Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussilipuista kysymys

Vierailija
12.06.2026 |

En ole moneen vuoteen matkustanut bussilla sen enempää kuin muillakaan julkisilla. Nyt pitäisi saada tietää, miten toimin, jos maksan sen lipun puhelimella hsl-sovelluksessa. Siihen tulee ilmeisesti joku koodi? Ja sitä sitten näytän kuskille vai sille lukijalaitteelle, jolle näytetään matkakortitkin? 

Että voi olla tehty vaikeaksi tämäkin homma, ennen oli niin helppoa vaan ostaa kuskilta se lippu. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on hyvä ohje ja näytät kuvan lipusta kuskille

https://www.hsl.fi/tuki-ja-ohjeet/lippuohjeet

Vierailija
2/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelimessa ei toimi se pankkisovellus enää, eli joudunkin ostamaan lipun ärrältä ennen lähtöä. Se lippu sitten ilmeisesti näytetään sille kortinlukijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puhelimessa ei toimi se pankkisovellus enää, eli joudunkin ostamaan lipun ärrältä ennen lähtöä. Se lippu sitten ilmeisesti näytetään sille kortinlukijalle.

HSL-sovelluksessa pystyy maksamaan myös MobilePaylla, jos se on käytössä.

Vierailija
4/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun eihän sitä kortinlukijalle näytetä vaan jollekin toiselle laitteelle. Meinaa tulla itku kun kohta pitää lähteä enkä edes tiedä mistä saan sen paperisen lipun :'( ja mihin sitä pitää sitten näyttää.

Vierailija
5/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi sekään mun puhelimessa. En tiedä miksi ei toimi. 

Vierailija
6/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pankkikortilla suoraan eli valitse matka ja osta kortilla.

"Valitset vain vyöhykkeet ja näytät pankki- tai luottokorttiasi lukijalle. Lippu tallentuu kortillesi ja voit nousta kyytiin." 

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/lahimaksu

Vierailija
7/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valitset vain vyöhykkeet ja näytät pankki- tai luottokorttiasi lukijalle. Lippu tallentuu kortillesi ja voit nousta kyytiin." 

Siis sille lukijalle mille näytetään esim. matkakortti? Kuskilla tulee vielä menemään hermot mun kanssa :(

Vierailija
8/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun mun pitää tietysti etukäteen ostaa se lippu jostain automaatista. Ei bussissa. Seuraava kysymys, mistä löydän sellasen sinisen laitteen mistä voin ostaa sen lipun pankkikortille.

Vierailija
9/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sille lukijalle mille näytetään esim. matkakortti? Kuskilla tulee vielä menemään hermot mun kanssa :(

Tuon lainaamasi tekstin mukaan se pankkikortti näytetään lukijalle. 

Vierailija
10/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi sekään mun puhelimessa. En tiedä miksi ei toimi. 

Todennäköisesti puhelimesi on niin vanha, että sovellukset ovat lakanneet toimimasta.

Vierailija
11/11 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ko asia ei koske mua mutta mulla ei todellakaan ole mitään sovelluksia eikä mobilepayta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme