2006 rv36+4, la 4.8.

Vierailija
31/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola kuulumisia tulin kertoilemaan.

Rv 36+4

Paino:+1185g/viikko, yhteensä 12.2kg

RR:108/66

Pissat:-(myös sokerit)

HB:129(ed.126)

SF:36,5(taas eri mittaaja ja oli varma ettei mittaus tulos ole luotettava)

Tarjonta:rt

Sydämen syke:+ n.150/min

Liikkeet:++

Mutkuili mahassa myös sydänäänten kuuntelun aikaan puolelta toiselle. Maha laskeutunut alemmas, jonka huomasi myös neuvolan terveydenhoitaja, mahan yläosassa tuntuu ihan kuin olisi tyhjää tilaa. Harmi vaan kun tämä ei kauheesti ole tehnyt töitä äitiysneuvolassa, joten ei oikein osannut vastata kysymyksiin. Kuten mitä tehdään äitipoli käynnillä ja tapaanko siellä sekä lääkärin että kätilön ja kuinka kauan siellä menee? Ja yritetäänkö täällä lääkkeillä estää lasta syntymästä tässä vaiheessa vai saako jo syntyä? Pääkipuun sanoi vaan että lepäile tämä päivä, kyseli kuitenkin tarkkaan oireita ja sulki pois raskausmyrkytyksen mahdollisuuden, jota ei siis onneksi pysty olemaan kun kaikki muuten hyvin, vain tämä migreeni tyyppinen päänsärky, joka ilmeisesti sitä myöskin on.

Nyt yritän pinnistellä 4 tuntia pissaamatta ja viedä sen pissatulehduksen kontrollinäytteen labraan, tulee kyllä olemaan aika hankalaa kun painaa kovasti rakkoa.

Vierailija
32/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottihan se ne aamupalan jälkeiset verensokerit, eli 1½ tuntia aamupalan syömisestä ja ne olivat 6,1 eli onneksi hyvät sillä niiden pitää olla alle 7,5.

Vierailija
33/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Kävin tänään viimeisessä lääkärineuvolassa ja tässä vähän kuulumisia

rv. 36+6

hb. ei mitattu

proteiini. -

sokeri. -

verenpaine 113/73

paino - 856g (yhteensä tullut +10.2 kg)

turvotus -

sf-mitta 34

syke 130-140

liikkeet ++

tarjonta rt

kohdunkaula 2,5 cm, pehmeä, suljettu

Lääkäri arveli, että vähän on supistukset pehmentänyt kohdunkaulaa ja voi lähiviikkoina edetä nopeastikin, mutta kun sisarensa syntyi viikoilla 41+3, ei olisi ihmeellistä, jos tämäkin masuasukki menisi yli lasketun ajan....

Muuten elo on vauhdikasta, kun tuo kuopus 2v 2kk pitää kiireen yllä. Kaiken lisäksi alkaa olla ilmassa pientä uhmaikää, ja varsinkin äidille kiukutellaan. Voipi kiukutella myös tuon tulevan vauvan vuoksi.... Nukkuminen on eniten rassaavaa, kun iltaisin on melkoiset konsertit, ennen kuin suostuu rauhoittumaan nukkumaan. Onneksi isi kelpaa lohduttamaan...

Jaksamista kaikille elokuisille odottajille!!

t. Huhtikuunvauva 36+6 (la 2.8.)

Vierailija
34/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mieli kuivata pyykkejä ulkona, mutta eihän ne tuolla vesisateessa kuivu. Onneksi saamme kuivauskaapin. Eilen oltiin huvipuistoreissussa ja sää suosi. Oli kyllä lähes täydellinen pilvipouta, joten ei tarvinnut läkähtyä. Reissussa turvotusta tuli jonkinverran, mutta onneksi yön aikana tasoittui taas.

Neuvolassa kävin aamulla. Oli paino taas noussut suurin piirtein puoli kiloa viikossa, mikä vauhti on ollut lähes koko ajan. En jaksa/viitsi kohta enää laskea, että paljon kiloja on tullut yhteensä. Pissa on puhdas, kuten aina tähän asti. Turvotusta ei merkattu olevan. Kohtu kasvaa tasaisesti hieman keskikäyrän yläpuolella. Hemppa on alhainen taas.. Nyt vain 100. Otin viikon ajan vain yhden rautatabun päivässä ja heti laski. Voi pa..a. Oliko jollain ollut apua jostain B-vitamiinista? Verenpaine on 113/58. Ei ihme, että taas on vähän näillä arvoilla huimaillut. Muuten kaikki ok, vauvan syke ja liikkeet hyvät. Ensi viikolla otetaan sitten viimeinen rh- näyte. Ja siitä viikon kuluttua sitten viimeinen äitiyspoliaika liittyen pelkokäynteihin.

Muihin asioihin. Joku taisi aikaisemmin kysyä kipeästä kohdasta vatsassa. Minulla on sellainen ollut kahdessa eri kohdassa aina pari-kome viikkoa kerrallaan. Olen ajatellut sen liittyvän sekä kohdun kasvuun että vauvan potkuihin juuri johonkin herkkään kohtaan. Iholla on noilla kohdilla ollut molemmilla kerroilla aika vahva verisuoni. En tiedä, onko sillä ollut vaikutusta asiaan.

Ponnistusvaihe kesti minulla 4vuotta sitten 1h25min ja lopulta vauva autettiin imukupilla ulos (imukuppi oli helpotus). Epiduraali vei supistuksista (ja siten ponnistuksista) voiman ja kätilön tuki oli lievästi sanottuna huonoa. Olin älyttömän väsynyt sen jälkeen, pallea meni hommassa toimintakyvyttömäksi ja palautui vasta kunnon yöunien jälkeen. Nyt toivon totisesti, että ponnistusvaihe ei olisi niin pitkä. (ponnistusvaihe on vain yksi syy näihin minun pelkokäynteihin)

Teresalle ja pikkutytölle paljon voimia! On mukava kuulla teidän kuulumisia.

Aika menee vielä aika nopeasti, kohta alkaa varmaan tulla enemmän vauvauutisia. Haluaako joku muukin päivitellä tuota listaa, jos näyttää,että tulee muuten päivitykseen taukoja? Vielähän ei kovin montaa asiaa ole kerralla tarvinnut siihen päivittää.

Mukavaa viikon jatkoa!

Västis ja Taimi 34+5

Vierailija
35/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taasen kirjoittelin pitkästä aikaa minäkin :) Mulla myös matalasta verenpaineesta johtuvaa pahaa oloa kuten MAMA AFRICALLA ja jollain muullakin oli. Aamun varsinkin on yhtä tuskaa, nousee oikein hiki pintaan kun niin paljon huippaa ja pyörryttää, illat on sen suhteen helpompia onneksi!

Mun kipuilut senkun pahenee eli näyttää siltä että tie vie (taas) viikolla 38+0 käynnistykseen, jollei jotain erityistä ilmene ensiviikon äitipoliajalla :( Tosin, th tuumasi tänään tarkastuksessa että sykkeiden perusteella vauva olisi kohtapuoliin syntymässä, enpä ole ennen kuullut että tuollaisenkin asian voi kuulla sydänäänistä!? Aika mielenkiintoista... Muuten kaikki ok neuvolassa, paitsi hemppa oli 90, otti sen vielä suonesta suoraan eli voi olla että laittavat äitipolilla hemohessille :)

TERESAlle piti laittaa lämpimät onnittelut tyttövauvasta sekä jaksamista tavallista rankempaan vauva-arkeen!! Ihanaa kun laitat teidän kuulumisia meille :)

Titti 36+1

Vierailija
36/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rr:102/61 (ollut kokoajan matalalla)

pissa: puhdas

tarjonta: rt

syke: 140-150

paino: 108g/vk (koko aikana 4,5kg nyt kk pysynyt samana)

sf: 29

mulle ei kaiketi alhainen verenapaine ole aiheuttanut ongelmia. väsyttää välillä,mutta meneehän ne yöt enempi ja vähempi jo pyöriessä. joskus huippaa,mutta olen laittanut syömisen piikkiin,että verensokeri on ehtinyt laskea alas.

vauva on jossain mykkyräsykkyrässä.pääalaspäin selkeästi,mutta muu jäikin arvailujen varaan.asustelee jossain tuolla sisässä oikein. mun masu on myös aika pieni,kun yleensä pienillä ihmisillä se tulee oikein palloksi tuohon eteen.hyvin on raivannut tilaa sitten tuolta sisältä päin =)

esikoisesta olin kyllä isompi ja painoakin oli tullut tähän pieneen varteeni (161cm/55kg) tuplasti enempi.

äsken palauduttiin koko perhe pojan uimakoulusta.on hyvä ulkoilumatka tuo 1,5km suuntaansa,ettei ihan homehdu paikallaan kotosalla.ja kävelylenkkejä aion toivottavasti jatkaa niin kauan vain kun askel vähäänkään nousee ja hyvältä tuntuu.

eipä kummempia...huomenna ikeaan...

neitiniiskunen rv 33+6

Vierailija
37/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli tänään. Paino oli laskenut reilun kilon kahdessa viikossa. Eli painoa on tullut nyt yhteensä vajaat 2 kiloa. Enkä kyllä valita yhtään. Sf mitta oli edelleen siellä ylä käyrän tuntumassa lähes, eli 33. Maha kasvaa kyllä muttei paino. Terkka ei siitä kovin huolissaan ollut. Kun en tosiaan missin mitoissa ole ollut ennenkään, niin painon kehitys johtunee siitä osittain. Vauva raivotarjonnassa edelleen, ollut aina kun sitä on tutkiskeltu. Pissat ok, paineet ok, Hb 118 eli nousussa edelleen. Turvotusta ei lainkaan, terkka puristeli kyllä nilkkoja ja totesi ettei näissä mitään ole. Liikkeet ja sydän äänet ++. Viime viikollahan tein ylimääräisen käynnin vauvan liikkeiden takia neuvolaan. Silloin kaikki ok ja vauva liikkunut aktiivisesti tämän viikon aikana. Sympatiat sinulle joka saman takia oli käynyt tarkastuksessa (en mitenkään muista nimimerkkiä enää), tiedän miten kovasti se säikäyttää. Itse olin lähes hysteerinen!

Västis: Mulla hemppa noussut B12 vitamiinilla. Kannattaa sitä kokeilla jos raudasta ei ole hyötyä. On vieläpä vesiliukoinen niin ei ainakaan yliannoksen vaaraa ole.

Mulla alkanut liitoskipuja tulla ihan todenteolla. Häpyliitos on toisinaan ihan julmetun kipeä, lonkat myös. Selkä vihoittelee jos yhtään enemmän touhuilee päivän mittaan. Mahakin on arka toisiaan, johtunee nopeasta kasvusta näin loppu vaiheessa. Närästystä esiintyy ihan samana tapaan kuin ennekin, se kypsyttää! Ja väsyttää... Aina väsyttää.

Imetysliiveistä piti kysymäni että uskaltaakohan niitä jo hankkia? Ja onko jotai suositeltavaa merkkiä? Prismassa näytti oleen kovin pieniä liivejä suurin taisi olla C-kuppi! Pitänee vierailla erikoisliikkeessä...

S.M.L. rv 34+3 (niiku vajaat 5 viikkoa enää, jännittää!!!)

Vierailija
38/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikki!

Kylläpäs kaikki on ollut urakalla neuvolassa =)

Minäkin sitten tänään siellä vikassa lääkärineuvolassa, kun laittoivat jo nyt kun eilen ihmettelivät vauvan asentoa siellä mahassa. No, lääkäri kokeili tuolta lantionseudulta ja totesi saman tien, että päähän täällä on. Kylläpä tuli helpotus (sitä kääntämistä kun aloin niin etukätenn jännittämään). Vähän harmittaa kun eilen oli mulla neuvolassa kesäsijainen, niin toisen kokemuksen puutteen takia sitten itekkin vähän hermostuu. Synytystapa-arvio tehtiin samalla ja hyvin on masuasukilla tilaa tulla ulos alateitse.

Tänään käytiin myös tutustumassa TYKSin synnytys- ja vuodeosastoille. Imetysinfo ja synnytysvalmennus oli tilaisuuden nimi. Eipä siitä imetyksetä nyt niin paljoo puhuttu, mutta vuodeosastolla oli mukava kiertää ja vähän tutustua paikkoihin. Synnytysvalmennuksessa tutustuttiinkin sitten synnytysosastoon ja infoa tuli synnytykseen tulemisesta kivunlievitykseen ym. Jäi ihan hyvä fiilis... nyt on sit jo joku kosketus siihen maailmaan. Näin ensisynnyttäjänä kun on kaikki ihan uutta ja outoa. Niitä pieniä kääröjä kun siellä katteli, niin ihan malttamaton olo tuli jo oman käärön odottamisen kanssa =)

Vaikka kremppoja riitää, niin eiköhän sitä jotenkin selviä, kun ajattelee, että kohta on meilläkin se oma tuhiseva elämänalku kainalossa, EIKÖ OLEKIN MAHTAVAA!!!!

tällaista tälläkertaa

MamaAfrica ja masulainen 35+2

Vierailija
39/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa uskaltaudun hiljaisesta lukijasta kirjoittajaksi minäkin. Olen toista lastani (ensimmäinen on 7 v.) odottava, ripauksen päälle kolmekymppinen Lounais-Suomesta. Odotan kakkosta syntyväksi 18.8., ponnistuspaikka on TYKS.

Olen erityisen mielenkiinnolla seurannut neuvolakuulumisianne, ja mietin, olisiko kellään vastausta mieltäni askarruttaneeseen sokerikysymykseen. Neuvolassa " tädit" vaihtuvat kerta kerralta. Nyt on menossa hyvin nuori sijaisen sijaisen sijainen (oikeesti), ja hän ei kysymykseeni osannut vastata.

Minulla on kahtena peräkkäisenä kertana ollut sokerit pissassa kahdella plussalla. Olin rv. 28 sokerirasitustestissä, jossa arvot olivat hyvät. Nämä pissaplussailut alkoivat tuosta heti seuraavalla neuvolakäynnillä ja arvot olivat tosiaan jo toistamiseen isosti plussalla.

Neuvolassa vastaus " ei se toivottavasti mitään tarkoita" ei oikein tyydyttänyt. Kuulemma näin loppuraskaudessa ei ole myöskään tapana enää edes reagoida sokeriplussiin (???) Miksi ihmeessä niitä sitten mitataan???

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Mitä teille on sanottu, kun pissassa on ollut sokeria?

Neuvolatahti on myöskin hämmentävä. Jo aikapäiviä sitten neuvolassa sanottiin, että nyt pitäisi siirtyä kahden viikon tahtiin, ja siitä huolimatta aikoja on saanut vain runsaan kolmen viikon välillä. Pitääkö näitä asioita oikeasti erikseen vaatia vai onko tämä normaalia?

En ole myöskään vielä kertaakaan päässyt kunnallisen lääkärin tarkastukseen. Siihen ensimmäiseen tarkistukseen (oliko se viikko 12 tai jotain?) oli jo aikakin varattuna, mutta neuvolasta soittivat edellisenä päivänä, että " onko kaikki hyvin?" ja kun myönsin olevan, sanoivat, että " ei sun välttämättä tarvitsisi tänne edes tulla näytille" . Hölmönä totesin, että ei kai. Tuntuu oudolta, että ensimmäinen lääkärintarkastus on vasta viikolla 36!? Onko kellään moisia kokemuksia?

Puuh, tulipahan purnattua. Muistan, että esikoista odottaessani sain hyvää huolenpitoa neuvolasta. Ehkä tois- ja ylikertalaisten ajatellaan sitten pärjäävän ihan itsekseen.

Terveisin Hertzi (34 + 4?)

Vierailija
40/42 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sokerit koholla pisassa ekan kerran rv 33 ja sitten taas 35, eli ei edes peräkkäisinä kertoina ja jouduin jo sokerirasitukseen. Rasituksessakin arvot olivat koholla ja jouduin sitten sairaalaan vuorokausimittaukseen. Sen reissun arvot olivat sitten taas täydellisen normaalit.

Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että just kun on jo näin loppuraskaus menossa, on tärkeetä päästä heti selvittämään asiaa, jottei vauvasta tule makrosominen (jättiläinen siis).

Aika outoa käytöstä neuvolalta sulla...ja kyllähän nuo lääkärineuvolatkin kuuluu kaikille, oli sitten enssynnyttäjä tai ei. Itsekin olen toissynnyttäjä ja 4 lääkärikäyntiä ehti tässä raskaudessa olla, viimeisin nyt viikolla 36.

Kannattanee vähän kovistella neuvolantätiä...

lion rv 36+2